Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukka
Ellers skjønner jeg deg godt, spesielt i begynnelsen av en ketogen diett kan man få litt noia av alt som ikke er lov ;)

Uff ja, men tror det går litt greiere nå når jeg kan spise baconcrisp, kakao, is m.m.

Jeg er villig til å ofre 3 karbohydrater på godteri hver dag om nødvendig.

Helsemessig går det greit, for jeg har levd på så myee frukt og grønt at immunforsvaret mitt iflg. legen min er overaktivt.

I kopp kakao med kokosmelk blir ca 3 karbohydrater. Drikker jeg en halv kopp så er det jo ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger litt skryt jeg da, 4 kg på 4 dager!!! Det er jo helt sykt !!!

Jeg har spist litt pisket krem med bakekakao og Canderel på det verste suget, noen Mentos sukkerfri og drukket en halvliter Cola light, og fortsatt i ketose :klemmer: Spiser ellers en del salat med olje, kylling og Seterrømme :)

Har lyst på medisterkaker jeg, er det lov, eller er det blandingsprodukt??

Ister betyr jo FETT, og medister betyr da: med-fett. Så er ikke medisterkaker greit da? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Trenger litt skryt jeg da, 4 kg på 4 dager!!! Det er jo helt sykt !!!

Jeg har spist litt pisket krem med bakekakao og Canderel på det verste suget, noen Mentos sukkerfri og drukket en halvliter Cola light, og fortsatt i ketose :klemmer: Spiser ellers en del salat med olje, kylling og Seterrømme :)

Har lyst på medisterkaker jeg, er det lov, eller er det blandingsprodukt??

Ister betyr jo FETT, og medister betyr da: med-fett. Så er ikke medisterkaker greit da? :ler:

:danser: SKRYYYYYYYYYYYYYYYYT!!! :danser:

Nei, ikke medisterkaker - 5.9 g karbohydrater pr 100.

Merker du det på klærne dine og ringene dine også NovaFlare - eller "bare" på vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det godt på ringen min, og folk rundt meg sier at jeg har blitt så mye smalere i ansiktet, enda de ikke visste at jeg gikk på diett :klemmer: Er SÅ gøy! Kan ikke huske sist vekta målte 73 kg :fnise: I morgen skal jeg måle meg rundt livet, så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Merker det godt på ringen min, og folk rundt meg sier at jeg har blitt så mye smalere i ansiktet, enda de ikke visste at jeg gikk på diett :klemmer: Er SÅ gøy! Kan ikke huske sist vekta målte 73 kg :fnise: I morgen skal jeg måle meg rundt livet, så får vi se :)

Så bra.

Husk på dette neste gang du har lyst til å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å gi faen hele tiden jeg, men det er bare fordi det er påske, og at jeg ikke får kjøpt sjokolade på helsekost nå. Hadde jeg bare hatt NOE å kose meg med, så hadde det gått bedre. Men kiloene holder meg igang. Krem med søtning er ikke akkurat noe jeg orker å spise mye av, og søtbehovet forsvinner overhodet ikke av det, det MÅ sjokolade til, men gjerne sukkerfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh nå ble jeg glad!!!!!! Sånn skinkeost og baconost på tube inneholder 0 karber!!!

Mmmm, digg med hardkokt egg med baconost på :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Åh nå ble jeg glad!!!!!! Sånn skinkeost og baconost på tube inneholder 0 karber!!!

Mmmm, digg med hardkokt egg med baconost på :klemmer:

Hmm - det står i en av linken jeg har lagt inn at man ikke skal spise sånn ost. Vet ikke hvorfor altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Trenger litt skryt jeg da, 4 kg på 4 dager!!! Det er jo helt sykt !!!

Har lyst på medisterkaker jeg, er det lov, eller er det blandingsprodukt??

Ister betyr jo FETT, og medister betyr da: med-fett. Så er ikke medisterkaker greit da? :ler:

Jepp, det går veldig fort i begynnelsen, både på grunn av ketosen og fordi kroppen mister litt vann.

Medisterkaker inneholder mel som bindemiddel, så der er det karber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hvorfor er det dumt med mykost så lenge den inneholder 0 karber? Grunnen til at de sier at man ikke skal spise sånt på lavkarbo er jo nettopp at den gjerne er tilsatt karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Hvorfor er det dumt med mykost så lenge den inneholder 0 karber? Grunnen til at de sier at man ikke skal spise sånt på lavkarbo er jo nettopp at den gjerne er tilsatt karbohydrater.

Jeg vet ikke, men det står her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ah, på atkins induksjon ja ;) Men der får man heller ikke lov å innta noe koffein, og det er det mange som synder grovt på under ketogene dietter. Som sagt, jeg tror grunnen til at smøreost er "fy" er fordi det inneholder så mye karbohydrater vanligvis. Men når det ikke er det, (og jeg tviler på at NovaFlare har tenkt å basere hele sitt kosthold på smøreost ;) ) så tror jeg ikke det er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Ok.

Jeg drikker koffeinfri kaffe nå.

Men nå skal jeg lage seigmenn, sjokoladeis med valnøtter og karamellpudding - supernam. :hoppe:

De hadde ikke baconcrisp i butikken, men jeg kjøpte gammeldags baconsvor. supernam. :hoppe:

Eneste jeg ikke fikk tak i var ketolyse soyaprotein, men det aner jeg jo ikke hva er en gang. Så da får jeg ikke bakt brød før jeg får tak i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjukka
Ah, så det er ketolysekuren du går på?

Jeg vet ikke hva jeg går på jeg, har ikke noen bok eller program å se på. Jeg leste et sted at det kan være dumt å drikke koffein når man skal holde kroppen i ketose, så da gjør jeg jo ikke det.

Det brødet var en oppskrift fra naboen til dr. Torkil (husker ikke etternavnet), og inne på lavkarbo.no var det mange som synes det er godt - så da vil jeg prøve. For det hadde vært greit for variasjonens del å spise en skive eller to. Funker det, så kan jeg jo lage pizza også. *jippi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest-M-

Jeg har hatt kjemperesultater med ketolyse. Gikk ned 30 kilo på et år, og holder fortsatt vekta etter 2 år.

Så alle de som snakker om kalorier, og at denne kuren ikke virker, kan gå og gjemme seg for min del!!

Vet at dette var en digresjon i forhold til det dere diskuterer her akkurat nå, men tenkte kanskje jeg kunne være litt til inspirasjon for andre.

Og skulle noen ha spørsmål eller trenge moralsk støtte, stiller jeg gjerme....

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Utrolig bra jobbet Gjest-M!

Ketolyse går jo at the end of the day også ut på kalorier da, ettersom ketosen gjør at man mister matlysten og at en høy fett/proteindiett gjør at man spiser mindre.Men det er jo bare positivt i den forstand at man ikke føler man sulter seg, som man gjerne gjør på rene lavkaloridietter :)

Brødoppskriftene på lavkarbo er ikke så ille de,men bare ikke forvent at de skal smake "brød" for det gjør de ikke. Til det kreves dessverre mel :) Men det går greit som en erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Heiii Gjest-M - du er veldig velkommen. :hoppe:

Jeg har hatt kjemperesultater med ketolyse. Gikk ned 30 kilo på et år, og holder fortsatt vekta etter 2 år.

Så bra! Hvordan spiser du nå da?

Så alle de som snakker om kalorier, og at denne kuren ikke virker, kan gå og gjemme seg for min del!!

Spiste du så mye kalorier du bare ville?

Vet at dette var en digresjon i forhold til det dere diskuterer her akkurat nå, men tenkte kanskje jeg kunne være litt til inspirasjon for andre.

Her snakker vi om alt, så alle innsoill er velkomne uansett hvilket tema som pågår til enhver tid.

Og skulle noen ha spørsmål eller trenge moralsk støtte, stiller jeg gjerme....

Orker du å fortelle hva du gjorde for å gå ned?

Lykke til:)

Takk - det trenger iallefall jeg. :)

-------------

Nå har jeg lagd karamellpudding og sjokoladeis med valnøtter. Nå skal det bli kos i heimen. :hoppe:

Har lagd noe som i utgangspunktet skulle bli seigmenn, men vet ikke helt hva det blir. Har brukt gelantinpulver og fun light. Skal det stå i kjøleskapet for å stivne tro?

Tror jeg har brukt nok gelantin. For gele skulle man bruke 1 liter vann til hele posen med gelantinpulver, jeg brukte ca 3,5 dl. Bør vel funke det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Hei igjen, takk for hyggelig velkomst:))

På det første spørsmålet ditt, kan jeg si at jeg spiser ganske normal mat. Har byttet ut alt brød med grove knekkebrød med forskjellig pålegg. F.eks ost, pølse, skinke, egg. Spiser vanlig middagsmat, men lite poteter, ris, pasta. Bruker heller mer grønnsaker.

Drikker mye vann. Styrer unna sukker og raske karbohydrater, selvfølgelig.

Kalorier brydde jeg meg null og niks om, telte bare karbohydrater. Holdt meg under 15-20 g. karber pr dag.

Det jeg gjorde for å gå ned, var ganske enkelt å være veldig fokusert på hva jeg spiste. Var utrolig disiplinert med mat, drakk masse vann og gikk tur hver dag.

Kiloene bare raste av meg. Etter å ha prøvd ALT var jeg klar for å gi opp, og innfinne meg med å være feit. Til jeg kom over ketolyse, og den ga meg rett og slett et nytt liv.

En ting som var veldig viktig for meg, var å fokusere på det jeg faktisk kunne spise, framfor å synes synd på meg selv for alt jeg ikke kunne spise.

Denne dietten passer slett ikke for alle, men for meg har det vært en mirakelkur:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...