Gå til innhold

Samboer -> Gift -> Hva nå?


Nique

Anbefalte innlegg

forøvrig er jeg på 3.paret med pulsvanter, dette blir bursdagspresang til lillesøster, og etter det begynner jeg på et skjerf til min bestevenninnes datter, som vil bestå av restegarn, og hvis jeg får det til så skal det dukke opp litt mønster og figurer som jeg skal prøve meg frem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

kjapp oppdatering igjen, nå er det snart 2 uker siden siste jeg var her, men har man mye å gjøre, så må det prioriteres.

Vel, hvor skal man begynne?

Åh, jeg er fremdeles røykfri (4 uker i morgen), har begynt å strikke sokker, jobber som en helt for å skrape sammen penger til regninger og julepresanger (håper sparepengene får stå i fred), og koser med sambo utenom alt dette. :dåne:

Litt sliten av og til ja, så da blir KG litt nedprioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hmm

5 1/2 uke røykfri, har strikket 2 par med sokker så langt, og ellers er det mye det samme...så da så. Jobbhelgen er nesten ferdig og jeg skal ha to dager fri, deilig

:sjokkert: bare 1 måned til jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingrediens

Kjekt å lesa litt om livet ditt!

Du er flink som klarer å slutte å røyke. Har vore gjennom det samme sjølv ei gong, men gjekk no bra! Er jo kjekt at du har begynt å strikke då, så har du noko tidsfordriv viss røyksuget nærmer seg. I tillegg kan det bli mange gode julepresanger, i tilegg til at dei er billige å lage! Hadde ikkje vore meg i mot og fått sokkar, og pulsvanter m.m til jul!

Håper samboeren din snart får seg ein jobb! Det er vel berre å stå på, og ikkje gje opp! Då ordner nok alt seg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for innlegget ingrediens, og ja vi fortsetter å stå på, og nekter å gi oss, og nå får vi muligens lønn for strevet :briller:

Ny oppdatering, og her har det skjedd ting gitt.

Samboer er på prøvedag på ny jobb, på et mindre bakeri.

Han var på intervju tidlig denne uken, etter å ha sendt søknad forrige uke, og de virker meget ivrig etter å få ham inn. Han er allerede invitert på ansattfest :sjokkert:

Uansett, prøvedag i dag, så krysser vi fingerene, og ser hva som skjer videre :5:

Jeg fortsetter med strikkingen min, er på 4 paret med sokker nå, og har begynt å snuse litt på å avansere.

Fremdeles røykfri, over 7 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering for de interesserte :)

Sambo går nå og venter på å bli kontaktet for å "ordne kontrakt og snakke jobb" som han så fint hadde oppfattet det etter lørdag på jobb, jeg krysser fingra, og håper på det beste, men en liten svart bit inni hodet mitt er forberedt på å bli overkjørt igjen, bare så jeg ikke helt skal knekke hvis noen plutselig finner ut at han ikke er ønsket i den jobben.

Jeg vet det høres negativt ut, men det har vært en del negative svar når vi har søkt på forskjellige jobber, så det føles mer som en helgardering.

Jeg er egentlig positiv til at han får jobben, jeg er virkelig det. Alt vi kan gjøre nå uansett er å vente. Og håpe på rask tilbakemelding.

*edit: skriveleif*

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enda en oppdatering, og her skjer ting kjapt tydeligvis

Sambo fikk telefon i dag med spørsmål om han kunne begynne å jobbe i morgen, så da starter han offisielt ny jobb i morgen da. Da skal det i tillegg skrives kontrakt, så alt er på det rene

:danse:

Jeg går bare rundt og smiler i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvor skal man begynne?

Jobben som sambo fikk, viste seg for god til å være sant...

driftslederen var mer interessert i å feste og drikke, enn å sørge for at ansatte kom på jobb, de ansatte fikk ikke fri, og sykemeldte seg istede, vikarer fantes tydeligvis ikke, og leder klarte heller ikke å komme på jobb i tide...mer 6 timer senere...så den jobben forsvant fort gitt.

Da forstår man hvorfor firmaet har hatt en jevn strøm av nye mennesker som har sluttet etter en uke.

vi leter fortsatt etter jobb.

Jeg er fremdeles røykfri (passert 3 måneder nå, er litt stolt av det gitt), og nå har jeg vært samboer i snart ett år, og har vel kommet ganske bra inn i det.

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opp- og ned-turer.....og så opp igjen.

Skal man prøve stikkordsformewn denne gangen da;

Januar;

Lønning *hurra*

Regninger, de vanlige, jaja.

Strømregning fra Hafslund , du kødder nå ikke sant, WTF???

130 kroner på konto, 3 uker til neste lønning *litt deppa nå*

telefon fra sjefen, har jobbtilbud til samboer *hurra*

Må visst sjekke at det er nok timer til arbeidstillatelse *uff*

Februar

Enda en strømregning, denne gangen fra de som vi faktisk kjøper strøm av :sjokkert::grine:

sambo må fixe strømregning med sparepenger :frown:

Sjefen ordner nok timer uansett, for han vil gi sambo jobb, koste hva det koste vil *jippi!!!!*

Far ringer meg; vil du overta gamle-bilen gratis, men du må betale forsikring og årsavgift.. *jaaaaaaaaaa!!! snille pappa, da kommer sambo seg til og fra nattevakter på ihvertfall 40 min kortere reisetid*

Vente 4 uker på attest fra politiet i Nederland :popcorn:

Når den kommer så starter sambo å jobbe, det er planen ihverfall.

Ble ikke akkurat stikkord, men en oppsummering, og kjenner jeg har litt tynnslitte nerver av og til, da er det godt å kunne krype sammen i armene på sambo som da må være den positive og trøstende parten som forteller at vi klarer dette også.

ellers er jeg snart på 4 måneder uten røyk

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønningsdag.

Slike dager like jeg, spesielt når jeg, etter å ha betalt alle regninger, fremdeles har mer igjen på konto en det regningene kom på totalt. Husleie, internett, telefon, kredittkort (som jeg ikke bruker, bare betaler ned på).

Så, på mandag henter vi bil, og har planlagt en laaang kjøretur neste helg, med et tilhørende besøk i dyreparken, ta litt bilder og gjøre noe nytt, samt å bli vandt med bilen. Vi, det være seg meg og sambo, gleder oss som små barn.

Samtidig smører vi oss med tålmodighet, og venter på papirer, offentlige ting tar tid, ikke noe vi får gjort med det heller, så ingen vits å bli utålmodig.

Ellers går livet videre og vi har det bra sammen, med dagligdags småerting, kos, diskusjoner om alt mulig rart, som f.eks hvilken type mat/diet man egentlig burde bruke for best mulig forbrenning, til hvilke skuespillere som er mest sexy (Jhonny Depp, Antonio Banderas, George Clooney, ingen tvil :gjeiper: ) Og seff, hva skal vi ha til middag i dag da?

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bil, og da vi kom hjem igår, lå det et brev i postkassen.

Fra Holland.

Jepp, det var faktisk politiattesten vi var forberedt på å vente 3 uker til på.

Det tok altså knappe 10 dager å fremdrive og sende statlige papirer fra Holland til Norge, jeg er mektig imponert.

Vi får se nå da, hvor lang tid det tar til sambo kan begynne i jobben

*krysse fingre og tær*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt burde det vel stått *hvor kort tid det tar før sambo begynner å jobbe* i forrige innlegg :fnise:

Det er en fin dag :romeo:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toppen av tankeløshet/idioti/ vet ikke helt hva jeg skal kalle det.

en ansatt på stedet jeg jobber slår av en prat på vei ut fra jobben;

Han; må kjøpe snøbriller til i morgen, må ha det hvis jeg skal på ski i morgen

Jeg; ja, det er nok lurt *titter ut på snøværet*

Han; du har vel meldt deg på du og til firmaturen i morgen til XXX *skisted*

Jeg; nei, den turen gjelder ansatte, ikke innleide

Han; dere (meg og sambo) kan vel reise dit likevel?

Jeg; har ikke ski, så det utgår.

Han; får kjøpe ski da.

Jeg; vi lever på en lønning, så det kan vi nok ikke.

Han; Man har råd til det man vil....

-----------------------------------

Man har råd til det man vil ha råd til? Javel ja...Da er det vel viljen min det er noe i veien med da, kanskje jeg ikke vil nok, med alt det jeg egentlig kunne tenke meg å finne på eller å gjennomføre.

beklager du, men jeg prioriterer regninger og mat, fremfor nye ski for å reise på tur en dag...

*sukk*

Enkelte mennesker har det for godt.

Ble bare en smule provosert, men hadde ikke problemer med å fortsette samtalen på et normalt nivå, for fyren er faktisk ok, så det her var vel bare en ubetenksom kommentar tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det blir nok ikke prøving før februar neste år tenker jeg, sambo ville gjerne vente et år, så da ble det slik :)

Verpesyk er jeg også. noe helt vanvittig, og med jevne mellomrom tar jeg en prat med sambo om temaet, for å få ham vant med tanken kan du si, på prøving neste år. Prøver å ikke mase for mye :Hehe:

Men først skal man da gjennom 2009, med alt som skjer der.

Først begynner sambo i jobb (skjer nå), med de tilhørende kursene og opplæringen, så kommer påsken med ting og tang som skal skje, også fyller jeg 30 :haar::skaal: , så skal man gjennom sommeren, som jeg tenkte å bruke på å prøve å få lappen på bil, gjerne prøve å snike inn en ferie i slutten av sommeren/tidlig høst, også nærmer man seg jul igjen *phew* .

Vips, så var det gått ett år.

Ja, jeg har mentalt forberedt meg på å vente ett år :fnise:

MEN; da har jeg ikke lyst å vente lengre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne trylle :popcorn:

Får vell bare vente og vente..

Sambo sa her en dag at Mai er en fin mnd men jeg fant ut først i dag at han mente Mai til neste år :dåne:

Lappen er grei å ha når barn kommer til :jepp:

GOD HELG :danse:

Endret av Kamille86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får være flinke og snille jenter da et års tid, og ikke finne på sprell, ala glemme pillen noen dager osv (kunne forøvrig ikke falt meg inn å prøve slikt engang, skal det skje, så får det være ment fra både ham og meg).

*Warning; computertalk*

Ellers så tok pc'en min selvmord i helgen :hakeslepp: og jeg må nå prøve å finne ut hva som er ødelagt/evt hvor dyrt det blir. Gleder meg ikke, for å si det sånn. Det kom noen skumle lyder fra pc'en, samtidig som at skjermen frøs *tick-tick-tick-tick-beep* full stopp, prøvde å restarte, men da fikk jeg opp blåskjerm-reboot-blåskjerm-reboot *sukk*

Har funnet ut at det ikke er RAM-brikkene, men mest sansynlig hoved-harddiscen som er ødelagt, samt en heller defekt strømforsyning. Så Bytter det først, og håper på at ikke grafikk-kortet er ødelagt, for da må jeg ty til laptoppen min til neste lønning.

*enough computertalk already :P *

Uansett, sambo har idag skrevet jobbkontrakt, fått arbeidstøy, og har vært igjennom introkurs på jobben, og var storfornøyd.

:kose:

Så da er jeg bare glad :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjedelig md pcen da :sukk:

Er den gammel?

spennende med ny jobb på din samboer :hoppe:

Ja her må det holdet ut :Nikke:

Godt vi er flere som venter :hoppe:

Får nyte året sammen med våre kjære :hjerte:

Prøve å se positivt på det selv m det er veeeldig vanskelig.

Om det ikke blir boligkjøp på oss i år, må jeg ut å reise for at tiden skal gå fortere :gjeiper:

Ha en super dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...