Gå til innhold

Politihøgskolen 2008

MorHubro

Anbefalte innlegg

Håper det går bra med treningen deres? det er ikke lenge igjen nå.. for meg er det bare 17 dager (!) og jeg skal opp fra 5 til 8 reps og fra 27 til 28 runder... hardt.

Det her skal bli artig å se resultatet på, hvem som kommer med og ikke.. så kan søkere 09 sitte å lese i spenning på det her senere.. drama.

Noen som leser noe bra mtp intervjuene, artikler, kilder osv?

og even, fått noe brev enda?

Ha en fin søndag videre... ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første drar vel inn på opptak denne uken..

Vil bare ønske dere LYKKE TIL!!!

:tommelopp:

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med treningen deres? det er ikke lenge igjen nå.. for meg er det bare 17 dager (!) og jeg skal opp fra 5 til 8 reps og fra 27 til 28 runder... hardt.

Det her skal bli artig å se resultatet på, hvem som kommer med og ikke.. så kan søkere 09 sitte å lese i spenning på det her senere.. drama.

Noen som leser noe bra mtp intervjuene, artikler, kilder osv?

Ha en fin søndag videre... ! :)

Kanskje å gjenta noe de fleste vet, men vil igjen anbefale å leie/kjøpe Politiblikket av LIV FINSTAD, den har gitt meg mye egentlig!

Ellers så er vel disse forskjellige politihjemmesidene og info om justisdepartementet greit å få med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MikeDelta, hvordan går det?

Skal du inn i morgen eller har du fått utsettelse? Andre som skulle inn i morgen?

Ønsker dere vertfall lykke til!! Gogo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Kanskje å gjenta noe de fleste vet, men vil igjen anbefale å leie/kjøpe Politiblikket av LIV FINSTAD, den har gitt meg mye egentlig!

Enig i dette. Jeg begynte på den i går, og synes det er en veldig interessant bok sålangt. Særlig spennende er det å lese hendelsene som hun selv var vitne til da hun var med patruljer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i dette. Jeg begynte på den i går, og synes det er en veldig interessant bok sålangt. Særlig spennende er det å lese hendelsene som hun selv var vitne til da hun var med patruljer ut.

Ja :) Enig,

Og til alle dere som ikke har kommet til kapittel 8 før dere skal inn, les dette først!! Står om nemda, hva de ser etter o.s..v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skriver under på denne. Liv Finstad boka er et bra grunnlag, selv om det ikke er noe lærebok sådan, så gir det et bra innblikk i politirollen og det der politiblikket:)

leste den ferdig i jula.. noe langdrygt på enkelte steder, kunne sikkert korta ned litt. men kapittel åtte som sagt her er veldig greit å ha lest ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Og til alle dere som ikke har kommet til kapittel 8 før dere skal inn, les dette først!! Står om nemda, hva de ser etter o.s..v

Hehe, jeg skummet avsnittene om dette før jeg begynte på kapittel 1. Og jeg må si at jeg som jente kjente meg litt igjen i beskrivelsene. Det er ingen tvil om at noen år med idrett blant annet teller utrolig positivt, og det er i alle fall bra for meg...

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Ja, heldigvis fikk jeg innvilget utsettelse. Hvis ikke hadde det ikke stått så bra til i morgen... er på vei tilbake igjen etter influensaen og det bærer treningen om dagen preg av. Men håper jeg er tilbake i form etter en ukes innhenting :)

Når det gjelder Politiblikket er det en fin bok det, spennende å lese om hverdagen til Politiet. Har studert et emne kriminologi dette semesteret og der er boka pensum. Noe man kan ta med seg når man leser boka er at den til tider er lite vitenskapelig. Finstad skriver ofte at hun "fikk inntrykk av..." eller "opplevde det som at...", altså ikke utvetydige konklusjoner basert på grundig forskning. Hun har også en del lettvinte slutninger når det gjelder politivold osv. i mine og foreleserens øyne.

Ellers om noen er interessert har jeg mulighet til å tipse dere om hvor dere kan få tak i "Politiet", en serie i 12 episoder som følger Politet på jobb i Asker og Bærum PD. Spennende den også :)

Lykke til alle som skal inn de nærmeste dagene!

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle de som skal inn å gjøre sitt beste nå på mandag...

Jeg sier som AC/DC:

For Those about to rock, WE SALUTE YOU!

Litt Harry kanskje, meeeen det er bare gøy... :D

Lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Ellers om noen er interessert har jeg mulighet til å tipse dere om hvor dere kan få tak i "Politiet", en serie i 12 episoder som følger Politet på jobb i Asker og Bærum PD. Spennende den også :)

Denne serien husker jeg at jeg pleide å se på. Veldig interessant å se hvordan de jobber.

Fint du fikk utsettelse. Når skal du inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldigvis fikk jeg innvilget utsettelse. Hvis ikke hadde det ikke stått så bra til i morgen... er på vei tilbake igjen etter influensaen og det bærer treningen om dagen preg av. Men håper jeg er tilbake i form etter en ukes innhenting :)

Når det gjelder Politiblikket er det en fin bok det, spennende å lese om hverdagen til Politiet. Har studert et emne kriminologi dette semesteret og der er boka pensum. Noe man kan ta med seg når man leser boka er at den til tider er lite vitenskapelig. Finstad skriver ofte at hun "fikk inntrykk av..." eller "opplevde det som at...", altså ikke utvetydige konklusjoner basert på grundig forskning. Hun har også en del lettvinte slutninger når det gjelder politivold osv. i mine og foreleserens øyne.

Lykke til alle som skal inn de nærmeste dagene!

HVOR KAN DU FÅ TAK I DEN SERIEN, HVORDAN, JEG VIL HA DENNE SER DU?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du spør! :)

Har dessverre ikke fått noe brev enda, men jeg snakket med en politidame litt oppe i systemet, og hun sa at søkerne som skal på opptak i Kristiansand (dvs. meg, og sikkert noen flere) kommer til å få brev litt senere enn alle andre pga. sykdom, eller noe. De andre jeg kjenner her nede, som også har søkt, har heller ikke fått brev enda, så det er heldigvis ikke bare meg.

Får rett og slett bare vente og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du spør! :)

Har dessverre ikke fått noe brev enda, men jeg snakket med en politidame litt oppe i systemet, og hun sa at søkerne som skal på opptak i Kristiansand (dvs. meg, og sikkert noen flere) kommer til å få brev litt senere enn alle andre pga. sykdom, eller noe. De andre jeg kjenner her nede, som også har søkt, har heller ikke fått brev enda, så det er heldigvis ikke bare meg.

Får rett og slett bare vente og se.

Sä bra at du fikk litt svar pä det. Bare ä ha tolmodighet da.. ogsä fär du ekstra tid til ä trene og.. lucky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nå er de første ferdige med fystestene.. Nesten litt missunnelig.

Hvem er det som er inne i dag da? :)

Jeg vet, gleder meg til ä bli ferdig nä altsä..

tenkte pä den der stupe starten i svömminga.. det er slik alle starter pä testen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de første ferdige med fystestene.. Nesten litt missunnelig.

Sukk..ja..-du er ikke alene! Gleder meg veldig til den dagen er over..-da er jo det bare nemden igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
tenkte pä den der stupe starten i svömminga.. det er slik alle starter pä testen eller?

Jeg tror man kan velge mellom å stupe og å begynne hengende fra kanten. Jeg vil tro det er raskest å stupe, i alle fall dersom man ikke sikter rett ned i dypet. Så må man jo bare feste svømmebrillene godt, slik at de ikke ligger igjen i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan velge mellom å stupe og å begynne hengende fra kanten. Jeg vil tro det er raskest å stupe, i alle fall dersom man ikke sikter rett ned i dypet. Så må man jo bare feste svømmebrillene godt, slik at de ikke ligger igjen i vannet.

tipper stuping lønner seg. På 12.5m basseng som i oslo - så er man jo fremme på andre siden uten større anstrengelser.

"bare" 7 lengder igjen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...