Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Jeg vil også anbefale folk å ta testen et par ganger før opptak.... Teste hvilket tempo du klarer å holde i tillegg til å øve på teknikk. Kan faktisk tjene noen sekunder på å være rask opp og ned på den øvelsen der;-)

Ellers er det svømming for alle penga her! Tror jeg fikk en strekk i lysken i dag under et fraspark...:S Går det an??? Trodde svømming var noe av det sikreste du kunne trene uten å få skader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel. Jeg får vel slenge meg på jeg også, men må vel innrømme at 12 år med stillesitting, hvorav 9 år bak rattet på trailer + x antall pakker rød 3 og 0 trening, gleder jeg meg :D Har tatt dette som motivasjon og har satt meg som mål å komme inn. Er på treningsstudio 4-10 timer hver uke, og skal straks i gang med svømmingen :)

Forøvrig vil jeg bare slenge på en link til de som vil lese mer om politihøgskolen. Er en student som har opprettet en tråd på diskusjon.no. Her har du den: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=888401 Her finner du det meste.

Og da får jeg ønske alle lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:-)

Stikker bare innom for å ønske dere alle lykke til! Jeg blir nok ikke med på denne tråden i år, selv om jeg så klart søker neste år også:-) Gir jo meg ikke så lett.

Studerer jus nå og håper det slår positivt ut hos nemden!

Kom dere i gang med treningen folkens,- som jeg har nevnt i tidligere tråder, ikke la en hangups eller et par cm på lengden få ødelegge for dere. Bruk tiden godt da får dere sove godt natten før testene. Det trengst!

Gogo alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess!! da er vi oppe å går igjen! bra du tok annsvar icee;)

treninga er i gang.. men ikke kommet opp på det beste enda.. opptaks tida er jo litt flytta frem i fht i fjor, så er nok litt avslappa akkurat nå. Men det kommer seg..

merker at det blir lettere å trene seg opp nå i allefall, når jeg la grunnlaget i fjor!

Men det her blir bra folkens. gleder meg til å følge alle dere med samme drøm gjennom vinteren..

også blir vi en utrolig bra klasse på PHS i 2009 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at 09 tråden er i gang. Fulgte med på forrige og tenkte jeg skulle slenge meg på denne i år. Dette er første gang jeg søker, men er motivert og PHS har lenge vært målet.

Har startet treningen mot opptak, og føler jeg ligger godt ann, men dog stort forbedringpotensiale. Jeg er en gutt på 21 år, bor i Oslo, jobbet i barnehage, sfo og skole og har vært ett år i militæret. Nå studerer jeg økonomi på BI i Oslo, men målet er PHS høsten 09!

Hvordan ligger "folket" ann på treningen og hva er det en gruer seg mest til?

Noen som vet noe om forandring av antall studieplasser? Noen som vet noe om de nye plassene i kongsvinger og hvordan dette skal gjøres?

Endret av Slider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle sammen;)

Hyggelig at det kommer nye! Jeg ligger ikke så veldig godt an enda, driver og setter opp en plan nå, for å få mest mulig fremgang mot opptaket. Sliter litt med benken... Kommer meg ikke over 14-15 rep, uansett hvor mye jeg trener! forstår det ikke. Men trordet kan ha noe med pusting å gjøre...? Noen som vet?

Det jeg gruer meg mest til er selvfølgelig løpingen, og tror ikke jeg er alene om det;)

Det kommer til å bli en økning studenter i 09! De skal ha 4 nye klasser!!! :D

Hvilken bakgrunn har dere fra før? Har dere alltid hatt en politidrøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen alle sammen;)

Hyggelig at det kommer nye! Jeg ligger ikke så veldig godt an enda, driver og setter opp en plan nå, for å få mest mulig fremgang mot opptaket. Sliter litt med benken... Kommer meg ikke over 14-15 rep, uansett hvor mye jeg trener! forstår det ikke. Men trordet kan ha noe med pusting å gjøre...? Noen som vet?

Det jeg gruer meg mest til er selvfølgelig løpingen, og tror ikke jeg er alene om det;)

Det kommer til å bli en økning studenter i 09! De skal ha 4 nye klasser!!! :D

Hvilken bakgrunn har dere fra før? Har dere alltid hatt en politidrøm?

Dersom du har vært stuck lenge, kan du f.eks.: prøve å trene med frivekter (manualer/hantler) istedenfor stanga (les: andre brystøvelser), gå ned i treningsvekt og heller ta flere reps i noen uker, eventuelt bare ta en liten pause.

Løpinga grua jeg meg også veldig til i fjor, jeg var LANGT ifra kravet. Det beste tipset jeg kan gi er å prøve testen FLERE ganger, kanskje en gang i måneden (etter jul, for å se forbedringen). I tillegg til dette løpe intervaller 1 gang i uka pluss en rolig langkjøring. Dette gjorde iallefall underverker for meg, og ga meg en økning i runder på 50 %! (men husk å pass på skader, og bedømm etter eget utgangspunkt).

Selv bestemte jeg meg endelig for ca 1,5 år siden, men har "alltid" tenkt på at det måtte være noe, å har alltid sett med store øyne på "de tøffe gutta i skinnjakke som får være med på all "morroa"" :D

Ønsker alle lykke til! tren skikkelig så ordner det seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moro!! Forrige tråd tok jo helt av :bolledeig: Gleder meg å bli "kjent med" gamle og nye trådbrukere"!! Knall bra iniativ Icee!!

Jeg har begynt treningen jeg også nå - og må si som Gullfisk : jeg har et helt annet utgangspunkt enn jeg hadde ved årets opptak!! Takk o lov!!

Leste at de første skal inn på opptak først i mai - så det er jo litt tid å komme i form på. Og VIRKELIG herlig å slippe å løpe til postkasse for å se etter små eller store brev!! Det tror jeg var det værste med hele opptaket - bortsett fra løpetesten da...... :haar: Den ønsker jeg virkelig ikke ta igjen.. Men må man så må man!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppsila

Hei alle sammen! Jeg har en søster som har så lyst til å bli politi. Hvilke krav til karakterer, altså poenggrenser, var det for å komme inn på PHS i 2008? Har lett litt på internett, men ikke funnet noe. Hun kjenner til de fysiske kravene.

Håper dere kan hjelpe! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tuppsila.

Det eneste kravet for karakterer er 3 eller bedre i faget norsk.

Snittet for konkurransepoeng lå rett i underkant av 50 studiepoeng i år(hvis jeg har hørt riktig).

Her er det en liten oversikt for hvordan man regner ut antall konkurrasnepoeng:

- Snittkarakter fra vgs.

- Alderspoeng: 20=2 poeng, 21=4 poeng, 22=6p poeng, 23+=8 poeng

- Førstegangstjeneste over minst 6 mnd eller siviltjeneste over minst 6 mnd eller Folkehøgskole eller et studium med minst 60 studiepoeng: Maks 3 poeng.

Har søker et studium og med 30-59 studiepoeng så gir dette 1,5 poeng.

(Det gis ikke mer enn 3 poeng selv om man har f.eks både førstegangstjeneste OG folkehøgskole)

Håper dette hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestis

De meldte på radioen i dag at det vil bli opprettet 120 nye plasser på Politihøgskolen allerede fra høsten 2009. Absolutt på tide:) Særlig med tanke på at det sikkert blir en masse søkere etter at opptaket ble lagt til Samordna opptak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tuppsila.

Det eneste kravet for karakterer er 3 eller bedre i faget norsk.

Snittet for konkurransepoeng lå rett i underkant av 50 studiepoeng i år(hvis jeg har hørt riktig).

Her er det en liten oversikt for hvordan man regner ut antall konkurrasnepoeng:

- Snittkarakter fra vgs.

- Alderspoeng: 20=2 poeng, 21=4 poeng, 22=6p poeng, 23+=8 poeng

- Førstegangstjeneste over minst 6 mnd eller siviltjeneste over minst 6 mnd eller Folkehøgskole eller et studium med minst 60 studiepoeng: Maks 3 poeng.

Har søker et studium og med 30-59 studiepoeng så gir dette 1,5 poeng.

(Det gis ikke mer enn 3 poeng selv om man har f.eks både førstegangstjeneste OG folkehøgskole)

Håper dette hjalp litt :)

Dette stemmer nok dessverre ikke helt lenger. Disse "militærpoengene" har nå blitt redusert til to poeng :) På toppen av det hele har fordypningspoeng blitt fjernet, og det er noen endringer på realfagspoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan ser planene deres ut da, folkens?

Skal dere slå dere til ro som betjenter, eller utdanne dere videre?

For min egen del har jeg planer om å jobbe et par år som betjent, og deretter utdanne meg videre innen etterforskning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser planene deres ut da, folkens?

Skal dere slå dere til ro som betjenter, eller utdanne dere videre?

For min egen del har jeg planer om å jobbe et par år som betjent, og deretter utdanne meg videre innen etterforskning. :)

Planen er å jobbe noen 2 - 3 år som betjent ja. men så er det videre utdanning, også skal jeg bli sjef for voldsavsnittet jeg :) hehe... nei, det er jo så mange muligheter til å bevege seg både sidelengs og oppover i politet, trenger jo aldri å gå lei i det der yrket.

men! er veldig nervøs for at mine karakterer ikke holder jeg altså. selv om det er flere plasser til høsten. :/ hører mye skummelt om poengendringer osv.. hjelpes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men! er veldig nervøs for at mine karakterer ikke holder jeg altså. selv om det er flere plasser til høsten. :/ hører mye skummelt om poengendringer osv.. hjelpes

Bare én måte å finne ut det på :-)

Snittet kommer nok til å synke betraktelig, men det er også flere som kommer til å søke via SO.

Jeg er ganske spent selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

JEg kan bekrefte at det skal tas inn 550 studenter til neste år. Vet ikke om det er lagt ut noen plass, men det har stått på intranettet her på PHS hvertfall. Da satser jeg på at det stemmer. :)

JEg var en del med under 08 tråden, og kom inn. Så det lønner seg å stå på, trene regelmessig.

Ha samme motto som Curchill: Never never never give up!

Nå skal jeg hjem, og lese rapport og etterforskningslære. :) Gleder meg til å se hvordan det går med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare én måte å finne ut det på :-)

Snittet kommer nok til å synke betraktelig, men det er også flere som kommer til å søke via SO.

Jeg er ganske spent selv!

I

Ikkefor å være slem eller no, men jeg ble fortalt at snittet kom til å synke begge gangene jeg søkte. Og begge gangene steg det. Så lenge man ligger opp mot 50 poeng er man nesten sikra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det beste og er forberedt på det verste :-)

Fortell litt fra skolen da, Pacem. Er det gøy? Slitsomt? Stressende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...