Gå til innhold

En homifil som alene får barn med en surrogatmor


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

http://kilden.forskningsradet.no/c17251/ar....html?tid=24280

http://www.daria.no/skole/?tekst=4239

Barn av homofile foreldre er psykisk sterkere og mer tolerante enn unger flest. Dette viser en studie utført av sosiologprofessorene Judith Stacey og Timothy Biblarz fra Universitetet i Sør-California. En forsknings oversikt ved American Psychological Association fant ingen bevis på at barn av homofile og lesbiske har det vanskeligere enn barn av heterofile. Når forskere ikke kan finne noen grunn til at homofile ikke bør få barn hvorfor skal myndighetene da nekte dem det?

http://www.dagbladet.no/kultur/2004/07/03/402199.html

Det som skiller barn av homofile fra andre barn, er at de utsettes for en systematisk diskriminering og respektløs behandling fra politikere og religiøse ledere, skriver Guro Sibeko.

http://www.jus.uio.no/ikrs/nettverket/oppg...stiklestad2.pdf

http://www.llh.no/?module=Articles;action=...blicShow;ID=207

3. Blir barna mobbet pga foreldrenes seksuelle orientering?

Dette er kanskje et av de vanligste argumentene som trekkes fram i debatten rundt homofile og barn. Forskningen viser at barn i lesbiske og homofile familier ikke mobbes mer enn andre barn. Det hender at barn får problemer med omgivelsenes reaksjoner på foreldrenes seksuelle orientering, men det synes som om disse problemene er relativt små. Opinionsundersøkelser viser at nordmenn har blitt mer positive i forhold til homofile og lesbiske med årene, men fortsatt mener halvparten av den voksne norske befolkningen at barn tar skade av å vokse opp med lesbiske og homofile foreldre. Slike holdninger overføres til barn, og kan være med på å skape intoleranse og mobbing.

Dette er litt av det jeg fant. Her har du noe å lese på søs, kanskje du finner ut at du faktisk har feil, og at du og bevarekteskapet ikke sitter på sannheten.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_søs_*

Jøss det var da voldsomt... :klø:

Dette er jo helt fantastisk, så fint at ungene har det bra.

Men har jeg noen steder angrepet homofile foreldre og deres barn..?

Jeg snakker om de ufødte barnas rettigheter til å bli født inn i sin biologiske/genetiske familie.

Jeg henviser også til barnekonvensjonen som sier dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt spurt om du har problemer med homofile foreldre generelt, men dette nektet du å svare på. Da tenker man sitt.

Nei, du har nok ikke nevnt homofile foreldre generelt, men du har hengt deg opp i utsagnene om at homofile ikke skal ha rett til assistert befruktning, samtidig som du ikke med ett ord nevner at du heller ikke synes at heterofile skal få den samme hjelpen. Du har fått spørsmål om det også, men svarer ikke.

Videre har du fått spørsmål om synet ditt også gjelder adopterte barn, som heller ikke har kontakt med sine biologiske foreldre, men du svarer ikke på det heller.

Feel free to do so now...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_søs_*

Det er ikke min mening som er viktig her, heller ikke deres, heller ikke homofile/lesbiske rettigheter, - men det ufødte barnets rettigheter-, jeg henviser igjen til barnekonvensjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min mening som er viktig her, heller ikke deres, heller ikke homofile/lesbiske rettigheter, - men det ufødte barnets rettigheter-, jeg henviser igjen til barnekonvensjonen!!

Hvilke artikkel i barnekonvensjonen er det du sikter til, sånn helt konkret? Det hadde vært veldig interessant å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har gjentatte ganger listet opp trygghet, selvfølelse, identitet... hvilket like mange ganger har vært påpekt at homofile foreldre kan gi like bra som heterofile. Også ikke-biologiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke min mening som er viktig her, heller ikke deres, heller ikke homofile/lesbiske rettigheter, - men det ufødte barnets rettigheter-, jeg henviser igjen til barnekonvensjonen!!

Hvilke artikkel i barnekonvensjonen er det du sikter til, sånn helt konkret? Det hadde vært veldig interessant å vite.

Jeg venter i spenning på svaret ditt, søs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener assistert befruktning for lesbiske er korrekt må vel også være for assistert befruktning av enslige? Enslige har sikkert en vel så stor lengsel og savn etter barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener assistert befruktning for lesbiske er korrekt må vel også være for assistert befruktning av enslige? Enslige har sikkert en vel så stor lengsel og savn etter barn.

Jeg ser ikke noe problem med dette. Ja, det optimale er to foreldre, men i dag er så det mange som er alene med ungene sine, og som fungerer helt fint. Uansett bør det være enkelte kriterier når det kommer til nettverk, økonomi og annet, på samme måte som når man skal ta til seg fosterbarn eller eventuelt adoptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener assistert befruktning for lesbiske er korrekt må vel også være for assistert befruktning av enslige? Enslige har sikkert en vel så stor lengsel og savn etter barn.

Jeg har ingen problemer med det. Jeg er også åpen for at enslige skal få adoptere barn, uevhengig av hvilken legning de har. Mener du noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe problem med dette. Ja, det optimale er to foreldre, men i dag er så det mange som er alene med ungene sine, og som fungerer helt fint. Uansett bør det være enkelte kriterier når det kommer til nettverk, økonomi og annet, på samme måte som når man skal ta til seg fosterbarn eller eventuelt adoptere.

Jeg har ingen problemer med det. Jeg er også åpen for at enslige skal få adoptere barn, uevhengig av hvilken legning de har. Mener du noe annet?

Jeg må nå le litt av dere. Klarer dere ikke å se forskjell på det å ta vare på et allerede født barn og det å kreve og få rett til å unnfange et barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nå le litt av dere. Klarer dere ikke å se forskjell på det å ta vare på et allerede født barn og det å kreve og få rett til å unnfange et barn?

Jo. Jeg kan da det. Det er derfor jeg også er åpen for adopsjon, skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med at verken lesbiske eller enslige skal få tilgang på sæddonasjon forutsatt at sæddonasjon er lovlig, og det er det jo i Norge.

Det å skulle få barn ved hjelp av donorsæd er ikke en impulshandling, akkurat. Jeg regner med at alle som til slutt bestemmer seg for dette har veid både for og mot lenge og vel, og at de har god økonomi, egnet bolig og et godt nettverk rundt seg. Alle barn som blir født som følge av dette er jo i høyeste grad planlagt, og dermed etterlengtet og ønsket.

Man kan ikke akkurat si det samme om barn som blir født som følge av samleie mellom kvinne og mann. Det er jo ikke slik at alle disse barna er planlagt, ønsket og født inn i et harmonisk ekteskap med alle praktiske ting i orden. Det er ganske mange heterofile kvinner som blir uplanlagt gravide, i enkelte tilfeller med et tilfeldig bekjentskap. Noen av de som blir uplanlagt gravide er ikke egnet som mødre, kanskje fordi de er for unge og umodne eller at de har rusproblemer eller andre alvorlig problemer, i noen tilfeller stikker barnefaren av, og i noen tilfeller har foreldrene en kaotisk og ustabil tilværelse med dårlig økonomi. (Allikevel går det som regel bra - det var ikke poenget mitt å si at uplanlagte svangerskap nødvendigvis er noe negativt, jeg ble selv gravid helt uplanlagt, og det er jeg veldig glad for i dag.)

Når man så ser at alle de barna som blir født ved hjelp av sæddonasjon er blitt til etter nøye overveielser, og at noen av de som blir til etter et uplanlagt svangerskap blir født inn i en ustabil og kaotisk tilværelse, sier det seg selv at de førstnevnte i gjennomsnitt har bedre oppvekstvilkår. Med bakgrunn i dette, klarer jeg ikke å se noen god grunn til at verken enslige eller lesbiske skal få tilgang på sæddonasjon, fortsatt såfremt at det er en lovlig praksis i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har jeg noen steder angrepet homofile foreldre og deres barn..?

Nei.

Men du lenket til en aldeles fryktelig artikkel på bevarekteskapet.no, og det er denne artikkelen jeg har kommentert. Jeg har dessuten tatt det for gitt at du er enig i det som står i artikkelen, for ellers ville du vel ikke lagt ut lenken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Jeg kan da det. Det er derfor jeg også er åpen for adopsjon, skjønner?

Samme svar fra meg. Jeg trodde det var en innlysende sammenheng i og med at man nevner adopsjon i samme åndedrag som sæddonasjon og assistert befruktning. For meg er ikke spørsmålet HVOR barnet kommer fra, men i hvilken grad det vil få en god oppvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann42somholderseggodt:)

God innsats av flere her :) Husk bare at å diskutere med religiøse fundamentalister er fåfengt da kunnskap basert på vitenskaplig forskning ikke betyr en døyt for disse av opplagte grunner.

Familekonstellasjonen/legninger er selvsagt ikke avgjørende, men omsorgspersonenes "foreldrekompetanse" er det.

Skulle gjerne ha innført et "sertifikat" for det å ta ansvar for barns oppvekst. Kravene til å bli eier av en del hunderaser er vesentlig strengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God innsats av flere her :) Husk bare at å diskutere med religiøse fundamentalister er fåfengt da kunnskap basert på vitenskaplig forskning ikke betyr en døyt for disse av opplagte grunner.

Familekonstellasjonen/legninger er selvsagt ikke avgjørende, men omsorgspersonenes "foreldrekompetanse" er det.

Skulle gjerne ha innført et "sertifikat" for det å ta ansvar for barns oppvekst. Kravene til å bli eier av en del hunderaser er vesentlig strengere.

For ikke å snakke om for å lov til å sy enkelte av de norske bunadene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere da noen synspunkt om hvem som ikke bør få rett til assistert befruktning eller bør dette være tillatt for alle som ønsker seg barn?

Mener dere at assistert befruktning (eggdonasjon og sæddonasjon) bør være tillatt til alle som ønsker seg barn eller bør det settes noen begrensninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere da noen synspunkt om hvem som ikke bør få rett til assistert befruktning eller bør dette være tillatt for alle som ønsker seg barn?

Mener dere at assistert befruktning (eggdonasjon og sæddonasjon) bør være tillatt til alle som ønsker seg barn eller bør det settes noen begrensninger?

Samme spørsmål to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å skulle få barn ved hjelp av donorsæd er ikke en impulshandling, akkurat. Jeg regner med at alle som til slutt bestemmer seg for dette har veid både for og mot lenge og vel, og at de har god økonomi, egnet bolig og et godt nettverk rundt seg. Alle barn som blir født som følge av dette er jo i høyeste grad planlagt, og dermed etterlengtet og ønsket.

Beklager, men dette er noen av de mest meningsløse argumentene jeg hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...