Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

4-5 dager synes jeg høres mye ut.. Husker ikke helt hvordan det funker, men da jeg gikk idrettslinja hadde vi i treningslæren en kurve som viste hvordan du burde trenge dagene før en konkurranse (i dette tilfelle opptak), og om jeg ikke husker feil så var det en hard treningsøkt deretter 2 dager hvile.. se om du kan google deg fram til den kurva. Jeg hadde ihvertfall 2 dagers hvile før opptaket i fjor og gjorde det bedre enn jeg hadde gjort på trening (noe psykologisk ja, men likevel..)

Det samme sier min PT. Ingen økter de siste 2 dagene før testen. (trodde det var en uke før å så for meg en avslappende påske.... så det var den påsken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4-5 dager synes jeg høres mye ut.. Husker ikke helt hvordan det funker, men da jeg gikk idrettslinja hadde vi i treningslæren en kurve som viste hvordan du burde trenge dagene før en konkurranse (i dette tilfelle opptak), og om jeg ikke husker feil så var det en hard treningsøkt deretter 2 dager hvile.. se om du kan google deg fram til den kurva. Jeg hadde ihvertfall 2 dagers hvile før opptaket i fjor og gjorde det bedre enn jeg hadde gjort på trening (noe psykologisk ja, men likevel..)

Superkompensasjon heter det forresten! Har ikke tid nå, men etter svømmeøkten etterpå skal jeg prøve å hoste opp litt mer info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det som jeg skal gjøre, og tror er best!

Tren hardt til det er igjen 1 uke og 3 dager. Den siste uka har man litt roligere økter, og spiser godt. Så 3 dager fullstendig hvile men bare et par gåturer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det blir nok så jeg drar dit å gir bånn gass!! :)

hvis det ikke går så har jeg jo værtfall prøvd.. å da blir jeg sikkert mer motivert til neste år og vet hvordan det hele funker :)

Dette skal vi klare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått brev og skal inn til opptakksprøver 12. mars.

MEN.. føler ikke jeg har fått trent godt nok og kommer mest sannsynlig ikke til å klare den fysiske delen.. derfor lurte jeg på om jeg kanskje skulle ringe å si ifra at jeg ikke kom, og heller trene masse slik at jeg faktisk klarer testen neste år.. eller burde jeg dra dit å ta det som en god erfaring?

hva synes dere? :-O

skal ogsä inn 12. mars.. og er ikke i rute, desverre.. hadde häpet pä opptak i april:) men, nä er det bare ä ta det som det er, jeg skal iallefall ha full fokus i 3 uker nä.. mat, sove og trening trening trening... Sä gär det ikke pä opptaket er det ingen katastrofe, vi blir en erfaring rikere og er klar til neste är.. og gär det, sä blir vi lykkelige:)

lykke til med FULL fokus de neste ukene, sä ses vi 12. mars (om du skal til oslo da)

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det blir nok så jeg drar dit å gir bånn gass!! :)

hvis det ikke går så har jeg jo værtfall prøvd.. å da blir jeg sikkert mer motivert til neste år og vet hvordan det hele funker :)

Dette skal vi klare :D

Dra dra dra!! Selv ble jeg ikke godkjent i år.. kjempe trist, men greit med et år til å trene på :) Føler meg ikke klar nå, men hadde absolutt dratt hvis jeg hadde fått muligheten!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_månestråle_*

Hei på dere!

Jeg er løper og trener aktivt. Jeg har vært 800m og 400m løper. Nå løper jeg 5000 og 10.000m jeg er bane løper. Jeg vet en del om trening og hvor viktig det er med restitiusjon.Jeg vet at for meg så er det viktig med en dag hvile, to dager før jeg konkurerer, og kjører en økt i mellom, en rolig løpe tur.

Jeg synes det er viktig at dere tenker på at alle er forskjellig og at man tenker ut i fra sitt stå sted. Dette er bra for meg, men dette har jeg funnet ut etter mange år med trening og konkurranser. Men det er lurt å få blodsirkulasjonen igang, derfor tror jeg ikke det er lurt å sitte i ro i fem dager før man tar testen, da blir man daff og slapp!!!...:):)

Dette går nok bra skal dere se. Hvis dere har trent gjevnt og trutt, vil dere ikke ha noe problem. Det som er viktigst er trening og restitusjon, det er da man vil merke at man får framgang!!! RESTUTISJON VIKTIG!!! Spis variert kosthold, flere små måltid i løpet av dagen. Frukt kan være et måltid:) Spis det dere har lyst på, bare kosten er variert!!! Lykke til Så sees vi til våren!!!:))) Har trua på dere alle:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det som jeg skal gjøre, og tror er best!

Tren hardt til det er igjen 1 uke og 3 dager. Den siste uka har man litt roligere økter, og spiser godt. Så 3 dager fullstendig hvile men bare et par gåturer!

Denne støtter jeg.

2 dager er ikke nok for min kropp vertfall. Men det er nok individuelt, vi alle er jo forskjellig. Kanskje litt for sent for dei fleste å få prøvd ut dette, så her må nok alle bare følge egen magefølelse,- en kommer langt med den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpt kondisjonstesten i dag for første gang.. Fytti-rakkern den va hard!!! Er helt ferdig - kan man gjøre mye på den på 5 uker? Ska løpe den 1-2 ganger i uken frem til opptak.. Var utrolig godt å ha forsøkt den iallefall :)

Løp forresten 28 runder.Burde holde makstiden iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpt kondisjonstesten i dag for første gang.. Fytti-rakkern den va hard!!! Er helt ferdig - kan man gjøre mye på den på 5 uker? Ska løpe den 1-2 ganger i uken frem til opptak.. Var utrolig godt å ha forsøkt den iallefall :)

Løp forresten 28 runder.Burde holde makstiden iallefall.

Er det første gangen er det nok en hel del du kan gjøre i allefall på teknikken. Jeg har også fått litt panikk ang den grunnet de reglene som kom fram her i går! Skal teste neste tirsdag, men jeg har i allefall forbedret meg fra gang til gang, og det tror jeg du gjør også 100% sikkert!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpt kondisjonstesten i dag for første gang.. Fytti-rakkern den va hard!!! Er helt ferdig - kan man gjøre mye på den på 5 uker? Ska løpe den 1-2 ganger i uken frem til opptak.. Var utrolig godt å ha forsøkt den iallefall :)

Løp forresten 28 runder.Burde holde makstiden iallefall.

Supert MorHubro!! Veldig veldig bra! Dette går veien ser du:-)

Du vil øke litt for hver gang du løper den så her går det mot en en`er! Tjohoo:-)

Forøvrig har jeg også fått innkalling, jeg skal inn 21/04:-)

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil øke litt for hver gang du løper den så her går det mot en en`er! Tjohoo:-)

Forøvrig har jeg også fått innkalling, jeg skal inn 21/04:-)

Woohoo! Så bra! Dette går veien serru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har nettopp selv løpt polititesten for andre gang - denne gang med korrekt utførelse på ryggen - og det gikk overraskende bra. Sist løp jeg 27 runder, i dag klarte jeg 28 runder pluss 24 meter. Det tilsvarer tre poeng, og nå begynner det faktisk å gå opp for meg at jeg kan klare dette. Dersom alt klaffer på alle øvelsene ligger jeg på 18 poeng, og det er så utrolig deilig å ha de to poengene å gå på dersom jeg gjør det litt dårlig i en øvelse.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

godt å høre at det er flere enn meg som ikke er helt i rute :P hehe.

men d blir nok full fokus de neste ukene ja, man må jo gjøre så godt man kan :)

jeg skal på opptak i Trondheim, så da sees vi desverre ikke.. men uansett, lykke til Gullfisk :)

Kjedelig at du ikke ble godkjent i år, Christine.. men da kommer du sterkere tilbake neste år. Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Forøvrig har jeg også fått innkalling, jeg skal inn 21/04:-)

Hvis jeg husker rett så ligger du veldig bra an frem mot opptaket, stemmer ikke det? Er det ikke uansett fantastisk å ha så lang tid til å forberede seg på? Jeg skulle gjerne hatt en måned ekstra. Samtidig er det jo litt deilig å få det overstått, i alle fall dersom man er noenlunde i rute mtp. det fysiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert MorHubro!! Veldig veldig bra! Dette går veien ser du:-)

Du vil øke litt for hver gang du løper den så her går det mot en en`er! Tjohoo:-)

Forøvrig har jeg også fått innkalling, jeg skal inn 21/04:-)

Ha ha satser på 5 eller 6 jeg da.. men ønsker en 4!!

21/4 - det var en stund til.. 5 poeng er da ikke å forakte :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten flere av de treningsinstruktørene jeg har snakket med som synes jentekrav/guttekrav er veldig uretteferdig.

Jentekravene er ganske mye lavere enn guttekravene.

Hva synes dere egentlig?

Er det rettferdig at de er så mye lettere?

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye, men er det så stor forkskjell på hvor langt vi kan løpe på 10 minutter. Eller er det like lett å ta 60 kg for oss i benken som det er for jenter å ta 35 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad kravene for jenter som de er hvertfall! :)

Men på en måte burde det var mer tilnærmet likt hverandre. Man skal jo ut i samme arbeid! Og alle jenter og gutter er forskjellige.. så kravene for gutter burde kanskje vært litt lavere?

Jeg skal forresten på intervju i fengselet her i byen imorgen. En bekjent av meg som jobber der som tipset meg. Er jo litt relevant å drive med det frem til neste år igjen :) Så det blir spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett så ligger du veldig bra an frem mot opptaket, stemmer ikke det? Er det ikke uansett fantastisk å ha så lang tid til å forberede seg på? Jeg skulle gjerne hatt en måned ekstra. Samtidig er det jo litt deilig å få det overstått, i alle fall dersom man er noenlunde i rute mtp. det fysiske.

Hei:-)

Joda ligger bra an, målet var 10 poeng, å ligger å vipper på 10/11 nå. Jeg hadde vell egentlig håpet at jeg skulle inn før, for det er jo litt som du sier,-jammen greit å bli ferdig:-)

Men klart når jeg har så god tid vil jeg nå gå for 8 poeng, så det er bare å stå på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...