Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UNN (Tromsø) Hvis vi ikke flytter i mellomtida da... Har egentlig litt lyst til det ;)

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde i Fredrikstad.

Vurderte riksen også,siden det ca er like langt til sykehusene,men synes det virket litt roligere på Fredrikstad, så da har jeg valgt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant forresten denne på barnimagen.com, for de som lurer:

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

(regnet sånn ca ut av 40 uker delt på 9 mnd = 4 uker og 3 dager pr

mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lista med fullgåtte mnd var ikke dum! :)

Jeg skal føde på Sunnmøre jeg også...

Stilig da, kanskje vi ender på samme sykehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig da, kanskje vi ender på samme sykehus?

Det kan godt hende. :ler: Men du har vel termin litt før meg da.. Men om du går på overtid etter termin, og jeg noen uker før. så kaaanskje... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lista med fullgåtte mnd var ikke dum! :)

Nei, den er ikke så dum den! Det er jo bare vi mødre som teller uker og dager. Alle andre spør hvor mange måneder jeg er på vei. Så da vet vi det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er ikke så dum den! Det er jo bare vi mødre som teller uker og dager. Alle andre spør hvor mange måneder jeg er på vei. Så da vet vi det :)

Jepp... Lagt merke til når jeg har spurt andre, at de har nevnt uker.. Og da må jeg begynne og telle, og lurer på mnd, siden det er mer enn 4 uker...

Før jeg selv ble gravid og er LITT mer inne i det med uker og mnd sånn generelt sett.. Så jeg er I min 4de mnd da... :jepp: Men ikke fullgått... Hehe...

*MemorisereLista* :ler:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: På mandag er jeg 5 måneder på vei! (Det høres mye mer ut en 17 uker, av en eller annen merkelig grunn..)

:ler:

Ikke sant? På tide å legge vekk denne uketellingen nå. :) På tide å bruke "jeg er i min x'te måned." "Litt over x måneder" osv.. :fnise: Høres mye bedre ut for utenforstående... Det skal jeg begynne å bruke tror jeg.. I min 4de måned. Høres jo ut som om jeg er halvveis.. :juhu: (Gleder meg til vinteren!!!!!!!!!!!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos vinter. Vi skal jo alle vralte rundt i minusgrader med store mager. Hvordan blir det med jakker da? Jeg kommer ikke til å gidde å bruke masse penger på en kåpe jeg bare skal bruke noen måneder. Hmm.. Håper HM har et billig alternativ.

4 og 5 måned ja - halvveis!! Shiiiiit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos vinter. Vi skal jo alle vralte rundt i minusgrader med store mager. Hvordan blir det med jakker da?

Skal du virkelig vralte så mye rundt i minusgrader du da? :ler:

Neida - sist så gikk jeg faktisk tur hver dag fra permisjonen startet, og det var i januar. Jeg hadde ingen egen gravidjakke, men det avhenger nok veldig av hvor stor magen blir! Til turbruk gikk jeg stort sett med ulltrøye, en av mannens lammeullsgensere + en helt vanlig overtrekksjakke som på magisk vis gikk igjen med glidelås og det hele, helt frem til termin.

Ellers brukte jeg bare mine vanlige jakker uten å lukke dem igjen. Men jeg brukte mannens lammeullsgenser en hel del på slutten, for å si det slik. Ikke gøy å fryse når magen stikker frem :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har alle kjent liv nå? Og er det noen kommende pappaer som har fått til å kjenne liv?

Gleder meg sånn til at det kjennes utenpå jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, har alle kjent liv nå? Og er det noen kommende pappaer som har fått til å kjenne liv?

Gleder meg sånn til at det kjennes utenpå jeg:)

Hei.

Jeg har jo termin siste dagen i februar, så jeg er nok den siste til å kjenne livstegn, osv...

MEN; Både jeg og Pappamelona har vært på ultralyd og SETT og hørt livstegn, selv om jeg ikke har følt noe enda.. Det teller da? Litt?? Hehe.. :ler:

Kanskje jeg må opprette en februar/mars-gruppe, siden jeg kan risikere å få i mars en gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva minusgrader angår, så er det heldigvis stort sett mildt på vestsiden av landet.. :ler:

Sitte inne og varme meg med en kopp te/kakao og et godt massasjefotbad, evt låne jakker av slektninger/venner som nylig har fått... Siden jeg bare har tenkt å være gravid noen mnd i vinter, mener jeg.

Hehe.. *sleip*

Eller kjøpe noe brukt. Gidder ikke å investere masse i slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en høstmammakåpe sist svangerskap på H&M. Den får duge i vinter. Er jo bare å ha en tykkere jakke/genser under.

Var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe jakke sist, men siden den er veldig klassisk og uten for kan den brukes både høst, vår og vinter.

...men hadde nok ikke trodd at jeg skulle få bruk for den så fort igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du virkelig vralte så mye rundt i minusgrader du da? :ler:

:ler: Klart jeg skal vralte! Gjør ikke alle gravide det? ;)

Eller kjøpe noe brukt. Gidder ikke å investere masse i slike ting.

Nei, ikke jeg heller.. Kanskje jeg gjør som Cloudberry og kjøper noe på HM hvis jeg finner noe fint.

...men hadde nok ikke trodd at jeg skulle få bruk for den så fort igjen :fnise:

:fnise: Heldig sånn sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...