Gå til innhold

Homofili er galt og ekkelt!


Gjest Kristen

Anbefalte innlegg

Om homofile/lesbiske vil gifte seg eller ikke, burde det ikke være en kirkelig regel. Kirken kan ikke bestemme hvem som skal kunne gifte seg!

Og barn... Kirken kan heller ikke bestemme hvem som skal få lov til å ha barn!

Det er bare rett og slett sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om homofile/lesbiske vil gifte seg eller ikke, burde det ikke være en kirkelig regel. Kirken kan ikke bestemme hvem som skal kunne gifte seg!

Hva mener du å si med dette? :klø:

Nei, selvsagt kan ikke kirken bestemme hvem som kan gifte seg. Det er det staten som bestemmer. Og derfor har vi nå en ny, felles ekteskapslov som tillater homofile og lesbiske å inngå ekteskap, og som enkelte deler av kirken er motstander av.

På den annen side synes jeg at kirken har full rett til å bestemme hvem som skal få gifte seg i kirken. Men det blir en helt annen debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du å si med dette? :klø:

Nei, selvsagt kan ikke kirken bestemme hvem som kan gifte seg. Det er det staten som bestemmer. Og derfor har vi nå en ny, felles ekteskapslov som tillater homofile og lesbiske å inngå ekteskap, og som enkelte deler av kirken er motstander av.

På den annen side synes jeg at kirken har full rett til å bestemme hvem som skal få gifte seg i kirken. Men det blir en helt annen debatt.

Jeg synes og jeg mener: Kirken kan ikke bestemme om homofile/lesbiske skal få lov til å gifte seg!

Endret av Hanna panna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes og jeg mener: Kirken kan ikke bestemme om homofile/lesbiske skal få lov til å gifte seg!

:klø:

I Norge er det ikke kirken som bestemmer hvem som skal få lov til å gifte seg, det er det staten som gjør. Jeg skjønner derfor ikke helt hvorfor du skriver dette. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø:

I Norge er det ikke kirken som bestemmer hvem som skal få lov til å gifte seg, det er det staten som gjør. Jeg skjønner derfor ikke helt hvorfor du skriver dette. :klø:

Hvorfor? Jeg sier det fordi det er en stor debatt. Og i tillegg står det i innlegget til personen som skrev her at "Som kristen er dette fælt og i bibelen..."

Derfor sier jeg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Jeg sier det fordi det er en stor debatt. Og i tillegg står det i innlegget til personen som skrev her at "Som kristen er dette fælt og i bibelen..."

Derfor sier jeg det :)

Men for meg blir det nesten like meningsløst som å si at partiet Høyre, eller Røde Kors, eller Forskerforbundet ikke skal få bestemme hvem som skal få gifte seg. Det er jo fullstendig irrelevant, i og med at det verken er disse organisasjonene, eller kirken, som bestemmer hvem som skal få lov til å gifte seg i Norge. Ekteskapet er en juridisk kontrakt, og den er dermed underlagt norsk lovgivning, som det jo er Stortinget som står for.

Jeg synes imidlertid at alle er meningsberettiget i dette spørsmålet. Alle har dermed rett til å mene at enkelte konstellasjoner av mennesker ikke skal ha lov til å gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men for meg blir det nesten like meningsløst som å si at partiet Høyre, eller Røde Kors, eller Forskerforbundet ikke skal få bestemme hvem som skal få gifte seg. Det er jo fullstendig irrelevant, i og med at det verken er disse organisasjonene, eller kirken, som bestemmer hvem som skal få lov til å gifte seg i Norge. Ekteskapet er en juridisk kontrakt, og den er dermed underlagt norsk lovgivning, som det jo er Stortinget som står for.

Jeg synes imidlertid at alle er meningsberettiget i dette spørsmålet. Alle har dermed rett til å mene at enkelte konstellasjoner av mennesker ikke skal ha lov til å gifte seg.

Jeg er faktisk veldig uenig med deg, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk veldig uenig med deg, jeg!

Uenig i hva? At det er staten som bestemmer ekteskapslovgivningen her i landet, eller at alle må få lov til å ha sin egen overbevisning i dette spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for meg blir det nesten like meningsløst som å si at partiet Høyre, eller Røde Kors, eller Forskerforbundet ikke skal få bestemme hvem som skal få gifte seg. Det er jo fullstendig irrelevant, i og med at det verken er disse organisasjonene, eller kirken, som bestemmer hvem som skal få lov til å gifte seg i Norge. Ekteskapet er en juridisk kontrakt, og den er dermed underlagt norsk lovgivning, som det jo er Stortinget som står for.

Jeg synes imidlertid at alle er meningsberettiget i dette spørsmålet. Alle har dermed rett til å mene at enkelte konstellasjoner av mennesker ikke skal ha lov til å gifte seg.

Kirken skal ikke få bestemme fordi det ikke er dem som bestemmer uansett. Derfor er det som å si at Røde kors ikke skal bestemme. Men nå har det vært lenge kjent at homofile har blitt avvist av kirken, så du får ikke meg til å tenke på den måten der i det hele tatt! Jeg synes at det er en nødvendighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å ha sin egen overbevisning, er det ikke det, Zia?

Det er akkurat det jeg sier, jo! Jeg er for eksempel 100% for at homofile skal få gifte seg, og jeg er derfor veldig glad for den nye ekteskapslovgivingen. Ulike organisasjoner må også få lov til å ha sin overbevisning i dette spørsmålet, enten den heller i den ene eller i den andre retningen.

Det er staten, gjennom Stortinget, som bestemmer hvem som skal få gifte seg her i landet. Derfor synes jeg at det er temmelig merkelig at du sa at kirken ikke skal få bestemme det, i og med at de jo vitterlig ikke gjør det. Det blir nesten som om noen skulle hevde at Amnesty ikke skal få bestemme over barnehagepolitikken her i landet. Det er akkurat like mye god dag mann, økseskaft.

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts skriver: "Som kristen er det forferdelig å se den umoralen som herjer i dette landet. Nå er det til og med gått så langt at homser og lesber skal få barn. Hva skal nå det være godt for?

Det er en kjent sak at homofili, homsesex, er og blir en styggedom. Det er synd. Det mener Gud! Og det står i Bibelen, Guds Ord. "

Endret av Hanna panna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi snakker litt forbi hverandre. Det jeg reagerte på, er at du sa at kirken ikke skal få bestemme hvem som skal få gifte seg. Det syntes jeg var et litt merkelig utsagn, i og med at det gjør de jo vitterlig ikke. Igjen - det blir litt som å si at NITO eller Norges Gymnasiastsamband ikke skal få bestemme over alkoholpolitikken her i landet, eller over Norges forhold til EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirken skal ikke få bestemme fordi det ikke er dem som bestemmer uansett.

Der ga du meg jaggu noe å gruble over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske konservativ på mange områder mtp sex, forhold, barn, ekteskap etc likevel har jeg problemer med å se noe annerledes med homofile, og derfor vondt for å forstå hvorfor ikke de skal ha samme rettigheter som heterofile.

Men nå er ikke jeg religiøs på noe bestemt plan. Kristen-agnostiker kan jeg vel kalles. En ting er sikkert - en Gud som ikke elsker alle som han i tilfelle har skapt, tror jeg ikke på. Ordene homofili og heterofili peker begge på kjærlighet - det er jo det Jesus forkynte om - og det finnes ikke noen kjærlighet som kan være feil i min tolkning av dette.

Jeg har ikke lest bibelen og tror definitivt ikke på den som Guds ord. Fortellingene jeg har hørt om Jesus kan være sanne dersom jeg tror på Gud, noe jeg da ikke vet om jeg gjør. Kjærlighetsbudskapet er for meg det viktigste ved kristendommen og det burde kirken vært flinkere med å forkynne - da hadde den kanskje hatt flere tilhengere. En kirke for alle, også slike som meg som ikke klarer å svelge budskapet om en Gud som er hevngjerrig og dømmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mytolog
Homofili er synd ja! Homosex er synd. Står i Bibelen.

Gud har ikke skapt Satan. Satan er mennesket sin fiende. De som vender seg til Gud klarer å kjempe mot Satan. Uten Gud vinnes Satan. Satan har vunnet mye i dette samfunnet. Bare se på all umoralen. Abort, homseekteksap. Homser som får barn. Samboere.

*kremt*

I hendhold til Jødisk Mytologi (les: Kristen Teologi) var Lucifer Jehovas Høyre hånd, leder for englekoret i himmelen og hans mest lojale engel. Metatron var kanskje hans sendebud og Gabriel, Raphael og Uriel krigerne hans...men Lucifer var svært høyt priset hos den Allmektige. Alle skapt av ham selv. Hvis du hadde plukket opp ting fra ordentlig lærebøker istedet for å bare godta alt du blir spoon-fed av menigheten din hadde du kanskje hatt noen akademiske kvaliteter, istedetfor bare pompøse fordommer og religionskunnskaper på steinaldernivå.

Gud skapte Lucifer og var ansvarlig for både den første og andre borgerkrigen i himmelen. Om du skal kalle drive å dømme folk bør du kanskje lese saker og ting først, så du ikke driter deg ut. Idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke kristen

Selv om jeg ikke er kristen, liker jeg ikke tanken på at to av samme kjønn har sex med hverandre. Det er ikke slik naturen er laget. Og uansett hvor mye jeg forsøker å være forståelsesfull ovenfor homofile mennesker, så er det noe som stritter i mot, når jeg tenker på hva de driver med i sengen. Ikke med min beste vilje, klarer jeg å se på det som naturlig. Naturen er laget slik at det må en mann og en kvinne til for at menneskerasen skal bestå. Hvordan kan noen mene at det er naturlig med homosex, når alle naturlover tilsier noe annet?

Men likevel, så lenge det ikke går ut over noen, så synes jeg folk kan leve slik de vil. Men å kreve rett til å få barn, er ikke riktig. Det er ikke en menneskerett å få barn, selv ikke for heterofile.

Er forsåvidt enig med ts at det er noe galt med moralen nå til dags, selv om jeg ikke akkurat deler synet på at sex hører ekteskapet til. Men jeg synes sex hører hjemme i et forhold til en man er glad i, til en man har lyst til å dele livet med. Slik det har blitt, er det visst ingen grenser for hva som er normalt og greit. Ikke at jeg ønsker meg tilbake til førkrigstidens strenge moral, men den alminneligjøringen av alle former for avvik vi ser i dag, er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke kristne skulle fått lov å åpne kjeften om moral og etikk. De preker en ting og lever ut det stikk motsatte. Deres syn på menneskeverd er så totalt fordreid at det er helt på jordet. De er dumme, de tror de kan finne svar på alt i Bibelen, en feit verdiløs bok som er skrevet i fylla, full av historier som har overlevd på folkemunne i mange tusen år og forvrengt og fordreid før de ble skrevet, bare for å tilpasse den til en enkelt gruppe mennesker. De tror man brenner i helvete til evig tid om de gjør noe som er morsomt De forherliger seg selv fordi de er liksom så rene... tror de selv. Som andre har sagt, hvor mange prester er ikke tatt for pedofili gjennom årene? Hvor mange prester er ikke homofile? Det som er hårreisende er at kristne religiøse ikke er tvangssterilisert, at de får lov til å skremme barna sine om gudsfrykt og helvete og dommedag! DET er styggedom det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...