Gå til innhold

Samboer -> Gift -> Hva nå?

Nique

Anbefalte innlegg

:nigo:

Jeg tror jeg ler meg ihel :hoho:

reklame fra Chess på tv, med barnevognmafiaen, priceless.

Den med pappaene alene hjemme er også morsom

Men nå; Ugly Betty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

DA er man hjemme igjen og tilbake på jobb etter en lang påskeferie *phew*, skal bli deilig å få hvile litt :lol:

Det har gått i ett siden helgen før påske, da vi hadde besøk av svigerinne med familie.

30 årsdagen gikk relativt stille for seg, med fine gaver, og telefonhilsner.

On with the show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har hatt en fin påske :)

Denne tiden av året er så fiiin :)

Alt våkner til liv og dagene er mye lengre, herlig det :)

Hvordan går det på jobb? Travelt?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jobben ja, det er mye tull, da en ansatt bestemte seg for å slutte, og sjefen gav lot ham gå med 2 ukers oppsigelsestid *neida, ikke noe problem, alt bra, ha det godt*.

Resten av vaktene i april må dekkes opp nå av meg og en kollega... overtid, og de får betale 100% sa vi da.

Det var ingen av sjefene som tenkte på å sjekke div ting, som f.eks om de 2 resterende vikarene vi har kunne jobbe disse ukene (nei), om de faktisk fikk inn en ny til å begynne 100% med relativt kort opplæring (nei).

Men, nå er nå situasjonen slik, og det må bare gjøres, selv om vi ikke "må" jobbe extra, så er det ingen andre løsninger.

Ellers har jeg det ganske bra, har tatt meg selv i nakken og bestillt sånn sykkelkort, for å bruke bysykkel, så jeg kan sykle til jobb, istede for å ta kollektivt, ett sted må jeg bare begynne :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det der var dårlig gjort av sjefen din.

Håper du ikke tar så masse ekstra at du blir utslitt. Passe på helsa di:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei igjen.

Joda, det går bra med meg, bare litt sliten av ekstrajobbing og overtid :)

Sykkelkortet er kommet, og aktivert, og jeg sykler _hjem_ fra jobb (bare nedover+bortover) , men har ikke prøvd meg til jobb ennå, tør ikke det når jeg begynner tidlig, må finne ut hvor mye tid det tar meg først. Blir da det motsatte av hjemturen, dvs, oppover-oppover-oppover :ler:

Men det har vært deilig å sykle hjem, etter å ha sittet hele dagen, nå m¨å jeg bare kontakte dem og høre om de kan la være å fylle sykkelstativet, utenfor heimen, helt opp om kvelden, så jeg faktisk har ett sted å sette fra meg sykkelen når jeg kommer hjem :murvegg:

I og med at jeg bare kan ha sykkelen i 3 timer, så får jeg straffepoen, så er jeg litt avhenging av å få plassert den.

Ellers trives sambo i jobben sin, han er litt sliten etter bare nattjobbing, og kjeder seg noe, men vi tenker for tiden mest på inntekt, er ikke alltid man har den luksusen å kunne velge og vrake i jobber. Når man må, så klarer man det meste, og så lenge han ikke mistrives så er jeg fornøyd.

Jeg er fremdeles røykfri (hurra for meg), og ønsker meg nå litt ekstra tilltak så jeg kan begynne å strikke på vårjakken jeg har planlagt siden før påske :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert::haar::overrasket::bolledeig:

besteveninna min ringte meg her forrige dag, og erklærte at _nå_ var bursdagspresangen min bekreftet.

Jaha? hva..hæ? Bekreftet? hva da?

Jo, tandemhopp fallskjerm, skal skje før sommer 2010.

*puste dypt*..vente litt..jeg er helt satt ut, ok, så gøy, da har jeg litt tid å mentalt forbverede meg også :)

Får ny telefon i dag, er du klar til helgen? :bond:

Jeg håper det...

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er hopping utsatt til "en eller annen gang i løpet av sommeren", har fått gavekort, så da skal det bare gjennomføres. Veninnen min skal også hoppe, hun er like nervøs som meg tror jeg.

Gleder meg litt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er rimelig fraværende om dagen, det blir sånn i noen perioder. Så det har ikke blitt så mye KG, men jeg kommer sterkt tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Da er man i gjenge igjen, og hverdagen har slått til :eeeh:

Jeg hadde en liten krangel med sambo ang, utrolig nok, en kake, som jeg fikk på jobben.

Dette var en søndag, og sambo hentet meg på jobb, og når han fikk se kaken, så reagerte sambo på mengden kake jeg fikk med, og lurte på hvorfor. Jeg svarte som sant, nattevakten ville ikke ha mer, og den kan ikke stå i varmen på jobben, og kanskje vi kunne ha kake hjemme. Da mente han at det var ikke sunt (for meg). Tydeligvis så kom jeg da til å ville spise hele kaken på en gang (for jeg er jo så utrolig glad i kake :ironi: )

Jeg ble skikkelig irritert, for jeg liker ikke at han skal gi meg dårlig samvittighet fordi jeg har lyst på et kakestykke, og å hevde at jeg skulle spise hele kaken ble bare for dumt.

Men da er det plutselig jeg som gir meg selv dårlig samvittighet for at jeg spiser da, ikke han :kjempesinna:

Så neste dag kjørte vi innom jobben igjen, med en urørt kake, og leverte til dag og kveldsvakta.

Da hadde jo alt løst seg i etter beste evne.

Fy faen, sier jeg bare, han skal få trøkke trynet fult av sjokolade og småkaker, mens jeg sitter og gumler tørket frukt i crackers ( det er godt forresten, og sundt, men ganske ensformig) og når jeg en gang vil ha kake, så skal jeg ikke få spise det uten masse teite kommentarer?

Jo, men det er så mye sukker i kake, og at jeg ikke spiser andre ting, er jo min egen feil, bla-bla-bla.

Så da jeg kom på jobb igjen på to dager etter, og kaken fremdeles stod på kjølen, så spiste jeg kake.

Marsipankake, med et lag med krem m/ mørke sjokoladebiter og ett lag med krem m/hele+moste bringebær.

SÅ DA SÅ! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siste innlegg ble kanskje i overkant klagete, men det måtte ut.

Og jeg slutter ikke å lage kake, hverken ostekake, sjokoladekake eller andre kaker. :kose:

ellers så går ting veldig bra oss imellom, og snart slutter sambo med nattevakt, og skal bare jobbe kveld og helg. Det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en felles sparekonto i boks.

Men banken måtte ha oss inn på samtale mente de før vi fikk opprette sparekonto, skjønte fort hvorfor når vi satt der med rådgiver. Vi var fast bestemt på å ha en kapitalkonto, da vi vet hva vi sparer til (uforutsette utgifter, samt akkurat nå, bryllup), men rådgiver måtte spørre og grave, og komme med forslag om f.eks BSU til bolig, (men da burde vi bli kvitt bilen vår, for å få mere huslån :sjokkert: never i say, nevah!) og hvordan vi skulle ha råd til å spare, når vi hadde 6000 i husleie.

Da stusset jeg litt, for med en inntekt netto på over 30.000 i måneden på oss to, så skulle vi ikke ha råd til å spare? da lurer jeg på hva slags forbruk banken er vandt med at folk generelt har.

:legrine:

Også ville denne rådgiveren ha oss til å tipse venner og bekjente om muligheter for boliglån i banken :eeeh:

Neitakk, tror ikke jeg skal ha boliglån i den banken når vi engang kommer så langt.

Men kapitalkonto fikk vi da, og den er allerede tatt i bruk.

Det er godt å komme i gang, og får pengene inn på sparing, for da er de ihvertfall ikke tilgjengelig for bruk på den vanlige kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ellers så kan det nå se ut som jeg kommer igang med strikkeprosjektet jeg planla før påske, en sommerjakke, tenkte å stikke innom garnbutikk i dag.

Gleder meg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si;

Jeg sykler nå både til og fra jobb, det var ikke så ille å komme i gang som jeg hadde trodd, blir en smule anpusten av disse oppoverbakkene til jobb. Hva er vitsen med å begynne å sykle for å komme i form hvis jeg ikke kjenner noe fra det?

Og fremdeles røykfri, men tar meg selv i å være sugen på røyk til tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, skal man ta igjen å ikke ha skrevet på en stund, så skal det gjøres skikkelig :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...