Gå til innhold

Vannmann, hvem er jeg?


Aquarius

Anbefalte innlegg

Mitt stjernetegn er vannmann, er det noen som kan forklare utifra det hvordan jeg (vannmannen) er som person? Eller er det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vannmannen

20 Januar - 19 Februar

Du er født i Vannmannens tegn og du er sjarmerende, fantasifull og utholdende. Men din sans for humor kan imidlertid gå over til det bisarre. Tegnet er styrt av Uranus, som er et symbol for alt, som er revolusjonært, utradisjonelt, avansert, plutselige lyn nedslag og overraskelser. Uranus er frihetens planet, og du lar deg helst ikke forme, oppdras eller manipuleres med. Din frihetstrang er meget sterk, og det er som du hele tiden strever med å være noe helt for deg selv eller forut for din tid. Du elsker å gjøre det motsatte av hva andre mennesker gjør. Du er heller ikke redd for å sjokkere det gode samfunnet. Du føler det nesten som et kall eller en simpel plikt å gå imot gjeldende regler, lover, skikk og bruk. Alle disse regler er jo bare skapt av mennesker, og det kan du ikke la deg begrense av, du utviser en utrolig stahet, hvis du for en fornemmelse av å bli satt i faste rammer. Som den Vannmann du er går du dine egne veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk helt umuligt at sige hvem du er når man bare for opgivet at du er vandmand, for at kunne fortælle dig hvordan du er som person må man lave et personlig horoskop som krever at man har dato for fødsel tidspunkt for fødsel og hvor du er født når man har disse 3 oplysninger kan man lave et personlig horoskop som ville kunne fortælle dig om hvem du er o.s.v. dette kan du få gjort hos en proff og det koster en del penge men kan sige at hvis du får det gjort hos en proff vil det kunne skremme vette af dig :D hvor presist det er...

du kan prøve på nettet http://www.astronet.com

forsat fin jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

www.astro.com er en kjempebra side. Stjernetegnet ditt alene sier ikke alt om din personlighet. Ascendanten har mye å si, samt de forskjellige husene.

Jeg f.eks er Steinbukk, men er progressiv vannmann, og har ascendanten min i skorpionen. Jeg kjenner meg minst like mye igjen i horoskopene til vannmannen og skorpionen som steinbukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk helt umuligt at sige hvem du er når man bare for opgivet at du er vandmand, for at kunne fortælle dig hvordan du er som person må man lave et personlig horoskop som krever at man har dato for fødsel tidspunkt for fødsel og hvor du er født når man har disse 3 oplysninger kan man lave et personlig horoskop som ville kunne fortælle dig om hvem du er o.s.v. dette kan du få gjort hos en proff og det koster en del penge men kan sige at hvis du får det gjort hos en proff vil det kunne skremme vette af dig hvor presist det er...

Det er ikke sant.. Alle stjernetegnene har enkelte "kjennetegn"

:) SÅ DET SÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eminel

Vannmenn er originale rebeller med beina på jorda og hodet i skyene. De tenker alltid nytt, har sin egen personlige stil og mange jern i ilden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det vil være visse kjennetegn på hvert stjernetegn, men hvor ascendanten din står vil bety mye for hvorvidt du føler det stemmer eller ikke!

Når du får stillt et personlig horoskop blir det "skreddersydd" utifra hvor du ble født, når på døgnet, hvilket år etc etc..

Det er mange faktorer som spiller inn for at et stjernetegn skal passe akkurat DEG.

Dette er også mye av grunnen til at mange tviler på dette, fordi de leser litt for mange ukeblad horoskop :wink:

Alle stjernetegn har altså sine særtrekk- og selv føler jeg sterkt at tvillingenes særtrekk treffer meg. Men en kan ikke forvente at alt som står om et stjernetegn skal passe på alle som er født i det, til det må man først få stilt sitt personlige horoskop som sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt overbevist over at man kan spå fremtiden og personligheten vår ved å lese i stjerne, men det er i allefall interessant! Og jeg må innrømme at jeg føler at mange av tingene jeg leser stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest arriell
Jeg er ikke helt overbevist over at man kan spå fremtiden og personligheten vår ved å lese i stjerne, men det er i allefall interessant! Og jeg må innrømme at jeg føler at mange av tingene jeg leser stemmer.

jeg er fisk og jeg kjenner meg veldig igjen i horoskopet , er nesten som og lese om meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer som sagt an på kombinasjonen av tegn, hus (astrologisk inndeling, der 1 husspiss er der hvor du har ascendanten, og hvert av de 12 husene har sin egen funksjon, jeg har f.eks sola + flere planeter i fjerde hus, derfor indikerer horoskopet mitt at jeg har fokus på familie og forfedre) og planeter, selv er jeg vekt, med ascendanten i løven og med sol-uranus konjuksjon i vekten (rebell, noe eksentrisk, med glimt av geniale ideer), samtidig som jeg har et stellium (hop av planeter, må være mer enn 2 utenom sola, for at det skal regnes som stellium) i vekten, noe som indikerer at planetenes virkning her, blir "vekt-påvirket" og at jeg dermed er ganske vekt preget.

Ellers tror gjerne folk som ikke kjenner meg så veldig godt at jeg er løve, kanskje fordi jeg har ascendanten her og at jeg fremstår litt løveaktig, mens andre ser den sterke uranus påvirkningen og mener at jeg er litt vannmann-aktig, samtidig er jeg en ganske så typisk vekt på alle måter ;)

...bare legg merke til hvor mye jeg har snakket om meg selv allerede.. selvfølgelig i aller beste mening... kan det være løveascendanten? ;)

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

jeg kjenner meg igjen i alle stjernetegnene...men det er sikkert fordi stjernetegn blir skrevet så vagt at alle kan kjenne igjen noe i alt.

som for eksempel:

"du liker spenning og moro, men liker også en rolig hjemmekveld i ny og ne"

"du er til tider glad, men du har også perioder der ting er trist"

...jaaaahh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Toeggede tvillinger er født på samme sted på omtrent samme tid og de er forskjellige. Det sier vel det meste om astrologien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Jeg er også født i vannmannen, og skriver en oppgave om stjernetegnet nå. Morsomt å se at jeg ligner på mange av beskrivelsene, men som flere andre har sagt, så er det tilrettelagt for at man kan gjenkjenne seg i alle stjernetegn. Det eneste problemet ved oppgaven er at flere sider sier imot hverandre,

som f.eks:

"Vannmenn regnes som tålmodige mennesker" og "vannmenn har ofte mange prosjekt på gang, og kan fort bli utålmodige".

Vet ikke hvilke av sidene som er mest påelitelige, eller om noen er noen av dem er det i det heletatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove
Klart det vil være visse kjennetegn på hvert stjernetegn, men hvor ascendanten din står vil bety mye for hvorvidt du føler det stemmer eller ikke!

Når du får stillt et personlig horoskop blir det "skreddersydd" utifra hvor du ble født, når på døgnet, hvilket år etc etc..

Det er mange faktorer som spiller inn for at et stjernetegn skal passe akkurat DEG.

Dette er også mye av grunnen til at mange tviler på dette, fordi de leser litt for mange ukeblad horoskop :wink:

Eller kanskje grunnen er at sjølv om jorda har rotert 30 grader, og at vi har funne nye planeter, så bruker man fortsatt same utganspunkt for å spå no, som då horoskopet vart oppfunne.

Ein anna grunn kan vere at mange syns det er ganske absurd at når jupiter flytter litt på seg, så sender den ned ein stråle som påverkar kjærleikslivet til Leif. Denne strålen bestemmer så at akkurat den dagen, skal Leif møte sin livs kjærleik. Som om menneska er universets sentrum.

Ein tredje grunn, kan vere confirmation bias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinnelig vannmann

Jeg er også født i vannmannens tegn, og det jeg har hørt om de som er født i tegnet er at de er eksentriske.

Dette viser seg selvfølgelig i hva man er interessert i,og uttrykker seg gjennom.

Selv er jeg interessert i klær og design, og har ALLTID vært opptatt av å kle meg i min egen stil, og ikke kopiere andres, dvs. følge moten som andre har funnet opp.

Jeg er f.eks. veldig bevisst på hvilke klær jeg kjøper, og er en kløpper til å finne fram til butikker som selger noe annet enn det tradisjonelle.

Også når det gjelder dekorasjon og pynting f.eks. nå til jul, må jeg finne mitt eget.

Og det digger jeg ved meg selv... at jeg er "something special".

Herlig å lese at det er en annen her inne som kjenner seg igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tråden er forøvrig fra 2002

Vannmannen:

Dette er det ellevte tegnet i zodiaken.

,-,-,-

Vannmannen står for uavhengighet og intellekt. Stjernetegnet kombinerer luftens tanker, den faste egenskapens konsentrasjon og offensivitet, med Uranus' grensesprengende nytenkning.

Vannmannen tenker og handler annerledes enn andre.

Tegnet er originalt, har behov for frihet og liker seg i grupper som ikke er som alle andre.

Blant gode venner med meget forskjellig bakgrunn, har en Vannmann det bra.

...........

Løve og skorpion er mere interesant - selv er jeg SKORPION DA;-)

Generelt om Skorpion:

Stikkord: Sex, ego, lojalitet og skarpsindighet

Element: Vann

Dag/natt: Natt

Planet: Pluto

Farge: Burgunder

Generelt:

Personer som er født i skorpionens tegn har et stort ego. De vil gjerne hjelpe andre og er hyggelige. De er også meget lojale mot sine venner og sin familie. Skorpionene har lett for å gjengjelde både snillhet og urettferdighet, men de har lett for å være mistroiske og eiesyke.. De har lett for å overdrive og kan for eksempel ødelegge sin kropp ved for hardt arbeid. Skorpionene er meget opptatt av sex.

---

Kvinnelig skorpion:

Den kvinnelige skorpionen er uavhengig og fryktløs. Hun kan virke likegyldig og kjølig på utsiden, men det er hun ikke innvendig. Hun bør ikke fornærmes. Man kan stole på henne, og hun forteller ikke dine betroelser til andre. Hun snakker ikke med andre om sine egne hemmeligheter. Hun liker ikke svake personer og er en individualist.

I kjærlighetslivet er hun lojal og lidenskapelig.

Når det gjelder penger varierer hun mellom gjerrighet og sløsing. Hun liker penger men er mer opptatt av prestisje.

Hun er en sterk og hjelpsom mor som kan være blind ovenfor feil som barna gjør.

Eh, ja,ja :ball: :D

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORØVRIG: Mannlig skorpion:

Den mannlige skorpionen er lidenskapelig selv om det ofte ikke synes på utsiden.

Han har lett for å overdrive når det gjelder alkohol, mat eller kjærlighet.

Han er meget temperamentsfull og bryr seg lite om hva andre mener om ham. Hans venner er håndplukket.

I kjærlighetslivet er han lidenskapelig, men sjalu.

Han er også lojal, men vil gjærne være sjefen i forholdet.

Når det gjelder penger er han ofte forsiktig, men han kjøper til tider ting han aldri får bruk for.

Han er ofte en streng far, men rettferdig!

Skorpion og skorpion passer ikke som kjærester, men som venner er de ett rått parti! ;)

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men likevell spennende med stjernetegn. Aldri gått så veldig dypt inn i dette- men har både lest og hørt at jeg er en VELDIG typisk Vannmann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...