Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Ja, folkens. Da var det ENDELIG min tur til å få brev :)

Tenkte jeg kunne meddele at jeg er blitt kalt inn til opptak 2. april i Kristiansand. Kanskje på tide å begynne å trene? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, folkens. Da var det ENDELIG min tur til å få brev :)

Tenkte jeg kunne meddele at jeg er blitt kalt inn til opptak 2. april i Kristiansand. Kanskje på tide å begynne å trene? :gjeiper:

He he det var da enda godt du fikk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

"Av de 1880 søkerne, er det kun 560 av søkerne som oppfyller skolens krav."

Betyr det at det kun er 560 søkere som har blitt innkalt til opptak? Det høres ut som et veldig lavt tall. I såfall kan man jo risikere at det er under 432 stykker som er kvalifisert til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Av de 1880 søkerne, er det kun 560 av søkerne som oppfyller skolens krav."

Betyr det at det kun er 560 søkere som har blitt innkalt til opptak? Det høres ut som et veldig lavt tall. I såfall kan man jo risikere at det er under 432 stykker som er kvalifisert til slutt.

Har lest at det er ca 1450 som er blitt innkalt til fysisk test i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ikke kommer klart frem i artikkelen, men som faktisk menes, er at disse tallene er basert på fjorårets opptak, altså 2007. Av de 1880 som søkte PHS, så var det kun 560 som ble skikket. 432 av disse 560 ble da tilbudt skoleplass på grunnlag av antall konkurransepoeng.

Disse tallene har ingenting med årets opptak å gjøre, da 1990 personer har søkt PHS, og 1400-1500 er blitt kalt inn til opptak (kilde: ansatte på PHS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen som har hört om noen som har vaert inne enda?

jeg har skikkelig nerver jeg nä.. jeg gleder meg, men samtidig sä utrolig nervös:) hehe.. gär i min egen verden her.. litt usosial osv :gjeiper:

men ja over en uke igjen...gooood tid:)

gratulerer med brev even, va pä tide:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når folk fortløpende har vært inne, føl dere mer enn velkommen til å poste spørsmål dere har fått av opptaksnemda (spesielt for de som skal inn i Oslo) :)

Edit: skriveleif

Endret av anavrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da måtte det skje med meg og, første sykedager på laang tid. Og ingen muligheter til å ta seg fri fra jobben heller for å ligge i senga, som jeg burde. Også er det selvfølgelig møte i Oslo i dag, har lite lyst til å sitte 5 timer i bil i kveld..Hodet er tungt, og halsen har vrengt seg. Vondt i alle kroppens deler :P

Huff, trenger trøst :P Må i allefall bli frisk fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_audun_*

1990 søkere? Har jo ikke hørt annet i media om at det er rekordlave søkertall til Phs. Men kanskje en del av lønnskampen det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvemannen

I morgen er det premiere på Ulvenatten! Skikkelig politiaction, men kanskje ikke rot i den hverdagen mange her skal møte. Moro uansett! Deltastyrken har faktisk trent skuespillerne som spiller i denne filmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Da måtte det skje med meg og, første sykedager på laang tid.

Kjedelig. Jeg kjenner antydning til vondt i halsen, og det betyr som oftest at en forkjølelse er på vei. Litt rart, siden det kun er en måned siden jeg sist var forkjølet. Har 1000 mg. med C-vitamin i skapet, men jeg vet ikke om jeg tør å prøve meg på det. Da risikerer jeg jo bare å utsette forkjølelsen slik at jeg blir dårlig rett før opptaket 12. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_månestråle_*
Lurte bare på om noen andre amatørsvømmere har erfaring med svømmetruse vs shorts.. Stor forskjell tidsmessig?

Ikke bruk shorts:((( Bruk badebukser/truse eller tettsittende shorts. Du kan spare litt tid på det, det er ikke snakk om mye, men litt:))) badehette anbefaler jeg:))) Lykke til!!! Går nok bra uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte bare på om noen andre amatørsvømmere har erfaring med svømmetruse vs shorts.. Stor forskjell tidsmessig?

Jeg synes de er MYE tyngre å svømme med shorts enn det er med ordentlig svømmetøy. Kan være at du sparer et sekund eller to på å bruke ordentlig tøy, og det kan være de to sekundene som gjør at du består og kommer inn... Det er viktige to sekund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes de er MYE tyngre å svømme med shorts enn det er med ordentlig svømmetøy. Kan være at du sparer et sekund eller to på å bruke ordentlig tøy, og det kan være de to sekundene som gjør at du består og kommer inn... Det er viktige to sekund...

Sier meg enig i det. Blir mye tyngre å svømme med vanlig shorts da de tar til seg mye vann og blir tunge. Investerte i noe skikkelig svømmetøy, koster ikke mer en 2-300 for en tettsittende svømmeshorts, er verdt hver krone.

Ellers er jeg nå klar til opptak på tirsdag, fikk endelig testa meg i løpeprøven etter utallige utsettelser :sjenert:

Resultatet ble 29.5 runde, så får vi bare håpe at det går bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_månestråle_*
Ingen som skal inn 11.mars i Trondheim her vel?

Jeg skal inn 4mars i trondheim, noen flere???? Jenter bruk badedrakt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn 4mars i trondheim, noen flere???? Jenter bruk badedrakt:)

En venninne av meg svømte i bikini... Hun mista toppen når hun stupte utti... dreit i det, men synes det ble litt flaut når hun skulle svømme rygg... hehe, men hun kom inn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...