Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Oppdatert shoppingliste:

Til nå har jeg kjøpt:

-Lekegrind

-Reiseseng

-Stellekommode med underlag

-Barnevogn

-Stelleveske til vogna

-Regntrekk (en nødvendighet på nordvestlandet)

-Myggnetting

-Vinterpose

-Vogndyne

-Hådduker og gulpekluter

Jøss, så flink du har vært da! Vi har ikke kjøpt noe vi.. Greit å se hva andre kjøper, så kan jeg herme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser den så genial ut som den virker den lekegrinda der? Vi har også tenkt å kjøpe den :)

Og ringoshop... Er de pålitelige? Det der var jo et godt tilbud!

Ha ei flott helg :klemmer:

Ja, den er virkelig smart. Jeg har ikke handlet poå ringoshop før, men varen kom og jeg er fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, to siste dagene har ikke vært noe kjekke, sånn magemessig.

Har hatt krampelignende smerter helt nederst i magen i hele går, og ikke kjent liv på to dager.. Har hørt hjertelyd, så vet at den lever, men likevel... Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket hjertelyd med doppleren i går og da var den der, i dag fant jeg ingenting... Reiste til legen jeg for å sjekke, alt var fint..

Doppler er ikke alltid til å stole på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt sto bra til. Greit når man har en lege som faktisk hjelper og støtter deg. Er ikke noe godt å gå rundt å være bekymret, hvertfall ikke når man har opplevd "dumme" ting før.

Du skal se dette går så bra og om noen måneder kommer det en liten en ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, i går var en dramatisk dag, men sent i går kveld begynte det å snu seg å sparke i magen min- det var deilig!

Nå skal jeg snart på jobb, har bare tre timer i dag, godt å komme seg hjem å få gjort noe hardt tiltrengt husarbeid-- det er så rotete her.

I ettermiddag skal vi bort å hilse på tantabarna våre, han eldste har begynt å snakke, så han hermer etter alt vi sier- ganske morsomt:)

Håper alle får en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du termin 3. februar? Da er du vel isåfall 18+2 i dag? :klø:

*klarer ikke å la være å blande seg* :sjenert:

Så flott at du har begynt å kjenne spark igjen! Tror kanskje jeg hadde fått litt hetta hvis det plutselig hadde blitt stilt der inne jeg også ja, selv om jeg er så kort på vei. Har jo kjent liv maange ganger om dagen i halvannen uke nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du termin 3. februar? Da er du vel isåfall 18+2 i dag? :klø:

*klarer ikke å la være å blande seg* :sjenert:

Så flott at du har begynt å kjenne spark igjen! Tror kanskje jeg hadde fått litt hetta hvis det plutselig hadde blitt stilt der inne jeg også ja, selv om jeg er så kort på vei. Har jo kjent liv maange ganger om dagen i halvannen uke nå!

Akkurat det samme som meg, har kjent liv, masse liv hver dag. Så plutselig ble det stille. Ble litt bekymret og fant frem doppleren, der fant jeg hjertelyd. Dagen etter kjente jeg heller ikke noe, så jeg fant doppleren igjen og var ikke i stand til å finne hjertelyd.

Det verste var når ikke engang jordmor fant den.. Skummelt. Det var nå heldigvis ikke noe å bekymre seg for, men heller plage legen enn at noe skal være galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan ikke stole på doppler altså? Vi har en i tre, og hører ingenting heller. Jeg trodde det kanskje var fordi det var for tidlig? Har heldigvis hørt hjertelyd i uke 13.

Ellers må jeg si du er heldig som kjenner spark! Jeg kjenner ingenting ennå og er helt sprekkferdig av forventninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn som jordmor bruker omtrent. Den har fungert hver gang unntatt denne, mest sannsynlig fordi den låg litt rart. (babyen altså)

Jeg har kjent bevegelse et par uker hver dag, men jeg er tredjegangs så man skal jo kjenne det litt tidligere. Det kommer nok snart, kanskje du bare ikke har lagt merke til det enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaaaanskje. Men jeg ligger jo hjemme og "føler meg nesten i hjæl" :ler: Kjenner etter både bobler som sprekker, sommerfuglvinger og luftbobler. De siste dagene har jeg hatt mensmurringer, er det et tegn tro :klø:

Det er din tredje? Aha, jeg trodde det var nr to, jeg. Nei, da er det ikke rart du kjenner liv tidlig - heldiggrisen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, de mensmurringene har jeg hatt mye av- tildels ganske smertefulle. Jordmoren sa det var livoren som voks, slik at ligamentene tøyde seg.

Ja, det er tredje, men gynekologen min sa at de regnet meg som førstegangs i og med at det er 9 år siden sist. Jordmor sa at de ventet til det var ti år mellom før de regnet det som første gangs. En ting er sikkert, jeg kjenner meg som førstegangs hehe

Er utrolig bekymret, kjenner ikke igjen hverken det ene eller det andre som skjer med kroppen min... En ting husker jeg og det var hemoridene som kom mot slutten, håper virkelig at jeg slipper unna det denne gangen- det var grusomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTSTYRSLISTE

Grønt = kjøpt, rødt = mangler, oransje=arver/låner

Ut i verden - vogn og turutstyr

Vogn: Simo kombivogn

Stelleveske

Dyne til vogn (65x80)

Vognpose

Sengesett

Laken til vogn

Lammeskinn

Bilsete: Maxi Cosi CabrioFix (inkl. Isofix-base)

Søvn og hvile

Sprinkellseng

Madrass til seng

Dyne til seng (80x100)

sengesett

Laken til seng

Sprinkelbeskytter

Til stelling

Stellebord

Stellematte

håndkler

Gaskluter

Små, myke håndklær

Babyneglsaks

Øretermometer

Bade- og romtemperaturtermometer

Badeolje, kremer, talk

Mating/spising

Ammepute

Tåteflasker

Gulpekluter

Annet

Vippestol

Krabbe-/leketeppe

Helsetepper

Til meg/oss

Ammeinnlegg i ull

Amme-BH

Lekegrind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp det går fort, eller..Kan vel ikke si jeg syns det går fort, syns det går ganske så sakte..

I morgen skal jeg til jordmor igjen, blir morsomt å se hvor mye jeg har lagt på meg, eller ikke.. Tror egentlig ikke jeg har lagt på meg mer enn et par kilo tilsammen, og det er ikke så ille.

Nå er det ikke lenge før barnevognen kommer, lurer på hvor vi skal lagre den så lenge, er litt fult over alt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer barnevognen tror jeg, sporet pakken og den var på siste stoppested før den når meg i går:)

I morgen skal jeg til legen, av andre grunner. Har hatt litt ubehag i høgre siden av magen veldig lenge og nå gidder jeg ikke mer, skal bli godt å få sjekket det.

Nå skal jeg bare hoppe i dusjen, så er det jobb. I morgen er det fridagen min:) Har litt for mange fridager, men det er godt, jeg er litt sliten for tiden. Kjenner godt at jeg er eldre nå enn med de to første, da merket jeg nesten ikke at jeg var gravid.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for en fridag det ble.. Har ikke gjort noe så langt, og nå er jeg så trøtt at jeg tror jeg må legge meg å sove litt.-..Er det mulig?

Men babyen i magen trives og har det bra, sparker litt mer nå og for et par dager siden kunne jeg kjenne det utenpå magen:) Det er stas. Håper bare pappaen kjenner det snart også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...