Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Gjest Observatør

Er det virkelig noen som skal søke på politihøyskolen? Dere vil jo bare bli tvunget av fagforeningen til å demonstrere og klage på lønn og å ikke arbeide slik at gamlegutta kan bli millionærer før de går av med penson før de er 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visst man har rulleblad, har man ikke sjangs til å få jobbe i politiet da?

Spørs hva det gjelder.

De sier "Dersom lovbruddet kan ansees bagatellmessig eller så langt tilbake i tid at det ikke medfører noen gjentagelsesfare, er det ikke nødvendigvis avgjørende". Har gjort et par ting selv, men har søkt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til å "spore" av, men er det noen her som vet hvordan veien er til politihøgskolen? Tenker på utdanning.Og hva er kravene?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva det gjelder.

De sier "Dersom lovbruddet kan ansees bagatellmessig eller så langt tilbake i tid at det ikke medfører noen gjentagelsesfare, er det ikke nødvendigvis avgjørende". Har gjort et par ting selv, men har søkt uansett.

Tusen takk for svar!

Hva går nasking under, er det bagatellmessig? Føler jo ikke det selv- med min dårlige samvittighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Nå skal jeg også si at jeg er førstegangssøker selv, men det spørs vel litt hvor langt tilbake i tid det er, og kanskje litt om det har skjedd mange ganger før. Jeg skrev en uttalelse om hva jeg hadde gjort, og hvilket utfall saken fikk.

Kan forøvrig si at det gjaldt brudd på kjøre og hviletidsbestemmelsene for 11 år siden, og fikk en bot den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig noen som skal søke på politihøyskolen? Dere vil jo bare bli tvunget av fagforeningen til å demonstrere og klage på lønn og å ikke arbeide slik at gamlegutta kan bli millionærer før de går av med penson før de er 60.

Kjenner jeg blir skikkelig provosert av å høre slike utallelser. Det sier vel det meste om deg som slenger ut slikt pisspreik.

Er vel aldri noen som blir tvunget til å demonstrere og angående det med lønn? Har du i det hele tatt lest noe om det som har blitt skrevet? Ta deg en runde på nettet før du skriver slike ting igjen. På forhånd takk.

Innlegget er endret iht Kgs regler

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest phssøker
Kjenner jeg blir skikkelig provosert av å høre slike utallelser. Det sier vel det meste om deg som slenger ut slikt pisspreik.

Er vel aldri noen som blir tvunget til å demonstrere og angående det med lønn? Har du i det hele tatt lest noe om det som har blitt skrevet? Ta deg en runde på nettet før du skriver slike ting igjen. På forhånd takk.

Innlegget er endret iht Kgs regler

mrs_bond, mod

artaniz: Det er vel ikke til å stikke under en stol at politiforbundet har "påvirket" noen medlemmer...Tror ikke det er noen fra PHS som sitter å notere seg hva du skriver, så du kan helt sikkert si hva du egentlig mener.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey hey folkens.

Nå nærmer det seg enda mer første uken i mai. Kjenner jeg begynner å bli urolig i kroppen.

Lurer veldig på hvor mange som egentlig orket å sende inn legeerklæringen . Jeg betalte 1300kr for min. Var der i 4 timer. Skulle visstnok få dette igjen skatten , som min danske vikarlege forklarte.

Noen som synes dette var dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

http://www.phs.no/Grunnutdanning/Opptakskrav/

Mye trening, helst greie karakterer med mindre du er over 23 år og har minst 5 års arbeidserfaring i tillegg til de 6 obligatoriske fagene. Da kan du søke på realkompetanse. Ellers kreves det at du har studiekompetanse.

En begynnelse i hvertfall :)

Med mindre? Det er vel ikke slik at realkompetansesøkere stiller i egen gruppe?

Du må ha like greie karakterer på de 6 fagene som de med "komplett" vitnemål.

Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studenten23
Hei! Alle studenter som skal til Kongsvinger blir tilknyttet Oslo og Akerhus studentsamskipnad. OAS bygger for tiden et hybelbygg for PHS studenter på Kongsvinger, og vi håper dette blir fylt opp med PHS studenter. Her får man helt nye hybler for ca 3400. Det bygges totalt 105 hybelenheter, flest enkeltrom, men også parleiligheter og kollektiv med plass til 6.

En god nyhet er : Alle som har søkt Kongsvinger kan reservere hybel her når som helst, uansett hvor man kommer inn eller om man kommer inn. Kommer man ikke inn blir hybelen gitt til noen andre bare.

En dårlig nyhet er : Vi bygger så fort som mulig, men estimert tid til ferdigsstillelse er 1.10.09, dvs at de ikke er innflytningsklare til skolestart. Dette er imidlertid ordnet med midlertidige boliger de første 6 ukene. Dette krever bare litt forsåelse/mobilitet og tålmodighet fra studentene som ønsker å bo der.

Svarer gjerne om dere lurer på noe mer ang disse hyblene eller Kongsvinger tilbudet generelt.

Hvor kan man gå for å reservere hybel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei!

Byttet i fra Oslo til Kongsvinger på førsteplassen idag. Vil heller bo der i et intimt studiemiljø:P I OSlo tror jeg man blir en dråpe i havet.

Noen som e enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

Byttet i fra Oslo til Kongsvinger på førsteplassen idag. Vil heller bo der i et intimt studiemiljø:P I OSlo tror jeg man blir en dråpe i havet.

Noen som e enig?

Selv går jeg i Oslo og føler ikke at jeg blir en dråpe i havet.

Kontordørene til lærerne står alltid oppe om du vil prate. Selv om det kanskje kan ta litt tid på tilbakemeldinger på oppgaver osv, så får man fyldig og god når den kommer, hva man har gjort bra og hva man må jobbe med. Er storfornøyd med læremiljøret og lærerne på phs i Oslo. Selv om dette da kan være smak og behag, har også hørt andre klasser som ikke er fult så fornøyd med lærerne sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv går jeg i Oslo og føler ikke at jeg blir en dråpe i havet.

Kontordørene til lærerne står alltid oppe om du vil prate. Selv om det kanskje kan ta litt tid på tilbakemeldinger på oppgaver osv, så får man fyldig og god når den kommer, hva man har gjort bra og hva man må jobbe med. Er storfornøyd med læremiljøret og lærerne på phs i Oslo. Selv om dette da kan være smak og behag, har også hørt andre klasser som ikke er fult så fornøyd med lærerne sine.

Jeg ser den artaniz, men det jeg mente var at selve studentmiljøet blir mindre, siden det blir ca 125-150 PHS studenter i Kongsvinger. I Oslo er det sikkert 20-30-40tusen studenter i alt. Mens hvis vi kommer inn i Kongsvinger blir det bare oss. Og da kan vi ha samlinger , fester,sammenkomster osv i regi av den gjengen som går der.

Ikke at jeg mener at det ikke er sosialt i Oslo , men tror dette blir litt anderledes.

Ikke meningen å tråkke på noen sine tær, men bare dette jeg tenker.

Ps: svenskegrensen er behagelig nærmt:P:P

Noen som tenker likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har nok rett at det at vil bli mer intimt, og muligens mer sosialt i Kongsvinger enn Oslo.

Likvel har jeg Oslo på 1.plass fordi jeg kommer fra Elverum(ca.1,5t unna), og å bo i Kongsvinger blir liksom det samme. Har lyst til å få litt storby erfaring. Ikke så rart, siden jeg ennå er ung og bare har bodd på samme plass i nesten alle mine 21 år.

Men jeg blir ikke deppa om jeg kommer til Kongsvinger heller=)

Bare det å komme inn er en STOR LYKKE for meg...

Venter spent på mai måned, og svar fra nemda om hvem som får komme på opptak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre? Det er vel ikke slik at realkompetansesøkere stiller i egen gruppe?

Du må ha like greie karakterer på de 6 fagene som de med "komplett" vitnemål.

Eller tar jeg feil?

Neida, du tar ikke feil, og jeg har ikke veldig god greie på det, bare for å ha sagt det, men slik jeg har forstått det, er det litt annen poengutregning for realkompetansesøkere, da mange av dem ikke har mer enn de 6 fagene.

Uansett er det ingen uting å ha gode karakterer :)

Edit:

Har tatt den tunge beslutningen å droppe PHS i år, så da er det en plass til ledig.

Endret av Rune29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du tar ikke feil, og jeg har ikke veldig god greie på det, bare for å ha sagt det, men slik jeg har forstått det, er det litt annen poengutregning for realkompetansesøkere, da mange av dem ikke har mer enn de 6 fagene.

Uansett er det ingen uting å ha gode karakterer :)

Edit:

Har tatt den tunge beslutningen å droppe PHS i år, så da er det en plass til ledig.

Hvorfor det da? Må ikke gi opp rune!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rally b:

Forstår hva du mener med å være født på et mindre sted. Er selv født i Bergen , og har dermed opplevd en større by. Synes det er koselig med litt mindre steder der man kan være på en måte en "Liten gjeng":P

Er forresten møkk lei av å trene til opptaket hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...