Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Takk for hilsner.

Nå er vi tilbake fra en fantastisk deilig helg. Fredag etter jobb leverte jeg lillegutt til svigermor, med alt utstyr som hører til. Så hentet jeg mannen, og vi dro ut til spa-hotell. Hotellet var helt nytt og alt var rent og nydelig. Rommet var en hel liten leilighet med kjøkken, men det eneste utstyret som fantes var to glass :fnise: Heldigvis hadde hotellet helt nydelig mat!

Lørdag sto vi opp sent og spiste stor frokost. Så gikk vi lang tur, før vi gikk tilbake til hotellet og prøvde bassengene. De hadde fem forskjellige, inkludert en utendørs jacuzzi. De hadde også en badstu, og utenfor hadde de hengt opp bøtter med iskaldt vann som man kunne helle over seg. Vi koste oss her i to timer før vi gikk for å få masasje. Alt dette var i den gratis avdelingen. Vi rakk desverre ikke å prøve den andre, men det så nydelig ut der inne også. Til kvelden kom svigermor og lillegutt og spiste middag med oss. Lillegutt ble igjen mens svigermor reiste, og vi fikk enda en natt med god søvn.

Idag rakk vi desverre ikke å bade noe mer før vi måtte dra. Men jeg har bestemt at vi skal ha førjulstradisjon med å reise på spa-hotell hvert år :fnise:

Nå er det bare å sette igang med gjørelisten, så vi blir ferdig til jul:

* Kjøpe juletre

* Kjøpe juletrelys

* Pynte juletre

* Pakke inn alle gaver og legge under juletre

* Vaske gulv

* Vaske bad

* Vaske ovn

* Rydde barnerom

* Finne frem gjeste"seng"

* Rydde skap i gangen

* Ordne TV

* Bygge pepperkakehus

* Pynte pepperkakehus

* Bake flere pepperkaker

* Bake sjokoladeboller

* Bake nøttestenger

* Bake myk pepperkake

* Lage kålrabistappe

* Lage ertestuing

* Skrelle poteter

* Lage potetmos

* Skrelle og kutte gulrøtter

* Finne ut hvem som skal lage kalkun med tilbehør

(* evt kjøpe og lage kalkun selv)

* Tine skinken

* Lage rispudding

* Lage gløgg

* Handle inn drikke / be folk ta med drikke

* Låne bord og duk (tallerkner og glass?)

* Dekke på bord

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klart vi skal klare å treffes før du flytter, lunacia! Er du borte hele romjulen? Hvis ikke tar vi en dag i januar. Bare si ifra når det passer for deg.

Idag våknet lillegutt kl 6:30 igjen. Jeg var fast bestemt på å ikke ta ham opp før kl 7. Men litt før 7 sovnet vi begge to igjen og sov til 9:30. Super deilig!

Nå har mannen dratt på legevakten, for å han våknet med veldig vondt i armen. Det må ha gjort veldig vondt, for vanligvis må jeg mase i flere dager og slepe ham avgårde selv. :(

Det blir stadig mindre igjen på listen! Når mannen kommer skal vi dra og handle juletre!

* Kjøpe juletre

* Kjøpe juletrelys

* Pynte juletre

* Vaske gulv

* Vaske bad

* Vaske ovn

* Rydde barnerom

* Rydde skap i gangen

* Ordne TV

* Bygge pepperkakehus

* Pynte pepperkakehus

* Bake flere pepperkaker

* Bake sjokoladeboller

* Bake nøttestenger

* Bake myk pepperkake

* Lage kålrabistappe

* Lage ertestuing

* Skrelle poteter

* Lage potetmos

* Tine skinken

* Lage rispudding

* Lage gløgg

* Dekke på bord

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har glemt en ting på listen din! Nemlig:

-kose seg med god mat og gode venner/familie på julaften

:klem:

:klem: Dette er listen over alt som skal gjøres før julaften. Skal jeg har med alt som skal gjøres på selve julaften hadde den blitt dobbelt så lang :fnise: Men takk for tipset. Den er helt klart med på listen!

Nå har vi kjøpt juletra :strix: Og imorgen tar vi den inn og pynter den :tree: Det er juuuuul :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det med mannen og armen???

Det går bedre, men det gjør fortsatt vondt. Han fikk noen piller som hjalp. Han klarte ihvertfall å kjøre bil. Før vi gikk ut sa han at jeg skulle få kjøre, men da vi kom nedi garagen var nabogutten der, og pluttselig skulle han kjøre alikevell. Vi sto og kranglet litt om hvem som skulle kjøre, og nabogutten svarte med at han ihvertfall skulle kjøre den andre bilen og satte seg inn. Etter et par butikker sa mannen at han var ferdig med å være macho og at nå kunne jeg kjøre, men når vi kom ut til bilen var det akkurat samme greia. Da får han skylle seg selv når det gjør vondt! Håper bare det går raskt over, for jeg kunne tenke meg litt hjelp på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrelt over 4 liter bittesmå poteter. Er ganske øm i fingrene. Skal bli så deilig å sove nå, skal bare drikke opp vinene min først. Mannen skal ta lillegutt imorgen hvis armen er bedre, så kan jeg sove lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart vi skal klare å treffes før du flytter, lunacia! Er du borte hele romjulen?

Mer eller mindre. Reiser til London 26., og kommer hjem 30. Du KAN selvsagt komme på besøk 25., men da må du regne med at jeg fyker rundt her og pakker. ;)

Ellers er jeg mektig imponert over 4 liter små poteter! Phju!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille julaften og vi er i rute! Gleder meg masse til imorgen, selv om det ikke har gått opp for meg at det faktisk er julaften imorgen. Jeg har hatt så mye å gjøre med forberedelser at jeg liksom ikke har hatt tid til å tenke at det faktisk blir jul også. Dette har vært gøy, men jeg tror ikke jeg orker å gjøre det hvert år.

* Kjøpe juletre

* Kjøpe juletrelys

* Pynte juletre

* Vaske gulv

* Vaske bad

* Vaske ovn

* Rydde barnerom

* Rydde skap i gangen

* Ordne TV

* Bygge pepperkakehus

* Pynte pepperkakehus

* Bake flere pepperkaker

* Bake sjokoladeboller

* Bake nøttestenger

* Bake myk pepperkake

* Lage kålrabistappe

* Lage ertestuing

* Skrelle poteter

* Lage potetmos

* Tine skinken

* Lage rispudding

* Lage gløgg

* Dekke på bord

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

And then there were six...

Nå ringte svigerfar. Søsteren til mannen er blitt syk, så de kommer heller ikke imorgen. Så nå blir vi bare seks stykker. Med mindre det blir streik på flyplassen og tante og fetteren min ikke kan komme. Jeg vet det ikke er noe folk kan noe for, men jeg er ganske lei meg og frustrert akkurat nå :sur: Hadde gledet meg masse til en skikkelig ordentlig familiejul :cry3: Det er klart det blir koselig imorgen, men det føles ganske stusselig etter alt jeg har stått i og styrt med dette her.

Har dekket på bordet i spisestuen. Vi får plass der nå. Vi har også mer enn nok mat. Treet er pyntet og gavene lagt under. Og mens jeg la ut gavene slo det meg at jeg har helt glemt gave til tanten og fetteren min! Har ikke lyst til at det skal være julaften imorgen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seks er da ikke så ille? nt med fra da jeger vaVi var fire, og det er det jeg vokste opp... Blir da like mye familiejul om man er en familie på tre eller fem eller ti... Det er ikke kvantiteten det kommer ann på, og det håper jeg du følte i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel skrive litt om hvordan julen ble.

Julaften sto vi opp og begynte med maten. Ettersom det meste var gjort på forhånd var det ikke noe stress. Kl 15 kom familien min, og vi fikk en utrolig koselig kveld. Mye koseligere enn jeg hadde trodd. Vi spiste masse god mat, drakk god drikke, pratet om alt mulig og åpnet koselige gaver. Det var stort sett bare ting vi ønsket oss. De dro også i akkurat passe tid, slik at vi ikke ble alt for trøtte. Vi fikk ryddet kjøkkenet litt, sloik at vi kunne ta det helt ferdig neste morgen.

Resten av juladagene har bestått av rolige dager og koselige besøk. Vi har slappet mye av og kost oss med bøker, dataspill og filmer.

Vi prøvde å oppsumere hva ambisjonene for julen hadde vært, og hvorvidt disse ble oppfylt:

Bevise at vi klarer å lage en stor, formell middag :jepp:

Få sagt ifra til familien at vi anser dem som familie og vil bli bedre kjent med dem :jepp:

Føle at jeg er i kontroll i mitt eget hjem :jepp:

Bli bedre kjent med mannens familie :nei:

Få en koselig julaften :jepp:

Starte en nye juletradisjon med jul hjemme hos oss :nei:

Vi hadde egentlig tenkt at jul skulle være hjemme hos oss fra nå av, men nå er vi ikke lenger like sikkre. Det var jo utrolig koselig, og vi planla slik at det ikke ble stress. Men det at folk ikke dukket opp gjorde at vi følte at det var veldig mye jobb for noen som kanskje ikke setter pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...