Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gjest fragment
Hva synes dere egentlig?

Er det rettferdig at de er så mye lettere?

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye, men er det så stor forkskjell på hvor langt vi kan løpe på 10 minutter. Eller er det like lett å ta 60 kg for oss i benken som det er for jenter å ta 35 ?

Jeg oppfatter kravene som ganske rettferdige, kanskje med unntak av stille lengde. Her ser det ut som om dere gutter må hoppe ekstremt langt for å klare ett poeng. Løpekravene er også muligens litt enklere for jenter. Men når det gjelder styrke vil jeg tro det er temmelig likt. 35 kilo i benkpress høres sikkert lite ut, men de aller fleste jenter må nok trene målrettet og hardt for å få et greit resultat her. Dersom jeg skulle løftet tyngre hadde jeg aldri klart å bestå testen i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MikeDelta

Joda, jeg lever jeg! Har vært slått ut en uke nå med host, hark og feber, men skal starte opp igjen i morgen tenker jeg med en rolig treningsøkt. Jævlig surt å bli syk sånn i innspurten, men ikke så mye man kan gjøre. Får bare håpe det ikke har så mye å si. Skulle egentlig til pers nå allerede førstkommende mandag, men har søkt om utsettelse pga. sykdommen.

Ellers har jeg også tenkt litt på dette med gutte/jente-kravene. Spesielt på løpingen vil jeg mene at kravene er endel tøffere for gutta. Når det gjelder styrken så er jo dukkeslepinga tyngre for jenter, men det er jo en øvelse omtrent samtlige står på med glans uansett.

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens linktips : www.phs.no/bulldog

Politistudentenes avis!

Skjønner at dette er hverken en skole for journalister eller web-designere :P

Ikke alt virker, og vet ikke dato på dette, men noe artig lell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt inspirasjon nå som det nærmer seg...

Jeg har et sitat hengende på Kjøleskapet, under det har jeg teipet fast innkallingen til opptak.

Sitatet er fra Winston Churchill:

Never never never give up!

Endret av Pacem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt inspirasjon nå som det nærmer seg...

Jeg har et sitat hengende på Kjøleskapet, under det har jeg teipet fast innkallingen til opptak.

Sitatet er fra Winston Churchill:

Never never never give up!

Er så enig, så enig!

Vet det er mange som gir opp når de har søkt to ganger å ikke kommer inn. Men jeg har bestemt meg for å søke igjen å igjen å igjen å igjen å igjen ja helt til de tar meg inn. Kan bli vel gammel til slutt da.. men hører de har hatt studenter på 49 år, så da har jeg noen år å gå på..

Men håper jo alikevell på at i år, er året:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvor mange som har søkt, og hvor mange som blir innkalt??

1990 søkere, 1440 innkalt til prøver

Ellers regner man med at ca 20 % stryker på oppaket

Så 1440 - 300 blir 1140 , og av de skal 432 bli studenter.

Så anslagsvis 40 % sjanse til å bli student om du står på det fysiske!! :) Ikke så ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leoline
1990 søkere, 1440 innkalt til prøver

Ellers regner man med at ca 20 % stryker på oppaket

Så 1440 - 300 blir 1140 , og av de skal 432 bli studenter.

Så anslagsvis 40 % sjanse til å bli student om du står på det fysiske!! :) Ikke så ille!

høres ikke så galt ut. men flere av dere skiver at dere har løpt kondisjonstesten, er det noen som kan si meg hvor lang runden er? kortsiden og langsiden den gymsalen vi skal løpe i? slik at jeg kan prøve meg før opptak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ikke så galt ut. men flere av dere skiver at dere har løpt kondisjonstesten, er det noen som kan si meg hvor lang runden er? kortsiden og langsiden den gymsalen vi skal løpe i? slik at jeg kan prøve meg før opptak....

Kan fortelle at du finner alt du trenger på www.phs.no

Men til opplysning er banen 44 meter lang .

7 X 15 M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig, så enig!

Vet det er mange som gir opp når de har søkt to ganger å ikke kommer inn. Men jeg har bestemt meg for å søke igjen å igjen å igjen å igjen å igjen ja helt til de tar meg inn. Kan bli vel gammel til slutt da.. men hører de har hatt studenter på 49 år, så da har jeg noen år å gå på..

Men håper jo alikevell på at i år, er året:-)

:fnise: Häper endelig du kommer inn för du er 50!

En veldig bra holdning, og det viser du har motivasjon! henger meg pä den her jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig, så enig!

Vet det er mange som gir opp når de har søkt to ganger å ikke kommer inn. Men jeg har bestemt meg for å søke igjen å igjen å igjen å igjen å igjen ja helt til de tar meg inn. Kan bli vel gammel til slutt da.. men hører de har hatt studenter på 49 år, så da har jeg noen år å gå på..

Men håper jo alikevell på at i år, er året:-)

He he i såfall så før du følge med ei til (les:undertegnede) Men i år har jeg sånn på følelsen at dette er DITT år!! Dessuten kan det jo være litt ok for meg i en alder av 47 og endelig politiskolestudent at jeg har en bekjent innenfor veggene.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lang og internt tråd...

Tydeligvis mange vektere, sikkerhetsfolk, politi og militærbabes her på KG.

og husmødre..:popcorn:

Ikke meningen å være intern. Men har man fulgt tråden - så blir man litt "kjent" da.

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skriver at 1400 er innkallt til fysiske tester, synes det er merkelig når jeg leste en annen plass at kun 560 oppfyller skolens formelle kav... kaller de da inn drøyt 900 som ikke oppfyller skolens krav. er dette da egentlig et krav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest-5000
du skriver at 1400 er innkallt til fysiske tester, synes det er merkelig når jeg leste en annen plass at kun 560 oppfyller skolens formelle kav... kaller de da inn drøyt 900 som ikke oppfyller skolens krav. er dette da egentlig et krav?

Jeg tror tallet 560 refererte til fjorårets opptak. Artikkelen dette tallet ble nevnt i var formulert ganske klønete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest leoline
Jeg tror tallet 560 refererte til fjorårets opptak. Artikkelen dette tallet ble nevnt i var formulert ganske klønete :)

Hei igjen!

er det noen av dere som skal på opptak 27.03 i oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skriver at 1400 er innkallt til fysiske tester, synes det er merkelig når jeg leste en annen plass at kun 560 oppfyller skolens formelle kav... kaller de da inn drøyt 900 som ikke oppfyller skolens krav. er dette da egentlig et krav?

Artikkelen du refererer til har jeg også lest, og den er noe av det merkeligste jeg har sett. Den uttalelsen kom FØR alle søknader var levert inn. Så akkurat den kan du se bort ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

er det noen av dere som skal på opptak 27.03 i oslo?

Hadde vært moro å se når alle her inne skal inn. Kanskje vi hadde møtt noen "kjente" på opptak. Hadde vært moro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang og internt tråd...

Tydeligvis mange vektere, sikkerhetsfolk, politi og militærbabes her på KG.

Har du lest en annen tråd enn det jeg har lest? Kan ikke si at jeg har sett hverken plagsomt mange vektere, sikkerhetsfolk, politi eller militærbabes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...