Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Gjest VIKAR

God ettermiddag!

Alltid lurt på hvor man kan være i praksis i de forskjellige politidistriktene, hvilke lensmannskontor eller politistasjoner man kan være på. Noen som har noe oversikt over dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PHS-student
God ettermiddag!

Alltid lurt på hvor man kan være i praksis i de forskjellige politidistriktene, hvilke lensmannskontor eller politistasjoner man kan være på. Noen som har noe oversikt over dette??

Har oversikten liggende ett eller annet sted.

Man kan ha praksis i alle distrikt (minus Svalbard). Større politistasjoner har flere plasser enn lensmannskontorene i distriktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å finne gode innendørs joggesko som går an å løpe i..

Hvordan er det med dere andre? Har dere fått dere sko?

Har vært å sett i de fleste sportsbutikkene her i byen, men ikke mye utvalg...

Hmm..

Lurer på hva som skjer om man ikke møter opp i sko med lyse såler...??

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å finne gode innendørs joggesko som går an å løpe i..

Hvordan er det med dere andre? Har dere fått dere sko?

Har vært å sett i de fleste sportsbutikkene her i byen, men ikke mye utvalg...

Hmm..

Lurer på hva som skjer om man ikke møter opp i sko med lyse såler...??

Noen forslag?

Selv brukte jeg et par adidas stabil sko. Er vel sko som er beregna på håndballspillere, men har brukt disse med stort hell selv. Så lenge skoene er "hallsko" så har det fungert for meg ialfall. Har brukt adidas sine stabil sko i flere sesonger med innebandy.

Uansett så har jeg hatt siste undervisningstime, nå gjenstår det bare 3 eksamener før det er sommerferie før praksis året!

Vil ønske alle som skal på opptak lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke sko med vekselvis røde og sorte såler, der det sorte ikke er i direkte kontakt med gulvet. Kan ikke bruke tusenvis av sko på grunn av et par timers trening syntes jeg.

Tror ikke det er noe problem. Er vel meningen at man ikke skal sette merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke sko med vekselvis røde og sorte såler, der det sorte ikke er i direkte kontakt med gulvet. Kan ikke bruke tusenvis av sko på grunn av et par timers trening syntes jeg.

Tror ikke det er noe problem. Er vel meningen at man ikke skal sette merker.

Jeg har også tenkt det samme.... Har sko som er litt sorte og litt hvite i sålene.. Har ikke tenkt å bruke mere penger på sko får 3 timers innsats på opptaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til ALLE dere som skal i "ilden" i tiden fremover!!!

Blir det opptak på deg i år?

Isåfall, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det opptak på deg i år?

Isåfall, lykke til!

Halloen

Jada. Hadde tenkt komme inn i år. :jepp:

Blir spennende å komme på opptak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
OG 1500 som har blitt kalt inn, så vet dere det :)

Var det ikke 1400 som ble innkalt i fjor? Tenkte bare på hvor vi ligger i år i forhold til i fjor siden det var så mange flere søkere i år. Interessant å se om overgangen til SO hadde noen større effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. 1500 er innkalt nå i år. Står inne på facebookgruppen til phs.

Skal innrømme at min motivasjon i det siste har vært veldig lav. Har følt at jeg ikke har kommet så langt i trening til opptak. Så dette var veldig gode nyheter for meg at jeg er faktisk en av de 1500 søkere som har blitt innkalt til opptak :)

Det ga meg styrke igjen..... Har fortsatt 3 uker til med trening før opptaksdagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei alle sammen!

Da har jeg vert i "ilden" og synst jeg klarte meg bra på intervjuet og på den fysiske delen. Føler det gikk mye bedre i år selv om jeg klarte å komme meg gjennom alt og enda på vente liste i fjor. Føler nemnda griller førstegangssøkere i større grad :P

Da bynder den endeløse ventingen før svaret kommer. Håper det holder med 50.4 poeng for en som bare har søkt Oslo :)

Uansett, lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg unnagjort de fysiske testene til PHS, og forbedring fra i fjor ble det også.

Dykk: Gikk lett

Svømming: 4

Benkpress: 3

Stillestående lengde: 4

Lav bom: 1

Løp: 3

Tilsammen ble dette 15 poeng, og det er jeg fornøyd med!!

Deilig å være ferdig med denne biten!

Intervju blir fredag den 29.mai..

Ellers var det 12 stykker som møtte opp på denne økta, og alle kom seg gjennom de fysiske testene.

Lykke til alle som ikke har vært på opptak!! Stå på=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg unnagjort de fysiske testene til PHS, og forbedring fra i fjor ble det også.

Dykk: Gikk lett

Svømming: 4

Benkpress: 3

Stillestående lengde: 4

Lav bom: 1

Løp: 3

Tilsammen ble dette 15 poeng, og det er jeg fornøyd med!!

Deilig å være ferdig med denne biten!

Intervju blir fredag den 29.mai..

Ellers var det 12 stykker som møtte opp på denne økta, og alle kom seg gjennom de fysiske testene.

Lykke til alle som ikke har vært på opptak!! Stå på=)

Nydelig da! Lykke til på intervjuet! Har sett noen av de stakkarne som skal inn til intervju på skolen, får litt flashbacks fra jeg selv satt og var nervøs ifjor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari:)

Snittet i fjor var på 49,5. I år faller fordypningspoengene bort og man får bare 2 tillegspoeng for militære og f.høyskole + alderspoengene.

Hvor mye tror dere at snittet går ned. I mine øyne må det nå gå ned en del? Med tanke på at gjennomsnittsaldern også har gått ned ca 1 poeng..

Har 47,8 i snitt i år.. Håååper det holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frost_*
Snittet i fjor var på 49,5. I år faller fordypningspoengene bort og man får bare 2 tillegspoeng for militære og f.høyskole + alderspoengene.

Hvor mye tror dere at snittet går ned. I mine øyne må det nå gå ned en del? Med tanke på at gjennomsnittsaldern også har gått ned ca 1 poeng..

Har 47,8 i snitt i år.. Håååper det holder...

Må huske på at det er en del flere søkere i år da :) Håper selv det går ned så mye som mulig, men prøver å vere realistisk! I fjor trudde alle at snitte kom til å falle, men det gikk opp med 2 poeng eller hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...