Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Nyt den lille magen så lenge du kan, den blir tidsnok stor nok :). Du kan jo kose og stryke på en liten mage også :).

Å jaaadaa... Her styker vi på magen begge to.

Dessuten blir magen min kjempeschvær når jeg blåser den opp på kvelden, så da later vi som om jeg er 8 måneder på vei :ler:

Er det noen som plages med urolige ben/legger allerede? Tenkte dette var noe som kom senere i graviditeten, men jeg har hatt det en ukes tid nå. Har ikke kjent noe til leggkramper enda, men det føles ut som om leggen er litt stram. Prøver å tøye den innimellom, og har også kjøpt meg støttestrømper.

Jeg har urolige bein på kvelden rett før jeg sovner, men tror jeg kanskje alltid har vært sånn :klø:

Og jeg har antydninger til krampe i venstre for nesten hver morgen. Merkelig at det bare er den ene foten! Har heldigvis ikke fått skikkelig krampe enda, og prøver å flekse den ut med en gang jeg merker tendensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som plages med urolige ben/legger allerede? Tenkte dette var noe som kom senere i graviditeten, men jeg har hatt det en ukes tid nå. Har ikke kjent noe til leggkramper enda, men det føles ut som om leggen er litt stram. Prøver å tøye den innimellom, og har også kjøpt meg støttestrømper.

Sist gang hadde jeg leggkrampe èn gang i uke 6 :ler:. Det var helt sprøtt. Ellers hadde jeg det haugevis av ganger mot slutten av svangerskapet, husker ikke når det begynte.

Denne gangen har jeg hatt ett krampetilfelle allerede, for noen uker siden. Så det er sikkert ikke helt unormalt.

Leggkrampe er vondt som fy! Men sist fant jeg en teknikk for å motvirke krampen, som funket kjempebra. Dumme meg skrev ikke ned hva jeg gjorde, og når husker jeg det ikke! Håper jeg finner tilbake til samme metoden, da skal jeg dele den med dere. Lurer på om det var noe så paradoksalt som å stramme muskelen idet krampa kom? Og strekke hælen samtidig? Husker ikke... jeg skal si fra om jeg oppdager trikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som plages med urolige ben/legger allerede?

Det var jo ikke leggkramper du spurte om, egentlig...

Jeg gnåler visst mye om forrige svangerskap :fnise:, men da hadde jeg ihvertfall veldig urolige bein om nettene. Det var utrolig slitsomt. Tror ikke uke 17 er unormalt ihvertfall. Vi er jo snart halvveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er unormal iallefall! :)

Tar imot alle erfaringer med åpne armer jeg, lille katt, så du må bare gnåle ivei om tidligere svangerskap :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar imot alle erfaringer med åpne armer jeg, lille katt, så du må bare gnåle ivei om tidligere svangerskap :fnise:

Det er jo bra, da :). Det blir lett at jeg tenker tilbake på hvordan det var sist, fordi jeg har jo tross alt fullført et normalt svangerskap, og da er det mye lettere å tenke at sånn og sånn er sikkert normalt, for det gikk jo bra sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar imot alle erfaringer med åpne armer jeg, lille katt, så du må bare gnåle ivei om tidligere svangerskap :fnise:

Litt OT, men akkurat sånn føler jeg det også! Det er godt å kunne "lene seg litt" på noen som har vært gjennom dette før. :)

Jeg hadde forresten en periode med leggkramper for et par år siden (aner fortsatt ikke hva det kom av, men det gikk over da jeg begynte å ta magnesium), og da var det akkurat det lille katt beskrev som hjalp - stramme musklene mens man flekser foten.

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forresten en periode med leggkramper for et par år siden (aner fortsatt ikke hva det kom av, men det gikk over da jeg begynte å ta magnesium), og da var det akkurat det lille katt beskrev som hjalp - stramme musklene mens man flekser foten.

Da husker jeg kanskje riktig, da :). Ser at aimee også beskriver noe av det samme:

Har heldigvis ikke fått skikkelig krampe enda, og prøver å flekse den ut med en gang jeg merker tendensen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, man må flekse ut foten/ strekke helen ut med en gang man kjenner at krampa kommer. Funker hver gang!

Har vi snakket noe om kjønn ennå? Skal dere vite det, eller har dere fått vite det allerede?

Vi skal på ordinær UL om to uker og skal ikke vite det. Dvs samboer vil absolutt ikke, og da kan jo ikke jeg vite det heller. Klarer ikke å holde på en sånn hemmelighet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har UL om nøyaktig en uke, og vil også vite kjønn om de ser det. :) Jeg er for spent og utålmodig til å klare å la være. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi snakket noe om kjønn ennå? Skal dere vite det, eller har dere fått vite det allerede?

Vi skal på UL på fredag og vi vil vite det.

Føler meg veldig sikker på at det bor en liten gutt i magen min da, men vil gjerne ha det bekreftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal definitivt vite kjønn, hvis det lar seg gjøre. Veldig greit å vite om vi kan fortsette å kjøpe rosa klær til prinsessen, eller om vi bør tenke litt mer unisex fremover :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på ultralyd torsdag (28/8) og vi har bestemt oss for å vite kjønnet, om de ser det da:)

Jeg har forresten tippeliste inne på dagboken min, så dere er hjertelig velkomne til å tippe:)

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...