Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

tipper stuping lønner seg. På 12.5m basseng som i oslo - så er man jo fremme på andre siden uten større anstrengelser.

"bare" 7 lengder igjen da..

Stemmer bra det. I fjor tilbrakte jeg første lengden under vann etter stupet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_månestråle_*

Dette går så bra så!!!! Tipper dere synes det var super lett når dere er ferdige:) Det er lurt å feste strikken på brillene( Altså strikken bak) Lengst mulig opp på hodet! Da sitter den bra!!...:) Lurer på om man kan bruke bade hette??? Da har man enda en fordel. Hvis dere skal svømme veldig raskt så kan dere jo barbere hele kroppen... :fnise: Lykke til alle sammen, jeg er så sikker på at dere klarer dette med glans!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går så bra så!!!! Tipper dere synes det var super lett når dere er ferdige:) Det er lurt å feste strikken på brillene( Altså strikken bak) Lengst mulig opp på hodet! Da sitter den bra!!...:) Lurer på om man kan bruke bade hette??? Da har man enda en fordel. Hvis dere skal svømme veldig raskt så kan dere jo barbere hele kroppen... :fnise: Lykke til alle sammen, jeg er så sikker på at dere klarer dette med glans!!!!

Genialt og supert tips. Må testes i kveld. Opplever ha brillene vrengt under nesen etter stupet.. he he

Noen som har vært inne i dag eller skal nå i nærmeste fremtid?

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er noensom vet hvor man får tak i TV serien "Politiet"! Stemmer dette? Isåfall vuil jeg gjerne vite det :skravle:

Husker jeg sendte e-post til TVNorge i fjor og spurte om de skulle sende det i reprise igjen, fikk ikke med meg en eneste episode når det gikk, men det hadde de ingen planer om :( Men skulle veldig gjerne skaffet meg den serien, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle :)

Er bare litt nysgjerrig på hvilke karakterer folket her inne har i norsk skriftlig/muntlig? Jeg tar opp norsk som privatist nå, sliter veldig og begynner å bli ganske fortvila. Heftig pensum gitt.

Lurer på en ting ang. de fysiske testene. Er det lov å høre på musikk under løpetesten? Eller blir det oppfattet negativt av de som skal sekundere deg?

Det har seg nemlig sånn at jeg presterer mye bedre med noe fartsfull musikk på øret ;)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Hyggelig og nyttig med et slikt sted som dette :)

Bare synd jeg ikke fant det før nå.

Er det forresten noen som følger treningsprogrammet som ligger ute på phs.no ?

Fungerer det bra mtp. framgang?

Til deg Guttorm: dykkebriller er lov på svømmingen, men ikke på dykkingen dessverre :)

ligger det treningsprogram ute på phs.no?

hvor? jeg fant det ikke :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

Er bare litt nysgjerrig på hvilke karakterer folket her inne har i norsk skriftlig/muntlig? Jeg tar opp norsk som privatist nå, sliter veldig og begynner å bli ganske fortvila. Heftig pensum gitt.

Lurer på en ting ang. de fysiske testene. Er det lov å høre på musikk under løpetesten? Eller blir det oppfattet negativt av de som skal sekundere deg?

Det har seg nemlig sånn at jeg presterer mye bedre med noe fartsfull musikk på øret ;)

Takker for svar.

Jeg har 5 i norsk, (4 i sidemål, som for meg er bokmål, ellers 5 i dei to andre)er fornøyd med det, er jo som du sier et stort pensum:-) Anbefaler deg å lære en memoteknikk.

Aner ikke om du får høre på musikk- så ingen som gjorde det i fjor, men kanskje du kan sende en mail til opptakskontoret?

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger det treningsprogram ute på phs.no?

hvor? jeg fant det ikke :0

Bare å trykke her så finner du det du leter etter. Du kan selv velge nedover på siden om du vil ha et spesifikt program til en av øvelsene, eller et generelt program.

Redwing: jeg har en sekser i norsk fra videregående, men det var riktignok på en skala fra én til syv. Jeg gikk IB (International Baccalaureate) på videregående. Er det kanskje noen andre her inne som også gikk det? Hadde vært litt morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er :)

Jeg skulle nok planlagt å bruke litt lengre tid på å ta studiekompetansen.

Sånn situasjonen er nå tar jeg norsk, historie, samfunnsfag, naturfag og matte komprimert på et halvt år. Andre som har vært igjennom det?

Når det gjelder treningen har jeg pådratt meg en belastningsskade i begge leggene. Har nok tatt litt for hardt i. Dette er ikke noe nytt problem for meg, men skulle gjerne hatt noen tips til hvordan jeg kan unngå å få slike skader?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er :)

Jeg skulle nok planlagt å bruke litt lengre tid på å ta studiekompetansen.

Sånn situasjonen er nå tar jeg norsk, historie, samfunnsfag, naturfag og matte komprimert på et halvt år. Andre som har vært igjennom det?

Når det gjelder treningen har jeg pådratt meg en belastningsskade i begge leggene. Har nok tatt litt for hardt i. Dette er ikke noe nytt problem for meg, men skulle gjerne hatt noen tips til hvordan jeg kan unngå å få slike skader?

Takker for alle svar :)

Jeg var på løpelabbet og fikk tilpasset joggesko - og det var virkelig verdt det!!!

Nå har ikke jeg vært plaget av skader - men tror nok riktige sko har mye å si.

Jeg tok gen studiekompetanse på 1 år og fordypning i mattematikk og det gikk helt greit. Men er nok tøffere å gjøre det på et halvt år. Er vel da særlig norsken siden pensumet der er ganske stort. De andre fagene er helt greie å ta på så kort tid :)

Lykke til

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er :)

Jeg skulle nok planlagt å bruke litt lengre tid på å ta studiekompetansen.

Sånn situasjonen er nå tar jeg norsk, historie, samfunnsfag, naturfag og matte komprimert på et halvt år. Andre som har vært igjennom det?

Når det gjelder treningen har jeg pådratt meg en belastningsskade i begge leggene. Har nok tatt litt for hardt i. Dette er ikke noe nytt problem for meg, men skulle gjerne hatt noen tips til hvordan jeg kan unngå å få slike skader?

Takker for alle svar :)

Jeg tok det samme + engelsk på seks måner og. Ikke til å anbefale nei..Men samtidig så var det greit å få det unna.

Er det nå du skal til med eksamenene?

Ang belastningsskader, jeg har selv slitt med benhinnebetendelse i begge leggene. For meg var det nok å kutte ut tredemøllen, og heller sykle i stedet for. Så er jo det kjempeviktig med sko med god demping, kanskje det kan være lurt å ta en tur på Løpelabbet å få sjekket om du overpronerer?

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Når det gjelder treningen har jeg pådratt meg en belastningsskade i begge leggene. Har nok tatt litt for hardt i. Dette er ikke noe nytt problem for meg, men skulle gjerne hatt noen tips til hvordan jeg kan unngå å få slike skader?

Takker for alle svar :)

Med belastningsskade, mener du beinhinnebetennelse da? Jeg har lenge hatt litt antydning til beinhinnebetennelse i den ene leggen, pga. at jeg trener veldig mye fotball. Jeg kjenner det spesielt om vinteren. For et års tid siden kjøpte jeg en slags varmebeskyttelse fra Rehband, og den virker for meg i alle fall. Merk at dette gjelder beinhinnebetennelse, jeg vet ikke hvilken skade du har pådratt deg. Dessuten kan det nok tenkes at denne varmebeskyttelsen fungerer best som forebygging/kun når man kjenner antydning til smerter - ikke etter at man har utviklet skikkelig betennelse i leggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

For å bli kvitt beinhinnebetennelse (om det var det du mente med belastningsskade i leggen. Er i hvert fall den vanligste... har det sjøl):

Skaff deg gode joggesko! En av de vanligste årsakene til beinhinnebetennelse er man overpronerer når man løper, altså at fotens ankelrotasjon er for stor noe som fører til overbelastning for innsiden av foten. Løplabbet er et fint sted for å få gode tilpassete løpesko. Gjerne ha flere par du kan variere mellom også.

Unngå hardt underlag som asfalt. Løper du på tredemølle så løp med litt helning (1%). Har du veldig vondt burde du også variere litt mer på kondisjonstreningen siden en beinhinnebettenelse fort kan bli varig.

Selolje. Ja, faktisk! Har hjulpet meg utrolig mye. Kjøp i flytende form og ta fire spiseskjeer dagen til å begynne med. Når det starter å bli bra kan du gå ned til to. Sier ikke at dette er en mirakelkur, men etter at jeg har startet med selolje er jeg vesentlig mindre plaget med beinhinnene. Nå kan jeg løpe harde intervalløkter på tredemølle uten å ha vondt i det hele tatt. Selolje har jo også mange andre gode egenskaper som høyt innhold av sunne fettsyrer som er veldig bra for kroppen.

Ellers har jeg prøvd betennelsesdempende krem, noe som bare var bortkasta tid og penger. Profesjonell massasje kan også være en løsning, men prøv det andre først.

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

Er bare litt nysgjerrig på hvilke karakterer folket her inne har i norsk skriftlig/muntlig? Jeg tar opp norsk som privatist nå, sliter veldig og begynner å bli ganske fortvila. Heftig pensum gitt.

Takker for svar.

Har 3 i norsk jeg, så klarer meg akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for mange gode tips! :-)

Jeg har aldri hatt beinhinnebetennelse før så jeg kjenner til ikke symptomene. Men det verker ihvertfall på yttersiden av begge leggene og det er litt ømt når jeg berører leggen.

Det er sikkert skoene som er for dårlige. De er litt for store og er mange herrens år gamle. Sikkert bare noe billig dritt :) Skal ta meg en tur på løplabbet og kikke en dag. Hvor mye koster et par ordentlige joggesko ca da?

Vet ikke helt hva jeg skal si om underlaget der jeg løper. Det er et velbrukt turområde, så underlaget (jord/småstein) er ganske komprimert. Hardt er det jo, men langt ifra så hardt som asfalt.

Bør jeg vurdere litt mykere underlag?

LauraLine: Eksamen er ikke før i juni :) Godt å høre det er flere som har slitet seg igjennom dette kurset. Gleder meg til å bli ferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster et par ordentlige joggesko ca da?

De allerfleste ligger mellom 1200-1500kr. Ikke dyrt det da tatt i betraktning hva man får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Herlighet, nå skjønner jeg nesten ingenting. I dag var det tid for ny benkpressøkt, og til meg og min venninnes store overraskelse klarte jeg sju (nesten åtte) reps i benken! Hallo? Jeg hadde ledd meg ihjel dersom noen hadde sagt det til meg for en knapp uke siden - da klarte jeg knapt fire. Så til dere som sliter i benken: Bredden på grepet har mye å si. Jeg holder nå ganske bredt, og for meg fungerer det åpenbart veldig bra.

Er det forresten noen som vet hvor nøye de er på at repetisjonene i benken utføres veldig jevnt og "sammenhengende"? Jeg løfter ikke like perfekt på de siste repsene, men så lenge man klarer å få stangen opp uten hjelp må vel det være godkjent?

Jeg har for øvrig seks i norsk sidemål og hovedmål. Det skulle holde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en overkommelig pris da :)

Må si jeg fikk meg et par aha-opplevelser når jeg leste litt rundt på loplabbet.no!

Visste ingenting om "pronasjon"-begrepet før nå. Lurer på hvor mange skader jeg hadde pådratt meg om jeg hadde dampa rundt i de lefseskoa mine i et par år til. Ikke få! :)

Må nok stikke en tur til Drammen når de får åpna sjappa si der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...