Gå til innhold

Homofili er galt og ekkelt!


Gjest Kristen

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg utrolig glad! Du er ikke en syk, fundamentalistisk kristenjævel, du er homofil :klem:

At du ikke var ekte, skjønte jeg egentlig, da du brukte ord som ikke burde forekomme i en kristen sitt vokabular, men allikevel ;) Man lar seg provosere.

Å gid da hadde jeg rett, du er en syk, fundamentalistisk homsejævel. :flekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så dritt lei av å høre... Gud skapte Adam og Eva og ikke Adam og Bjørn eller Hans eller Tore osv osv...

Gud har sikkert ikke skapt noen , han er bare et produkt av menneskets fantasi og redsel for det ukjente. Mennesket har skapt Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så da har jeg kastet bort dyrebar energi og fått hamrende hjerteslag på grunn av tulleinnlegg?

Jeg sliter med å bo midt i indremisjonsland blant mennesker som er livredde for at homofile skal eksistere og bruker nok energi på disse, slik at ungene mine skal vokse opp i et mer aksepterende miljø, så nå ble jeg litt sur på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært nysgjerrig på hvor i bibelen det står at homofili er galt. Kan ærlig talt ikke huske å ha sett noe om det den gangen jeg leste bibelen...

Jeg tviler på at du har lest bibelen grafica, selv om det er morsomt å påstå det på diskusjonsforum hvor ingen kjenner deg.

Hvilkene kapitler er det du har lest av bibelen grafica?

Har du ikke lest tredje mosebok kapittel atten, lov omkjønnslig omgang?????

http://bibelen.no/chapter.aspx?book=LEV&chapter=18

Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. 23 Du skal aldri ha omgang med dyr; for da blir du uren. Heller ikke skal en kvinne by seg fram til et dyr og pare seg med det. Det er motbydelig.

Grafica, dette var flaut. Du har sikkert ikke lest de andre lovene heller; la meg nevne noen...

Du skal ikke ha samleie med din stemors datter som også er din fars datter; hun er din søster.

12 Du skal ikke ha samleie med din fars søster; hun er i nær slekt med din far. 13 Du skal ikke ha samleie med din mors søster; hun er i nær slekt med din mor.

14 Du skal ikke ha samleie med din farbrors kone; henne må du ikke komme for nær. Hun er din tante.

15 Du skal ikke ha samleie med din svigerdatter. Hun er din sønns kone; du skal ikke ha samleie med henne.

16 Du skal ikke ha samleie med din brors kone; hun tilhører din bror.

17 Du skal ikke ha samleie både med en kvinne og hennes datter. Heller ikke skal du ta hennes sønnedatter eller hennes datterdatter og ha samleie med dem; de er i nær slekt med henne. Det er skamløs ferd.

18 Du skal ikke ta din kones søster til medhustru og ha samleie med henne mens din kone lever; for da skaper du strid mellom dem.

19 Du skal ikke gå til en kvinne og ha samleie med henne når hun har menstruasjon og er uren.

Et lite utrag av hvilkene kjønnslige problemstiller de hadde på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, så da har jeg kastet bort dyrebar energi og fått hamrende hjerteslag på grunn av tulleinnlegg?

Jeg sliter med å bo midt i indremisjonsland blant mennesker som er livredde for at homofile skal eksistere og bruker nok energi på disse, slik at ungene mine skal vokse opp i et mer aksepterende miljø, så nå ble jeg litt sur på deg.

Jeg skal ikke forsvare meg, men kan gi en forklaring på hvorfor jeg skrev det innlegget jeg gjorde.

Grunnen er den at jeg er ganske lei av alle de ekstrem-kristne som hele tiden bruker Bibelen og Gud som bevis og grunnlag for sine meninger. Jeg har hatt mange diskusjoner med slike personer og kjenner derfor til måten de argumenterer på. For meg var det en tankevekker å se hvor lett det er å gi blaffen i virkeligheten og la Bibelen avgjøre alt. For da slipper man å tenke selv, man slipper å ta til seg informasjon om temaet, man bare vet om det som står i Bibelen og tar det for gitt at det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det jeg sa? Det var bare et trolle-innlegg.

Kan ikke akkurat kalle det et trolle-innlegg. Det er faktisk en god del mennesker som har et slikt syn. Heldigvis er ikke jeg blant dem. Og det første i alle fall til en del diskusjon og ganske mye skittkasting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at i kristen tro så er homofili en synd. Da er det selvfølgelig at de av dere som velger å være kristne også må følge kristen regelbok.

De som vil være homofile kan vel bare være det, men da kan dem ikke påstå at det er guds ord!

Jeg som ikke tror på muslimene tror ihvertfall ikke på kristendommen, greit nok at det er en historiebok, fortellingen om jesus, men det er også alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krist1, det som er gøy er å finne ut hvor få argumenter man har imot slike kristenfanatikere, apropos grafica som ; hei jeg har lest bibelen men hvor står det at homofili er synd?

Det var en litt tanketom kommentar som er ganske så provoserende dvs snakke med folk som ikke har peiling.

Men du krist1, er det så rart å tenke seg at heterofile synes det er like ekkelt å ha sex mellom to homoer som det homoer synes det er ekkelt med vagina og kvinnevrang?

Folk kan gjøre hva dem vil, men helt ærlig så føler jeg at homser har gått glipp av noe, som dere kvinner helt sikkert føler at lesber "mangler et eller annet" uten at man kan sette helt ord på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du krist1, er det så rart å tenke seg at heterofile synes det er like ekkelt å ha sex mellom to homoer som det homoer synes det er ekkelt med vagina og kvinnevrang?

Folk kan gjøre hva dem vil, men helt ærlig så føler jeg at homser har gått glipp av noe, som dere kvinner helt sikkert føler at lesber "mangler et eller annet" uten at man kan sette helt ord på det.

Eh. Jeg er heterofil, og jeg synes ikke at homse-sex, enten det er mellom to kvinner eller mellom to menn, er ekkelt på noen som helst måte. Det ville selvsagt vært ekkelt for meg å delta i det, da jeg som sagt er heterofil, men jeg synes på ingen måte at tanken på at to av samme kjønn har sex er ekkel. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krist1, det som er gøy er å finne ut hvor få argumenter man har imot slike kristenfanatikere, apropos grafica som ; hei jeg har lest bibelen men hvor står det at homofili er synd?

Det var en litt tanketom kommentar som er ganske så provoserende dvs snakke med folk som ikke har peiling.

Men du krist1, er det så rart å tenke seg at heterofile synes det er like ekkelt å ha sex mellom to homoer som det homoer synes det er ekkelt med vagina og kvinnevrang?

Folk kan gjøre hva dem vil, men helt ærlig så føler jeg at homser har gått glipp av noe, som dere kvinner helt sikkert føler at lesber "mangler et eller annet" uten at man kan sette helt ord på det.

For meg er det like ekkelt uansett hvem det er som har seg. Jeg ofrer ikke en eneste tanke om andre som har seg. Folk får gjøre nøyaktig hva de vil, så lenge de ikke skader andre.

Homser har nok ikke gått glipp av noe, på lik linje som heterofile ikke har gått glipp av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Jeg er heterofil, og jeg synes ikke at homse-sex, enten det er mellom to kvinner eller mellom to menn, er ekkelt på noen som helst måte.

Hvis du klarer å se for deg en svær og hvit og hårete mann på seksti år som heter halvor og en liten tafsete kinesergutter atten nippe i brystvortene på Jan Thomas fra TV-3 og disse har urinsex med to menn i åtti årsalderen, selvsagt synes alle normale oppavgående heterofile mennnesker at det må være ekkelt? Eller er det ifølge zia, noe fint flott og vakkert?

Eller en waco som kjører anal på ei gråtende jente, er ikke det makabert kanskje for ditt sinn?

Mange seksuelle handlinger som du oppfatter som naturlig vil andre se på som rart og kanskje spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du klarer å se for deg en svær og hvit og hårete mann på seksti år som heter halvor og en liten tafsete kinesergutter atten nippe i brystvortene på Jan Thomas fra TV-3 og disse har urinsex med to menn i åtti årsalderen, selvsagt synes alle normale oppavgående heterofile mennnesker at det må være ekkelt? Eller er det ifølge zia, noe fint flott og vakkert?

Eller en waco som kjører anal på ei gråtende jente, er ikke det makabert kanskje for ditt sinn?

Mange seksuelle handlinger som du oppfatter som naturlig vil andre se på som rart og kanskje spesielt.

:klø:

Jeg synes at det å forestille seg sex mellom personer man i utgangspunktet synes er ekle, er ekkelt. Men tanken eller idéen om at to mennesker av samme kjønn har sex, synes jeg ikke er ekkel. Seksuelle relasjoner som bærer preg av overgrep, synes jeg imidlertid er forferdelig ekkelt. Og dessuten synes jeg at det er irrelevant hva jeg personlig måtte synes er ekkelt, så lenge det dreier seg om to personer som begge har glede av det.

Jeg har ikke sansen for å definere noe til å være "ekkelt" eller "unaturlig", såfremt, som sagt, begge har glede av det. Hva er poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke forsvare meg, men kan gi en forklaring på hvorfor jeg skrev det innlegget jeg gjorde.

Grunnen er den at jeg er ganske lei av alle de ekstrem-kristne som hele tiden bruker Bibelen og Gud som bevis og grunnlag for sine meninger. Jeg har hatt mange diskusjoner med slike personer og kjenner derfor til måten de argumenterer på. For meg var det en tankevekker å se hvor lett det er å gi blaffen i virkeligheten og la Bibelen avgjøre alt. For da slipper man å tenke selv, man slipper å ta til seg informasjon om temaet, man bare vet om det som står i Bibelen og tar det for gitt at det er sant.

Joda du har sikkert hatt det morsomt du, men jeg blir bare sliten av å forsøke hjelpe til og støtte opp om homofile og deres rettigheter.

jeg er 37 år, har to ungdommer i huset og bor midt i indremisjonland. Eneste grunnen til at jeg håper ungene ikke viser seg å være homofile må jo være det helvete disse menneskene kan skape. Men jeg forsøker så godt jeg kan å motarbeide de. I år er jeg klasserep i FAU og der sitter jo mange av disse bedehusfolkene. I fjor var det en som var helt fra seg fordi ungdommene hadde hatt besøk av en representant fra homofil og lesbisk frigjøring. Hva han var så redd for skjønte jeg ikke... (kanskje at det er smittsomt?) han fikk vel egentlig ikke komme så langt i den klagesangen heller før jeg minte han på at verden var større en hans lille univers ;)

Men som du skjønner, jeg jobber for at ungene skal vokse opp i et åpent miljø der de og andre får være seg selv, men jeg gidder ikke bruke energi på å diskutere med liksom-fanatikere når det finnes så mange virkelige.

Så jeg er fremdeles litt irritert, men skjønner jo samtidig at du synes det var en interessant diskusjon.

Lykke til videre uansett.

Endret av Trixie52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat kalle det et trolle-innlegg. Det er faktisk en god del mennesker som har et slikt syn. Heldigvis er ikke jeg blant dem. Og det første i alle fall til en del diskusjon og ganske mye skittkasting.

Det er et trolleinnlegg om du poster bare for å provosere, spesielt når du utgir deg for å mene noe annet du gjør i dette ærendet. Alle trolleinnlegg du kan finne representerer jo et faktisk syn som noen rabiate folk et eller annet sted har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er et trolleinnlegg om du poster bare for å provosere, spesielt når du utgir deg for å mene noe annet du gjør i dette ærendet. Alle trolleinnlegg du kan finne representerer jo et faktisk syn som noen rabiate folk et eller annet sted har.

Jeg postet IKKE for å provosere. Jeg postet for å utfordre meg selv og for å se hvor fantastisk lett det er å ha slike fordømmende og fordomsfulle holdninger som det enkelte kristne har, kun ved å basere mitt syn på det som står i Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda du har sikkert hatt det morsomt du, men jeg blir bare sliten av å forsøke hjelpe til og støtte opp om homofile og deres rettigheter.

jeg er 37 år, har to ungdommer i huset og bor midt i indremisjonland. Eneste grunnen til at jeg håper ungene ikke viser seg å være homofile må jo være det helvete disse menneskene kan skape. Men jeg forsøker så godt jeg kan å motarbeide de. I år er jeg klasserep i FAU og der sitter jo mange av disse bedehusfolkene. I fjor var det en som var helt fra seg fordi ungdommene hadde hatt besøk av en representant fra homofil og lesbisk frigjøring. Hva han var så redd for skjønte jeg ikke... (kanskje at det er smittsomt?) han fikk vel egentlig ikke komme så langt i den klagesangen heller før jeg minte han på at verden var større en hans lille univers ;)

Men som du skjønner, jeg jobber for at ungene skal vokse opp i et åpent miljø der de og andre får være seg selv, men jeg gidder ikke bruke energi på å diskutere med liksom-fanatikere når det finnes så mange virkelige.

Så jeg er fremdeles litt irritert, men skjønner jo samtidig at du synes det var en interessant diskusjon.

Lykke til videre uansett.

Flott at du står på og jobber aktivt med holdninger! Det er kjempeflott!!!

Det er viktig at unge mennesker ikke bare blir foret med mer eller mindre hat-propaganda fra konservative kristne som vaser rundt i sitt eget lille univers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du står på og jobber aktivt med holdninger! Det er kjempeflott!!!

Det er viktig at unge mennesker ikke bare blir foret med mer eller mindre hat-propaganda fra konservative kristne som vaser rundt i sitt eget lille univers.

Jeg er ikke krisen selv, men syns ærlig talt at du Krist1 (og mange med deg) virker idiotisk fordumsfull mot de som er kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
Jeg tviler på at du har lest bibelen grafica, selv om det er morsomt å påstå det på diskusjonsforum hvor ingen kjenner deg.

Hvilkene kapitler er det du har lest av bibelen grafica?

Har du ikke lest tredje mosebok kapittel atten, lov omkjønnslig omgang?????

http://bibelen.no/chapter.aspx?book=LEV&chapter=18

Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. 23 Du skal aldri ha omgang med dyr; for da blir du uren. Heller ikke skal en kvinne by seg fram til et dyr og pare seg med det. Det er motbydelig.

Grafica, dette var flaut. Du har sikkert ikke lest de andre lovene heller; la meg nevne noen...

Hoi, her har du trukket mange forhastede sluttninger, waco :)

Først og fremst var jeg ute etter at TS selv skulle finne frem sitater, siden frem til mitt innlegg var svaret bare "det står i bibelen!!!!". Forsøk på å lure frem troll. Som du kanskje har lagt merke til, har jeg ikke vært særlig mer aktiv i debatten enn det, fordi jeg luktet troll og ikke gadd.

Ellers så har jeg faktisk lest bibelen, før jeg stod til konfirmasjon, fordi jeg var veldig usikker på om jeg faktisk trodde eller ikke. Å lese bibelen gjorde meg overbevist om at kristen var jeg absolutt ikke :) Feilien jeg gjorde var at jeg leste bibelen fra perm til perm som en annen bok, og dermed ikke husker hver linje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...