Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Gjest VIKAR

Det var bra å høre. Klare man det ikke på styrke, blir det med pur vilje hehe.

Noen som vet noe om boforholdene i Kongsvinger? Er det meningen at man skal bo på "kaserne" som i forsvaret eller er det opp til hver enkelt å finne seg bolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var bra å høre. Klare man det ikke på styrke, blir det med pur vilje hehe.

Noen som vet noe om boforholdene i Kongsvinger? Er det meningen at man skal bo på "kaserne" som i forsvaret eller er det opp til hver enkelt å finne seg bolig?

"Kommunen har derfor initiert et prosjekt der det skal bygges et nytt administrasjonsbygg/undervisningsbygg og et nytt forlegningsbygg."

http://www.kongsvinger.kommune.no/Artikler...kolen-pa-Sater/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra å høre. Klare man det ikke på styrke, blir det med pur vilje hehe.

Noen som vet noe om boforholdene i Kongsvinger? Er det meningen at man skal bo på "kaserne" som i forsvaret eller er det opp til hver enkelt å finne seg bolig?

Siden jeg er MYE tøffere enn toget, skal jeg bo i telt hele tiden :P

neida. Har familie uti der og det er visstnok ikke noe stort problem, og som det står på phs sine sider, har de erfaring med at det ikke er noe problem for politistudenter å få leie, da de av en eller annen grunn har litt tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se vi er flere som har bikket 22 som søker!

Håper dere er i rute med treningen og at alt går etter planen! Snart klart for siste innspurt nå folkens!

Gi jernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det ikke lenge igjen til man får brev i postkassen om evt innkalling til opptak!!....joho!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Godt å høre at alle fortsatt er i business :D Blir artig å se hvilken brev man faktisk får i postkassen. jeg har en magefølelse som sier ... vel ... HOLD DEG UNNA :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir kjempe spennende å få brevet i postkassen rundt 1 mai. Jeg kommer til å se med et øye og lese linje får linje..hehehe. Blir som en unge igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Blir kanskje litt av det her, og ikke minst i begynnelsen av mai. Blir sikkert litt slitsomt å se om man faktisk får brevet, og kommer det ikke på datoen, regner man vel autoamtisk med at en ikke blir kalt inn :)

Ellers da. hvordan går treningen for folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får brev om de blir kalt inn eller ikke ca 1 mai. Var ihvertfall det som sto på statusen min inne på SO sine sider. Treningen er det som tar min fritid nå får tiden. Vet ikke hva jeg føler ang opptakskravet. Jeg trener så mye jeg kan, så får jeg se åssen det går. :) Jeg vil egentlig ikke ha noe forhåpninger men de kommer sikkert snikende jo nærmere datoen er. Går det i dass så har jeg i hvertfall forsøkt. :) Åssen er det med trening hos dere?

Ca 14 dager igjen til brevet i postkassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så kommer treningslysten mer og mer. Bare tanken på stedet jeg jobber nå gir jeg et skikkelig tupp bak. Mister jeg motivasjonen, er det bare å tenke på de såkalte kollegene mine, så kommer jaggu både motivasjon og lyst i full gallopp :)

Men som du sier amb.medarbeider, klarer jeg det så klarer jeg det, kommer jeg inn så kommer jeg inn. Går det åt skogen ... vel, da får jeg prøve igjen neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får bare håpe :) Har hørt noe rykter om at det gjelder å gjøre et bra intervju på opptaket. Der er det vist mange som stryker. Har noen politifolk som jeg kjenner via jobben min som har innformert meg litt. Det skal bli veldig spennende hvis jeg blir innkalt. Har utrolig lyst til dette. Men det er viktig å tenke på det du sier Rune, hvis man ikke blir innkalt så er det bare å søke om igjen til neste år. Det er bare å kline til nå. Det er ikke lenge igjen til vi forhåpentligvis skal til phs for å i bånn pedal på det fysiske. Det man ikke har prøvd her i livet vil man angre på resten av livet.

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får bare håpe :) Har hørt noe rykter om at det gjelder å gjøre et bra intervju på opptaket. Der er det vist mange som stryker. Har noen politifolk som jeg kjenner via jobben min som har innformert meg litt. Det skal bli veldig spennende hvis jeg blir innkalt. Har utrolig lyst til dette. Men det er viktig å tenke på det du sier Rune, hvis man ikke blir innkalt så er det bare å søke om igjen til neste år. Det er bare å kline til nå. Det er ikke lenge igjen til vi forhåpentligvis skal til phs for å i bånn pedal på det fysiske. Det man ikke har prøvd her i livet vil man angre på resten av livet.

Lykke til alle sammen :)

Men da kan vel du si litt om hva som gjelder på intervjuet ;) ? Hva er viktig å kunne? Hva legger opptaksnemda vekt på ? Hvordan blir spm stilt/formulert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan vel du si litt om hva som gjelder på intervjuet ;) ? Hva er viktig å kunne? Hva legger opptaksnemda vekt på ? Hvordan blir spm stilt/formulert ?

[/quote

Personlige egenskaper, Samfunnsengasjert.

De følger med på hvilken person du er under både fysiske testen og intervjuet.

Så blir vel dette satt sammen til en vurdering til slutt tenker jeg. Jeg tror det er viktig å være omtenksom under opptaket når det gjelder andre deltakere. Være behjelpelig....osv.. Det er viktig i dette yrket senere også. Spille på lag og ikke feie for sin egen dør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også viktig at du er reflektert ovenfor politiyrket generellt, og kanskje greit å vite litt hvordan rettsvesenet henger sammen.

De er også opptatt av om du kan innse dine egne svakheter og positive sider. Kanskje også at du kan gå i deg selv og se på hvilken måte dine svake sider også kan være positive og vica versa.

Ellers er det viktigste: Vær ærlig og vær deg selv. Det er ikke noe galt i å være litt egoistisk under intervjuet. Tenker da på at du må jo faktisk overbevise dem om at du og din personlighet fortjener en plass fremfor et annet menneske.

MEN... får vel bare ta det som det kommer tenker jeg. Har en følelse av at jeg ikke får vinnerloddet i år :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ett sted må de jo samles de også :P Men tror kanskje det går litt ut på hvor du søker deg inn hen?

Jeg har i hvertfall satt kongsvinger som 1.prioritet. Noen andre?

Endret av Rune29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var bra å høre. Klare man det ikke på styrke, blir det med pur vilje hehe.

Noen som vet noe om boforholdene i Kongsvinger? Er det meningen at man skal bo på "kaserne" som i forsvaret eller er det opp til hver enkelt å finne seg bolig?

Hei! Alle studenter som skal til Kongsvinger blir tilknyttet Oslo og Akerhus studentsamskipnad. OAS bygger for tiden et hybelbygg for PHS studenter på Kongsvinger, og vi håper dette blir fylt opp med PHS studenter. Her får man helt nye hybler for ca 3400. Det bygges totalt 105 hybelenheter, flest enkeltrom, men også parleiligheter og kollektiv med plass til 6.

En god nyhet er : Alle som har søkt Kongsvinger kan reservere hybel her når som helst, uansett hvor man kommer inn eller om man kommer inn. Kommer man ikke inn blir hybelen gitt til noen andre bare.

En dårlig nyhet er : Vi bygger så fort som mulig, men estimert tid til ferdigsstillelse er 1.10.09, dvs at de ikke er innflytningsklare til skolestart. Dette er imidlertid ordnet med midlertidige boliger de første 6 ukene. Dette krever bare litt forsåelse/mobilitet og tålmodighet fra studentene som ønsker å bo der.

Svarer gjerne om dere lurer på noe mer ang disse hyblene eller Kongsvinger tilbudet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er du inne i :)

Hvor mange leiligheter / hybler blir bygget, og vet du hvor man kan "bestille" dem? Eller også få litt mer info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er du inne i :)

Hvor mange leiligheter / hybler blir bygget, og vet du hvor man kan "bestille" dem? Eller også få litt mer info?

Hei igjen.

Det blir bygget 105 hybelenheter, så jeg vil tro det blir til alle som ønsker. Det blir ca 75 forskjellige hybler, hvor av de fleste er enkeltrom med eget bad på 16.5 m2. Det blir 3 kollektiv med plass til 5. Det blir 7 leiligheter på 32 m2 og 3 på 42m2. Antallet kan variere ved byggeslutt, men det blir ganske nøyaktig det jeg sier.

Hyblene vil snart blir lagt ut på OAS sitt bolgtorg som man kan finne via OAS.NO - her vil de som er engasjert også se hva dere får for studentavgiften dere må betale inn 2 ganger i året. Dette innebærer bl.a. helsefond hvor alle får tilbake penger fra f.eks. tannlegebesøk eller egenandeler fra vanlig legebesøk.

Hybelhuset vil ligge i Storgata 39 i Kongsvinger, ikke langt fra en stor svømmehall og resten av sentrum. Det vil være ca 3 km til skolen, noe som kan være litt langt om vinteren. Derfor ønsker kommunen å utvide endel bybussruter til å gå ut helt til Sæter gård. På sommeren går det jo lett å sykle da det skal bygges sykkelvei helt frem til skolen.

På hybelhuset vil det også være et parkeringhus for de som har biler. 22 plasser skal leies ut. Det vil også være boder i kjelleren.

Hybelhuset vil tlby det vanlige studenthus tilbyr med bl.a. ferdig møblerte rom, med bredbånd og vaskeri.

Som nevnt tidligere har dette gått så fort at det er umulig at hybelhuset blir ferdig til skolestart. Som en gulrot for dem som venter vil man jo flytte inn i en helt ny og moderne "studentby" i Storgata 39. De som ønsker boligene vil bli midlertidig innkvartert i 6 uker, men jeg lover at det ikke blir hvor som helst. Med andre ord, ikke noen gymsal el. lignende. Dette vil de som er interessert uansett få informasjon om i god tid.

Jeg vil også poste igjen da det er mer klart om når hyblene blir lagt ut på OAS.no

Til info så er jeg student ved PHS avd Oslo, men sitter som studentrepresentant i styringsgruppen for Kongsvingerprosjektet i OAS. Så alle som har ønsket Kongsvinger og har noen spesielle ønsker om tilbud el lignende må dere gjerne sende meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...