Gå til innhold

Homofili er galt og ekkelt!


Gjest Kristen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare for å komme med en opplysning, homofili er ikke et moderne fenomen.

I den gresk-romerske antikken var homofili ansett for å være helt normalt, dvs før kristendommen ble en lovlig trosretning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
... det er bedre å være to enn en, står det også i Bibelen....

Synder jeg da, som er singel og sover alene?

Man skal være ytterst forsiktig med å trekke ut bibelske sitater fra sin sammenheng, og dertter få det til å passe selvet og å hamre ut mot mennesker fordi de er annerledes.

Les Jonas Gardells bok "et lite foredrag om Gud" den er en øyeåpner og sier noe om virkeligheten...

Selvsagt synder man ikke om man er enslig. Det vet vi da alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Mhm, kanskje du også skulle det...

Og når du gjør det så prøv å finne ut hva som beskrives som den største synd og det viktigste budet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt gjorde den ikke det. Det var mennesker som fikk Gud sitt budskap.

Jeg dømmer ikke. Jeg viderebringer bare Guds ord.

Vel, gud har sagt til meg at homofili er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
Mhm, kanskje du også skulle det...

Og når du gjør det så prøv å finne ut hva som beskrives som den største synd og det viktigste budet...

Bibelen er klar, homofili er en synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
På hvilken måte? Link?

Har du lest Bibelen?

Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, til mann og kvinne skapte han dem. Gud velsignet dem og sa til dem: 'Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere!' (…) Derfor skal mannen forlate sin far og sin mor og holde seg til sin hustru, og de to skal være ett. 1 Mos 1,27-28 og 2,24.

Jesus svarte: 'Har dere ikke lest at Skaperen fra begynnelsen av skapte dem til mann og kvinne og sa: Derfor skal mannen forlate sin far og sin mor og holde seg til sin hustru, og de to skal være ett. Så er de ikke lenger to; deres liv er ett.' Matt 19,4-6.

Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. 3 Mos 18,22.

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning.

3 Mos 20,13.

Derfor overgav Gud dem til vanærende lidenskaper. Kvinnene gav seg hen til unaturlig kjønnsliv istedenfor det naturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brente i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for at de var kommet slik på avveier. Rom 1,26-27.

Verken de som lever i hor, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller menn som ligger med menn eller lar seg bruke til dette, verken tyver, pengegriske, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike. Slik var noen av dere en gang. Men nå er dere blitt vasket rene, dere er blitt helliget, ja, rettferdige for Gud i Herren Jesu Kristi navn og ved vår Guds Ånd. 1 Kor 6,9-11.

... menn som driver hor eller har utuktig omgang med menn [gresk: arsenokoites] (...) og hva det ellers kan være som strider mot den sunne lære. Dette sier jeg i samsvar med evangeliet ... 1 Tim 1,10-11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du sammenligne mord med det å elske et annet menneske?!

Det er i så fall misforstått kjærlighet. Homofili er dyrisk kåtskap. Men de må bare holde på, jeg synes likevel ikke de skal få oppfostre barn. Stakkars barn som blir adoptert av en homsefamilie!

Jeg er selv oppvokst på vestlandet, mine foreldre er sterkt religiøse. Jeg har valgt å følge den kristne tro for meg og min sønn. Det inkluderer også at jeg er imot abort. Kvinner som ikke vil bli gravide må heller sikre seg bedre. Går du på pillen eller tar angrepillen så slipper man 15000 aborter i året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å komme med en opplysning, homofili er ikke et moderne fenomen.

I den gresk-romerske antikken var homofili ansett for å være helt normalt, dvs før kristendommen ble en lovlig trosretning...

Nei det var nok ikke det. Og i Hellas i dag ser du ingen homser. Det er ikke fordi de ikke tør å være det, men fordi det ikek er naturlig for dem. Vår familie ferierer hvert år på Rhodos eller Kreta og vi har ALDRI sett homofile grekere. De er bare ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går du på pillen eller tar angrepillen så slipper man 15000 aborter i året!

Men er det ikke synd med prevensjon også da? :klø: Eller tar jeg helt feil nå?

Endret av Tillepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
Bare for å komme med en opplysning, homofili er ikke et moderne fenomen.

I den gresk-romerske antikken var homofili ansett for å være helt normalt, dvs før kristendommen ble en lovlig trosretning...

Jeg vet da vel det. Homofili har, dessverre, pågått i lange tider. Det i seg selv er ingen unnskylding for at det skal få fortsette slik i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

1. Kor 13.

13 Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.

Men størst blant dem er kjærligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest jøsses

Herregud, alt folk gidder å bruke energien sin på.

For homofile er det "ekkelt" å tenke på å ha sex med en av motsatt kjønn. Hvem bestemmer hvem som har rett & feil? Du? Bibelen? De homofile?

Slike som deg er hjernevasket, så enkelt er det bare. Men hold nå de meningene dine for deg selv. Det skjer stadig at mennesker tar livet av seg fordi de ikke klarer å leve opp til den standard som blir satt av andre. Tror du guden din slipper deg inn i himmelen hvis du har indirekte tatt livet av noen fordi du sprer eder og galle rundt deg? Fei for egen dørstokk og la andre være i fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
1. Kor 13.

13 Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.

Men størst blant dem er kjærligheten.

Kjærligheten til Gud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning.

3 Mos 20,13.

Så gud anerkjente analsex , men ikke mellom to menn?

Såvidt jeg kan se i sitatet, står det ingenting om hva som er forbudt kvinner seg imellom , men de var vel ikke som likeverdige mennesker å regne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
Herregud, alt folk gidder å bruke energien sin på.

For homofile er det "ekkelt" å tenke på å ha sex med en av motsatt kjønn. Hvem bestemmer hvem som har rett & feil? Du? Bibelen? De homofile?

Slike som deg er hjernevasket, så enkelt er det bare. Men hold nå de meningene dine for deg selv. Det skjer stadig at mennesker tar livet av seg fordi de ikke klarer å leve opp til den standard som blir satt av andre. Tror du guden din slipper deg inn i himmelen hvis du har indirekte tatt livet av noen fordi du sprer eder og galle rundt deg? Fei for egen dørstokk og la andre være i fred!

Gud bestemmer det. Gud har skapt oss, man kan si det slik at Gud er sjefen vår. Og skal vi få vår lønn, som er himmelen og reinkarnasjon, ja da må vi gjøre jobben vår på en god måte. Gud må være fornøyd med oss. Slikt er det også for oss som er ute i arbeid, vi får ikke lønn dersom vi ikke gjør jobben vår.

Selvmord rammer mange, ikke bare de homofile. Men å si at jeg tar livet av noen ved å si hva jeg mener, det er å gå for langt! Da kan jeg like gjerne si det samme om de som svarer frekt tilbake til meg i denne debatten. For ja, det er i grunnen en debatt dette er. Dette er et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...