Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Så rart, min ticker stoppet i går den og. Har ikke byttet den ut enda.

Kjenner ikke så mye stikkinger nei, kanskje litt hvis jeg vrir kroppen når jeg strekker meg og sånn. Blir fort svimmel hvis jeg reiser meg for fort.

Neida, jeg tror alt skal gå bra denne gangen. Håper jeg! Sist gang gikk det galt i 8+1, så jeg er uansett lenger på vei enn jeg var sist.

Nå må jeg fikse den tickeren tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så stille her, har alle ferie kanskje?

Er det noen andre her som ikke er syke i det hele tatt? Jeg er veldig glad for at jeg slipper å kaste opp, samtidig som jeg er redd for at kanskje ikke alt er som det skal.. Hmm... Kanskje jeg bare tenker for mye :ler:

Hvordan går det med dere da?

Ikke ferie her heller,men formen er ikke alltid like god, så er ikke så ofte jeg skriver...kaster ikke opp jeg heller,men er mye kvalm og sliten. Er sykemeldt 50% da, så det hjelper nok noe,men gleder meg veldig til ferie.

Har vært på UL i dag, fikk se barnet i 3D :juhu:

Alt så vel ut med den lille skapningen og nå ligner den faktisk på en baby :rødme:

Du skal nok bare være glad for at formen er bra aimee, er som Hegepege mange som ikke kjenner noe i det hele tatt. Det går jo som regel bra :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på UL i dag, fikk se barnet i 3D :juhu:

Alt så vel ut med den lille skapningen og nå ligner den faktisk på en baby :rødme:

Du skal nok bare være glad for at formen er bra aimee, er som Hegepege mange som ikke kjenner noe i det hele tatt. Det går jo som regel bra :-D

Å det må ha vært helt merkelig og kjempefint å se! Kostet det mye?

Og jada, jeg er selvfølgelig glad for at formen er så bra. Har ikke hatt noen problemer overhodet. Gleder meg til UL i uke 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Er det noen andre her som ikke er syke i det hele tatt? Jeg er veldig glad for at jeg slipper å kaste opp, samtidig som jeg er redd for at kanskje ikke alt er som det skal.. Hmm... Kanskje jeg bare tenker for mye :ler:

Hvordan går det med dere da?

:goodbye: *rekker opp hånda*

Eg er ikkje sjuk, dvs kvalm. Har ikkje spydd, einaste vore littegranne uvel nåken dagar. Har tenkt som deg Aimee at det er eit dårlig teikn.

Var innom på sjukehuset/føden forrige veke med helsekortet, og då spurte jordmora korleis eg hadde det. (Det var godt, for det hadde ikkje legen min spurt om.) Eg sa at eg ikkje kjente nokon ting, at eg ikkje kjende meg gravid. Då sa ho at det skulle eg berre vere glad for :)

Men no er eg forsåvidt sjuk, er blitt så griseforkjøla! :sukk: Tok ut egenmelding på torsdag og fredag. I går mandag reiste eg på jobb, klarte ikkje 3 timar eingong. Fekk sjukemelding tom i måro onsdag, så no sit eg heime og kjedar meg med dårlig tv.

Er forresten litt svimmel, har vore no dei siste dagane i alle fall, men det kjem nok av blodtrykket mitt som var lågt. Svimlar nesten når eg får ei skikkelig hostebyge. Og så er det sinnsvakt vondt å hoste viss eg ligg rett ut på sofaen eller i senga, må trekke opp beina for å holde imot på ein måte? Om eg står må eg holde meg heilt nederst på magen, så går det bra. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten litt svimmel, har vore no dei siste dagane i alle fall, men det kjem nok av blodtrykket mitt som var lågt. Svimlar nesten når eg får ei skikkelig hostebyge. Og så er det sinnsvakt vondt å hoste viss eg ligg rett ut på sofaen eller i senga, må trekke opp beina for å holde imot på ein måte? Om eg står må eg holde meg heilt nederst på magen, så går det bra. Merkelig.

JA! Kjenner igjen det! Vi diskuterte det litt tidligere her også, i forbindelse med nysing. Jeg må alltid trekke opp beina når jeg nyser/hoster, ellers gjør det kjempevondt.

Jeg har ikke snakket med noen jordmor enda, men det var godt å høre det hun hadde sagt til deg. Det er jo ikke godt å vite hva man skal tro. Alle venninnene mine har blitt skikkelig sjuke og her på KG virker det som om mange også sliter med kvalme og oppkast. Stakkars jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det må ha vært helt merkelig og kjempefint å se! Kostet det mye?

Og jada, jeg er selvfølgelig glad for at formen er så bra. Har ikke hatt noen problemer overhodet. Gleder meg til UL i uke 13.

Det var merkelig ja, og samtidig veldig fint.. ..er på en måte mer bevisst på at jeg har en baby i magen nå som jeg har sett at det faktisk er en baby der :-D Med veivende armer og alt.

Betalte 1200 kr på Majorstua klinikken,trodde bare vi skulle få en vanlig ultralyd,men legen overrasket med 3D i tilegg.

Hvor skal du på UL da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var merkelig ja, og samtidig veldig fint.. ..er på en måte mer bevisst på at jeg har en baby i magen nå som jeg har sett at det faktisk er en baby der :-D Med veivende armer og alt.

Betalte 1200 kr på Majorstua klinikken,trodde bare vi skulle få en vanlig ultralyd,men legen overrasket med 3D i tilegg.

Hvor skal du på UL da?

Åja, det kan jeg tenke meg. Blir mye mer realistisk med en gang du ser den lille krabaten. Selv fikk vi se hjertet slå for noen uker siden, og det var spesielt.

1200 synes jeg er stiv pris, men det er vel det det koster for 3D.

Jeg har ekstra oppføling med fast gynekolog (pga saen i februar), så jeg betaler ikke mer enn 50 kroner. Digg! Gleder meg til å dra dit... 29 juli! 29 dager igjen altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det kan jeg tenke meg. Blir mye mer realistisk med en gang du ser den lille krabaten. Selv fikk vi se hjertet slå for noen uker siden, og det var spesielt.

1200 synes jeg er stiv pris, men det er vel det det koster for 3D.

Jeg har ekstra oppføling med fast gynekolog (pga saen i februar), så jeg betaler ikke mer enn 50 kroner. Digg! Gleder meg til å dra dit... 29 juli! 29 dager igjen altså ;)

1200 er faktisk prisen på vanlig UL, så det er ikke akkurat billig!

3D fikk vi gratis :juhu: Traff legen på en god dag tydeligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

kanskje jeg skal melde meg inn her?

Mens-termin er 21 februar, men her er ingenting sikkert, siden det var en medikament-fremkalt blødning. Så den eksakte terminen får jeg etter UL 24 juli. :juhu:

Jeg er iallefall 25 år, fra østlandet, bor på vestsiden.... Sambo og jeg har vært sammen i snart 6 år, bodd sammen i 5. Og om litt under ett år så går vi langs kirkegulvet, forhåpentligvis med en pjokk på armen. Kombinert dåp/bryllup er det vi satser på nå..

Men jeg er fortsatt så tidlig ute, at jeg er litt for skeptisk til å flytte prøverdagboka mi. Er litt redd for at det plutselig en dag går galt... Da raser verden sammen. Men men. Jeg får ta det som det kommer. :jepp:

Gleder meg til uke 12 altså. Jeg VIL dit. Og selvfølgelig helt til uke 40... :fnise:

:tommelopp:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Endelig kom du Anamelona :klem:

Klart du skal forbi 12 veker, og 40 veker. Det skal me alle!

Så kjekt med bryllup neste sommar. Litt misunnelig der :kaffe:

Den som venter, venter ikke forgjeves?

Edit: er det ikkje ein g i forgjeves?

Endret av *Frida*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg måtte komme. :jepp:

Nesten 7 uker på vei nå, og still going strong!!

Kvalmen er igang for fullt, og matlysten er fraværende. Gått ned 3 buksestørrelser på snart 3 uker. Kjip statistikk når man er gravid. :sjenert:

Den som venter på noe godt venter aldri forgjeves, det er helt sikkert. Akkurat nå kunne jeg knapt hatt det bedre, unntatt engstelsen for at det skal gå galt. Dette barnet er MER enn velkommen, så jeg håper den holder seg fast!!

Men jeg får heller prøve å tenke positivt, og glede meg til UL om akkurat tre uker!! :juhu: Jeg får se babyen min!

Håper å kunne prate om løst og fast med dere andre her. :jepp:

:klem: til dere.

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Må legge igjen en liten rapport her også.

Alt bra med meg fortsatt. Nyter ferie. Det var slitsomt med jobb den siste uken før ferie. Har sovet mye, og var småkvalm på jobb. Men det har gitt seg helt. Har ikke kastet opp i det hele tatt.

Magen har startet å bli større, så jeg har hatt problemer med de strammeste buksene mine. Dette kan også komme av at matlysten absolutt er tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir jeg med her jeg også!

Jeg er 26 år og bor i Troms. Har en gutt på åtte måneder så denne graviditeten var en smule overraskende (Ok, vi brukte ikke prevansjon, men var veldig forsiktige ... trodde vi).

Uansett om dette kom litt brått på er spiren mer enn velkommen. Håper bare at alt går bra. Mye kan jo skje enda.

Er i bra form annen hver dag. Ikke så kvalm at jeg kaster opp, men konstant "fyllesjuk" og veldig trøtt. Men vet fra sist gang at det blir bedre om en måneds tid. Har desverre :tannverk: og vil ikke ta smertestillende hvis jeg ikke må. Det betyr at det gjør ganske voooondt innimellom.

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Cloudberry! Høres morsomt ut med to tette, men selvfølgelig litt heftig å være gravid med en så liten en! Eller, etter nærmere ettertanke.... kanskje det er like greit å komme gjennom første trimester før barnet er mobilt :).

Kjenner at det er tøft å være gravid når man har en liten prinsesse som skal ha omsorg. Men det har gått ganske bra. Nærmer meg 12 uker!

Falt ned en trapp i går... slo meg skikkelig.... håper spiren har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til de jeg ikke har sett her inne før jeg dro på ferie! :hallo:

Cloudberry: Spennende med to tette, men det må jo være ganske kult for barna at de er nesten jevnaldrende når de vokser til! Jeg skulle ihvertfall ønske at jeg hadde hatt ganske jevnaldrende søsken. 9 år mellom meg og broder'n...

Håper tannverket gir seg snart! :troest:

Lille katt: Fall ned trappen høres fryktelig dramatisk ut... :hakeslepp: Håper det går bra med deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille katt: Fall ned trappen høres fryktelig dramatisk ut... :hakeslepp: Håper det går bra med deg! :klemmer:

Høres kanskje verre ut enn det var, da :). Skled bare utfor og datt noen trinn, men skrapet meg litt opp på armer, rumpe og legger. Var litt bekymret for spiren i det det skjedde, men har ikke bekymret meg så mye i etterkant. Det skal vel litt til at spiren ramler ut, og jeg har ikke hatt noen blødninger eller noe. Har et blåmerke på armen, bare :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann Cloudberry! Høres morsomt ut med to tette, men selvfølgelig litt heftig å være gravid med en så liten en! Eller, etter nærmere ettertanke.... kanskje det er like greit å komme gjennom første trimester før barnet er mobilt :).

Kjenner at det er tøft å være gravid når man har en liten prinsesse som skal ha omsorg. Men det har gått ganske bra. Nærmer meg 12 uker!

Falt ned en trapp i går... slo meg skikkelig.... håper spiren har det bra!

To tette er nok bra, men litt slitsomt akkurat nå. Eller kanskje er graviditet nr 2 mer slitsom generelt, siden man ikke har kun seg selv å tenke på.

Du har et poeng, hadde nok vært verre hvis jeg måtte springe etter han disse dagene. Men allikevel, han kommer seg frem (eller bak siden han rygger) og har en forkjærlighet for ledninger. Så han må passes på og løftes unna stadig vekk. Han begynner vel ikke å springe før jeg er skikkelig høygravid tenker jeg, og det er vel ikke så mye bedre. Hmm... :vetikke:

Håper virkelig at alt går bra med spiren din. :klemmer:

Hei til de jeg ikke har sett her inne før jeg dro på ferie! :hallo:

Cloudberry: Spennende med to tette, men det må jo være ganske kult for barna at de er nesten jevnaldrende når de vokser til! Jeg skulle ihvertfall ønske at jeg hadde hatt ganske jevnaldrende søsken. 9 år mellom meg og broder'n...

Håper tannverket gir seg snart! :troest:

Hallo! :vinke:

Tannverket er så og si borte etter to tannlegebesøk på to dager. :)

:klemmer:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello!!!

Lenge siden jeg har vært her nå.

Hei og velkommen til dere nye og gratulerer med graviditeten. :)

Ja, har ikke helt fått igjen energien min men jeg har da sluttet å kaste opp tror jeg,hvertfall en uke siden jeg gjorde det så da.Magen har da spruttet ut og jeg går nå i bare mammabukser.Det er deilig med bukser som ikke strammer så.

Nå har jeg bare en uke igjen av ferien min så er det jobb igjen.Ikke helt klar for det men.

Nei jeg får svinse videre innpå forumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Gratulerer med ny spire, Cloudberry!

*fekk lyst på multekrem*

Eg trur ikkje eg har lagt på meg ennå, vanlege klede passar i alle fall. Det er mange år sidan magen min var flat, så det tar vel litt lengre tid før det visar på meg. Brystene derimot har vokst ein cup, det skjedde allerede før eg var 8 veker.

Kjenner etter om livmora har komt opp over symfysen kvar kveld når eg legg meg. Er så spent på om det skjer noko! Eg har nemlig vore veldig usikker på om det i det heile er liv i magen min, sidan eg ikkje har vore kvalm. (jada...)

Mandag om 14 dagar (28 juli) skal eg til 1. kontroll hos jordmor, håpar eg kan få høyre hjerte, eller få anna bekreftelse på at det er noko inni der då. Er då 13+1.

Samme dag er 1. feriedag, kun to veker igjen på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Sist vokste puppene mine MASSE, mens denne gangen synes jeg faktsk at de har blitt mindre :hakeslepp:

Mulig at det er fordi lillemannen har trappa ned ammnga på egenhånd, men føler meg uansett litt snytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...