Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Hehe, ja sånn er det. Nei det er ikke lett å lure kroppen sin til å tro at man har gitt opp hehe.

Her regner det dagen lang, og det er umulig å finne på noe som helst. Grusomt kjedelig. Har en haug med husarbeid som skulle vært gjort, men gidder liksom ikke det heller.. Mister liksom tiltakslysten når det regner hele tiden..

Til helga begynner jeg å jobbe litt igjen, skal ha noen ekstravakter i hjemmesjukepleia. Greit med noen ekstra penger, når jeg ikke har fått jobb til høsten...

Nå er det bare en dag til jeg er 12 uker. På mandag er det tid for ultralyd igjen:)

Jeg skjønner hva du mener :roll: tiltakslysten er ikke så stor om dagen !!

Er du sykepleier ? :ler2: Jeg jobber på sykehjem ;)

Ja tenk !!! 1 dag igjen !!! Den må vi danse litt for syns jeg :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ja jeg danser :danse:

Nei, jeg er ikke sykepleier, er egentlig lærer. Men de er desperate etter folk i helsevesenet, så jeg har de siste årene jobbet litt ekstra der. Nå skal jeg, de neste 3 ukene ha 9 nattvakter og 4 dagvakter. Dette tok jeg på meg før testen var positiv for å si det sånn..

Men jeg har ikke fått jobb til høsten enda, så trenger pengene...

Skal du på ferie i år da? Jeg har vært en tur, og skal holde meg hjemme resten.. Greit å bli ferdig med divers oppussing før jeg blir for stor.. Hvor i landet bor du? Jeg bor på nordvestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått flyttet dagboken til riktig sted. Takk for tips Mirabella!

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg inne i min siste eske med pregnyl. Skal bli deilig å slippe de sprøytene to ganger i uka... Har igjen bare to ganger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med spiren i magen.Må være utrolig gøy og se den så ofte og følge utviklingen dens fra uke til uke da.

Og i morra er du 12 uker på vei... :danser: Det er så godt og komme over de ukene der.Lykke til videre,jeg følger spent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg danser :danse:

Nei, jeg er ikke sykepleier, er egentlig lærer. Men de er desperate etter folk i helsevesenet, så jeg har de siste årene jobbet litt ekstra der. Nå skal jeg, de neste 3 ukene ha 9 nattvakter og 4 dagvakter. Dette tok jeg på meg før testen var positiv for å si det sånn..

Men jeg har ikke fått jobb til høsten enda, så trenger pengene...

Skal du på ferie i år da? Jeg har vært en tur, og skal holde meg hjemme resten.. Greit å bli ferdig med divers oppussing før jeg blir for stor.. Hvor i landet bor du? Jeg bor på nordvestlandet.

Jeg bor litt sånn midt i mellom stavanger og bergen ;)

Oh.. 9 nattevakter :Gjesp: Jeg jobber fast nattevakt på sykehjemmet og da er det bare 8 vakter per mnd :hakeslepp: Men jeg tar ekstra utenom det da.

Nå har jeg ferie :hoppe: mannen går på ferie på mandag og da skal vi bruke uken til å jobbe litt utenfor :jepp: Så uken etterpå drar vi til familie på sørlandet og videre til Danmark til famile :) :) Gleder meg masse !!!!

Endret av Ann78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA !!! 12 UKER!!!

Tusen takk alle sammen! Jeg er fortsatt like spent da.. Tror ikke jeg kommer til å klare å slappe av i dette svangerskapet, ikke før jeg kjenner liv. Tror jeg har kjent noen små plopp, men kan godt være tarmene mine hehe. Men tarmene går vel ikke helt ned til skambeinet, eller..Hmmm. Ikke mange ykene til jeg burde begynne å kjenne skikkelig liv. Da skal jeg slappe av.

Neste uke skal jeg ha de to siste sprøytene, og er litt bekymra for at alt skal rase ut da, men legen sa at de mengdene med hcg jeg får i sprøyteform, er så lave i forhold til de mengdene jeg produserer selv.

Spurte samboer i går om når vi kunne begynne å handle inn ting (jeg er veldig gira:)) Han mente vi godt kunne vente til jeg var 20 uker.. Jeg tror vi sier jeg venter til jeg kjenner liv, og det kan jo være i samme tidsrommet.

Har sett på barnevogner, og er helt sikker på at jeg kommer til å kjøpe brukt.. Syns ikke jeg kan bruke 6000 på en vogn, når det er så mye annet vi trenger.. Kan ikke regne med å arve noe særlig heller, når både tanten min og broren min skal ha baby ca en mnd før meg.. Skikkelig babyboom her i slekta. Er veldig spent på å fortelle min bestemor at jeg er gravid, det betyr at hun blir bestemor til en og oldemor til to på under en måned :fnise:

Skogmusa: Ja det har vært utrolig kjekt å kunne følge så godt med, på samme tid så blir man litt stresset av det, og tenker bare på neste mandag hele tiden. Men nå på mandag er det siste UL, før den ordinære. Da håper jeg vi ser babyen skikkelig, i og med at samboer skal være med for første gang.

Ann78: Er det bare 8 nattevakter på en mnd? hvor mye har man i mnd for det da? Jeg skal gå 9 nattevakter og fire dagvakter, så det burde vel bli ca 105 timer denne mnd. Pluss det jeg evt gidder å ta ekstra. Litt spent på hvordan det blir å gå nattvakt nå. Jeg er egentlig et b-menneske, men siste ukene har jeg ikke klart å sove lenger enn til klokka 8 om morgenen, så jeg er spent på om jeg får sove noe særlig når jeg kommer hjem i åttetida om morgenen..

Tussi: Ja, 12 uker, og den sitter fortsatt. Hadde faktisk ikke regna med å beholde denne spiren heller. Evig pessimist..så blir jeg ikke skuffa...Men nå tror jeg kanskje det går bra, i hvertfall om ul på mandag viser at alt er som det skal...

Håper alle andre her inne også snart kommer vel over 12 ukers grensa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en måned med 8 nattevakter hos meg blir det 80 timer.. Så tar jeg jo også ekstra utenom. Jeg har ikke jobbet meg opp til så utrolig mye i ansiennitet enda, men stiger neste år.. Med tilleggene har jeg vel.. rundt 206,- i timen.. Jeg synes ikke det er nok med 50 % natt for å si det sånn..

Det jeg synes er greit er at jeg kan selv bestemme hvor mange ekstra vakter jeg vil ta.. Jeg har jo en jenta å ta meg av, så jeg nyter litt tid sammen med henne også.

Da er du snart ferdig med de siste sprøytene dine du da !! Dette går så fint så :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, i morgen er det siste ultralyd og nest siste srøyte:D I dag og i går har jeg gått dagvakt, og det er helt greit, men er veeeeldig trøtt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på!

Gratulerer med spire og 12 uker :danse: :danse: :danse:

Skal nok følge med deg litt fremover tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på siste ultralyd, før den ordinære. Alt var fint med babyen, den sprellet og sto på der inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere andre gravide her, når skal trettheten gå over?? Jeg er så lei av å alltid sitte å gjespe.. Jeg står opp og er trøtt, så er jeg våken en periode, til ut på ettermiddagen, da begynner jeg å gjespe. Før jeg vet ordet av det har jeg sovnet i stolen. klokken ni må jeg bare finne senga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...