Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Hei, nå er jeg endelig gravid igjen. Hadde en SA for 1,5 år siden og en MA for nesten ett år siden, og ble ikke gravid før nå i mai.

Er nå ca 5 uker på veg og var på UL for en uke siden, skal på UL igjen i morgen. Det blir veldig spennende, for legen mente at i morgen burde vi være i stand til å se hjerteaktivitet:)

Skal også begynne på hormonsprøyter dersom vi ser noe aktivitet der inne i morgen. Skal visst få to sprøyter hver uke de neste 6 ukene. Jeg som er så hormonell fra før trenger det vel strengt tatt ikke. Griner for den minste ting :gråte:

Samboer tar veldig lett på det enda "Får bare vente og se" men så har vi da også blitt skuffet nok før...

SÅ i morgen 11.15 da får vi se hvordan det går. Er klar over at det kanskje ikke er hjerteaktivitet der enda, men håper jo. Er det ikke det får jeg sikkert ny UL på noen dager.

Jeg satt og reknet etter og fant ut når jeg ble gravid. Det er fordelen ved å være prøvere, en holder greie på når :sengekos: skjer :fnise: Etter mine beregninger er jeg i dag 5+3.

Jeg er ikke plaget av kvalme, men er veldig trøtt, og sitter stort sett og gjesper hele tiden, er veldig glad for at ferien nærmer seg med stormskritt. Jeg går ut i ferie den 20.juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Hei, lenge siden jeg har vært her inne, spiren lever og jeg er 11 uker i morgen. Går fortsatt på hormonsprøyter og får ultralyd hver mandag, kjekt å se at det vokser. Sist mandag 10+3 fikk jeg se tær:)

Jeg er utrolig trøtt for tiden, men håper det skal gå over snart...Noen erfaringer? Har også en del halsbrann. Men er inten mindre enn lykkelig! Ikke vært plaget av kvalme eller noe. Er like spent på hva som dukker opp på ul skjermen hver mandag, utrolig gøy.

Ellers tar vi en dag av gangen, og nyter ferien i fulle drag:)

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bra !!! :) Jeg var også sinnsykt trøtt de første månedene !!!! Kunne sovet døgnet rundt nesten :sove: men det går heldigvis over for de fleste..

Kjempespennende på mandag da !!!

Endret av Ann78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er deilig, men nå har jeg ferie til ut i august, så det er ikke så stor forskjell på hverdag og helg hehe.

Jeg er velidg bekymret om dagen, har følkt meg litt ekkel i magen, litt menssmerter liksom. Men ikke noe blod, heldigvis.. Er veldig redd for at jeg skal ha mistet, men får jo svar på mandag.

Vet ikke om jeg ville blø dersom fosteret døde heller, i og med at jeg går på pregnyl (hcg hormon) som lurer kroppen til å tro at jeg er gravid, selv om jeg skulle miste..

Hei, Tussi, ja jeg skal følge med deg fremover også, blir spennende dette her.

Hei Ann 78, ja snakker om å være trøtt... Jeg er helt fin frem til etter middag, da er jeg skutt og kunne nok godt å lagt meg... Har faktisk sovet bare et par ganger på dagtid enda, så det er jeg litt imponert over.. Om det hadde vært noen forskjell om jeg faktisk gikk å la meg i stedet for å gå i halvsvime her er jeg usikker på *gjesp*

Nå er det lørdag, og jeg har klesvask nok til å vare resten av neste uke også.. Jeg hater virkelig å vaske klær.. Eller det er greit nok å vaske dem, problemet er å få de fra vaskemaskina og inn i klesskapet...

Nei, god helg alle sammen, nyt den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!! :vinke:

Kos å se nye folk her! Og ikke minst gratulerer med graviditeten... (har ikke lest denne dagboka før nuh)

Satser på at disse smertene du har hatt i magen er bare noe som går fort over! Krysser fingrene for det jeg :)

Ha en toppers lørdag :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, og takk for svar pleiepike.

I dag skal jeg til ultralyd igjen, både gleder meg og gruer meg... Forhåpentligvis er alt bra og jeg slipper å bekymre meg på noen dager hehe.

Dersom alt er bra i dag skal jeg bestille med doppler, slik at jeg selv kan høre hjertelyden, det tror jeg må være veldig beroligende:)

kl 1500 er jeg nok hjemme fra ultralyd, da skal jeg oppdatere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, og takk for svar pleiepike.

I dag skal jeg til ultralyd igjen, både gleder meg og gruer meg... Forhåpentligvis er alt bra og jeg slipper å bekymre meg på noen dager hehe.

Dersom alt er bra i dag skal jeg bestille med doppler, slik at jeg selv kan høre hjertelyden, det tror jeg må være veldig beroligende:)

kl 1500 er jeg nok hjemme fra ultralyd, da skal jeg oppdatere.

Venter spent på en oppdatering! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu, ultralyd vel overstått, alt var bare fint. Nå er det siste ultralyd neste uke, så er det bare den vanlige ultralyden i uke 18-20.

Puster lettet ut nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten bestemt meg for å droppe doppler. Legen min sa at det ikke var anbefalt og at det var farlig; det kunne visst føre til fosterskader så tidlig i svangerskapet pga de sterke lydbølgene.

Ellers går nå dagene, jeg har nå skrevet en utstyrsliste, det er kanskje litt tidlig men, men.. Gleder meg så vannvittig til det begynner å sparke der inne:)

På neste ultralyd skal samboer være med, det blir veldig gøy:)

Har forresten ikke fortalt det til noen enda, kun noen venninner.. Syns det er greit å komme over disse 12 ukene, så får man se om man finner en passe anledning. Ikke det, så venter vi til folk spør hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å komme over de 12 ukene ja .. Hvis en klarer det :ler:

Får vi det til å klaffe nå, så vet så mange om at vi prøver, så hemmeligheten holder vel ikke lenge tenker jeg.. jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vanskelig å holde det hemmelig. Kompisen til typen min spurte ham når jeg var i uke 6... Kan ikke akkurat lyve da.. Og nå har nok maaange forstått det, jeg drikker jo ikke lenger, før var jeg jo med og koste meg med noen øl, men nå er det brus eller vann...

Men nå nærmer jeg meg uke 12 med stormskritt, bare 2 dager igjen! Can't wait!

Det skal bli godt å komme over den uken og puste litt ut, er veldig nervøs og stressa pga av sjansen for spontanabort, så jeg skal bli veldig glad den dagen jeg kjenner liv:)

Du må ha lykke til du også Ann- det klaffer nok denne gangen. Har dere prøvd lenge?

Vi har prøvd i over et år, men to spontanaborter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Takk for besøk i dagboka mi! :) Tenkte eg måtte titta innom di dagbok også! :jepp:

Grattis med baby i magen! :blomst:

Men du? Eg måtte leita ei stund før eg fann dagboka di, fordi den låg under prøvedagbøker. Kanskje du kan be ein moderator om å flytta den over til graviditetsbøkene? ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det er vanskelig å holde det hemmelig. Kompisen til typen min spurte ham når jeg var i uke 6... Kan ikke akkurat lyve da.. Og nå har nok maaange forstått det, jeg drikker jo ikke lenger, før var jeg jo med og koste meg med noen øl, men nå er det brus eller vann...

Men nå nærmer jeg meg uke 12 med stormskritt, bare 2 dager igjen! Can't wait!

Det skal bli godt å komme over den uken og puste litt ut, er veldig nervøs og stressa pga av sjansen for spontanabort, så jeg skal bli veldig glad den dagen jeg kjenner liv:)

Du må ha lykke til du også Ann- det klaffer nok denne gangen. Har dere prøvd lenge?

Vi har prøvd i over et år, men to spontanaborter.

Bare 2 dager igjen til 12 uker :hakeslepp: oi oi oi :danser: tenker nok du gleder deg ja !!!

Om 4 måneder er det 3 år siden jeg sluttet med p-pillen :dåne: :dåne: Kjenner jeg er altfor utålmodig nå ! :sukk: Prøver nok altfor hardt kan jeg tenke meg !!! Men på en måte er jeg glad jeg ikke har blitt gravid og mistet.. da er det vel bedre å ikke få det til ? :klø: Vi får det jo til , TIL SLUTT !

Skal igang med ny IVF runde i september. Starter med medisiner i august :hoppe: men.... vi prøver jo på egenhånd også da, vet jo aldri :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde vel ikke fullt så lenge nei.. Men i februar i år er det ett år siden første SA min. Men merkelig var det, jeg stressa rund med el-tester o.l. Men når vi endelig fikk time til utredning så testa jeg positivt et par dager før timen.. Merkelig, men hadde gitt litt opp da på en måte, og plutselig så satt den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde vel ikke fullt så lenge nei.. Men i februar i år er det ett år siden første SA min. Men merkelig var det, jeg stressa rund med el-tester o.l. Men når vi endelig fikk time til utredning så testa jeg positivt et par dager før timen.. Merkelig, men hadde gitt litt opp da på en måte, og plutselig så satt den...

Ja det er faktisk tilfelle med mange !!! Når man gir opp eller ikke har lyst lenger så sitter spiren.. Men .. Ikke lett å late som jeg gir opp :ler2: Jeg har som sagt ikke stor tro lenger på at vi får det til uten hjelp..

Sist jeg var gravid så hadde jeg nettopp bestemt meg for at jeg bare måtte begynne på pillen igjen (vi kranglet dagen lang).. ehm :rodme: der var jeg gravid ja !! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja sånn er det. Nei det er ikke lett å lure kroppen sin til å tro at man har gitt opp hehe.

Her regner det dagen lang, og det er umulig å finne på noe som helst. Grusomt kjedelig. Har en haug med husarbeid som skulle vært gjort, men gidder liksom ikke det heller.. Mister liksom tiltakslysten når det regner hele tiden..

Til helga begynner jeg å jobbe litt igjen, skal ha noen ekstravakter i hjemmesjukepleia. Greit med noen ekstra penger, når jeg ikke har fått jobb til høsten...

Nå er det bare en dag til jeg er 12 uker. På mandag er det tid for ultralyd igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...