Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Eh - jeg har allerede hatt flere kynnere jeg :klø:. Er det normalt da? Allerede i uke 12?

Hmm.. Skal ikke de komme i uke 20-25 eller rundt der en plass da?? :klø:

Kontaktet lege? Tror det er lurt. Prat med en lege eller jordmor og hør hva dette kan være.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh - jeg har allerede hatt flere kynnere jeg :klø:. Er det normalt da? Allerede i uke 12?

Har hatt kynnere fra ca uke tolv jeg også, ikke uvanlig i følge jordmoren. Fikk bare beskjed om å ta det med ro.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt kynnere fra ca uke tolv jeg også, ikke uvanlig i følge jordmoren. Fikk bare beskjed om å ta det med ro.....

Det var da enda godt å høre. *TarMedMegKunnskapenVidere* :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp igjen dette med å kjenne livmoren. Syns det er litt rart at på en del sider på nettet står det at man såvidt kan kjenne kanten på livmoren like over skambeinet i uke 12-13. Jeg har kjent min lenge, og nå er den nesten helt oppe ved navlen..

Skal spørre jordmor om dette i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke livmora i det hele tatt jeg :klø: Men jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter heller.

Jeg var forresten på UL på tirsdag, og så det fantastiske lille menneske hoppe og sprette og sparke rundt der inne. Sukk! For en herlig opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra jordmoren, og hun sa at kanten på livmoren min er rett under navlen.

Dersom dere ikke finner den, så er det et tips å kjenne etter rett etter orgasme:) Da er hele livmoren helt hard og lett å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom hjem fra jordmoren, og hun sa at kanten på livmoren min er rett under navlen.

Dersom dere ikke finner den, så er det et tips å kjenne etter rett etter orgasme:) Da er hele livmoren helt hard og lett å finne.

Og du er sikker på at det er bare en der?????? :fnise:

Det er nok som sagt tidligere, veldig individuelt, og jeg syns jeg kjenner noe, men er litt usikker. Kjekt med en ny vinkling fra deg.. :) Oppdater oss gjerne på om du finner ut antall spirer som er der inne.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare en der, og er ikke livmoren ganske langt oppe på alle i uke 14, så vet ikke jeg. Jeg lå omtrent midt på den røde streken på SM-målet.

Klart det kan være forskjeller, men at livmoren akkurat har krøpet over skambeinet i uke 14, er jo bare tull. I uke 15 er det gjennomsnittlige SM målet 13cm, og det er et godt stykke oppe på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Ja, det er bare en der, og er ikke livmoren ganske langt oppe på alle i uke 14, så vet ikke jeg. Jeg lå omtrent midt på den røde streken på SM-målet.

Klart det kan være forskjeller, men at livmoren akkurat har krøpet over skambeinet i uke 14, er jo bare tull. I uke 15 er det gjennomsnittlige SM målet 13cm, og det er et godt stykke oppe på magen.

Mulig jeg misforstod noe...

Jo, jeg vil tro den er et stykke oppe i uke 14, men jeg leste en plass at livmora når navlen rundt uke 20... Er nok individuelt da ja... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ligge ca to cm under uketallet sitt for å være helt på gjennomsnitten. Da skal jeg være ca 14 cm nå og det stemmer godt med navlen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ligge ca to cm under uketallet sitt for å være helt på gjennomsnitten. Da skal jeg være ca 14 cm nå og det stemmer godt med navlen min.

Ikke alt som går etter fasiter iallefall.. :fnise:

Ja, det høres rett ut nå, jeg bare fikk det for meg at du sa du hadde livmora ved navlen i uke 10-11... Kanskje jeg misforstod. Hehe..

Andre ting også; Man kan ikke høre barnets hjerteslag før minimum etter uke 12.. Jeg hørte det igår. :hjerter_rundt: ...Og idag... Og er sikker på jeg kunne hørt det tidligere også, for det var såpass tydelig...

Jeg skal altså ta det skrevne med en liten klype salt siden ting er såpass individuelt. Om jeg enda en gang har misforstått, sorr, har vært uten kg i 2 uker nå.. :( Litt ute og kjøre, og prøver å svare på masse innlegg her.. Mye å ta igjen, og oppdager ofte at jeg ikke har lest linjene skikkelig. :fnise: Sorry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med uke 12 stemmer ikke. Forrige gang var jeg hos legen i uke fem, og da fant hun frem lytteapparatet. I uke 10 har jeg selv hørt hjerteslag hos jordmor.

Men, mange vil ikke prøve å lete etter lyden før etter uke 12, fordi det kan skremme mammaen dersom de ikke finner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med uke 12 stemmer ikke. Forrige gang var jeg hos legen i uke fem, og da fant hun frem lytteapparatet. I uke 10 har jeg selv hørt hjerteslag hos jordmor.

Men, mange vil ikke prøve å lete etter lyden før etter uke 12, fordi det kan skremme mammaen dersom de ikke finner dem.

Det er litt annet utstyr det man kjøper selv enn det som brukes på sykehuset visstnok, så hos jordmor etc vil man nok høre veldig tidlig!!

Dette med å bli skremt av manglende hjertelyd er sant, men da er man litt overhysterisk, for det står klart og tydelig i manualen at man ikke skal høre noe før minimum 12te uke med Angelsounds.

Jeg hadde ikke blitt skremt, for jeg hadde ikke regnet med å høre noe i det hele tatt. Overraskelsen var stor da bittesmå hjerteslag hørtes tydelig. Men på 2 av 6 forsøk har jeg hørt, så det er vanskelig... Babymelona må ligge riktig for å høres.. :)

Så ikke bli skremt folkens!!!!

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, jeg trodde du snakket om å høre hjertelyd hos legen jeg, sorry litt trøtt etter nattevakt hehe

Ja, jeg fikk doppleren min i dag, og jeg hørte hjertelyd, men det rare er at dersom jeg tar doppleren over mitt eget hjerte så høres det også ut som om det slår 150 slag i minuttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg trodde du snakket om å høre hjertelyd hos legen jeg, sorry litt trøtt etter nattevakt hehe

Ja, jeg fikk doppleren min i dag, og jeg hørte hjertelyd, men det rare er at dersom jeg tar doppleren over mitt eget hjerte så høres det også ut som om det slår 150 slag i minuttet...

Hehe.. :fnise:

Bra det ikke er bare jeg som er trøtt!

Pulsen er en del høyere når man er gravid, mitt hjerte slår fortere enn normalt, men 150 - det tror jeg ikke mitt gjør.. Hehe... Da ville jeg forhørt meg med en lege, det er vel kanskje litt høyt. Men om du har stresset litt på forhånd, gått opp en trapp eller to rett før du målte, så er det nok ikke noe stress.. :)

Det er jo SÅÅ gøy å høre hjertelyden, ikke sant??

Lykke til videre.. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere egne dopplere og andre dingsebomser for å høre hjertelyd hjemme altså? Har jeg aldri hørt om før. Hvor mye koster det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere egne dopplere og andre dingsebomser for å høre hjertelyd hjemme altså? Har jeg aldri hørt om før. Hvor mye koster det da?

Det har jeg! Jeg kjøpte min gjennom en dame i Bergen som selger slike! Sendte henne adressen min på søndag, og igår - onsdag - lå den i posten! Betalte 499,- for den, og det var vel brukte penger, synes ihvertfall jeg. Uttak til 2 høretelefoner på en gang, evt høre på og føre over lyden til pc'n.

Send meg PM om du vil ha tlf-nr hennes for å kjøpe/høre litt info fra henne. :)

Sååå gøy.. :)

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte angelsound på finn.no i går- fikk den i posten i dag. Betalte 399 for den. Du finner den dersom du søker på Pregnancy Heartbeat Detection på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte angelsound på finn.no i går- fikk den i posten i dag. Betalte 399 for den. Du finner den dersom du søker på Pregnancy Heartbeat Detection på finn.

There you go... Enda billigere.. :fnise: Vrææl.. Jeg har blitt lurt!! :fnise: Like godt anvendte penger uansett, selv om en hundrelapp til overs aldri er å forakte.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig godt å kunne berolige seg selv med å høre at det er liv- det må jeg si. Bekymring nr 1 her i hvertfall. Men så er keg flink til å bekymre meg også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...