Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

trener bryst/triceps to ganger for å få bedre framgang på benk og bom.. tror jeg har kontroll på den gitt,tror ikke d blir pekende skuldre : p broren min som satt opp programmet og han har peil.. trener så klart stabilisering hver dag

Det var nok litt ironisk ment ja, men nå klarer jeg ikke dy meg. Med all respekt til broren din, hvordan kan det å trene bryst/triceps ha noe utslag på hvor mange kroppshevninger i bom du klarer?

H.S: grattis! STÅ PÅ :tommelopp:

Endret av bodyglove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok litt ironisk ment ja, men nå klarer jeg ikke dy meg. Med all respekt til broren din, hvordan kan det å trene bryst/triceps ha noe utslag på hvor mange kroppshevninger i bom du klarer?

H.S: grattis! STÅ PÅ :tommelopp:

fordi man bruker muskelgruppene bryst,triceps,biceps kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Slenger meg litt på tråden her =) Jeg er gutt og har fulgt med på tråden på diskusjon.no og fjorårets her på kvinneguiden. Jeg skal ikke søke i år, men første gang til neste år da jeg er 19 da. Har allerede begynt å trene for snart et år siden, da jeg er veldig motivert. Er det jo like greit å tenke på testen først som sist hehe =) Har noen spørsmål jeg vil dele med dere:

Kan ikke svømme teknisk i det hele tatt, har noen noe tips til bra svømmeopplæring i stor-oslo området? Kurs eller insturktør osv?

Lurer også på hva slags erfaring menn har med pull-opsene. Har trent på dette en stund og har gått fra å klare 1-2(!!) til og klare 12-13, men nå har det stått stille lenge. Noen tips til hvordan jeg skal klare de siste 2 så jeg får 15? Bør jeg bruke belte og legge på vekter eller hvordan er dette?

Har aldri trent noe før så har virkelig ikke greie på dette hehe. Har ikke begynt på benkpress enda, er 60 kilo tungt hvis man er i generelt god form???

Endret av Christer A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Slenger meg litt på tråden her =) Jeg er gutt og har fulgt med på tråden på diskusjon.no og fjorårets her på kvinneguiden. Jeg skal ikke søke i år, men første gang til neste år da jeg er 19 da. Har allerede begynt å trene for snart et år siden, da jeg er veldig motivert. Er det jo like greit å tenke på testen først som sist hehe =) Har noen spørsmål jeg vil dele med dere:

Kan ikke svømme teknisk i det hele tatt, har noen noe tips til bra svømmeopplæring i stor-oslo området? Kurs eller insturktør osv?

Lurer også på hva slags erfaring menn har med pull-opsene. Har trent på dette en stund og har gått fra å klare 1-2(!!) til og klare 12-13, men nå har det stått stille lenge. Noen tips til hvordan jeg skal klare de siste 2 så jeg får 15? Bør jeg bruke belte og legge på vekter eller hvordan er dette?

Har aldri trent noe før så har virkelig ikke greie på dette hehe. Har ikke begynt på benkpress enda, er 60 kilo tungt hvis man er i generelt god form???

Godt å høre at du er i gang! Bare pass på så du ikke går lei av (særlig løpeøvelsen) øvelsene for tidlig :P

Nå er 12-13 hangups veldig bra etter min mening, men dersom målet ditt er kun 1'ere må du jo nesten klare de to siste og. Det er nok flere måter du kan klare de to siste på, og siden du har god tid kan du jo bare prøve deg frem. Belte med vektskiver er et alternativ, et annet er å utføre de med "hjelpevekt". Slike apparater finnes på de fleste normalutstyrte treningsstudioer, da kan du hive på 10-20 kilo slik at du klarer flere enn 15 reps, og gradvis trappe ned til ingen hjelpevekt.

Personlig ville jeg gått for det siste alternativet, og når du klarer 15 (eller hva som er målet ditt), kan du DA begynne å bruke belte med vektskiver i.

Nå vet jeg ikke hvordan kroppstype du har, for min egen del fikser jeg benken lett men sliter mer med hangups (tok vel 8 på forrige opptak). Jeg er da temmelig tung. Det er ofte en sammenheng (fra "naturens side" når man ikke har trent) at tar man mange hangups er man ikke fullt så god på benkpress, og visa versa. Men med litt trening tror jeg du klarer 1'er-kravet lett!

Ellers er det bare å stå på med treninga, og komme i gang med benkpressen først som sist. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar =)

Sånt apparat har jeg aldri hørt om før, men da skal jeg høre på treningsenteret neste gang ! Ja jeg er nok flinkere på pull ups da ja, lagt på meg litt etter at jeg begynte å trene, men ikke mye. Veier 70 kg og er 180 høy.

Nei prøver ikke 1 på alle, men pull ups og løping er favoritt "grenene" mine så lønner seg å gjøre det bra der hehe. Værre med svømming og ikke minst stillestående lengde.

Endret av Christer A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kristian_*

En god måte å trene bom på, er å først ta så mange man klarer, uten hjelp. Husk på bredden mellom hendene. Når du begynner å slite, får du en annen til å hjelpe deg med 5-6 til. Jeg økte fra 9 til 17 på et halvt år, og jeg veier 95 kilo.

Forøvrig har en førsteårs politistudent (god kompis) startet opp en blogg på vg, http://www.vgb.no/34432/ . Sikkert bra å følge med på etterhvert. Håper det er ok at jeg linket videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok. Takk for tipset!

Den skal jeg absolutt lese =)

Men be han være forsiktig med hva han skriver. Politistudenten som holdt tråden på diskusjon.no fikk plutselig beskjed om at han muligens haddde skrevet ting han ikke burde (selvom alt allerede lå ute på nette på forskjellige steder) og slettet deretter alle inleggene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at snittet var 49.5 nå sist. (dette var siste person som kom inn). Året før var det ca 47 poeng, så det varierer. Det er umulig å spå hva det vil være neste opptak. Jeg tipper det vil ligge rundt 47, men det avhenger jo av hvor mange som søker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!!

Så fant også jeg veien til dette forumet=)

Jeg skal søke for andre gang, og gleder meg til å komme i gang med treningen. Starter opp i desember på treningssenter. Har sjekket meg litt på hang-ups øvelsen, og opplevd at jeg fortsatt har igjen styrke i armene. Håper at jeg ikke må begynne helt på 0 igjen på alle øvelsene.

Men har et råd til dere som ikke har søkt før:

- Begynn treningen tidelig og test dere i alle øvelsene med jevne mellomrom, for å se hvordan dere ligger an.

- Og vær optimistisk selv om dere tror dere har for få poeng.

Det hadde nemlig jeg, men stilte opp på intervju emd godt mot, og det akkurat intervjuet gikk meget bra hørte jeg i etterkant. Det manglet på karakterene mine.

Går forøvrig 1.året på sykepleieskolen, for å få poeng osv og drive med noe fornuftig mens jeg venter. Drømmen er fortsatt politi!!!

Lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen rallyb! :-)

Jeg lurer på hvor tidlig det er greit å få legeerklæringen på plass?? Kan jeg for eksempel få den unnagjort før jul?

Hvordan går det med treningen?? Noen som har gode tips og triks for økt spenst? Er vel den jeg sliter mest med... Har hørt at det er bra å hoppe mye med ekstra vekter? Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment
Noen som har gode tips og triks for økt spenst? Er vel den jeg sliter mest med...

Hopp lengde -hver- gang du trener. Teknikk betyr alt i den øvelsen. Se langt frem og få armene skikkelig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen rallyb! :-)

Jeg lurer på hvor tidlig det er greit å få legeerklæringen på plass?? Kan jeg for eksempel få den unnagjort før jul?

Hvordan går det med treningen?? Noen som har gode tips og triks for økt spenst? Er vel den jeg sliter mest med... Har hørt at det er bra å hoppe mye med ekstra vekter? Stemmer dette?

Du må ha god maksimalstrke i beina. Dette øker du ved diverse øvelser for bein.

Selv trener jeg på spensthopp, spensthopp med vekt, lengde (lik som på test), og benøvelser.

55 poeng høres litt for høyt ut. Hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Icee

Jeg var på opptak i Oslo i midten av april.

Jeg var ganske spent foran intervjuet, men ettersom vi kom i gang gikk det bedre. Det var fire mennesker som satt inne i rommet(to som for det meste sto for spm, mens de andre bare satt å lyttet og så). Fikk mange forskjellige spm, litt ang. hvorfor jeg søkte, og hvordan jeg så for meg en poltimann/kvinne, noen faktaspm om etaten(etterforskning), hva jeg kunne tenke meg å jobbe med, hva jeg skulle gjøre hvis jeg ikke kom inn. Ellers måtte jeg fortelle litt om meg selv o.l. Mot slutten kom det et litt uventende spm. Men jeg svarte så godt jeg kunne. Etter intervjuet var jeg veldig usikker, og ikke minst veldig sliten. Hadde jo gått å forberedt meg og tenkt intenst på dette i flere mnd.

Men jeg trodde det hadde gått sånn passe. Jeg visste at innerst inne var karaktergrunnlaget mitt for dårlig. Men man kunne ha flaks å komme inn på andre grunnlag. Men da tror jeg man skal ha flaks.

Ellers i etterkant synes jeg intervjuet gikk bra. Noen spm som jeg før hadde tenkt at kunne komme kom også. Jeg skal overta gården hjemme, og de lurte på om hvorfor jeg søkte phs hvis jeg skulle overta gården. Hvordan skulle det gå liksom tenkte de. Men som jeg enkelt svarte: Det er ikke jeg som kjøpte gården, det var pappa. Men jeg har lyst til å overta den i fremtiden, men det blir lenge til. Og det kan skje noe i mellomtiden, samt at det går an å kombinere/forpakte bort gården. Jeg er her for å bli politi, ikke noe annet.

Men jeg anbefaler å ikke å grue seg til intervjuet. Jeg sier ikke at man ikke kan ha nerver og være spent, men å grue seg blir litt unødvendig. Du bør heller glede deg, fordi man skal jo vise nemda at du vil bli polti og komme inn på phs. Bare forbred deg skikkelig(tenk på hvilke spm som kan komme, og tenk over hva du svarer i egenerlæringen som de kan komme til å spørre deg om. Rett og slett: Lek intervju med nemda for deg selv!!=) ) Funker fint d!

Hvis det er noe mer du lurer på, bare spør..!!=) P. S det med legeattest tror jeg du bør vente med. Dumt å gjøre det og betale en del penger også blir man ikke kalt inn på opptak. Vent til du får beskjed, men vær da tidelig ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...