Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Dere andre gravide her, når skal trettheten gå over?? Jeg er så lei av å alltid sitte å gjespe.. Jeg står opp og er trøtt, så er jeg våken en periode, til ut på ettermiddagen, da begynner jeg å gjespe. Før jeg vet ordet av det har jeg sovnet i stolen. klokken ni må jeg bare finne senga...

:sove: Det lurer jeg også på! Sist bedra det seg etter ca 14 uker, hvis jeg ikke husker feil. Enig med deg i at dette er slitsomt. Virker ikke som det hjelper å sove engang. Like forbanna trøtt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, å sove hjelper ikke meg heller, er trøtt hele tiden. Er like trøtt når jeg våkner, men syns jeg har kjent en bedring i dag... I dag kunne jeg virkelig trengt å være litt trøtt slik at jeg kunne få sove litt før jeg går på nattvakt...Men nei da..

I dag har kjæresten reist på guttetur og jeg skal være alene hjemme med hunden, skal jobbe hver natt frem til mandag, så kommer nok til å bli sliten nok.

Nå har jeg fått time til ordinær ultralyd, som blir i slutten av august, det skal bli spennende, da skal vi også spørre om det blir gutt eller jente. I følge den kinesiske fødselskalkulatoren skal det bli jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk bedre nå, når det gjelder trøttheten, håper det varer:) Har gått to nattevakter nå, og er ikke trøtt i det hele tatt. Kankje jeg er overtrøtt. :eeeh:

I dag er jeg 13 uker:) Er så glad for at dette ser ut til å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 13 uker allerede :hoppe:

Høres godt ut å ikke være så trøtt lenger. Har allerede måtte sovet en timesdupp i dag jeg ;)

Ha ei fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen. Ja, at trøttheten forsvinner er deilig. Er så lei av å alltid være trøtt. Var ikke sånn i mine tidligere svangerskap, men det er vel alderdommen som tar knekken på meg ;)

Blir ikke noe særlig til helg her, skal jobbe natt igjen både i natt og i morgen natt. To nattevakter til, så har jeg fri til lørdag:) Skal bli godt.

Gratulerer med 13 uker selv Itla:) Dette går nok rette veien for oss alle sammen.

I dag har jeg sovet ut etter nattevakten, problemet er at jeg nå er så lite trøtt, selv etter en våkenatt, at jeg har problemer med å sove.. Jeg har vært på kafe og gått tur med hunden. Huset ser ut som en svinesti, og jeg orker ikke å gjøre noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, denne varmen.. Stygt å klage, men jeg fungerer rett og slett ikke i denne varmen. På torsdag skal det visst bli dårlig ver, og jeg ser frem til det..

I dag er jeg 13+4, på torsdag skal jeg til kontroll hos jordmor, for første gang. Håper jeg får høre hjertelyd:)

Ellers skal jeg spørre om jeg kan få en toxo prøve, da jeg har feriert i et land der opp til 60% er smittet, sikkert litt høy smitterisiko der da. Håper virkelig jeg ikke har det..

Nå har jeg en friuke:) Skal ikke på jobb før lørdag. Nå skal det slappes av, supplere med jordmorbesøk og møte med nav. Seinere i uka får jeg besøk av broren min med samboer, hun er også gravid, det blir koselig!

I dag tenker jeg å ta med hunden ned i sjøen for å vasse litt. Tør ikke bade i ferskvann pga de parasittene som er funnet- skikkelig ekkelt.

Ja, forresten, trøttheten var som blåst vekk da jeg rundet uke 13- skikkelig deilig!

Da må dere alle ha en fin, og forhåpentligvis en litt kjæligere uke!

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må dere alle ha en fin, og forhåpentligvis en litt kjæligere uke!

Da må jeg fyre i peisen snart ;) Ikke fullt så ille kanskje, men fint om dere kan sende overskuddsvarmen hit :) JA TAKK!

Ha ei fin uke du også, så godt med litt fri da :kose: Og lykke til hos jordmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gladelig delt de 32 gradene her med deg! Syns det er forferdelig jeg, men har ingenting å klage på når jeg ser alle som er høygravide i denne varmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiiii!!!! Nå hører jeg tordenværet, og ser de svarte skyene komme trekkende. Skal bli veldig godt å få kjølt seg ned. Kanskje til og med orke å gjøre noe husarbeid- nå er jo kletørkværet borte da.. men dog.

:husarbeid:

Ellers går nå dagene som de pleier, jeg har ferie og er hjemme med jenta mi, typen jobber. Fant akkurat ut at arbeidsplassen min skylder meg noen få tusen, det kommer godt med. Er nok litt bekymret for situasjonen til høsten. Vi klarer oss ikke på en lønn, så jeg må ha en jobb. Får jo dagpenger da, men tror ikke det er nok..

I morgen skal jeg endelig til jordmor- er så spent. 10.30:)

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at det er deilig nå som varmen gir seg litt! Kanskje litt i overkant høy luftfuktighet, men... ;) Alltid noe å klage på. :sjenert:

Du finner deg nok en jobb! :troest: Jeg så at du er lærer i boka til Cloudberry. Det er vel litt varierende fra sted til sted hvor lett det er å få jobb da, men... Krysser fingrene for at det ordner seg, ihvertfall! :klemmer:

Lykke til hos jordmor i morgen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må få høre hvordan det går hos jordmora da!

Også krysser vi fingrene for jobb til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er godt å lese at det er andre enn meg som ønsket torden, lyn og regn velkommen! OG at trøttheten ble borte ved uke 13! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Nå har jeg vært hos jordmor, og hjertelyden var der!! 150 slag i minuttet.

Alle prøver var helt fine, og hun satte termindato til 31.januar, det vil si at jeg er 14 uker i dag :hoppe:

Nå er det bare å vente på ordinær ul, som er den 28.august.

Ellers skal dagen gå med til litt rydding og vasking, siden jeg får besøk av broren min med dame, som også venter baby.

Iingvild: håper trøttheten din forsvinner snart også, da er det mye kjekkere å være gravid:) Her har det regnet litt både i natt og i dag, temperaturen har normalisert seg, og livet er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen. Nå har jeg vært hos jordmor, og hjertelyden var der!! 150 slag i minuttet.

Alle prøver var helt fine, og hun satte termindato til 31.januar, det vil si at jeg er 14 uker i dag :hoppe:

Nå er det bare å vente på ordinær ul, som er den 28.august.

Ellers skal dagen gå med til litt rydding og vasking, siden jeg får besøk av broren min med dame, som også venter baby.

Iingvild: håper trøttheten din forsvinner snart også, da er det mye kjekkere å være gravid:) Her har det regnet litt både i natt og i dag, temperaturen har normalisert seg, og livet er herlig!

Så herlig med hjertelyd da.

Ønsker deg en fortsatt fin torsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, og i lige måte. Var riktig så deilig å høre den lyden. Tenkte bare "Himmel og hav det er jo liv der inne" Nå er jeg jo så langt på veg at det skulle jo gå bra. Men etter to SA så må jeg si at jeg bekymrer meg mer enn sunt er.

Gleder meg veldig til UL, da skal vi spørre om kjønn. I følge den kinesiske fødselskalkulatoren (som har stemt på alle jeg kjenner) skal jeg få jente. Har både jente og gutt fra før, så det spiller ingen rolle. Bare alt er i orden.

Rart at man aldri skal slutte å bekymre seg.. Først er man redd for å miste, så er man redd for at det er noe galt med ungen. resten av livet skal man gå og ha store og små bekymringer for barna sine- Rart at folk i det hele tatt får barn :fnise:

Nå må jeg virkelig se til å begynne å rydde her altså, her ser ikke ut i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå gidder jeg ikke vaske mer. Nå kom den J**** sola igjen her også. Legger meg i frysern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...