Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Ja, det er veldig godt å kunne berolige seg selv med å høre at det er liv- det må jeg si. Bekymring nr 1 her i hvertfall. Men så er keg flink til å bekymre meg også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, det høres jo fristende ut, men jeg tror jeg klarer meg uten. Er det liv, så er det liv, og er det ikke liv, så hjelper det jo ikke å ha en sånn dingseboms.

Jeg bekymrer meg også for at ting skal gå galt, men prøver å feie bort slike tanker. Trøster meg med at det sikkert går bra :).

Dessuten er det jo litt liv å kjenne, som bare blir kraftigere og kraftigere etterhvert, så da har man jo en god indikasjon på at lillebabyen trives i magen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet når man skal begynne å styre med fødselskurs etc? Når er det man pleier å "søke", når er det det skal foregå, rundt uke ??? Osv. Alle svar mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På brevet jeg fikk fra Ahus om UL sto det at det var mulig å melde seg på etter UL. Men tror det var rundt 7 måned.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På brevet jeg fikk fra Ahus om UL sto det at det var mulig å melde seg på etter UL. Men tror det var rundt 7 måned.

:)

Ok, da vet jeg det... Tenkte det ikke var helt vits i før magen begynte å bli stor nok, men jeg har ei venninne som ligger 6 uker etter meg, så vi tenkte å prøve å gå sammen. Derfor måtte jeg høre om ca når. Så artig... Ei venninne når gutta ikke kan være med. :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Riksen ble man anmodet om å melde seg på tidlig på kurs da det ofte var fullt hvis man ventet til ordinær UL. Vi står på liste, selv om de ikke vet når det blir enda. Hun tippet midten av november da vi meldte oss på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Riksen ble man anmodet om å melde seg på tidlig på kurs da det ofte var fullt hvis man ventet til ordinær UL. Vi står på liste, selv om de ikke vet når det blir enda. Hun tippet midten av november da vi meldte oss på.

Hmmm.. Jeg får ta det opp med gynekologen på sykehuset når jeg skal på UL tirsdag da:) Vet ikke åssen kø-forholdene er her...

Takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles ut som det er tusen år siden jeg var her sist - hvordan går det her inne?

Har dere begynt å få mage? Jeg har kjøpt min første mammabukse nå, og gidder ikke holde magen inne lenger. Så denne uka er det to stykker på jobb som sier at det synes - kult!

Nå gleder jeg meg veeeeldig til å kjenne liv. Har spurt alle venninnene mine om når det skjedde dem, og det var alt fra 15-19 uker.

Har dere kjent noe enda?

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å få mage? Jeg har kjøpt min første mammabukse nå, og gidder ikke holde magen inne lenger. Så denne uka er det to stykker på jobb som sier at det synes - kult!

Nå gleder jeg meg veeeeldig til å kjenne liv. Har spurt alle venninnene mine om når det skjedde dem, og det var alt fra 15-19 uker.

Har dere kjent noe enda?

God helg :)

Har fått mage jeg også, den har virkelig poppet frem de siste ukene. Har kjpt meg en mammabukse og kjenner at jeg kommer til å kjøpe fler ganske snart ja. De andre buksene mine klemmer så veldig rundt magen :sjenert: Synes mange av buksene virker enorme da,men har funnet noen på H&M som ikke var så store, så får holde meg til de foreløpig.

Jeg kjenner liv :juhu: :juhu:

Kjenner det både inni og utenpå, så mannen har også kjent :-D

Vet ikke helt hvor lenge jeg har kjent det, men i alle fall fra mandag denne uken, dvs 17 uker akkurat.

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å høre at mannen din også har fått kjenne! Min kjære gleder seg enormt, og er litt sjalu på meg nå. Får håpe det ikke går så lenge før han også kjenner det.

Jeg kjenner bevegelse på venstre side og noen ganger på høyre. Kjenner dere bevegelse samme sted hver gang?

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mage jeg også, den har virkelig poppet frem de siste ukene. Har kjpt meg en mammabukse og kjenner at jeg kommer til å kjøpe fler ganske snart ja. De andre buksene mine klemmer så veldig rundt magen :sjenert: Synes mange av buksene virker enorme da,men har funnet noen på H&M som ikke var så store, så får holde meg til de foreløpig.

Jeg kjenner liv :juhu: :juhu:

Kjenner det både inni og utenpå, så mannen har også kjent :-D

Vet ikke helt hvor lenge jeg har kjent det, men i alle fall fra mandag denne uken, dvs 17 uker akkurat.

God helg :)

Å misunnelig!! På både liv og mage :ler: Jeg møtte nettopp en som var akurat en uke lenger enn meg, og hun sa at magen plutselig hadde poppet fram den siste uka. Så det er kanskje uke 17 som virkelig gjelder.

Jeg har en mammabukse, også har jeg lånt en del overdeler av en venninne av meg. Kjekke å ha. Må kjøpe meg et par bukser til, må ha en jeans og en kosebukse av noe slag.

Så heldig du er som kan kjenne livet utenifra, er det vanlig etter så kort tid? Trodde magen måtte bli stooor før det var aktuelt?

God helg!

Jeg kjenner bevegelse på venstre side og noen ganger på høyre. Kjenner dere bevegelse samme sted hver gang?

God helg!!

Hvordan kjente dere forresten livet for første gang? Skjønte dere at det faktisk var babyen? Og hvor mange uker og dager var dere på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent det både på høyre og venstresiden,men vet ikke hva som er vanlig.Regner med at barnet beveger seg litt rundt.

Vet at svigerinnen min kjente liv utenpå fra ca uke 16, så det er tydelivis mulig hvis barnet ligger slik til.Men er vel endel som må vente til passerte 20 uker også...

Ikke er magen min spesielt stor heller tror jeg, det er i alle fall fullt mulig å skjule den hvis jeg står oppreist med college genser eler tunika...Ikke i motvind da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes magen min er helt enorm, men andre mener at den fremdeles er veldig liten. Spesielt siden det er nr. 2. Det er vel mest det at magen har poppet ut raskere denne gangen, forrige gang var den like flat til jeg var omtrent midtveis. Jeg måtte kjøpe mammabukse i uke 14, mens forrige gang kjøpte jeg aldri mammabukse :).

Jeg har kjent liv, samme som sist, ca. fra uke 15. Jeg innbiller meg også at det av og til kan ses med det blotte øye, men det kan hende jeg blander babybevegelser med min egen puls :ler:. Ihvertfall ikke lenge til mannen også kan kjenne nå. Morkaken min ligger foran, og er jo en liten støtdemper, så det kan spille inn.

Er ellers i knallform :). Bruker de samme overdelene som før, med lange singleter under. Er ingen tunikaperson fra før, og tror ikke jeg blir det selv om jeg er gravid. Viser gjerne frem magen jeg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warning: Details!!!

Hmmm... Idag tidlig hadde jeg noe gulbrunt på papiret, så ble det brunt. Resten av dagen har det vært gul type guffe. Ikke mye, bare nok til å registrere fargen... Jeg har ikke hatt noen form for blødning tidligere i svangerskapet.

Noen som har/har hatt/kjenner til lignende?

Jeg var jo raskt på plass for å høre om hjertet slo, og det gjorde det. Høyt, klart og tydelig. Så jeg er ikke SÅ redd for at det er noe galt. Bare litt usikker på hva dette kan være.

Hører med dere først, siden det er søndag. Skal prate med legen imorgen uansett, så da kan jeg høre med han.

:)

Tusen takk for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mye utflod de siste ukene, men ingenting med farge på. Har dessverre ingen gode teorier å komme med! Jeg ville uansett ha sjekket det med legen i morgen. Heller en gang for mye, enn en for lite.. :)

Over til magestørrelse igjen:

Jeg synes ikke at magen min har vokst så mye, men merker den er større på kvelden etter en hel dag med mange måltider. Ble "beroliget" av en venninne av meg som sa hun ikke fikk mage før i uke 20. Ingenting er vel unormalt ;) Er bare så utrolig utålmodig, skulle gjerne hatt stor mage helt fra starten av jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde litt spotting i ca. uke 28 i forrige svangerskap. Det var rødt, tydelig blodblandet utflod. Det var selvfølgelig på en lørdag... Men jeg leste litt på nettet og fant ut at kortvarig, blodblandet utflod ikke var å regne som farlig, og at man bare skulle kontakte lege/fødeavdeling dersom det kom mer. Det kom ikke mer, så jeg gjorde ingenting med det.

Jeg hadde også veeeldig mye tynn utflod. Nesten sånn at jeg av og til lurte på om det var fostervann. Men det var visst ikke det...

Jammen ikke lett å vite hva som er normalt og unormalt. Lett å bekymre seg, men spør legen uansett du! Da får du ihvertfall sagt fra til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare så utrolig utålmodig, skulle gjerne hatt stor mage helt fra starten av jeg! :ler:

Nyt den lille magen så lenge du kan, den blir tidsnok stor nok :). Du kan jo kose og stryke på en liten mage også :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som plages med urolige ben/legger allerede? Tenkte dette var noe som kom senere i graviditeten, men jeg har hatt det en ukes tid nå. Har ikke kjent noe til leggkramper enda, men det føles ut som om leggen er litt stram. Prøver å tøye den innimellom, og har også kjøpt meg støttestrømper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt spotting i ca. uke 28 i forrige svangerskap. Det var rødt, tydelig blodblandet utflod. Det var selvfølgelig på en lørdag... Men jeg leste litt på nettet og fant ut at kortvarig, blodblandet utflod ikke var å regne som farlig, og at man bare skulle kontakte lege/fødeavdeling dersom det kom mer. Det kom ikke mer, så jeg gjorde ingenting med det.

Jeg hadde også veeeldig mye tynn utflod. Nesten sånn at jeg av og til lurte på om det var fostervann. Men det var visst ikke det...

Jammen ikke lett å vite hva som er normalt og unormalt. Lett å bekymre seg, men spør legen uansett du! Da får du ihvertfall sagt fra til noen.

Ble heldigvis beroliget av tydelige hjerteslag, så det er jo LITT hendig med den lydtingen min.. :fnise: Ellers hadde jeg vel løpt ned dørene på legevakta. Hehe.. Tusen takk for at du delte tips/erfaring. Det går nok sikkert bra. Utfloden kan jeg nok også skrive under på. Men første gang det har vært noen form for farge.. :vetikke:

Men men.. Hjertet slår som bare det, og det er vel det de hadde sjekket på sykehuset også tror jeg. Og etter UL og alle blodprøvene jeg har tatt, så har jeg god oppfølging medisinsk sett.

Men tar en liten prat med Mr.Lege imorgen allikevel. :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...