Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Gjest VIKAR

Hey folkens.

Førstegangssøker her. Trent hardt i ca 7 måneder no . Ligger på 2'er i svømming, 2'er i løping , 2'er i spenst , 1'er i benken og 5'er på hang-ups, sliter med den øvelsen. Dykkingen klarer jeg uten problemer. Med min flotte matematiske hjerne blir dette 12 poeng. Hvis jeg skulle "stryke" og bare klare en 6'er på en øvelse, men allikevel komme under 20 poeng ,må vel det bli fortsatt godkjent opptak?

Håper alle er kommet godt i gang med resulater og kunne gjerne tenkt å vite hvordan folket ligger an.

Lykke til min fremtidige medstudenter:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk og takk :) Må vel ærlig innrømme at jeg ikke har trent på langt nær så mye som deg, og vel heller ikke har testet hvordan jeg ligger an. Skal prøve mitt beste så får vi ta det derfra :) Og lykke til til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VIKAR

Men dette klarer du uansett:p

Skal krysse fingrene hehe.

en ting som er kjedelig med denne sene svartiden,20juli, er at man må leite som en helt etter bolig. Spes hvis man kommer inn i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. sant det :) For min del har jeg allerede bosted i Oslo hvis jeg:

1) Blir kalt inn til opptak

2) Klarer opptaksprøvene

3) Kommer inn

Lang prosess :s

Ellers har jeg familie på Nordkisa (et stykke unna kongsvinger men anyway) OG i Bodø gitt :)

Hender flaksen overøser meg også :D

Men ble litt smågretten i dag. Sjekket statusen på samordnaopptak.no og under fliken "omslagsark mottatt av saksbehandler" stod det nei...

Håper virkelig det er pga alle søkerne, og ikke at posten (som jeg har et kraftig horn i siden til) har rotet bort papirene mine, for da blir det leven i Oslo gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VIKAR

Da er du heldig hehe.. På en måte håper jeg at jeg kommer inn i Kongsvinger. Der kommer det nok til å bli en ganske intimt studiemiljø:P

Trokke du skal tenke så mye på det med samordna...Ting tar tid når man mottar 2800 søkere+++++

Satser på svar i begynnelsen av Mai angående fysiske:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest VIKAR

Jepp. Sjekket på SO nå selv..ingen tegn til at min er mottat heller. hehe..Kjente hjertet hoppe over ett hakk. Men det ordner seg nok:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Siste oppdatering

fra saksbehandler

(nyeste fil til SO)

31.mars

Omslagsark

registrert hos

saksbehandler

Nei

Er det dette detstår hos dere også? Ble litt urolig nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VIKAR

Akkruat det samme som står på min profil:P Tror ikke det er noe problem.

Men det e noe muffins. Kan hende at PHS og Samordnaopptak ikke samkjører det som står der. Vi sender jo omslagsarket direkte til skolen. ikke til SO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Akkruat det samme som står på min profil:P Tror ikke det er noe problem.

Men det e noe muffins. Kan hende at PHS og Samordnaopptak ikke samkjører det som står der. Vi sender jo omslagsarket direkte til skolen. ikke til SO

Det var bra jeg ikke var alene der, ble litt stresset! Søknaden skulle sendes til PHS ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar om at omslagsverket er registrert hos saksbehandler... JIPPI!!!!! Da er det i boks ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest phs-student
Hey folkens.

Førstegangssøker her. Trent hardt i ca 7 måneder no . Ligger på 2'er i svømming, 2'er i løping , 2'er i spenst , 1'er i benken og 5'er på hang-ups, sliter med den øvelsen. Dykkingen klarer jeg uten problemer. Med min flotte matematiske hjerne blir dette 12 poeng. Hvis jeg skulle "stryke" og bare klare en 6'er på en øvelse, men allikevel komme under 20 poeng ,må vel det bli fortsatt godkjent opptak?

Håper alle er kommet godt i gang med resulater og kunne gjerne tenkt å vite hvordan folket ligger an.

Lykke til min fremtidige medstudenter:P

Nei, du må klare samtlige øvelser. Unntaket er styrkeøvelsene: Der kan du ha en 6er og en 1er i henholdsvis benk og kroppsheving, siden kravet er minimum 3 i gjennomsnittskarakter på disse to øvelsene.

Høres imidlertid ut som at du ligger godt an. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Nei, du må klare samtlige øvelser. Unntaket er styrkeøvelsene: Der kan du ha en 6er og en 1er i henholdsvis benk og kroppsheving, siden kravet er minimum 3 i gjennomsnittskarakter på disse to øvelsene.

Høres imidlertid ut som at du ligger godt an. Lykke til!

Er dette forandret? Tidligere så var kravet maks 10 poeng i benk og kroppshev ( feks 5 -5).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VIKAR
Nei, du må klare samtlige øvelser. Unntaket er styrkeøvelsene: Der kan du ha en 6er og en 1er i henholdsvis benk og kroppsheving, siden kravet er minimum 3 i gjennomsnittskarakter på disse to øvelsene.

Høres imidlertid ut som at du ligger godt an. Lykke til!

Mhm ja men da må det bedres med hang-upsene .

Takk for tilbakemeldingen. Mine papirer var mottatt i dag hos behandler.

krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Er dette forandret? Tidligere så var kravet maks 10 poeng i benk og kroppshev ( feks 5 -5).

Det er fremdeles det kravet som er gjeldende, ja. Maks 10 poeng til sammen i benk og kroppshev. Det har ingenting å si hva du får i de andre øvelsene så lenge du til sammen har under 20 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke for å virke som en klyse, men til og med jeg klarer dette under 10 poeng, og da er det virkelig håp for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tevez88
Ikke for å virke som en klyse, men til og med jeg klarer dette under 10 poeng, og da er det virkelig håp for alle!

Bare for å gjøre folk enda roligere, så kan man ha 20pts å bestå :D men ikke mer enn 20 da :P

Men alt fra 20pts og nedover er godkjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grynt... så vidt jeg har forstått kan du også, selv om du skulle få eks 21 poeng bli valgt ut hvis du har noen egenskaper som gjør deg skikket.

Er visstnok ikke en automatikk i at karaktere og poeng er 199% avgjørende.

Men hva vet jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grynt... så vidt jeg har forstått kan du også, selv om du skulle få eks 21 poeng bli valgt ut hvis du har noen egenskaper som gjør deg skikket.

Er visstnok ikke en automatikk i at karaktere og poeng er 199% avgjørende.

Men hva vet jeg :P

Dette er i hovedsak en myte. Får du over 20 poeng, og ikke f.eks. er ekstremt uheldig i en øvelse f.eks. at du faller og slår deg under løpetesten så skal det mye til for å komme inn med over 20 poeng.

20 poeng er derimot overlevbart for alle, og trener man til opptaket er dette noe alle skal og burde greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...