Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Oj, begynner magene å komme allerede?

Selv føler jeg ikke at jeg har fått noen mage enda, men merker at jeg ikke holder den så mye inne som før. Har alltid hatt ganske flat mage, men har allikevel "strammet den inn" når jeg er ute.

Har hatt to forskjellige personer som mener de kan se det på meg, men jeg tror det er et synsbedrag. I hvert fall magemessig. Puppa derimot! :ler: Ser nesten ut som Dolly Parton, kjære vene...

Når er det egentlig vanlig at magen kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som har gjort dette før (:ler:) - hvordan har dere gjort med trening? Lurer litt på det, og har skrevet litt om hva jeg tenker på i dagboka mi. Er svømming + gravidyoga bedre enn f.eks. vanlig medlemsskap på treninggsenter? Vil jo helst holde meg i form...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mage her heller, ikke det at den er helt flat,men det er det lenge siden den har vært :fnise:

Gleder meg til den kommer da, er koselig med mage så lenge den ikke blir for stor da.

Puppene har vokst her også, forrige uke kjøpte jeg min første BH med C-cup :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itla: Kan desverre ikke svare på noe om trening siden jeg ikke er så flink til den slags.Husker jeg gikk tur hver dag sist jeg var gravid.Bare så jeg ikke skulle visne helt bort og ha litt styrke til fødselen.

Puppene mine har vokst noe enormt de og.Sambo sier de ser ut som jeg har tatt silikon :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder trening er dette jeg har lest ganske mye om, og man kan trene nesten akkurat som før. Man skal gi seg om pulsen blir for høy og ikke kjøre på med de hardeste timene, og heller ikke rette magemuskler i 2 trimester.

Jeg tror yoga er bra hvis man ikke blir plaget med bekkenet. Personlig er jeg litt lei av yoga, så jeg skal melde meg på SATS-gravid etter hvert. Tror det er fra 5 mnd og framover. Da får man trent både styrke og utholdenhet.

Etter at jeg ble gravid har jeg trent både step30 og stramopp. Det er gøy!

Edit: En treningsveileder på stats, Jill et-eller-annet, har nettopp gitt ut en bok om trening med kule mager (eller noe i den dur), er det noen som har lest den? Lurer på om jeg skal kjøpe den..

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne tråden er for "tidlig" å legge ut dette spørsmålet.., men mange sier at man kan kjenne livmora som en hard ting rett over skambeinet når man kommer litt ut i svangerskapet...

Noen som har kjent?

Hvor langt var du på vei når du først kjente det?

Tusen takk for svar som måtte dukke opp... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aimee: Ja, jeg har den boka, faktisk... Hun skriver vel mye av det samme som du gjorde her nå, og den er nok ikke veldig aktuell hvis du kan mye om trening fra før. Jeg ville ihvertfall sjekket om du kunne fått lånt på biblioteket før du kjøper... Jeg føler at jeg kom litt skjevt ut fra start iom at jeg har vært så kvalm at trening har vært helt uaktuelt. Jahrmann anbefaler jo såklart at man skal trene litt i første trimester også. For all del, jeg har ikke sittet på rumpa hele tiden, men det har ikke blitt mer enn noen gåturer og litt bading, for hardere trening hadde ganske enkelt ikke gått bra fordi jeg vet av erfaring at jeg kaster opp hvis jeg ikke har spist (nok) + blir for sliten på trening. Og akkurat spying bedriver jeg nok av fra før for tiden... Så nå føler jeg at siden jeg ikke har fulgt boka (bokstavelig talt!), stemmer det ikke helt for meg det som står videre, for jeg har kommet ut av form og allerede før graviditeten kjedet meg på utholdenhetstimene på senteret mitt.

Jeg er helt avnhengig av variasjon i treningen (bortsett fra at jeg går på yoga eller gjør yoga hjemme et par ganger i uka til vanlig), og jeg synes ikke jeg har fått nok av det på det senteret der jeg er nå. Merker det enda bedre når det er vanskelig å motivere seg pga kvalme og trøtthet også. Yoga må jeg vente litt med, ble utrolig kvalm og svimmel på den siste timen jeg var på før jeg testet positivt (et par dager før), samt da jeg prøvde meg litt på hytta. (Jeg har trent yoga i 4-5 år nå, derfor det er helt tydelig at det foregår ting innvendig.) Litt av tanken med å bytte senter/type sted var at svømming sikkert kan være bra avveksling til timer i sal... Uff, jeg får tenke litt mer på det. Jeg var på SATS tidligere, men jeg liker ikke det senteret jeg "sogner til" nå, i motsetning til det jeg var på da jeg var yngre og bodde hjemme.

Hehe, det var dagens enetale om trening. :tunge1:

Anamelona: Jeg lurer også på det med livmoren. Jeg kjenner noe der, men jeg har jo ikke akkurat gått og klemt så veldig på det området tidligere, så jeg vet ikke hva det er jeg kjenner på... :ler:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått bittelitt mage, og jeg har helt flat mage fra før (ikke for å skryte altså, :sjenert:). Men jeg merker at magen tyter mye fortere ut denne gangen. Forrige gang var det knapt mulig å se noe som helst før etter 14-15-16 uker.

Trening: dere er heldige som orker å trene :ler:. Jeg har ikke engang orket å gå tur de siste ti ukene. Jo, forresten, en tur i marka har jeg hatt. Det gikk bra, men har ikke mye krefter til overs for tiden. Full rulle med prinsessen hele dagen, og når hun sover middagslur må jeg rett og slett bare hvile. Etter leggetid er det tomt for krefter. Jaja...

Forrige svangerskap gikk jeg MASSE tur, men orket ikke å trene. Var i god fysisk form, men var veldig, veldig sliten pga. søvnmangel.

Håper jeg får litt krefter til turgåing når jeg nærmer meg andre trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anamelona: Jeg lurer også på det med livmoren. Jeg kjenner noe der, men jeg har jo ikke akkurat gått og klemt så veldig på det området tidligere, så jeg vet ikke hva det er jeg kjenner på... :ler:

Ja, ikke sant? Jeg merker noe der nå. Jeg begynte å kjenne litt da jeg fant det ut, selvfølgelig.. :ler: Men nå er det virkelig noe der inne altså! Noe jeg ikke har kjent før. Det kan jo være noe annet selvfølgelig, det er derfor jeg lurer på om er for tidlig, så jeg ikke drømmer meg vekk og koser...eh...tarmene eller noe... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Jeg merker noe der nå. Jeg begynte å kjenne litt da jeg fant det ut, selvfølgelig.. :ler: Men nå er det virkelig noe der inne altså! Noe jeg ikke har kjent før. Det kan jo være noe annet selvfølgelig, det er derfor jeg lurer på om er for tidlig, så jeg ikke drømmer meg vekk og koser...eh...tarmene eller noe... :skratte:

Det står i bøkene at man kan kjenne livmoren komme over skambenet først ved uke tolv,noen litt senere avhengig av hvordan livmoren ligger.Jeg tror jeg kjenner den så vidt nå.Er liksom mere hard der nå enn før når jeg har kjent etter.Man skal kjenne en kant på en måte.Litt vanskelig å forklare og det er kansje litt lettere og kjenne den ved uke 14 vil jeg tro. Husker ikke når jeg kjente den sist jeg gikk gravid men det var et sted etter uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i bøkene at man kan kjenne livmoren komme over skambenet først ved uke tolv,noen litt senere avhengig av hvordan livmoren ligger.Jeg tror jeg kjenner den så vidt nå.Er liksom mere hard der nå enn før når jeg har kjent etter.Man skal kjenne en kant på en måte.Litt vanskelig å forklare og det er kansje litt lettere og kjenne den ved uke 14 vil jeg tro. Husker ikke når jeg kjente den sist jeg gikk gravid men det var et sted etter uke 12.

Det har jeg hørt og lest ja, men det er jo også individuelt. Noen ser man er gravide etter 2 mnd, og om det f.eks. befinner seg to små der inne, så går det kanskje an..? Bare lurer jeg... Synes uke 8 også var litt tidlig, men det KAN jo være?? Hehe.. *Født pessimist, evig optimist*

Men tusen takk for tilbakemelding! :jepp:

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her slenger jeg meg på også!

Litt om meg: 31 år, samboer, to "egne" barn fra før.

En SA og en MA tidligere, så veldig spent nå.

Foreløbig termin er 1.feb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mamma1!

jønner du er spent, det er jeg også med en SA bak meg. Men nå er det jo bare timer om å gjøre før du er ved 12-ukern! Det blir godt tenker jeg.

Selv venter jeg med jubelen til UL 29 juli, da er jeg 12+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mamma1!

jønner du er spent, det er jeg også med en SA bak meg. Men nå er det jo bare timer om å gjøre før du er ved 12-ukern! Det blir godt tenker jeg.

Selv venter jeg med jubelen til UL 29 juli, da er jeg 12+6.

Hei, ja det blir nesten litt for spennende, blir det ikke? I dag er jeg altså 12 uker, og det føles veldig bra. Det går nok bra med deg også! Mandag er min siste ul, før den ordinære på noen uker. 29.juli er jo ikke lenge til. Jeg hørte av en lege at den magiske grensa egentlig gikk ved uke 9..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja det blir nesten litt for spennende, blir det ikke? I dag er jeg altså 12 uker, og det føles veldig bra. Det går nok bra med deg også! Mandag er min siste ul, før den ordinære på noen uker. 29.juli er jo ikke lenge til. Jeg hørte av en lege at den magiske grensa egentlig gikk ved uke 9..

Hei og GRATULERER med spire! :hoppe: :hoppe: :hoppe: litt for 12 uker også!

Magiske grensa ved uke 9? Ja, det var jo egentlig gode nyheter det da (hvis det stemmer). :tommelsmil:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, ja det blir nesten litt for spennende, blir det ikke? I dag er jeg altså 12 uker, og det føles veldig bra. Det går nok bra med deg også! Mandag er min siste ul, før den ordinære på noen uker. 29.juli er jo ikke lenge til. Jeg hørte av en lege at den magiske grensa egentlig gikk ved uke 9..

Uke 9? Det har jeg aldri hørt før.. Og jenter som har mistet i uke 9-12 vil sikkert være uenige ;)

Så deilig med 12 uker - gratulerer igjen. Det blir sikkert godt å se at alt er bra på ul mandag, en liten bekreftelse på at det faktisk svømmer en liten en der inne.. Guuuuud, jeg gleder meg til det er min tur! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9? Det har jeg aldri hørt før.. Og jenter som har mistet i uke 9-12 vil sikkert være uenige ;)

Så deilig med 12 uker - gratulerer igjen. Det blir sikkert godt å se at alt er bra på ul mandag, en liten bekreftelse på at det faktisk svømmer en liten en der inne.. Guuuuud, jeg gleder meg til det er min tur! :ler:

Ja, jeg har selv mistet i uke 5 og 9, så jeg tror ikke stort på det jeg heller. Jeg har faktisk vært på ultralyd hver uke siden jeg var 5 uker på veg, så har sett både hjertet og tær hehe. Nå på mandag skal jeg ha siste ultralyden før den ordinære, så det skal bli gøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har selv mistet i uke 5 og 9, så jeg tror ikke stort på det jeg heller. Jeg har faktisk vært på ultralyd hver uke siden jeg var 5 uker på veg, så har sett både hjertet og tær hehe. Nå på mandag skal jeg ha siste ultralyden før den ordinære, så det skal bli gøy:)

Kanskje det var snakk om fosterets uke 9 - vår uke 11... Lov å håpe.

Jeg er i uke 9, og det SKAL gå bra altså!!!!!!!!!!!

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...