Gå til innhold

Samboer -> Gift -> Hva nå?


Nique

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mmm, da har jeg kost meg med to dager fri fra jobben :) , hjelper på med litt oppladning før jobbhelg. Igår lekte jeg husmor, og vasket vinduer og klær og byttet sengetøy. Ble motivert av sambo som hadde ryddet og tatt oppvask før han reiste på jobb tirsdag.

Får mye blåmerker for tiden, av alle ting, og er mye trøtt/slapp, så sambo er litt panisk og roper på lege (han liker ikke symptomer som kan minne om skumle sykdommer, han mistet sin mor til det), mens en ambulansesjåfør (ikke spør :eeeh: ) konkluderte med jernmangel, sa noe om veldig bleke slimhinner, ekkelt ord forresten.

Så da får jeg vel bare få meg en legetime da, og få avklart hva som må til.

Jeg er da verdensmester i å utsette legebesøk, overstående hendelse er over 2 uker siden, og jeg trenger ett spark bak for å komme meg igang og bestille time.

Tror det går litt på dette at jeg vil at alt skal være ok, eller at jeg ikke vil vite om noe _ikke_ er ok.

Også denne fastlegen min da, som er deltidspensjonert og som jeg ikke har sett ansiktet på på 2 år, (kun legen på nabokontoret), har visst fått en vikar for seg dette året, som jeg ikke kjenner.

Også har det egentlig gått litt i glemmeboken. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt time hos lege.

Det dukket opp enda et blåmerke på søndag, og da hadde sambo fått nok, så imorgen blir det sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få sjekket det ut når blåmerker dukker opp ut av det blå. Det kan jo være så enkelt som at du har litt jernmangel eller noe sånt, og det er jo som regel enkelt å kurere. Men det hender jo også at det er et tegn på at andre ting ikke er så bra. Får krysse fingrene for at det ikke er noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt masse blodprøver, og kunne ringe etter svar på fredag, jeg regner med at det er jernmangel, er det ikke det, vel, da får jeg bare ta det som kommer. Jeg er positiv :tommelopp: og ser for meg at legen kaller meg inn for en jernsprøyte :unsure: :dåne: , og gir meg beskjed om å spiser mere grønne grønnsaker samt trene-trene-trene :trene: . Gi meg trening på resept, sier jeg bare, så skal jeg trene til helvete fryser over. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positivt; de fleste prøvene var normale. En var noe forhøyet, men resepsjonisten visste ikke hva det var, men det vet jeg, så den er ok.

Hvis det var noe annet alvorlig ville jeg få brev fra legen fikk jeg beskjed om.

Da må jeg vel bare anta at for lite søvn/dårlig søvn er årsaken. Jeg klarer ikke å tvinge meg selv til å sove mere heller, og trodde jeg fikk nok søvn. :søvn:

Får se ann ting en stund tenker jeg, og satse på at en ferie vil rette opp i alt :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, så ekkelt da. Du kjenner jo det på kroppen om du har sovet for lite. Merkelig. Håper de finner utav det.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sommer, endelig :sol:

gårdsdagen ble godt brukt med noe shopping på formiddag, og strandbesøk med tilhørende grilling på ettermiddag/kveld.

Jeg er da også ferdig med jakken jeg strikket på, får ikke bruk for den akkurat nå da, må bli litt kjøliger først, men den ble fin.

nå skal jeg lete litt etter nytt strikkeprosjekt, mens jeg venter på feriedagene mine.

Vi tar ferie hos familien til sambo, på hotell denne gangen, siden vi blir der en stund, og leiebil,hotell samt flybiletter er allerede ordnet.

Formen er relativt bra, fremdeles sliten og trøtt, men nå har jeg bestemt meg for å avvente til etter ferien. Er det ikke bedre da, så oppsøker jeg heller privatklinikken jeg brukte før, og ber om en utredning. Jeg er ikke direkte negativ til fastlegen min, men føler mer at han ikke tar meg på alvor.

Så da så, ferie om knappe 3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå blir det lenge mellom innleggene mine her, går bare og venter på ferie.

siste jobbdag er kommende søndag, og torsdag reiser vi :danser:

Har en liten følelse av at denne jobbhelgen kommer til å bli særdeles lang :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

I dag skulle jeg egentlig skive om at jeg var kommet hjem fra ferie, kjøpt meg brudekjole, ordnet avtaler osv, men nå sitter jeg her og sliter med å holde tårene tilbake. Vet ikke om jeg klarer å skrive engang...En kollega/veninne ble nettopp funnet død i leiligheten sin, etter at min andre kollega har prøvd å få kontakt i hele dag

:hakeslepp::grine::angry:

H.I.F ML :lete:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Enigma. :klem:

*et deppa innlegg følger*

Dagen i går var en ekkel dag, og natten har vært fylt med tanker og lite søvn. Så langt mener politi at intet kriminelt har skjedd, og det er ikke selvforskyldt heller, men heller naturlig. Ikke at de vil vite noe sikkert før obduksjon, men ting tydet på det.

Jeg vet at unge kan dø av naturlige årsaker, som de så fint kaller det, men jeg synes ikke det er naturlig at en på 30+ skal dø uten noe oppløp til sykdom/ulykke etc. Det er vanskelig å akseptere. Her satt man, for 2 uker siden, og fjaset om ferie, mannfolk, jobb og generelt pisspreik, og alt virket tipp-topp.

Tankene mine går også til andre kollegaen min, han som prøvde i hele går å få kontakt med henne, de hadde funnet godtonen de siste 4 ukene, han har det ikke så godt nå heller vet jeg. Hvordan familien hennes har det tør jeg ikke tenke på engang.

Nå sitter jeg her på jobb da, det skal jeg hele helgen, men søster skal besøke meg her i dag med kos og åpne ører. :hug: Slike mennesker må man bare sette pris på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
:klemmer: For en fæl opplevelse! Uff, det er så vondt når sånt skjer. Fikk en lignende beskjed selv igår (selv om det skjedde for noen uker siden, og det var ikke noen jeg var veldig nær med) så jeg kan kjenne meg igjen i noen av tankene og følelsene dine.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: For en fæl opplevelse! Uff, det er så vondt når sånt skjer. Fikk en lignende beskjed selv igår (selv om det skjedde for noen uker siden, og det var ikke noen jeg var veldig nær med) så jeg kan kjenne meg igjen i noen av tankene og følelsene dine.

Det er vondt med slike beskjeder,selv om vedkommende ikke er veldig nære

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig tragisk når sånt skjer. Det er vanskelig å fatte at noen som man så for så kort tid siden, så full av liv, nå ikke er mer. Godt du har søsteren din, håper det går bra med deg etter forholdene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...