Gå til innhold

Mammas babybok

Mamma1

Anbefalte innlegg

Tusen takk for det, og i lige måte. Var riktig så deilig å høre den lyden. Tenkte bare "Himmel og hav det er jo liv der inne" Nå er jeg jo så langt på veg at det skulle jo gå bra. Men etter to SA så må jeg si at jeg bekymrer meg mer enn sunt er.

Gleder meg veldig til UL, da skal vi spørre om kjønn. I følge den kinesiske fødselskalkulatoren (som har stemt på alle jeg kjenner) skal jeg få jente. Har både jente og gutt fra før, så det spiller ingen rolle. Bare alt er i orden.

Rart at man aldri skal slutte å bekymre seg.. Først er man redd for å miste, så er man redd for at det er noe galt med ungen. resten av livet skal man gå og ha store og små bekymringer for barna sine- Rart at folk i det hele tatt får barn :fnise:

Nå må jeg virkelig se til å begynne å rydde her altså, her ser ikke ut i det hele tatt...

Åh... Jeg vil også høre hjertelyd. Blir litt mer virkelig da. For øyeblikket er jeg sannelig ikke sikker på om det er noe baby der en gang, selv om jeg er litt sliten ;) Eneste bekreftelsen er jo positive tester, men er jo ikke sikkert den lever. Huff, alle disse bekymringene :sjenert: Du har så rett, så rett altså.

Så den kinesiske fødselskalenderen stemmer altså. Da blir det i såfall :babyjente: på oss også :) Hadde jo vært koselig da, siden vi har en lillemann fra før. Får nok ikke vite før i slutten av september (hvis babyen vil vise seg frem da!)

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en helg. Har hatt besøk av broren min og samboeren (som også venter barn), har virkelig hatt det gøy.

Vi har bada i sjøen, vært på sjøfiske og grilla og alt mulig. Helt fantastisk helg!

Nå begynner hverdagen for min del og jeg går på nattevakt i natt.. Det regner i dag og den kjølige luften hjelper på både kroppen og humøret.

I dag fikk jeg pakken min fra H&M, to mammabukser og en genser. Fy flate, det var deilig å ha på seg noe som ikke klemmer på magen.

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg er så kvalm. Brekker meg hele tiden, og i natt kastet jeg opp.. Ringte jordmoren i sta og jeg får komme ned en tur å sjekke fosterlyd.

Har ikke vært kvalm i det hele tatt før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt var fint. Den sprellet og sto i. Jordmor mente det kunne komme av stress, og at jeg sover på ryggen, det skal man visst helst ikke gjøre. Trodde det gjaldt bare helt sist på jeg.

Håper det gir seg snart ja. Det er ikke det at jeg går rundt og er kvalm, men plutselig skyller det over og jeg brekker meg. Varer bare i ett minutt eller noe.

Nå har jeg fått jobb til høsten, men vet ikke hvor mye enda. Skal jobbe ved samme skolen som i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt var i orden med babyen! :)

Hehe, jeg har alltid vært litt fascinert av disse sovestilling-anbefalingene. Jeg skjønner ikke helt hvordan det er meningen at man skal styre det når man sover! At magen blir et problem etterhvert er nå en ting, men hvordan unngår man å legge seg på ryggen i søvne? :klø: (Nå skal det sies at jeg også sover veldig urolig i den forstand at jeg snur meg en hel masse i løpet av en natt...)

Kjenner til de brekningsfornemmelsene... Ikke noe gøy i det hele tatt. Prøv å slappe av (som jordmor sa), det hjelper for meg. :)

Gratulerer med jobb! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det skal jeg gjøre. Nå har jeg et par dager fri, men med barnebursdag på mandag og jobb både lørdag og søndag er det uvisst om det blir noe avslapping.

Ja, dette med sovestillinger er ikke greit.. Jeg sover kun på ryggen, og nå må jeg prøve å få det til på siden...Skal bli gøy og se hvordan jeg våkner i morgen..'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et problem at man sover på ryggen? Sov mye på ryggen sist jeg altså, hadde faktisk ikke store problemer med å ligge på ryggen på slutten en gang!

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var til jordmor på tysdag, og ho sa at så lenge eg ikkje følte noko ubehag ved å liggja på ryggen, så var det ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var det jeg også trodde. Husker sist jeg var gravid, så sa jordmor at sist på skulle jeg la være å ligge på ryggen. Da er magen så tung at den klemmer på hovedpulsåren og det kan bli lite blodgjennomstrømming.

Tror ikke det gjør noe så lenge man ikke kjenner ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jordmoren snakket om da var vel det Vena Cava-syndromet? Jeg har lest at ca 15% av alle gravide får dette tidlig i svangerskapet, en god del flere i tredje trimester. Men da tror jeg man merker det ganske tydelig ved at det er skikkelig ubehagelig når man legger seg ned på ryggen pga svimmelhet og kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok det samme, har lest litt om det nå. Men der jeg leste sto det at ikke alle merket det før det var for sent, (altså at det blir lite blodtilførsel)derfor anbefaler de ikke å ligge på ryggen etter 1.trimester. Samme ved fødsel, babyen blir mer stresset pga dårlig blodtilførsel, dersom mor ligger på ryggen.

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalem på natta er borte, men nå starter jeg på en ny periode med nattevakt, så da kommer den vel tilbake..

Har fått tak i vinterpose til babyen, en termopose fra Simo, håper den kommer i løpet av uka. Hadde en sånn sist jeg hadde baby, og angrer på at jeg solgte den, den var veldig fin.

Ellers har jeg i dag bestilt meg en doppler, orker ikke gå å lure på om det er liv der inne, må få høre hjerteslag. Ellers kjenner jeg ikke bevegelser, som jeg kan si med sikkerhet er fra babyen, gleder meg og skulle ønske den ville sparke skikkelig fra seg snart.

To uker igjen til ordinær ultralyd, can't wait- da skal vi spørre om kjønnet. Har til nå sjekket 6 ulike kinesiske fødselskalkulatorer, og alle sier jente.. Blir spennende å se om de stemmer.

Ellers har vi mer eller mindre bestemt oss for en Simo kombivogn, som er det jeg har hatt før. Skal kjøpr brukt, så håper på å få tak i en til et par tre tusen kroner.

I morgen skal jeg, etter jordmorens beregninger være fire mnd på veg, det er godt å være så langt kommet, men den neste stor milepælen er uke 20. Da er det virkelig en liten baby der inne.

Hvordan står det til med dere andre inne her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som et bra vognvalg, vi (dvs jeg) har bestemt at vi skal ha Simo duo vogn. Vi skal også kjøpe brukt.

Ha en fin ettermiddag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har rett og slett ikke råd til å kjøpe alt nytt, syns dessuten det er litt unødvendig..

Vi kommer bnok til å kjøpe bilsete, dyner og madrasser nytt, men de store, dyre tingene skal vi kjøpe brukt. Sparer masse penger på det. Samtidig så skjønner jeg jo at det er veldig hyggelig å ha nye ting til det nye mennesket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har rett og slett ikke råd til å kjøpe alt nytt, syns dessuten det er litt unødvendig..

Vi kommer bnok til å kjøpe bilsete, dyner og madrasser nytt, men de store, dyre tingene skal vi kjøpe brukt. Sparer masse penger på det. Samtidig så skjønner jeg jo at det er veldig hyggelig å ha nye ting til det nye mennesket..

Vi har kjøpt masse brukt vi. Utrolig hvor mye nesten nytt man kan få kjøpt billig på finn.no hvis man bare leter litt. Kjøpte nettopp nesten ny Carena trille (eller den var brukt i en måned) for 400 kr...

Vi kjøpte også bilsete, dyner og sånn nytt, tror det er nokså lurt med tanke på "forhistorie".

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, brukt er knall. Nå har jeg akkurat betalt 200kr for den vinterposen jeg ønsker meg- Simo termopose.

Og i helga skal jeg hente en stellekommode for 600kr.

I dag fikk jeg doppleren min- makan til rask levering- bestilte den i går og fikk den i postkassa i dag.

Det var gøy å høre hjertet slå, håper det var babyen sitt, men når jeg tar doppleren over mitt eget hjerte så høres det ut som om det slår med 150 slag i minuttet også... Rart

I natt har jeg gått nattevakt, og i dag tror jeg det blir siste skikkelige middagen resten av uka- kjenner jeg har for lite energi tilø å gjøre noe som helst etter nattevakter..

Så i dag blir det kjøttkaker, med poteter, grønnsaker, surkål, tyttebær og brun saus mmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere so mykje med den små som e på vei!

Berre innom og følge med på kva som skjer.. =) Spennande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susanne, kjekt at du er innom å titter. Jeg går nattevakt i natt- den siste på en stund, tirsdag begynner jeg i lærerjobb igjen.

Ugh- jeg har sånn halsbrann at jeg nesten vurderer å drikke melk i mangel på noe annet- men melk er så vanvittig ekkelt..

Nå er det bare 1,5 uker til ultralyd, og jeg gleder meg sånn!

Håper alle har hatt en riktig fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og kjenner masse liv i magen!!!!

ENDELIG!

Er 16+4 i dag og syns det var på tide med noen skikkelige dult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...