Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Så du vil føde på Ullevål? Jeg har ikke så sterke preferanser, men sambo har mest tro på Riksen... Vi bor egentlig sånn at det er omtrent like langt til begge. Tenkte egentlig å sende dem mail direkte, vi, siden jeg nå engang har dette helsekortet her. Jeg har også forstått at det kan være for sent å søke i uke 10, uke 6-8 var visst det beste. Legen min sa at de fleste som bodde i området rundt Majorstua like gjerne fikk beskjed om å søke i Bærum... Ganske sprøtt at man kan risikere å bli sendt videre den dagen man står der og skal føde! *riste oppgitt på hodet*

Ja, jeg bor nærmest Ullevål. Dessuten har de pasienthotell, og hvis alt går bra under og etter fødselen vil jeg gjerne på et eget rom. Der er det dobbeltseng så samboeren får være med hele veien, og det virker veldig bra.

Tenkte på Riksen pga ekspertisen som er der, men har altså søkt til Ullevål. Skulle få svar i løpet av et par uker.

Er det forresten noen som tror på spådom her??? Mamma har ei på jobb som har en sånn stein, og i følge den så kunne hun se at jeg skulle få en guttebebis i nov/des, dette var jo ved juletider hun sa dette :sukk::fnise:

Må jo si jeg er litt spent da :gjeiper:

Kult! Jeg vil også at noen skal spå meg! Hvis alt går som det skal får jeg Vannman-barn.. Lurer på hvordan de er... (Og jeg som ønsket meg en vær eller vekt! ;))

Legen min sa til meg i går at de ikke lenger søkte om fødeplass før i uke 12. Og jeg fikk også med meg helsekort til egenutfylling. Synes ikke det var noe rart. Det er jo bare personlige opplysninger, og det er jo jeg som kan dem best...

Blir så irritert på disse legene som aldri sier det samme! Det er jo umulig å vite hva man skal tro på. Legen min sier f.eks at jeg ikke skal spise sushi og rå fisk, men matportalen sier det motsatte.

I ditt tillfelle, synes jeg 12 uke er altfor sent for å søke. Kommer kanskje an på hvor i landet du skal føde, men jeg synes det hørtes veldig sent ut!

Det er noen år siden jeg fikk min datter nå,da trengte man ikke søke fødeplass.Må alle gjøre det?Og hvordan gjør jeg det.Og guri malla for noe teite greier.

Du fyller ut helsekortet hos legen din, også sender han kopien av det til sykehuset du vil søke på. Skal du til Ullevål eller Riksen, ville jeg gjort det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hegepege
Kult! Jeg vil også at noen skal spå meg! Hvis alt går som det skal får jeg Vannman-barn.. Lurer på hvordan de er... (Og jeg som ønsket meg en vær eller vekt! ;))

Hihi, vannmanbarn er det beste som finnes :ler::lur:

Det er nemmelig jeg, men ettersom jeg har hørt så er fisken enda snillere faktisk.. Har lest endel om det, synes sånne ting er så gøøy :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, vannmanbarn er det beste som finnes :ler::lur:

Det er nemmelig jeg, men ettersom jeg har hørt så er fisken enda snillere faktisk.. Har lest endel om det, synes sånne ting er så gøøy :jepp:

Fortell det du vet om Vannmannen da! Sterke og svake sider? Er de kreative?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegepege
Fortell det du vet om Vannmannen da! Sterke og svake sider? Er de kreative?

Hihi :fnise: Kan fortelle litt om meg da :gjeiper:

Neida, det kommer jo litt ann på selvfølgelig, men vannmenn er også ganske snille mennesker, for min del tror jeg at jeg er en blanfing av krepsen og vannmann, krepsen er litt mer "hissig"

Men de er veldig iderike ja, og ting skal helst skje med en gang, kjenner meg litt igjen der gitt :fnise:

De lar andre gå før seg selv, og er en veldig god venn om du kommer helt innpå dem.. Ellers så er det jo veldig individuelt da, fra person til person.. Min mor f.eks er løve og de skal være veldig sjefete og født til sjefsroller.. Men hun er veldig sjenert, VELDIG sjenert :sjenert::fnise: Men fant en link her inne på kg om vannmann, den er her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tillfelle, synes jeg 12 uke er altfor sent for å søke. Kommer kanskje an på hvor i landet du skal føde, men jeg synes det hørtes veldig sent ut!

Tja, kanskje det, men det var ihvertfall det legen min sa. Men jeg skal føde på Ahus, og der er det en smule lettere å få plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

:vinke: Går det bra med alle?

Her er alt ok. Veldig trøtt og ueffektiv på jobb idag, men det er jo berre sånn det er nokon dagar. Det er jo mandag.

Eg er ikkje kvalm ennå, så nå trur eg faktisk eg er ei av dei som slepp det. Kjempedeilig! Er det nokon som har fått spesielle lyster ennå?

Eg treng nok ikkje søke om fødeplass, her har me ei fødestove på lokalsjukehuset. Men dei sender alle risikosvangerskap vekk til regionsjukehuset 2 timar unna. Eg har mest lyst til å føde her om eg kan det, men reiser naturligvis dersom eg blir anbefalt det.

Ang. helsekort og dette så har jo ikkje eg fått dette ennå, sidan eg ikkje har vore til legen ennå. Har time på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sliten og grisekvalm for tiden, men det går greit nok. Det vanskeligste er å ha krefter igjen til prinsessen etter jobb.

Har fått time til tidlig UL allerede på torsdag, men har utsatt det en uke. Kan ikke helt forstå hvor mye man kan se i 7. uke?

Når har dere andre hatt tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegepege
Tja, kanskje det, men det var ihvertfall det legen min sa. Men jeg skal føde på Ahus, og der er det en smule lettere å få plass.

Jeg har heller aldri hørt at man må søke så tidlig, tenk da hvor mye stress det blir dersom noe skulle gå galt ? Tror ikke jeg spør legen om dette før ved neste kontroll i uke 13 jeg :)

Når det gjelder ultralyd så hadde jeg faktisk en idag jeg :jepp:

Han kunne til og med se lille kirsebæret vårt med utvendig UL...

Da han så det innenifra så vi det ganske tydelig til å være såpass tidlig, men han kunne se hjertet slå og alt var i skjønneste orden med den lille :klemmer:

Ikke hat jeg blødd noe mer heller, så dette går fremover iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra.Ble ikke noe hyperemesis som jeg hadde i mitt første svangerskap likevel og jeg er jo selvfølgelig sjeleglad for det.Så jeg har ikke kastet opp siden fredagmorgen.Er litt morgenuggen men det er levelig.

ultralyden var jeg på i uke 7.Så ikke så mye bare en liten mørk flekk med et bitte lite hjerte som dunket.Har bilder av den på kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt forstå hvor mye man kan se i 7. uke?

Når har dere andre hatt tidlig UL?

Jeg har også UL på torsdag! Etter SAen i februar får jeg ekstra oppfølging denne gangen, og legen sa vi kunne høre hjertelyd. Det er da i hvertfall noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også UL på torsdag! Etter SAen i februar får jeg ekstra oppfølging denne gangen, og legen sa vi kunne høre hjertelyd. Det er da i hvertfall noe :)

Joda, men jeg er henvist til tidlig UL for å vurdere om fosteret kan ha tatt skade av Roaccutan-kuren (noe som er svært usannsynlig, men greit å sjekke likevel, så vi slipper å tenke på det). Da kan jeg liksom ikke helt forstå hvordan hjertelyd kan fortelle oss så mye.

Ser for meg at det må være bedre med UL i uke 11, sånn at man kan se litt mer, og likevel ha mulighet til å tenke seg om innen abortgrensen... (ikke at det er aktuelt, men jeg tenker sånn generelt....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, nå har jeg vært på UL og så et bitteliten slående hjerte. Det var rart! Jeg ble veldig lettet, samtidig så klarer jeg fremdeles ikke slippe gleden helt løs. Det føles sååå lenge til 12 uker!

Jeg er for øvrig fremdeles ikke kvalm, men føler meg utslitt og trøtt store deler av dagen. Hvordan er formen deres da, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegepege
Hei!

Ja, nå har jeg vært på UL og så et bitteliten slående hjerte. Det var rart! Jeg ble veldig lettet, samtidig så klarer jeg fremdeles ikke slippe gleden helt løs. Det føles sååå lenge til 12 uker!

Jeg er for øvrig fremdeles ikke kvalm, men føler meg utslitt og trøtt store deler av dagen. Hvordan er formen deres da, jenter?

Så moro med slående hjerte :)

Synes også det føles ut som en evighet til 12 uker, men tiden går jo så fort.. Nå krysser jeg bare fingrene for at sllr spirene holder seg i magen frem til jul iallefall :jepp:

Kvalmen min har gått over, men puppene gjør fortsatt vondt, har for øvrig spesielt vondt i nippelene :fnise:

I tillegg er jeg jo trøtt/sliten, og har begynt å kjenne det mer i magen.. Spesielt når jeg nyser, da føles det ut som noe som strekker/rives i stykker der nede :gjeiper:

Håper jo det er normalt da, flere som har det sånn!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spesielt når jeg nyser, da føles det ut som noe som strekker/rives i stykker der nede :gjeiper:

JA! Akkurat det samme har jeg tenkt på! Jeg nøys skikkelig i går og fikk utrolig vondt i underlivet. Ble nesten redd, selv om smerten gikk fort over. Merkelig! Hva kommer det av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegepege
JA! Akkurat det samme har jeg tenkt på! Jeg nøys skikkelig i går og fikk utrolig vondt i underlivet. Ble nesten redd, selv om smerten gikk fort over. Merkelig! Hva kommer det av?

Det var jo godt å høre at jeg ikke er aleine da :jepp:

Der er nok fordi båndene strekker seg.. Livmoren er jo festet i "bånd" som etter hvert strekker seg som babyen begynner å vokse..

Og når du nyser så strammes alle muskler og ledd der nede, så det er derfor man ofte får vondt.. Var det han på poliklinikken sa til meg iallefall, når jeg var der på ul.. Hadde jo masse spørsmål, og fikk dem allebesvart ganske godt :)

Så vi får bare håpe og tro at det er veldig normalt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo godt å høre at jeg ikke er aleine da :jepp:

Der er nok fordi båndene strekker seg.. Livmoren er jo festet i "bånd" som etter hvert strekker seg som babyen begynner å vokse..

Og når du nyser så strammes alle muskler og ledd der nede, så det er derfor man ofte får vondt.. Var det han på poliklinikken sa til meg iallefall, når jeg var der på ul.. Hadde jo masse spørsmål, og fikk dem allebesvart ganske godt :)

Så vi får bare håpe og tro at det er veldig normalt :klemmer:

Jeg må jo slenge meg inn her jeg også...

Det er masse vonder de fleste av oss må igjennom for å få en etterlengtet baby, men det meste er heldigvis helt normalt og harmløst. Har også merket smerter nederst i magen når jeg reiser meg fort, eller gjør en brå bevegelse f.eks. Kjenner det igjen fra forrige svangerskap så er nok helt ok. Men det FØLES ikke så bra når det gjør så vondt. Smerte er jo vanligvis et tegn på at noe ikke er bra...

Her er det trøtthet og kvalme som gjør at jeg omtrent ikke har vært her på KG de siste ukene. Kaster opp omtrent en gang om dagen og brekker meg jevnlig i tillegg. Og så sover jeg 2-3 timer hver dag i tillegg til hele natten (avbrutt av turer på do, selvfølgelig...). Så det føles som jeg ikke gjør noe annet om dagen enn å jobbe og å sove.. :tristbla:

Men om dette svangerskapet likner på mitt forrige, går det over rundt uke 12, så dette skal jeg holde ut. Jeg har i tillegg ventet så lenge på at en spire skulle klore seg fast, så jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal klage over vondter eller ubehag, men bare være glad og lykkelig over at jeg er gravid! :) Og det er jeg jo. Skulle bare ønske jeg hadde litt mer energi, særlig til å leke og ta meg av datteren... Men det kommer!!!

Utrolig gøy at vi ble så mange! :jepp: Satser på at det går fint med alle og at vi om et år går rundt og triller på hver vår nydelige baby! :babysmokk:

God kveld/natt (ligget og sovet hele kvelden, jeg, så er plutselig lys våken NÅ! :fnise: ) til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smerte er jo vanligvis et tegn på at noe ikke er bra...

Huff, ja. Jeg har en del menslignende smerter og kramper fra tid til annen. Skikkelige utdrivningssmerter. Og det er helt utrolig at sånne smerter er forenlig med liv! Men slik var det i forrige svangerskap også, så jeg krysser fingrene.

Legger meg 9 hver kveld for tiden, jeg. Huset blir vanskjøttet, men jeg prøver å prioritere kreftene mine på prinsessen før hun skal legge seg. Full jobb er mer enn nok, har ingenting igjen etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? :) Jeg er kvalm, sliten og det stikker fælt i magen for tiden, men det er liksom helt greit etter at vi var på tidlig UL (pga en liten blødning forrige uke) og fikk se knøttet og høre hjertet. :hjerter_rundt: Det var helt utrolig! Det er så rart å faktisk ha sett at det lever en ørliten baby inni magen min! Det har liksom ikke gått opp for oss før nå. Det var en utrolig lettelse at alt var i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så stille her, har alle ferie kanskje?

Er det noen andre her som ikke er syke i det hele tatt? Jeg er veldig glad for at jeg slipper å kaste opp, samtidig som jeg er redd for at kanskje ikke alt er som det skal.. Hmm... Kanskje jeg bare tenker for mye :ler:

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegepege
Det er så stille her, har alle ferie kanskje?

Er det noen andre her som ikke er syke i det hele tatt? Jeg er veldig glad for at jeg slipper å kaste opp, samtidig som jeg er redd for at kanskje ikke alt er som det skal.. Hmm... Kanskje jeg bare tenker for mye :ler:

Hvordan går det med dere da?

Hehe, jeg er her :goodbye:

Jeg er ikke syk lengre, har jo aldri vært syk, men litt oppkast og slike ting.. Nå kjenner jeg bare at det river å røsker litt i diverse bånd når jeg gjør brå bevegelser.. Snur meg i senga eller reiser meg fort opp f.eks :)

Alt er nok som det skal fordet om du ikke kjenner noe, du kjenner vel noe innimellom, litt stikk eller strekking?!? Er nok mange der ute som ikke har merket at de har vært gravide engang, og på en måte er jo det deilig, men skjønner jo bekymringen.. Alt er nok så bra skal du se..

Min ticker stoppet opp på 11+3 den, så jeg måtte bytte den ut, var litt sånn ekkelt egentlig.. Tenker på om det kanskje har sluttet å leve der inne, men håper jo ikke det da :sjenert: Den har jo vært borte før så, ser de hadde litt problemer med den siden der, så det er nok derfor, håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...