Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukka
Det er nok ikke bare vann du har gått ned. Et væsketap på 5 kilo ville vært dramatisk. 2-3 kilo væsketap er mer riktig, tror jeg.

Ok, da har ejg kanskje gått end 2 kg med annet enn vann på fire uker, ikke akkurat så mye å hoppe i taket for, men men - det er bare å stå på det.

Det var da veldig dyrt for 4 brød....hvor har du kjøpt ingrediensene? Kan ikke huske at jeg betalte så mye for soyaprotein m.m

Soyaproteinen kjøpte jeg på helsekostbutikk. Kostet 300,- for en boks på 750 gram. Så kommer sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner og valnøtter i tillegg + noe mer jeg ikke husker i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

imorgen skal jeg begynne på ketose:D har lest HELE tråden nå..tok jammen tid;) men nå skjønner jeg d meste.

Har forresten i 3 uker godt på vanlig lavkarbo kur, men ikke lav nok til ketose. Vet ikke hvor mye jeg har gått ned men jeg merker d på klærne..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også i gang!

Så langt har jeg ligget mellom 15 og 17 g karbohydrater.

Vekt eier jeg ikke så der har jeg ingen kontroll, men har tatt en full "bodyscan" med målinger av store deler av kroppen. Blir spennende å ta neste måling om ei ukes tid..

Ellers må jeg jo si at det er ganske spesielt å ha fløte og seterrømme i kjøleskapet mitt - det har jeg aldri hatt tidligere. Har heller ikke for vane å spise egg og bacon til frokost, eller å fråtse i ost.. Må i alle fall venne meg til denne nye måten å spise på. Så langt har det gått bra, jeg gleder meg til resultatene begynner å sees..

Vi får holde sammen her inne og motivere hverandre til å nå målene våre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Da er jeg også i gang!

Så langt har jeg ligget mellom 15 og 17 g karbohydrater.

Vekt eier jeg ikke så der har jeg ingen kontroll, men har tatt en full "bodyscan" med målinger av store deler av kroppen. Blir spennende å ta neste måling om ei ukes tid..

Ellers må jeg jo si at det er ganske spesielt å ha fløte og seterrømme i kjøleskapet mitt - det har jeg aldri hatt tidligere. Har heller ikke for vane å spise egg og bacon til frokost, eller å fråtse i ost.. Må i alle fall venne meg til denne nye måten å spise på. Så langt har det gått bra, jeg gleder meg til resultatene begynner å sees..

Vi får holde sammen her inne og motivere hverandre til å nå målene våre! :)

Lykke til L79. :)

Jeg synes også det er spesielt, for ikke å si uvant, å spise så mye fett. Jeg spiste nesten ikke fett før - for det meste frukt og grønnsaker, så overgangen har vært stor.

Nå om dagen er jeg rett og slett matlei. Tror jeg er lei av all den fete maten. Må ta tak i det til uken, og finne noen greie matretter.

Har du merket noe til hodepine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Jeg begynner i dag jeg også :) Har tenkt meg en tur på butikken, og kjøpe litt mat. Jeg skulle gjerne hatt noen tips til hva jeg kan spise :sjenert:

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok litt plaga med hodepine, men har vært usikker på om jeg har fått i meg nok vann. Kan nok være en kombinasjon av kroppslig drenering og den nye kosten..

Når det gjelder innkjøp av mat - så har jeg følgende i kjøleskapet: seterrømme, matfløte, egg, bacon, kylling, pesto, blomkål, brokkoli, salat, tomater og farris. (kommer ikke på mer i farten.)

Ellers bruker jeg meierismør med havsalt og extra virgin olive oil.

I boka står det en del ok matretter, men jeg har ikke prøvd noe særlig av det enda. Får vente til fantasien tar slutt og jeg trenger nye impulser. Er det noen som har testa ut noen av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lølø

TEIT SPM...

jeg har ikke kjøkkenvekt så jeg lurer på hvordan jeg da regner ut gram. Er på ketose og tenker 15-20 gram karbo ved inntak av grønnsaker hver dag, men det ble litt vanskelig å finne ut hvor mye grønnsaker jeg egentlig skal spise.

idag har jeg spist 1 egg med 2 synnøvehvitost skiver og 1 tomat.

har kutta opp mye rapidsalat og stilkselleri i en bolle, men aner ikke hvor mye jeg kan sette til livs ved neste middag.skal ha enten kyling eller kotelett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg bruker den løsningen at jeg er medlem av somebody, der man har måleenheter som stk, båter etc. Det er på ingen måte en fullgod erstatning for en kjøkkenvekt (som heller ikke er så dyrt og en god investering, så kjøp en) men det gir deg et ca estimat. Det kan være du har muligheten på gratisvariantene av slike kaloritellere også, det har jeg ikke undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Jeg begynner i dag jeg også :) Har tenkt meg en tur på butikken, og kjøpe litt mat. Jeg skulle gjerne hatt noen tips til hva jeg kan spise :sjenert:

Du må sette deg ordentlig inn i hva ketolysedietten går ut på, før du går i gang med den. Hvis du ikke har peiling på hva du bør spise og ikke spise, er du ikke godt nok forberedt.

Du kan ikke være litt på diett med denne kuren. Her er det et stramt regime, og går du i baret på maten, kan du risikere å legge på deg, i stedet for å gå ned.

Kjøp boka som heter Ketolysekuren og les den skikkelig før du begynner. Den får du kjøpt i de fleste bokhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag 1

frokost: 1 egg 1 tomat 2 osteskiver

middag 1 kotelett med rapidsalat og stangselleri som svømte i olje:p

-50 g baconsvor

er baconsvoret helt på trynet eller? d var ikke så mye+ d var massssse fett og protein.

tror jeg er på ca 10.5 g karbo nå...

konklusjon: METT.

Har vært å handla mer egg,bacon,kylling,laks og wokgrønnsaker.tjoho!

Og er det egentlig greit å ta situps og armhevinger mens man holder på? Liker det.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Trening i ketose føles ofte tyngre enn vanlig (fordi ketosen gjør at man ikke har samme energinivå, vanligvis) men rolig trening er ikke noe problem på en ketogen diett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki..så du syns ikke matvalget idag var helt på bærtur?:P

er litt fersk i ketose-gamet,men gammel traver i slankemetoder generelt :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Jeg synes jo godt man kan droppe bacon-kjøret på ketogen diett og spise masse fet fisk, med hensyn til Omega-3. Laks = gull. Veldig mange begrenser seg til bacon, rømme og fløte på sånne dietter. Ketose er faktisk ikke så mye hokus pokus, det er bare antall karb og å få i seg nok fett som er avgjørende. Hvis du synes det blir ekkelt med så mye fet mat, kan kanskje en omega-3 olje hjelpe deg på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo godt man kan droppe bacon-kjøret på ketogen diett og spise masse fet fisk, med hensyn til Omega-3. Laks = gull. Veldig mange begrenser seg til bacon, rømme og fløte på sånne dietter. Ketose er faktisk ikke så mye hokus pokus, det er bare antall karb og å få i seg nok fett som er avgjørende. Hvis du synes det blir ekkelt med så mye fet mat, kan kanskje en omega-3 olje hjelpe deg på vei :)

Neida, fet mat liker jeg:D

lurer på om karbolageret mitt har tømt seg nå,siden jeg har vært veldig streng på det de siste ukene..fikk litt ondt i hodet etter middag liksom..:P

jeg tar gerimax-vitamin om morgenen da.+jeg har kjøpt inn masse laks<3 har ikke kjøpt inn noe rømme eller fløte. klarer meg godt på simple retter faktisk:) + jeg har ikke det MÅ HA SJOKOLADE suget..pjuh..har vært heldig med den ass:) ps:er d mulig å gå noe ned på 1 dag? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Haha... er du på dag 1? Det tror jeg er i overkant optimistisk ja. Ketose havner du nok ikke i før etter 2-3 dager, litt ettersom hvor mye du veier og hvor fulle glykogenlagrene dine var i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha... er du på dag 1? Det tror jeg er i overkant optimistisk ja. Ketose havner du nok ikke i før etter 2-3 dager, litt ettersom hvor mye du veier og hvor fulle glykogenlagrene dine var i utgangspunktet.

æsj... :sjenert:

evig optimist..hehe.men glykogenlagerene var relativt tomme så..kansje et par kg til neste uke da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

I ketose detter man så og si alltid ned noen kilo veldig fort, for kroppen holder på en del vann så lenge det er karbohydrater i kosten. Det er forsåvidt ikke negativt, veldig mange føler seg "flate" når de går på en sånn diett fordi muskelglykogenet forsvinner og man dermed får mindre definerte muskler. Også har man fettapet i tillegg, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Æsj, det ser ut til at dette blir veldig vanskelig for meg. Har en jobb der vi spiser middag sammen, og det er så vanskelig å få laget noe jeg kan spise.... Var veldig flink i går, men føler meg ikke helt bra nå. Er så ekstremt sulten! Skal på kurs i dag, og der får vi mat, og det er jo garantert noe jeg ikke kan spise. Har lyst til å gi meg allerede. Kanskje prøve en lavkarbo-diett? Det hjelper vel til noe det også? Har jo som sagt ikke så altfor mye overvekt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det ser ut til at dette blir veldig vanskelig for meg. Har en jobb der vi spiser middag sammen, og det er så vanskelig å få laget noe jeg kan spise.... Var veldig flink i går, men føler meg ikke helt bra nå. Er så ekstremt sulten! Skal på kurs i dag, og der får vi mat, og det er jo garantert noe jeg ikke kan spise. Har lyst til å gi meg allerede. Kanskje prøve en lavkarbo-diett? Det hjelper vel til noe det også? Har jo som sagt ikke så altfor mye overvekt heller.

Du kan jo si at du er på en noe spess diett eller noe :fnise: Men joda du kan prøve en lavkarbi uten å være i ketose. Jeg gikk på en i 3 uker før denne og d funka greit det.

Dag 2 av min ketose-diett og våknet med vondt i hodet og har d fremdeles. Men men...jeg øser innpå med vann og skal ha meg en tur ut i frisk luft før middag. Laks! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...