Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Hvordan finner jeg ut hva poenggrensen ble i år? Har det vært like stor økning på PHS som andre steder?

I år var poenggrensen i Oslo 50.0 ved første inntak. Er litt usikker på økningen, men det har vært 4.05 personer som har fightet om hver plass. Var jo nærmere 3200 som søkte phs i år. Rett meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, hva må man ha i snitt da? Og er det sånn at alle må ha det? Eller kan man komme inn likevel om man gjør det bra på intervju og fysisk test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vamoose
Hvordan finner jeg ut hva poenggrensen ble i år? Har det vært like stor økning på PHS som andre steder?

Snittet i år var 50.0 i Oslo, 46. 7 i Kongsvinger og 4.5 i Bodø

dvs. snittet har sunket betraktelig! i fjor har jeg forstått at det lå på 48.5 ca over hele linja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva må man ha i snitt da? Og er det sånn at alle må ha det? Eller kan man komme inn likevel om man gjør det bra på intervju og fysisk test?

Hva man må ha i karaktersnitt varierer da en kan få opptil 8 alderspoeng, 2, skolepoeng og noen fordypnings og realfagspoeng. De to sistnevnte har jeg ikke helt kontroll over.

denne siden er det svar på FAQ. Videre har PHS en 20% kvote som jeg er litt usikker på. Noen som vet noe om denne? Mener den er diskutert tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Har lest igjennom FAQ nå, men var en liten ting jeg ikke skjønte der.

"Man kan søke om å bli vurdert på realkompetanse". , men hva er det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Har lest igjennom FAQ nå, men var en liten ting jeg ikke skjønte der.

"Man kan søke om å bli vurdert på realkompetanse". , men hva er det??

Dette er realkompetanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest guttorm

Hei! Er det flere som har kommet inn i Kongsvinger her, som ikke orker å stresse med hybel og har meldt seg intr. i de midlertidige bopelene mens man venter på at studenthuset blir ferdig?:) Hørt noe fra OAS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kris_84

hei !

Jeg lurte på om det er noen som kunne tenkt seg å bytte studieplass... jeg kom inn i Kongsvinger, men eier leillighet i Oslo med dama... Sliter md det ene og det andre med lang reise vei...

Hadde derfor satt ufattelig stor pris på om noen kunne hjukpet meg ...

Mail adr : [email protected]

grattis dere som kom inn, dere som ikke gjorde det.. IKKE GI OPP!!

mvh kris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pendler med samboer/hund/hus
hei !

Jeg lurte på om det er noen som kunne tenkt seg å bytte studieplass... jeg kom inn i Kongsvinger, men eier leillighet i Oslo med dama... Sliter md det ene og det andre med lang reise vei...

Hadde derfor satt ufattelig stor pris på om noen kunne hjukpet meg ...

Mail adr : [email protected]

grattis dere som kom inn, dere som ikke gjorde det.. IKKE GI OPP!!

mvh kris

Hehe, jeg tror det er en del andre også som er i samme situasjon. Vi har ihvertfall ikke barn i barnehage som man må rekke kl 16-17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittet i år var 50.0 i Oslo, 46. 7 i Kongsvinger og 4.5 i Bodø

dvs. snittet har sunket betraktelig! i fjor har jeg forstått at det lå på 48.5 ca over hele linja...

Hvordan i allverden får du til at snittet har sunket betraktelig? Tidligere( da phs ikke var under samordna opptak) var det like vanskelig/lett å komme inn på alle skolene. Nå blir det enklere å komme inn i Bodø enn de andre stedene, fordi de har færrest søkere.

Så er det slik at Oslo har 364 studenter, Kongsvinger 144 og Bodø 144, dvs at snittet på Kongsvinger og Bodø tilsammen blir 45,85. Prosentandelsen Bodø/Kongsvinger :288/552 = 52,2 %

Gjør vi dette lett, legger vi bare sammen 45,85 og 50 og deler på 2. Da får vi at snittet er 47,9. Da har det sunket med ca 0,6 poeng. Jeg syns da ikke det er så voldsomt med tanke på de endringene som er gjort mht fordypningspoeng og tilleggspoeng for folkehgskole/60 stp/ fullført førstegangstjeneste og realfagspoeng. Hvis man tar stillig til det, så kan man egentlig si at snittet har steget, spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal søke kun på realkompetanse.. Flere her som skal det? Har ikke studiekompetanse, men har noen år på "baken" :) Skal ta studiekompetanse dette året her, men får ikke søkt på det grunnlaget før 2011. Lenge å vente... Prøver meg på realkompetanse til våren uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vamoose
Hvordan i allverden får du til at snittet har sunket betraktelig? Tidligere( da phs ikke var under samordna opptak) var det like vanskelig/lett å komme inn på alle skolene. Nå blir det enklere å komme inn i Bodø enn de andre stedene, fordi de har færrest søkere.

Så er det slik at Oslo har 364 studenter, Kongsvinger 144 og Bodø 144, dvs at snittet på Kongsvinger og Bodø tilsammen blir 45,85. Prosentandelsen Bodø/Kongsvinger :288/552 = 52,2 %

Gjør vi dette lett, legger vi bare sammen 45,85 og 50 og deler på 2. Da får vi at snittet er 47,9. Da har det sunket med ca 0,6 poeng. Jeg syns da ikke det er så voldsomt med tanke på de endringene som er gjort mht fordypningspoeng og tilleggspoeng for folkehgskole/60 stp/ fullført førstegangstjeneste og realfagspoeng. Hvis man tar stillig til det, så kan man egentlig si at snittet har steget, spør du meg...

Grunnen til at jeg skrev det, var fordi i fjor var sisste mann inn (som de går ut med offentlig) ca 48.8 og i og med at de går ut offentlig i år med at i bodø kommer en inn med 45.5 så syntest jeg det hadde dalt jeg da....

derfor mente jeg det hadde sunket...

men det ser jo ut som at du har reknet veldig på det her så min tankegang stemmer ikke helt da kanskje.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Svirrepipp
Nopp, du kan lage en;-)

Haha, late menneske ;) Skal nok lage en når jeg får registrert meg! Ellers er det en fin tråd på diskusjon.no også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes tråden på diskusjon.no er litt formye preget av synsere og diskusjoner som ikke hører hjemme der - når det er sagt så står det mye bra der også - men tar tid å finne gullkornene fordi den er blitt for lang. Tråden på KG i år har heller ikke vært så mye brukt. Start en ny tråd og bruk den flittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er interesserte i hundeførere (eller politiet generelt, egentlig), så fulgte vi Norgesmesterskapet for politihunder 2009 i Os sentrum! Under mesterskapet traff vi mange interessante folk, blant annet mannskapet på politibåten i Hordaland PD. Her kan hele artikkelen og over 70 bilder sees.

Hm.. Skal ikke noen snart opprette en PHS 2010-tråd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes tråden på diskusjon.no er litt formye preget av synsere og diskusjoner som ikke hører hjemme der - når det er sagt så står det mye bra der også - men tar tid å finne gullkornene fordi den er blitt for lang. Tråden på KG i år har heller ikke vært så mye brukt. Start en ny tråd og bruk den flittig.

KG hvilken side er det?

Hva det står for?

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...