Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig
Enig, og derfor mener jeg altså at det ikek er et moment i denne saken. ;)

Nei, men det er viktig å presisere likevel, for enkelte pushere av lavkarbo har jo fått det for seg at ketose = helt som normalt og det er ikke helt tilfelle ;) På ketogen diett løfter jeg mindre vekt og det er (enda) tyngre på tredemøllen enn vanlig =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest-M-
Kunne du gi et eks. på en dagsmeny slik du lever i dag?

Beklager å blande meg inn i tråden og avsporer litt her men håper det er greit.

Her er det ingen innblandinger eller avsporinger, bare folk som prøver å hjelpe og støtte hverandre, føler jeg.

Eksempel på dagsmeny kan være:

Frokost: 2 havreknekkebrød med ost eller pølse og majones

eller omelett eller egg og bacon

Lunsj: Blandet salat av isbergsalat, agurk, tomat, purre, vårløk, paprika, skinke/reker/bacon....hva jeg måtte ha i hus.

Noen dager spiser jeg knekkebrød til lunsj

Middag: Rent kjøtt/fisk/kylling med masse grønnsaker eller salat. Når jeg ikke er på diett, spiser jeg LITT pasta/ris/potet. Passer da på å spise pasta/ris med lav GI.

Kveldsmat kan være knekkebrød eller en youghurt. Kanskje oppskårne grønnsaker med dip. Eller spekemat og eggerøre.

Til mat drikker jeg for det meste vann eller te. Til kosedrikke bruker jeg pepsi max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen innblandinger eller avsporinger, bare folk som prøver å hjelpe og støtte hverandre, føler jeg.

Eksempel på dagsmeny kan være:

Frokost: 2 havreknekkebrød med ost eller pølse og majones

eller omelett eller egg og bacon

Lunsj: Blandet salat av isbergsalat, agurk, tomat, purre, vårløk, paprika, skinke/reker/bacon....hva jeg måtte ha i hus.

Noen dager spiser jeg knekkebrød til lunsj

Middag: Rent kjøtt/fisk/kylling med masse grønnsaker eller salat. Når jeg ikke er på diett, spiser jeg LITT pasta/ris/potet. Passer da på å spise pasta/ris med lav GI.

Kveldsmat kan være knekkebrød eller en youghurt. Kanskje oppskårne grønnsaker med dip. Eller spekemat og eggerøre.

Til mat drikker jeg for det meste vann eller te. Til kosedrikke bruker jeg pepsi max.

Du spiser jo ikke mye kalorier da i løpet av en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Nei, men det er viktig å presisere likevel, for enkelte pushere av lavkarbo har jo fått det for seg at ketose = helt som normalt og det er ikke helt tilfelle ;) På ketogen diett løfter jeg mindre vekt og det er (enda) tyngre på tredemøllen enn vanlig =D

Men da bør det presiseres at det gjelder aktive idrettsfolk, ikke oss hobbymosjonister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Her er det ingen innblandinger eller avsporinger, bare folk som prøver å hjelpe og støtte hverandre, føler jeg.

Ja, her hjelper vi hverandre. Er det andre som kan ha hjelp av denne tråden er det bare fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Men da bør det presiseres at det gjelder aktive idrettsfolk, ikke oss hobbymosjonister.

Men er ikke Bolledeig hobbymosjonist da, og opplever hun ikke at det blir tyngre på trening under ketogen diett? Så da gjelder det kanskje for flere enn bare toppidrettsutøvere?

Bare nysgjerrig altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Men er ikke Bolledeig hobbymosjonist da, og opplever hun ikke at det blir tyngre på trening under ketogen diett? Så da gjelder det kanskje for flere enn bare toppidrettsutøvere?

Bare nysgjerrig altså.

Det finnes mange ganger så mange aktive idrettsfolk som det finnes toppidrettsfolk, så de to uttrykkene er ikke synonyme.

Men kanskje du får et bedre svar om du starter en egen tråd om emnet?

Var det ikke egentlig snakk om hvorvidt man fikk i seg uforsvarlig lite karbohydrater eller ikke når man er i ketose? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det finnes mange ganger så mange aktive idrettsfolk som det finnes toppidrettsfolk, så de to uttrykkene er ikke synonyme.

Men kanskje du får et bedre svar om du starter en egen tråd om emnet?

Var det ikke egentlig snakk om hvorvidt man fikk i seg uforsvarlig lite karbohydrater eller ikke når man er i ketose? :klø:

Tråden er lang, så jeg har nok ikke fått med meg alt.

Jeg leser innimellom, for jeg lurer på om ketogen diett kan være noe for meg for å bli kvitt de siste 5 kiloene. Men så er det det at jeg trener nokså mye, og det er hardt nok fra før, så hvis det blir enda tyngre, så....da er det nok ikke noe for meg.

Håper på oppklaring, Bolledeig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Tråden er lang, så jeg har nok ikke fått med meg alt.

Jeg leser innimellom, for jeg lurer på om ketogen diett kan være noe for meg for å bli kvitt de siste 5 kiloene. Men så er det det at jeg trener nokså mye, og det er hardt nok fra før, så hvis det blir enda tyngre, så....da er det nok ikke noe for meg.

Håper på oppklaring, Bolledeig!

Ketogene dietter er ikke noe for mennesker som skal ned noen få kilo. Den passer best for mennesker som har minst 10-15 kilo overvekt å kvitte seg med.

Svarer selv om jeg ikke er Bolledeig, jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ketogene dietter er ikke noe for mennesker som skal ned noen få kilo. Den passer best for mennesker som har minst 10-15 kilo overvekt å kvitte seg med.

Svarer selv om jeg ikke er Bolledeig, jeg....

Ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Men er ikke Bolledeig hobbymosjonist da, og opplever hun ikke at det blir tyngre på trening under ketogen diett? Så da gjelder det kanskje for flere enn bare toppidrettsutøvere?

Bare nysgjerrig altså.

Hehe, ikke sånn, men jeg har i gjennomsnitt trent mellom 4-5 ganger i uken, og en del tøffere enn vanlig "mosjon". Det gikk helt fint, men jeg sluttet å øke i styrkeøvelser etc.

Alt blir tyngre i ketose, selv vanlig mosjon. Poenget mitt var vel at man ikke presterer optimalt, og at derfor en ketogen diett ikke akkurat er å anbefale for idrettsutøvere, eller folk som skal prestere på topp f.eks på skole etc (rundt eksamenstider med andre ord). Men igjen, selv om det kan være vanskelig å komme inn i ketose er det svært lett å komme ut av den, så om man ser det blir for tungt er det jo faktisk ikke verre enn å øke mengden karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går så bra så :) Har ikke veid meg på noen dager, men jeg kommer inn i bukser jeg aldri har kommet inn i før *jippi*

Fant ut av kjøttdeig med bittelitt tacomix var helt strålende sammen med salat med masse ost i og seterrømme *sikle*

Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aner ikke, til jeg har gått ned 8 kg til, regner jeg med, og så blir det Fedon etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Da har jeg endelig fått kjøpt meg ketosestix og testa meg. Jeg er i ketose (nest sterkest, selv om det ikke har noe å si for ketosen). Hadde ikke noe utslag på glykose.

Det dumme ved å ikke ha vekt er at det er litt vanskeligere å sjekke hvor mye man går ned. Jeg skulle ønske det var mulig å merke resultater fra dag til dag. *utålmodig* :ler:

Men at jeg har gått ned er sikkert, buksa som før var trang i lårene slenger.

Og egentlig har det jo gått veldig kort tid da, bare 2,5 uke. Regner med det går litt tregere fremover nå også siden man gjerne får litt gratis virkning siden det forsvinner så mye vann.

Men fy det koster å gå på ketogendiett. Jeg var ganske småspist før, og da for det meste frukt og grønt. Nå går det i fløte og feite oster. :ler:

I dag kjøpte jeg fløte på tilbud, kr 5,- for 3/4 liter. Kjøpte 7,5 liter jeg. :hoho:

Måtte forte meg å lage mat av den siden den går ut på dato på fredag.

Stekte opp 2 kg kyllingfilet og lovlige grønnsaker og lot det surre i hauger med fløte. Porsjonerte i plastbokser og skal putte det i fryseren, så er det bare å ta opp når jeg har lyst på. 2 liter fløte frøys jeg ned i isterningposer, så kan jeg bare forsyne meg med en bit når jeg skal ha kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Da har jeg bakt to soyaproteinbrød.

Fullstendig galskap kom jeg på etter å ha kjøpt alle ingrediensene. :roll:

To brød koster ca kr. 250,-.

Hvis disse brødene ikke gjør meg slank, pen og rynkefri, ja da blir jeg forbanna asså. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

I dag har jeg lagd marengs av eggehvite og splenda.

Gikk helt fint det, og smakte helt greit. Var annerledes i smaken enn når jeg lager med sukker, men altså helt greit.

Men æsj, jeg synes jeg har stått stille med vektnedgang i mange dager nå. Kanskje på tide å prøve gamle klær igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...