Gå til innhold

Homofili er galt og ekkelt!


Gjest Kristen

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfmoon
Så var det dette med å forstå Bibelen da... Lese den, ikke bare slenge ut noen sitater her og der.

I følge Bibelen og Gud så er homofili en synd, altså når homser og lesber har sex.

Men du tar jo bare hensyn til det som passer deg i bibelen. Må være en fin verden der du kan se ned på andre med bakgrunn i bibelen, men ikke måtte forholde deg til de delene av den du ikke liker.

Og hadde du i overskriften holdt deg til å si at Homofili er galt, så kunne jeg ha forstått at du mente ut fra din tro og din bibel. Men i det du legger til ekkelt, så blir det bare fordømmende.

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du tar jo bare hensyn til det som passer deg i bibelen. Må være en fin verden der du kan se ned på andre med bakgrunn i bibelen, men ikke måtte forholde deg til de delene av den du ikke liker.

Og hadde du i overskriften holdt deg til å si at Homofili er galt, så kunne jeg ha forstått at du mente ut fra din tro og din bibel. Men i det du legger til ekkelt, så blir det bare fordømmende.

Jeg tar ikke hensyn til det som passer meg, hvor har du det fra? Jeg forsøker etter beste evne å følge de lover og regler som Gud har gitt meg. Det er tross alt takket være han at jeg og alle andre mennesker finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At homofili er ein styggedom er etter mi meining å ta litt hardt i. Derimot kan eg forstå di meining òg, då dette er ditt personlege syn som kristen. Sjølv kjenner eg til både moderate og kraftige syn rundt dette temaet frå enkelte kristne si side, då eg sjølv har vokst opp i ein religiøs familie. Personleg finner eg homofili noko "rart" samanlikna med heterofili, då eg ikkje er like vant til først nemnte legning. Det er reagerer litt på er at homofile på enkelte punkt kan trenge litt vel mykje inn i den kristne religionen, og eg forstår at dette kan vere vanskeleg for enkelte. Til dømes kan eg sjå dette på mine foreldre, då dei ikkje har noko mot homofilie som personar, men at dei finner det vanskeleg at homofile til dømes kan utføre arbeid som prest. For dei strider dette mot naturen. Eg meiner at homofile innimellom bør tenke seg litt om, i forhold til kor mykje dei skal blande seg inn i ein religion for å blant anna vise standpunkt. Samtidig bør andre lære å sjå personen for legninga, og skille litt mellom dette. Homofile kan vere fantastiske personar, sjølv om ein kanskje ikkje er eining i synet på kjærleik, om det er mellom mann og kvinne eller to av same kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At homofili er ein styggedom er etter mi meining å ta litt hardt i. Derimot kan eg forstå di meining òg, då dette er ditt personlege syn som kristen. Sjølv kjenner eg til både moderate og kraftige syn rundt dette temaet frå enkelte kristne si side, då eg sjølv har vokst opp i ein religiøs familie. Personleg finner eg homofili noko "rart" samanlikna med heterofili, då eg ikkje er like vant til først nemnte legning. Det er reagerer litt på er at homofile på enkelte punkt kan trenge litt vel mykje inn i den kristne religionen, og eg forstår at dette kan vere vanskeleg for enkelte. Til dømes kan eg sjå dette på mine foreldre, då dei ikkje har noko mot homofilie som personar, men at dei finner det vanskeleg at homofile til dømes kan utføre arbeid som prest. For dei strider dette mot naturen. Eg meiner at homofile innimellom bør tenke seg litt om, i forhold til kor mykje dei skal blande seg inn i ein religion for å blant anna vise standpunkt. Samtidig bør andre lære å sjå personen for legninga, og skille litt mellom dette. Homofile kan vere fantastiske personar, sjølv om ein kanskje ikkje er eining i synet på kjærleik, om det er mellom mann og kvinne eller to av same kjønn.

Vel, om man skal følge Bibelen så er homofili en styggedom.

Men for å spørre deg litt, hvorfor kan ikke homofile få lov til å blande seg inn i religion? Det finnes jo homofile som tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om man skal følge Bibelen så er homofili en styggedom.

Men for å spørre deg litt, hvorfor kan ikke homofile få lov til å blande seg inn i religion? Det finnes jo homofile som tror...

Nå snakka eg må kristendommen, og sjølvsagt har homofile også lov til å tru på det som er rett for dei. Eg seier bare at begge parter kan trø litt varsomt for ikkje å støyte personar på vegen. Til dømes opplever eg at enkelte kan ta litt vel av for å fremme sine synspunkter, og ikkje tenkje over at det er vanskeleg for enkelte at det skjer endringar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Jeg tar ikke hensyn til det som passer meg, hvor har du det fra? Jeg forsøker etter beste evne å følge de lover og regler som Gud har gitt meg. Det er tross alt takket være han at jeg og alle andre mennesker finnes.

Men med en gang noen viser til sitater og steder i bibelen du er uenig i, så er det plutselig ikke så viktig?

Colour me confused, men er det rart man blir forvirret når du er så selvmotsigende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lest Bibelen?

Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, til mann og kvinne skapte han dem. Gud velsignet dem og sa til dem: 'Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere!' (…) Derfor skal mannen forlate sin far og sin mor og holde seg til sin hustru, og de to skal være ett. 1 Mos 1,27-28 og 2,24.

Jesus svarte: 'Har dere ikke lest at Skaperen fra begynnelsen av skapte dem til mann og kvinne og sa: Derfor skal mannen forlate sin far og sin mor og holde seg til sin hustru, og de to skal være ett. Så er de ikke lenger to; deres liv er ett.' Matt 19,4-6.

Denne teksten skal vi ha når vi gifter oss om litt, til og med Prosten sa at denne teksten var helt udatert..han hadde viet en 70 år gammel mann forrige helg..litt kinki å be ham forlate sin far og mor :skratte:

Prosten sa selv at han ikke trodde på bibelen, men at han æret mye av budskapet. Han var også helt tydelig på at adam og eva var en billedlig fortelling.

Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. 3 Mos 18,22.

Det gjør man jo strengt tatt ikke heller Og hvem i alle dager har bestemt at "du" er en mann. Om "du" var en kvinne så kan jo setningen bety noe helt annet.

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning.

3 Mos 20,13.

Det er ganske avskyelig å plukke seg i nesten også, men tviler på man havner i helvete av den grunn

Derfor overgav Gud dem til vanærende lidenskaper. Kvinnene gav seg hen til unaturlig kjønnsliv istedenfor det naturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brente i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for at de var kommet slik på avveier. Rom 1,26-27.

Hvorfor gav Gud dem vanværende lidenskaper? hvilken straff? brenne i helvete? Hvor står det da?

Verken de som lever i hor, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller menn som ligger med menn eller lar seg bruke til dette, verken tyver, pengegriske, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike. Slik var noen av dere en gang. Men nå er dere blitt vasket rene, dere er blitt helliget, ja, rettferdige for Gud i Herren Jesu Kristi navn og ved vår Guds Ånd. 1 Kor 6,9-11.

Dusjer hver dag jeg, er jeg ren nok da til å arve gudsrike? Hm, er kongen vår pengegrisk siden har har mye av det? Kvinner som ligger med kvinner nevnes jo ikke en gang her

... menn som driver hor eller har utuktig omgang med menn [gresk: arsenokoites] (...) og hva det ellers kan være som strider mot den sunne lære. Dette sier jeg i samsvar med evangeliet ... 1 Tim 1,10-11.

Igjen, hva med kvinnene. Virker som det er helt ok å være lesbisk;)

Uten at det betyr noe, men jeg er hetro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
Regner med at denne er til meg.

Jeg kan ikke huske at jeg har kalt meg en god kristen. Det eneste jeg har skrevet er at jeg er kristen, jeg tror på Guds ord.

Hvorfor er det synet helt bak mål. De samme skrev om drap, hor, voldtekt, stjeling osv. Er det også helt bak mål?

Jeg bryr meg om Kristendommen. Islam, Hinduismen og andre religioner bryr jeg meg ikke om. Gud sitt ord står skrevet i den hellige boka, Bibelen!

Jeg er ikke her for å spre eder og galle om kun noen mennesker. Jeg startet en debatt om ett emne. Jeg er ny bruker, det stemmer, men jeg er ikke kun her for å prate om homofili. Og hvorfor skulle jeg stikke av? Jeg kan ikke huske å ha lest at det i følge reglementet her ikke er lov til å ha egne meldinger.

Hvorfor kan dere ikke bare diskutere med meg, og ikke bare slenge ut idiotiske kommentarer? Snakk om koselig forum...ja det var rette ræva som feis!

Er man så redde for ikke å være pk i dagens samfunn at man ikke en gang kan diskutere temaer som f.eks. homofili?

Du kan ikke være seriøs når du påstår at du kom inn hit for å "starte en debatt" om homofili?!? Hallo, man ser jo av overskriften din at du ikke var ute etter å debatere, men å provosere?

Det at folk har forskjellig trosretning, legning, livstil osv er sunt, og hva andre mennesker driver med bak lukkede dører, har ikke jeg noe med.

Men når mennesker -som deg- skal begynne å stappe sine egne meninger nedover ørene på oss andre, så er det ikke rart mennesker reagerer.

Når noen begynner å rakke ned på mennsker KUN pga av deres legning, da blir jeg provosert!!

Det er det samme som om jeg skulle startet en "debat" her på Kg, som rakker ned på ethvert menneske som er kristen, muslimsk, hinduist -ja, you name it -

KUN fordi JEG syntes det er helt idiotisk å tro på en gud som i mine øyne ikke eksisterer!

Og som en bruker tidligere her skrev, du svarer ikke på det vi spør deg om, med dine egne meninger, du gjemmer deg bak sitater fra bibelen, som du plukker og setter sammen slik at det passer med din innlærte mening.

Jeg syntes synd på deg som er oppvokst i ett slikt miljø at du ser verden kun i svart/hvitt. Få opp øynene, det er mange nydelige farger her ute!

Ps: jeg prøver ikke ett eneste sekund å være politisk korrekt ved å "beskytte" de lesbiske/homofile. Jeg er nemlig lesbisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnene gav seg hen til unaturlig kjønnsliv istedenfor det naturlige.

Hva menes egentlig her? Unaturlig kjønnsliv ... Det kan vel egentlig bety mye rart det vil jeg tro.

Jeg har forresten merket meg at de som tilhører en eller annen form for religion har en fin evne til å fraskrive seg ansvar for eget liv. Det er så mye enklere å rette fingeren og legge skylden på alle andre. I mine øyner så er det det som blir gjort i de fleste religioner, alt ansvar for eget liv blir lagt i "guds hender". Vel, nå er det slik at det er ikke gud som lever på denne jorden det er vi, og det er vi som er ansvarlig for å leve det.

Egentlig så bryr det meg lite hva kristne (+++) mener om homofile, lesbiske og alt det andre som finnes der ute. Jeg har det godt slik jeg har det, som lesbisk, hva andre mener om det får være deres sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes egentlig her? Unaturlig kjønnsliv ... Det kan vel egentlig bety mye rart det vil jeg tro.

Jeg har forresten merket meg at de som tilhører en eller annen form for religion har en fin evne til å fraskrive seg ansvar for eget liv. Det er så mye enklere å rette fingeren og legge skylden på alle andre. I mine øyner så er det det som blir gjort i de fleste religioner, alt ansvar for eget liv blir lagt i "guds hender". Vel, nå er det slik at det er ikke gud som lever på denne jorden det er vi, og det er vi som er ansvarlig for å leve det.

Egentlig så bryr det meg lite hva kristne (+++) mener om homofile, lesbiske og alt det andre som finnes der ute. Jeg har det godt slik jeg har det, som lesbisk, hva andre mener om det får være deres sak.

Kjønnsliv har med kjønnet å gjøre. De kristne mener tydeligvis at det er et bevis på at kvinnene ble/var lesbiske og hadde sex med hverandre.

De kristne velger å leve livet sitt etter Guds ord, Bibelen. Og da er det rart dersom de ikke skulle være opptatte av at andre også gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke være seriøs når du påstår at du kom inn hit for å "starte en debatt" om homofili?!? Hallo, man ser jo av overskriften din at du ikke var ute etter å debatere, men å provosere?

Det at folk har forskjellig trosretning, legning, livstil osv er sunt, og hva andre mennesker driver med bak lukkede dører, har ikke jeg noe med.

Men når mennesker -som deg- skal begynne å stappe sine egne meninger nedover ørene på oss andre, så er det ikke rart mennesker reagerer.

Når noen begynner å rakke ned på mennsker KUN pga av deres legning, da blir jeg provosert!!

Det er det samme som om jeg skulle startet en "debat" her på Kg, som rakker ned på ethvert menneske som er kristen, muslimsk, hinduist -ja, you name it -

KUN fordi JEG syntes det er helt idiotisk å tro på en gud som i mine øyne ikke eksisterer!

Og som en bruker tidligere her skrev, du svarer ikke på det vi spør deg om, med dine egne meninger, du gjemmer deg bak sitater fra bibelen, som du plukker og setter sammen slik at det passer med din innlærte mening.

Jeg syntes synd på deg som er oppvokst i ett slikt miljø at du ser verden kun i svart/hvitt. Få opp øynene, det er mange nydelige farger her ute!

Ps: jeg prøver ikke ett eneste sekund å være politisk korrekt ved å "beskytte" de lesbiske/homofile. Jeg er nemlig lesbisk.

Bra at dere reagerer, det er det jeg ønsker. En litt brå tittel skapte i alle fall mange treff, mange ble sinte, men ikke mange ønskte å diskutere. Det finner jeg rart. Hadde jeg plassert meg selv på den andre siden, ville jeg ha slengt ut argumenter, slik at den kristne hadde fått øynene ut av den urgamle boka og inn i virkelighetens verden.

Men jeg må legge til at det er synd at man ikke kan få legge inn innlegg om ting som provoserer, er det ikke det som er gøy å diskutere da?

For jeg er som deg, homofil, og har opplevd mange diskusjoner om homofili oppover årene. Her på dette forumet brukte jeg argumenter som har blitt brukt mot meg. Årsak? Jo, for å se hvor landet låg her. Og her var det aksept for de homofile, men ikke for de kristne. Det er i grunnen greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg er som deg, homofil, og har opplevd mange diskusjoner om homofili oppover årene. Her på dette forumet brukte jeg argumenter som har blitt brukt mot meg. Årsak? Jo, for å se hvor landet låg her. Og her var det aksept for de homofile, men ikke for de kristne. Det er i grunnen greit.

Det har kommet frem tidligere i tråden at du hverken er homofil eller kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet frem tidligere i tråden at du hverken er homofil eller kristen.

Jeg selv burde da vite om jeg er homofil eller ikke... Kristen er jeg ikke, men homofil er jeg. Men vanskelig å bevise selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selv burde da vite om jeg er homofil eller ikke... Kristen er jeg ikke, men homofil er jeg. Men vanskelig å bevise selvsagt.

Der gikk du rett på limpinnen, i går skrev du som kristen, i dag er du plutselig homofil ikke-religiøs. Skal jeg friske opp hukommelsen din med hva du skrev i går?

"neida, jeg er ikke homofil, men jeg som kristen kan vel dra en spøk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der gikk du rett på limpinnen, i går skrev du som kristen, i dag er du plutselig homofil ikke-religiøs. Skal jeg friske opp hukommelsen din med hva du skrev i går?

"neida, jeg er ikke homofil, men jeg som kristen kan vel dra en spøk."

Vet hva jeg skreiv. Men det er ikke viktig. Det som er viktig er at de som ikke liker konservative kristne sin argumentasjon ikke evner å bryte den ned. Det er skremmende å se. Og det er direkte dumt å se at man må bruke skjellsord hver gang man kommer til kort.

Jeg har hatt mine diskusjoner med kristne i mange mange år, og vet derfor hvordan de argumenterer. De finner fram Bibelen, blander inn ord som naturlig, synd og ekkelt. Så koker de det sammen til en sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva jeg skreiv. Men det er ikke viktig. Det som er viktig er at de som ikke liker konservative kristne sin argumentasjon ikke evner å bryte den ned. Det er skremmende å se. Og det er direkte dumt å se at man må bruke skjellsord hver gang man kommer til kort.

Jeg har hatt mine diskusjoner med kristne i mange mange år, og vet derfor hvordan de argumenterer. De finner fram Bibelen, blander inn ord som naturlig, synd og ekkelt. Så koker de det sammen til en sannhet.

Nå ble jeg utrolig glad! Du er ikke en syk, fundamentalistisk kristenjævel, du er homofil :klem:

At du ikke var ekte, skjønte jeg egentlig, da du brukte ord som ikke burde forekomme i en kristen sitt vokabular, men allikevel ;) Man lar seg provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid vært nysgjerrig på hvor i bibelen det står at homofili er galt. Kan ærlig talt ikke huske å ha sett noe om det den gangen jeg leste bibelen...

3 mosebok 18:22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnsliv har med kjønnet å gjøre. De kristne mener tydeligvis at det er et bevis på at kvinnene ble/var lesbiske og hadde sex med hverandre.

De kristne velger å leve livet sitt etter Guds ord, Bibelen. Og da er det rart dersom de ikke skulle være opptatte av at andre også gjør det samme.

Det har nok med kjønnet å gjøre ja, men det er ikke dermed sagt at det er kvinner/kvinner det er snakk om. For alt vi vet så kan det være alt fra dyr til egenkomponerte dildoer.

At de veldger å leve etter Gud sine ord er helt ok, men jeg er ikke for at det skal trykkes nedover mitt og andres hoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...