Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

:ler: Klart jeg skal vralte! Gjør ikke alle gravide det? ;)

Jeg har ikke planer om å vralte ihvertfall :). Var uvraltete helt til fødselen startet forrige gang, har store ambisjoner om å være i like god form denne gangen *krysse fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja guri meg, hvis vralting betyr bekkenløsning og andre ulumskheter, styrer jeg gjerne unna det!

Fikk du det helt smertefritt sist altså? Det er alltid så godt å høre solskinnshistoriene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du det helt smertefritt sist altså? Det er alltid så godt å høre solskinnshistoriene :)

Tja, alt er relativt. Fysisk sett var jeg i veldig god form. Hadde litt vondt i korsryggen, men det var ikke så ille. Var sprek og gikk tur hver dag helt til fødselen startet (den var forøvrig ikke smertefri :ler:). Men jeg sov ekstremt dårlig og var svært, svært sliten, så jeg hadde lite glede av å være i god fysisk form...

Men ja, selve graviditeten var veldig grei, selv om det definitivt ikke var smertefritt på slutten. Halsbrann, urolige bein, leggkramper, dårlig søvn, vanskelige liggestillinger, press mot ribbein, vanskelig å puste, bankende hjerte... Det er rart at det er fysisk mulig å være høygravid. Enda rarere er det at man blir seg selv igjen etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har alle kjent liv nå? Og er det noen kommende pappaer som har fått til å kjenne liv?

Gleder meg sånn til at det kjennes utenpå jeg:)

Jeg har kjent liv en liten stund i alle fall og pappaen har også fått kjenne.

Veldig koselig når man kan kjenne det utenpå synes jeg, her er det i alle fall veldige reaksjoner dersom jeg har spist vafler :fnise:

Så kanskje det er det som er trikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dama på tickeren min har mykje større mage enn meg!

:sjokkert:

:skratte: Uten å skulle si noe sikkert kan jeg ikke forestille meg at jeg har slik mage om 3 uker heller... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama på tickeren min har mykje større mage enn meg!

:sjokkert:

:skratte: Uten å skulle si noe sikkert kan jeg ikke forestille meg at jeg har slik mage om 3 uker heller... :ler:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama på tickeren min har mykje større mage enn meg!

:sjokkert:

:ler: Mye større enn min og!

Jeg har i grunn ikke fått så mye større mage synes jeg :klø: Folk begynner å se det, men den er liksom ikke sånn gravid-gravid, synes jeg *snurt*

Og apropos ingenting: Jeg prøvde akupunktur i dag for bekkenløsningen, og det funka nesten umiddelbarn - anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Mye større enn min og!

Jeg har i grunn ikke fått så mye større mage synes jeg :klø: Folk begynner å se det, men den er liksom ikke sånn gravid-gravid, synes jeg *snurt*

Og apropos ingenting: Jeg prøvde akupunktur i dag for bekkenløsningen, og det funka nesten umiddelbarn - anbefales på det varmeste!

Bare nevner det; det er en kul smiley for *snurt* :

:jolie:

Må brukes.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært gravide tidligere - er det noen av dere som har erfaring med å reise litt halvsent i svangerskapet? Vi skal ut på tur (til Madeira) i måndesskiftet november/desember, dvs når jeg er 29-30 uker på vei. Det burde vel ikke være noe problem, hvis jeg kjøper meg støttestrømper og passer på å bevege meg litt underveis på flyturen? Selve oppholdet der nede kommer til å være rolig... Turen ble bestilt i januar, lenge før vi visste om noen baby... (Eller prøving, for den saks skyld! ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er frisk (noe legen din bør uttale seg om, og ikke du :) ) og føler deg trygg, er det vanligvis ikke noe problem å reise, ihvertfall ikke til et europeisk land. Jeg var litt mer pysete første gangen og hadde kanskje ikke turt (fordi jeg hadde vært redd for å føde når som helst), men denne gangen hadde jeg reist uten å blunke.

Støttestrømper og trasking er lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi reiste til Kreta da jeg var ca 6 mnd på vei og det gikk kjempefint (selv om mange dømte turen nord og ned på forhånd). I følge jordmor var det ikke noe problem å reise dersom jeg følte meg i fin form, hun syntes det var lurt med en ferie før den lille kom.

Fikk legen til å skrive en attest sånn i tilfelle, hvor det sto at hun ikke anså det som noe fare for meg å fly da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, lille katt og Cloudberry! :klemmer: Jeg bekymrer meg ikke så veldig for å dra dit, vi har vært der to ganger før og skal tilogmed bo på samme hotell som sist. Og Madeira er jo europeisk iom at det tilhører Portugal. :) Vi har også tenkt at det sikkert kan være godt med en ferie før vi får livet snudd på hodet. ;)

Skal be legen om attest. :Nikke: Og jeg har sjekket reiseforsikringen, jeg er dekket med tanke på "uforutsigbar" sykdom i forbindelse med svangerskap helt frem til uke 38, så om jeg skulle bli dårlig på noe vis bør det gå greit å avbestille, også. :)

Ah, deilig - nå kjenner jeg at den lille tvilen jeg hadde om turen forsvant. Takk igjen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei jenter! (oj, nå følte jeg meg som Jan Thomas i Top Model!)

Hvordan går det med dere?

Dette begynner å bli en skikkelig trist tråd, det må vi ta tak i!

De fleste av oss er over halvveis nå, og begynner å få fin størrelse på magen og kjenner deilig liv?

Jeg har det veldig bra for tiden, bekkenløsningen "forsvant" med akupunktur og bassengtrening. Jeg merker også at babyen har fått søvnmønster nå, kjenner i alle fall liv omtrent på samme tidspunkter hver dag. Det er det fineste jeg vet!!

Jeg har ikke gjort noen innkjøp ennå, men er på finn.no hver dag i håp om at vogna jeg vil ha (Teutonia Spirit S3) blir lagt ut en vakker dag.

Jeg er nysgjerrig på dere da, hvordan står det til med formen og magene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:) Koselig å høre at alt er bra aimee! :)

Her står også alt bra til. Den lille trives i magen, og vrir og vender på seg når lysten er der. Magen begynner å synes, også med klær. Lurer veldig på hva jeg skal gå med av jakke osv i desember/januar. Noen som har noen tips?

Jeg har hittil bare gått til lege, men skal til jordmor for første gang om 4 uker.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at noen drar igang denne tråden igjen, det har ikke akkurat vært så mye liv her i det siste :fnise:

Her vokser magen jevnt og trutt, men jeg har heldigvis ikke blitt sånn kjempestor enda. Tror egentlig ikke jeg kommer til å bli det heller. Bare en liten, spiss, søt kul midt på magen :hjerte: Alle sammen mener jeg har så liten mage, men jeg kan ikke akkurat si at jeg bryr meg så mye om det. Så lenge beibi'n har det bra inni der, er jeg fornøyd. Og det virker absolutt som om beibi'n har det bra, kjenner masse bevegelser for tida. Og sparkene begynner å bli sterkere og høyere opp i magen.

Formen er på topp :hoppe: Hadde en liten periode hvor jeg plagdes med smerter i venstre side av rygg/bekken, spesielt mens jeg var på jobb, men det er plutselig borte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også lurer veldig på dette med jakke. Den ene høstjakka jeg bruker nå, begynner å se rimelig sprengt ut på midten :ler:

Jeg var på første kontroll hos jordmor i forrige uke, og det var en veldig bra opplevelse. Tror jeg kommer til å fortsette å gå til henne i steden for fastlegen min. Han typisk mann50, som er innmari flink til å skrive ut resepter, men ikke så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sammen mener jeg har så liten mage, men jeg kan ikke akkurat si at jeg bryr meg så mye om det. Så lenge beibi'n har det bra inni der, er jeg fornøyd. Og det virker absolutt som om beibi'n har det bra, kjenner masse bevegelser for tida. Og sparkene begynner å bli sterkere og høyere opp i magen.

Det er så ubeskrivelig herlig å kjenne sparkene! Jeg synes faktisk litt synd på pappaene som ikke har mulighet til å bli kjent med babyen på den måten.

Jeg også synes jeg har en liten mage i forhold til venninnene mine. Men alle sier det er fordi jeg er høy. Er du det og kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...