Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Gjest Uskikket

Hei

Søkte i år og ble funnet uskikket. Nå får jeg høre at de som ikke blir funnet skikket ALDRI vil bli det. Er det fakta? Har da hørt at noen har kommet inn senere selv om de ble funnet uskikket første gang? Noen som vet?

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Søkte i år og ble funnet uskikket. Nå får jeg høre at de som ikke blir funnet skikket ALDRI vil bli det. Er det fakta? Har da hørt at noen har kommet inn senere selv om de ble funnet uskikket første gang? Noen som vet?

:sukk:

Dette kommer jo ann på hvilket grunnlag nemda hadde for å finne deg uskikket.

Jeg ville tatt en tlf til PHS og stilt spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som har søkt opp til 7-8 ganger før de kommer inn! Så jeg stiller meg bak kommentaren til nevers! Aldri gi opp håpet;)

ellers fant jeg ut i dag at jeg er godt i rute allerede:) Ble enda mer giret da jeg hørte at de skulle ha inn flere studenter neste år! :) Men det kommer til å bli et hardkjør mellom søknadsfrist 1.mars og 22.mars, da alle papirer skal være levert. Må nesten begynne å samle opp nå.. Attester osv.

Hva sender dere andre sammen med omslagsarket? Har dere planlagt det? :)

Er faktisk ikke så mange månedene til... 5?

Håper treningen deres går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger vel på rundt 22 poeng om opptaket skulle vært nå. Så ligger nok ganske i rute for våren. Tenker at jeg er under 20 til jul. Da er det noen måneder igjen.

Legeattesten og hørselsattesten får ikke være mer enn 4 mnd så disse tenkte jeg ha klare i februar. Attester og vitnemål er greie.

Fantastisk med 120 plasser til! Blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

icee : Godt å høre at du er på vei mot fysisk overlegenhet :P. Blir også enda mer gira når jeg hører om de nye plassene.

Har et spørsmål som jeg håper dere kan være med å reflektere litt rundt. Er så sykt usikker på hva jeg skal gjøre, så håper dere kan komme med noen forslag/innspill om hva jeg bør gjøre.

Som sagt tidligere: Jeg er en gutt på 21 år, bor i Oslo, jobbet i barnehage, sfo og skole og har vært ett år i militæret. Nå studerer jeg økonomi på BI i Oslo, men målet er PHS høsten 09!

Dilemmaet mitt er som følger: Jeg er overhodet ikke motivert for de studiene jeg går på nå og har egentlig lyst til å hoppe av. Hvis jeg evt hopper av blir det til jul. Må ta 5 eksamener før jul, slik at jeg i alle fall ikke har sløst bort 1/2 år og 22 000,-(pris per semester).

Har ca 52 poeng med militæret+alderspoeng som i alle fall er 4? Så studerer egentlig ikke for å få flere poeng. Da jeg tror jeg er innenfor grensen.

Hva synes dere jeg bør gjøre? J Hoppe av til jul slik at slipper å opparbeide meg et enda større studielån? Eller fullføre 1. år?

Hvordan tror dere opptaksnemda ser på dette?

Hva synes dere jeg skal bruke det kommende halvåret til hvis jeg evt hopper av? Hvilke jobber er spennende og kan ha relevans mot Phs?

Setter stor pris på svar, helst med en vettug begrunnelse også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg droppet ut av studiene nå etter 3 uker.... :| tenkte på studielånet.. tenker kanskje at dette kan "backfire" ved at jeg ser ut som en quitter,men hva er poenget med å fortsette om man ikke får noe ut av det???

føler at sannsynligheten for at jeg kommer inn er liten siden jeg blir 20 neste år og er førstegangssøker.. eneste jeg gjør nå er egentlig å trene 5 dager i uka + jobbe litt.. max på benk er 31 kg nå,noen som tror jeg greier 35 snart?

lurer også på lengde/bredde på banen på kondistesten,og hvor ligger mattene plassert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
max på benk er 31 kg nå,noen som tror jeg greier 35 snart?

Det kommer an på hva du mener med maks. Dersom du kun klarer én repetisjon med 31 kilo har du et stykke igjen, men du har fremdeles god tid på deg dersom du er flink og trener målrettet fremover.

lurer også på lengde/bredde på banen på kondistesten,og hvor ligger mattene plassert?

Banen er 15x7 meter. Mattene ligger på midten av hver langside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. max på benk er 31 kg nå,noen som tror jeg greier 35 snart?

Jeg tok 20 kg i benken i midten på januar i år. Ved opptaket i begynnelsen av april tok jeg 5rep på 35kg. Akkurat nok :)

Neste år sattser jeg derimot å ha noe å gå på. For å ligge så på grensen som jeg gjorde var ikke morsomt. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler at sannsynligheten for at jeg kommer inn er liten siden jeg blir 20 neste år og er førstegangssøker.. eneste jeg gjør nå er egentlig å trene 5 dager i uka + jobbe litt.. max på benk er 31 kg nå,noen som tror jeg greier 35 snart?

Jeg startet på 25 kg i fjor høst, slutten av oktober..og ved opptaket 12. mars klarte jeg 6 rep på 35kg. så det der fikser du, om du trener rett og mye.

jeg skal i allefall klare 18 rep i år:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte jeg skulle starte en liten diskusjon blandt kommende phs-studenter! Hva tenker dere om denne "uorganiserte" gå sakte aksjonen til politiet? Vet ikke om dette er så kjent i media enda, men vet om det fra kjente i politiet. Dette går ut på at betjenter nekter overtid pga denne nye hvile regelen. At de skal ha minst så og så mange timer hvile i døgnet, men har krav på mer om de føler seg utslitte. Er dette greit? De har jo ikke lov å streike nå, derfor den er "uorganisert". Jeg personlig synes dette blir for dumt nå rett etter at de faktisk godtok lønnsforhandlingene. Kravet er etter mine kilder at de vil ha risikotillegg. Noe de absolutt bør ha, men er dette den riktige fremgangsmåten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte jeg skulle starte en liten diskusjon blandt kommende phs-studenter! Hva tenker dere om denne "uorganiserte" gå sakte aksjonen til politiet? Vet ikke om dette er så kjent i media enda, men vet om det fra kjente i politiet. Dette går ut på at betjenter nekter overtid pga denne nye hvile regelen. At de skal ha minst så og så mange timer hvile i døgnet, men har krav på mer om de føler seg utslitte. Er dette greit? De har jo ikke lov å streike nå, derfor den er "uorganisert". Jeg personlig synes dette blir for dumt nå rett etter at de faktisk godtok lønnsforhandlingene. Kravet er etter mine kilder at de vil ha risikotillegg. Noe de absolutt bør ha, men er dette den riktige fremgangsmåten?

Har ikke hørt om denne saken noe særlig, men det jeg har hørt oppfattet jeg som en slags aksjon mot at det er alt for få politifolk på jobb, derfor må mange jobbe overtid. Og at denne aksjonen skulle sette fokuset på manglende ressurser og folk. Selv om lønnsforhandlingene er avklart, er det vel like viktig å tydeligjøre at det trengs flere folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har folket noen utrolig bra tips til benkpress ? Jeg sliter, tar færre rep nå enn jeg gjorde i fjor. det er ikke bra. Målet er jo å få til 18 rep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Har folket noen utrolig bra tips til benkpress ? Jeg sliter, tar færre rep nå enn jeg gjorde i fjor. det er ikke bra. Målet er jo å få til 18 rep!

Jeg trener variert, både tungt og utholdende. Det vil si én økt hvor jeg trener 4x4 repetisjoner (tung belastning) og én økt med 3x8 repetisjoner. I tillegg kan du prøve å variere litt ved å trene med manualer, og selvsagt "fylle på" med dips, tricepspress og push-ups etter benkpresstreningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bekjente i Politiet som bekrefter denne aksjonen. Den går mest på ønsket om risikotillegg. Var f.eks derfor så mange betjenter rundt om i landet strøk på skyteprøvene. For da kunne de egentlig ikke delta på farlige oppdrag hvor det må bæres våpen, men det ble gjort unntak så det kom lite ut av den aksjonen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

fragment: that makes sence:) takk for tipset..hvordan var progresjonen med den treningen da? ligger du bra ann? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
fragment: that makes sence:) takk for tipset..hvordan var progresjonen med den treningen da? ligger du bra ann? :)

Har kun trent strukturert på denne måten i en måned, og skal snart teste 1RM igjen for å se om jeg har hatt fremgang. Men jeg føler det går fremover, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, må bare spørre, har dere fleste vært i militæret? (vet at det ikke skal ha så mye å si lenger...)

jeg har på en måte mistet håpet litt...

hadde planene klare jeg. militæret, forbedre fag, jobbe et år(trene!) å deretter søke politihøgskolen.

men jeg ble "sendt hjem" fra militæret fordi jeg ser for dårlig... :tristbla:

så nå sitter jeg hjemme uten å gjøre noe... umulig å få jobb (søkt på utrolig mange...) hater å ikke gjøre noe!!

har tatt kontakt med en veldig snill politimann (driver med inntak osv..)

han sa han skulle si ifra om jeg "kom inn" slik at jeg kunne ta øyeoperasjon.

slippe å gjøre det først, tilfelle det blir "bortkastede" penger.

...det hjalp litt da:)

greia er på en måte da at jeg lurer på om "alle" som søker har vært i militæret... :)

beklager at innlegget kan ha blitt litt surrete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, må bare spørre, har dere fleste vært i militæret? (vet at det ikke skal ha så mye å si lenger...)

jeg har på en måte mistet håpet litt...

hadde planene klare jeg. militæret, forbedre fag, jobbe et år(trene!) å deretter søke politihøgskolen.

men jeg ble "sendt hjem" fra militæret fordi jeg ser for dårlig... :tristbla:

så nå sitter jeg hjemme uten å gjøre noe... umulig å få jobb (søkt på utrolig mange...) hater å ikke gjøre noe!!

har tatt kontakt med en veldig snill politimann (driver med inntak osv..)

han sa han skulle si ifra om jeg "kom inn" slik at jeg kunne ta øyeoperasjon.

slippe å gjøre det først, tilfelle det blir "bortkastede" penger.

...det hjalp litt da:)

greia er på en måte da at jeg lurer på om "alle" som søker har vært i militæret... :)

beklager at innlegget kan ha blitt litt surrete ;)

Ikke mist motet!

Synet ditt kan korrigeres ved hjelp av laseropperasjon. Og millitæret er intet krav. Det er andre ting du kan gjøre som er minst like bra som millitæret. Det viktigste er å vise at du er en duganes person som bryr deg om mennesker. Mao, jeg tror jobber tilknyttet mennesker er positivt. Da mener jeg ikke kassa på Rimi, men arbeid der du kommer i kontakt med mennesker følesesmessig som f.eks: Barnehage, sykehus osv.

For å være ærlig ser jeg ikke hvorfor du mister håpet NÅ! Du må bare endre planene dine litt. Forandriger i livet vil det alltid være. Og at du ikke dro til millitæret er en av de forandringene. Senere vil du kanskje finne ut at det var en grei forandring.

Tror det er veldig varierende om folk har vært i militæret. Jeg, som gutt har vært der og tror mange av de mannlige søkerene vært der. På kvinnefornten er det en lavere prosentandel, men den ser ut til å øke.

Igjen, IKKE mist motet. Sett deg nye mål og sikt mot dem, ikke se bakover på det som ikke ble noe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...