Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Så moro med liv inni magen... :strix: Jeg kjente det MYE tidligere denne gangen enn sist, men har ikke kjent noe utenpå magen enda. Kommer vel snart tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så moro med liv inni magen... :strix: Jeg kjente det MYE tidligere denne gangen enn sist, men har ikke kjent noe utenpå magen enda. Kommer vel snart tenker jeg.

Kjempegøy å kjenna spark på utsida av magen! :)

Jepp, det er veldig gøy. Kan ligge å kjenne på det leenge:)

I dag er jeg hjemme med sykt barn og skal prøve å få gjort noe husarbeid senere.. I går var vi på fisketur i båt, utrolig koselig, med kjempefint vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu i dag skal vi hente barnevogna- herregud så spent jeg er! Er så spent på om den er like fin som på bildene- har nemlig drømt at den var helt grusom... De hadde liksom bare fiksa på bildene. Jaja, det drømmelivet mitt er mildt sagt litt skrudd for tiden hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevogna var helt nydelig:) Veldig fornøyd, og gleder meg til å legge nybabyen oppi den. Men maaange uker igjen enda.. Nå står den lagret med et teppe over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vogna var fin! Sånt er alltid spennende når man bestiller brukt, men ingenting er bedre enn når alt er som det skal være! Du får putte oppi en dukke eller noe sånt og "leketrille" litt på stuegulvet så lenge. :fnise:

(Og du er ikke alene om rare drømmer! ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at vogna var fin! Sånt er alltid spennende når man bestiller brukt, men ingenting er bedre enn når alt er som det skal være! Du får putte oppi en dukke eller noe sånt og "leketrille" litt på stuegulvet så lenge. :fnise:

(Og du er ikke alene om rare drømmer! ;))

:fnise: Ja, det skulle tatt seg ut.

Når jeg fikk sønnen min så var jeg i Oslo å kjøpte en barnevogn (brukt) Jeg skulle opp på Kjelsås med den, og tok trikken. Der var det en mann som hjalp meg med barnevogna og alt utstyret og forbauselsen var stor da det ikke var noen baby der hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja, det skulle tatt seg ut.

Når jeg fikk sønnen min så var jeg i Oslo å kjøpte en barnevogn (brukt) Jeg skulle opp på Kjelsås med den, og tok trikken. Der var det en mann som hjalp meg med barnevogna og alt utstyret og forbauselsen var stor da det ikke var noen baby der hehe

:ler: Ser for meg det ansiktsuttrykket da ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få barnevogna i hus ja... :danse: Vi hadde den også lenge før lillemannen kom sist. Blir jo gjerne sånn når man kjøper brukt. Plutselig dukker det opp noe av interesse.

Må vel kjøpe søskenvogn denne gangen vi. Satser også på brukt, men venter nok med å begynne å se til etter UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge til du skal på ul?

Vi fikk ny ul i november pga posisjonen til morkaka. Da håper vi virkelig på å få se kjønn. Samtidig er det skummelt med disse ul'ene, hva om noe er galt osv.. Merker at jeg både gleder og gruer meg.

Tvillingvogn er jo veldig praktisk når man har to som er så små da, er de veldig mye dyrere enn en vanlig vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge til du skal på ul?

Vi fikk ny ul i november pga posisjonen til morkaka. Da håper vi virkelig på å få se kjønn. Samtidig er det skummelt med disse ul'ene, hva om noe er galt osv.. Merker at jeg både gleder og gruer meg.

Tvillingvogn er jo veldig praktisk når man har to som er så små da, er de veldig mye dyrere enn en vanlig vogn?

UL den 22 september. Begynner å nærme seg, men lenge igjen enda synes jeg :jepp: Gleder meg jo sånn til å se om den lille har det bra og om det er :babygutt: eller :babyjente: Er av den litt utålmodige typen jeg og kan ikke fatte at noen venter helt til fødselen med å finne ut kjønn :nei:

Må nesten ha dobbelvogn hvis jeg skal få med meg begge to ut når jeg er alene. Er jo ikke sikkert at lillemannen greiier å gå så mye, er jo bare 15 mnd når den nye kommer. Vet ikke om de koster så mye mer jeg. Kommer vel ann på hva man sammenligner med. Tror nok vi ender opp med ei dobbeltrille hvor vi kan sette inn ekstra bag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut, for det er ikke sikkert den på 15mnd orker å gå noe særlig langt nei.

Vi skulle også vite kjønn, men det var umulig å se noe...

Jeg har to barn fra før og har aldri spurt etter kjønn. Har ikke så mye å si for min del, men hadde jo vært gøy å visst da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 uker!

I går kjente mannen spark for første gang, på dagen 20 uker. Han bare la hånda på magen og plutselig kom det et par kraftige spark- utrolig kjekt!!

Jeg har vært å kjøpt meg ny wok-panne i dag, så er det noen som har noen gode og enkle oppskrifter så er det bare å komme med dem:)

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der hadde du passert 20 uker, ja! :hoppe: Gratulerer så mye! :klemmer:

Jeg har ikke så mange oppskrifter å komme med til wok'en, jeg bruker bare kjøtt og grønnsaker etter hva vi har/har lyst på, i grunnen. Men vi har to hovedvariasjoner: stekt ris/stekte nudler eller wok med ris eller nudler ved siden av. Til stekt ris bruker jeg som regel chinese five-spice, fersk chili, hvitløk og ingefær, soya-/østerssaus og egg, mens både til stekte nudler og variasjonene der vi har karbohydratene ved siden av "marinerer" jeg kjøttet kjapt i en blanding av f.eks. soyasaus, østerssaus, honning, sesamolje, ketjap manis, tamarindsaus og finhakket chili, ingefær og hvitløk. Kjøttet ligger bare oppi noen få minutter mens jeg skjærer opp grønnsaker, men det gir god smak allikevel. Marinaden som blir til overs bruker jeg som "saus". Vet ikke helt om det er så autentisk at det gjør noe, men det er godt... I morgen skal vi forresten ha noe à la dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTSTYRSLISTE

Grønt = kjøpt, rødt = mangler, oransje=arver/låner

Ut i verden - vogn og turutstyr

Vogn: Simo kombivogn

Stelleveske

Dyne til vogn (65x80)

Vognpose

Sengesett

Laken til vogn

Lammeskinn

Bilsete: Maxi Cosi CabrioFix (inkl. Isofix-base)

Søvn og hvile

Sprinkellseng

Madrass til seng

Dyne til seng (80x100)

sengesett

Laken til seng

Sprinkelbeskytter

Til stelling

Stellebord

Stellematte

håndkler

Vaskekluter

Små, myke håndklær

Babyneglsaks

Øretermometer

Bade- og romtemperaturtermometer

Badeolje, kremer, talk

Mating/spising

Ammepute

Tåteflasker

Gulpekluter

Annet

Vippestol

Krabbe-/leketeppe

Helsetepper

Til meg/oss

Ammeinnlegg i ull

Amme-BH

Lekegrind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det bare en uke til neste jordmortime-merker at jeg gler meg til de timene, det er noe veldig positivt med det:)

Magen min har vokst med avsindig fart de siste ukene, og nå kan jeg ikkje skjule den om jeg hadde prøvd. Har bare to mammabukser, men også et par "fine" treningsbukser ( i den grad man kan kalle et slikt plagg fint) som er brukbare enda.

Flere som sliter med truser?? Syns alle er ekle å gå med, og om natta sover jeg stort sett uten. Orker ikke at det strammer over magen..Må nok kjøpe noen som er myyye større enn de jeg har.

I dag skal vi spise fisk-det blir altfor sjelden, men jeg spiser omega 3, så jeg lider ikke av altfor dårlig samvittighet..

Ha en fin dag alle sammen- nå skal jeg krølle meg sammen på sofaen en tim å lese gatekjøkkenlitteraturen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesmeny:

Mandag: Shezuan kylling

Tirsdag: Stekt torsk med poteter, stekt løk og hvit saus

Onsdag: Får-i-kål (Dersom de har fått inn kjøtt på butikken her)

Torsdag: Får-i-kål med medisterkaker oppi

Fredag: Risengrynsgrøt eller pannekaker

Lørdag: Hjemmelaget pizza

Søndag: Hjortebiff med tilbehør som fløtegratinerte poteter, sopp og baconsaus og brokkoli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesmeny:

Mandag: Shezuan kylling

Tirsdag: Stekt torsk med poteter, stekt løk og hvit saus

Onsdag: Får-i-kål (Dersom de har fått inn kjøtt på butikken her)

Torsdag: Får-i-kål med medisterkaker oppi

Fredag: Risengrynsgrøt eller pannekaker

Lørdag: Hjemmelaget pizza

Søndag: Hjortebiff med tilbehør som fløtegratinerte poteter, sopp og baconsaus og brokkoli.

Det der ligna mer på vår middagsliste ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja å enda syns jeg i grunnen denne var ganske fancy :fnise:

Shezuhan (gud veit hvordan man skriver det) kylling er ikke noe vi spiser til vanlig. Bare i går og jeg likte det ikke, så det blir siste gangen..

Ofte så går det i kjøttdeig og spaghetti med tomatsaus, kylling med saus, poteter og grønnsaker, ostesnitzel, pølser osv. Ikke så veldig avansert nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...