Gå til innhold

Samboer -> Gift -> Hva nå?


Nique

Anbefalte innlegg

Noen deler av pc er nok litt gamle, i pc-alder vel og merke :lol:

Får håpe det blir boligkjøp på dere snart :duskedame:

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en sliten dag i dag, en slik dag hvor alt som skal gjøres, uansett hvor lite, fremstår som noe stort og uoverkommelig. Litt usikker på hvorfor det ble slik akkurat i dag, men mistenker at det kan ha noe med at sambo ikke er hjemme med meg, at jeg sitter alene.

Nuvel, bare 7 timer til på jobb, så er denne dagen over.

Jeg drømmer at jeg røyker, eller skal til å røyke, og er skikkelig sugen på røyk. Når jeg da røyker (i drømmen) får jeg så dårlig samvittighet, for jeg vet at jeg egentlig har sluttet. Når jeg da våkner, så er jeg så lettet over at det var en drøm, og at jeg ikke har begynt igjen, men det er litt uggent å drømme slik :sukk: Så langt er jeg oppe i 4,5 måneder uten røyk :duskedame:

Det neste jeg må begynne med, ifølge søsteren min som var innom på besøk i dag, er å se litt på :vekt: min, for i hennes øyne så er jeg visst i faresone for svangerskapsdiabetes når jeg en gang blir gravid. Jeg må tilstå at jeg ble litt irritert på henne for slike utsagn, for det jeg har lest tilsier ikke min BMI at jeg skulle ha noen overveiende fare for det.

Jeg får vel lese litt nøyere da vel, men det kjennes litt sårt at søster, som er samme størrelse som meg, begynner å mase om min vekt.

Det blir det samme som når mor maser, men hun sitter der og dytter i seg usunn mat, mens jeg ikke har sett et glass brus siden julaften, og prøver meg på et relativt sunt kosthold uten utskeielser. Mas, mas og atter mas, av og til føles det som om uansett hva man gjør, så er det ikke godt nok, for jeg kan visst alltid bli bedre :vetikke::tristbla:

Uff, jeg er visst veldig negativ i dag, men det blir nok bedre i morgen

:lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 4,5 mnd uten røyk

Du er flink :tommel:

Utrolig sårt at din søster maser om vekten din.

Hvis du er fornøyd med kosthold og vekt selv hadde jeg ikke gjort noe. Du som ikke har drukket brus siden jul :hakeslepp: Du er kjempe flink :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår meg til ro med at det sikkert ikke er vondt ment fra søster, det er jeg overbevist om, jeg ble bare litt satt ut. Man blir gjerne det av ting som kan oppfattes som kritikk fra de nærmeste, for da blir det så veldig personlig.

Og jeg er fornøyd med kosthold og vekt, jeg går kanskje ikke så mye ned, men jeg går ihverfall ikke opp, og kondisen er bra.

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår meg til ro med at det sikkert ikke er vondt ment fra søster, det er jeg overbevist om, jeg ble bare litt satt ut. Man blir gjerne det av ting som kan oppfattes som kritikk fra de nærmeste, for da blir det så veldig personlig.

Og jeg er fornøyd med kosthold og vekt, jeg går kanskje ikke så mye ned, men jeg går ihverfall ikke opp, og kondisen er bra.

:5:

Det er bra at du ser på det sånn :)

Hvis en er i fysisk aktivitet og har et bra kosthold i hverdagen kan en skeie ut i helgene ;)

Hva skjer hos deg i dag da?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du ser på det sånn :)

Hvis en er i fysisk aktivitet og har et bra kosthold i hverdagen kan en skeie ut i helgene ;)

Hva skjer hos deg i dag da?

:hug:

Da har jeg hatt to dager med fri fra jobben, hvor jeg har bare kost meg hjemme, også ryddet og vasket da.

Sambo var borte på dagtid, på kurs, så jeg benyttet sjansen til å shine opp hjemme. Største slaget hadde jeg med kleshyllene (Vi har ikke plass til klesskap på soverommet, skråtak er flott :skratte: ) .

Så onsdag gikk jeg igjennom alle, sorterte, pakket sammen og fjernet klær som aldri brukes, og lagt på plass alt helt fint igjen. Så oversikt har jeg ikke hatt siden vi flytta inn for 1 år siden :fnise:

Så ble det støvsuging og vasking av hele leiligheten, som ikke er så stor, så det tok ikke så altfor mye tid. Jeg må trå mer til nå som sambo har begynt å jobbe, nå kan jeg ikke la ham ta mesteparten av det, nå må vi dele :husarbeid:

PC'en min må nok vente en stund til, fikk telefon i dag, de bestilte deler er utgått, og alternativer må bestilles....tok dem bare 5 dager å finne ut av det da, men jeg får noe avslag i pris, så det kunne vært verre.

Slik går nå dagene

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husarbeid må deles på :)

Herlig å få gjort det før helgen :strix:

Håper du får orden på pcen snart.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid må deles på :)

Herlig å få gjort det før helgen :strix:

Håper du får orden på pcen snart.

:hug:

Skal jobbe hele helgen, så var herlig å få det gjort ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe hele helgen, så var herlig å få det gjort ja.

Åh, så kjedelig da :sukk:

mn er vell gode penger å hente?

Hva er det du jobber med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig da :sukk:

mn er vell gode penger å hente?

Hva er det du jobber med?

Jeg jobber som vekter, og langhelger med jobb er gode penger. Kjører 12 timer hver dag i helgen, så dette gir meg da mer fri i ukedager, mens jeg da fremdeles fyller 100%. Jobber vel snitt 17 dager i løpet av 4 uker, så kan ikke klage på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør, det snør, tiddelibom :overrasket:

Det er pent å se på, her jeg sitter på jobben, men jeg trodde og håpet at vi var ferdig med det nå.

stod opp kl 05:30 i dag *trøtt*, i god tro om at det skulle være like mildt som i går, men den gang ei. Det var kjølige 10 minutter før bussen kom :fryser:

Jeg tittet innom vg.no, og kom borti en billedserie fra USA, en teltcamp, og så hvor ille mennesker egentlig kan ha det i disse finanskrise-tider. Det krever ettertanke synes jeg. Her er mennesker, uten jobb, uten bolig, uten noen ting bortsett fra litt mat de har klart å skrape sammen.

Og jeg klager på at det er kaldt, og jeg må tidlig opp for å reise på jobb. En gjennomsnitts bra betalt jobb, som gjør at jeg har leilighet, mobiltelefon, internett, mat og råd til ett nytt klesplagg innimellom, samt å forsørge sambo.

Så nå sitter jeg her da, for meg selv, på en nesten folketom jobb, og passer på. Trives med det, da det er godt og varmt, med tilgang på te eller kakao hvis jeg ønsker det.

Og har det egentlig veldig bra, for jeg har en jobb å gå til, som jeg trives med, selv om jeg må tidlig opp noen dager, og andre dager ikke kommer hjem før nærmere midnatt, men det er en jobb. Som mange ville gitt mye for å få, bare for å ha inntekt. Inkludert noen av mine nærmeste.

Jeg må bare innse det, jeg er heldig.

:kose:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbhelgen er snart ferdig , og jeg blir mer og mer spent for sambos første dag på jobb i morgen :lol:

Også har jeg to dager fri da, det gleder jeg meg veldig til.

Sitter og ser på Jon and Kate + 8, og jeg må si, jeg er mektig imponert over de to foreldrene, og hvordan de håndterer 8 barn, og sitt eget forhold i tillegg. :klappe:

Fin dag, og jeg blir hentet på jobb, så jeg slipper å gå ut i regnværet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tålmodighet

Den kjente TTT, ting tar tid, gjelder nå.

Vi venter på svar fra UDI, og det kan ta et par uker visstnok. Jeg grubler på hva man skal gjøre hvis vi får avslag.

Positivt ihvertfall at det virker som sambo kan trives i nye jobben sin. Jeg har bare to dager på jobb nå, så tar jeg langhelg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

Så deg i Oslo tråden, og selv om jeg ikke skal på neste treff, så tenkte jeg at jeg skulle stikke innom boka di en tur allikevel jeg :)

Skjønner at det er mye styr med å få samboer fra det store utland, men jeg regner vel kanskje med at det er verdt det? ;)

Du får iallefall kose deg så mye på treff, og det er ikke så veldig mye å være bekymret for, masse hyggelige mennesker der :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg i Oslo tråden, og selv om jeg ikke skal på neste treff, så tenkte jeg at jeg skulle stikke innom boka di en tur allikevel jeg :)

Skjønner at det er mye styr med å få samboer fra det store utland, men jeg regner vel kanskje med at det er verdt det? ;)

Du får iallefall kose deg så mye på treff, og det er ikke så veldig mye å være bekymret for, masse hyggelige mennesker der :jepp:

Takker for besøket, så koselig når det kommer folk innom :)

Og alt styret med sambo fra utlandet hadde jeg gjort hundre ganger til om jeg måtte det :rødme:

ellers gleder jeg meg masse til treffet :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg :nigo:

Ut av det blå;

Lå i sengen i morges, og bare koseprata med sambo om ditt og datt, da vi plutselig kom inn på gifte-prat.( vi har småplaner om ett eller annet i løpet av 2010, bare vet ikke helt hvor/når/hvordan, men vi vet hvem :wink: )

Litt inn i det kommer en bisetning fra meg om at når han eller jeg frir bla-bla, hvorpå han ser litt sjokkert ut, og utbryter; når JEG frir mener du. Han har da lagt planer, som han ikke vil fortelle hva er selvfølgelig, men det kommer . :strix::hug:

Sambo vet ihvertfall hvor han vil med forholdet vårt, så da så. :hjertesmil:

(prøver en ny smiley)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterlysning;

Savnet; Våren

Siden; den har vært borte nå siden anno mai 2008

vår, hvis du ser dette, vennligst ta kontakt så snart som overhodet mulig.

PS; vi savner deg mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...