Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GRATULERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Supert Pacem!!! Dette var moro å lese!!! :tommelsmil:

Kan man legge seg ned med bena i løperettningen og rullebak skuldrene til bakken og så opp? Eller må man ligge rett ut?

Hvordan var svømmingen? Mange som svømte samtidig?

Hvordan var stemningen?

Var det mange som ikke var på opptak som sto rundt å så? (siden det er på elixia) Ble dere delt opp?

Helt vanvittig.. I morgen gjør du et knall bra intervju og så er det gjort!!! :)

Takk takk alle sammen, er sinnsykt digg å være ferdig. :)

Ang å legge seg ned, det var akkurat slik jeg gjorde det, så det ar ikke no problem.

Vi var fire som svømmte samtidig, stemmingen var nervøs men løste seg opp etterhvert som folk begynte å prate sammen.

Vi er på elexia jah, men inne i en DIGER hall, ingen andre har tilgang til hallen men de kan se ned i hallen fra vindu en etg over oss. Men tro meg, det legger du IKKE merke til, man blir så fokusert på testene og hvordan de andre gjør det.

Vi ble delt opp i tre grupper, en ren gutte gruppe, en ren jente gruppe og en blandet gruppe (dvs to gutter og seks jenter.) Men alle testen skjer rett ved siden av hverandre, så man kan fint følge med på hvordan folk gjøre det, også de utenfor din egen gruppe.

Nå skal jeg SPISE! Og lese om politiets oppbyggning før imorgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Pacem!! sä utrolig godt ä höre.. ! :)

Det gär nok veldig bra imärn.. bare vise at det er der du tilhörer:D gleder meg pä rapport imärn jeg da.. hehe

Er skikkelig nervösjeg nä nä.. og er heldig om jeg klarer 20p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få lov å slenge meg nedpå og gratulere jeg også!

Selv er jeg endelig oppe etter 1 uke snart i senga, så var godt å trene i dag! Gikk overraskende bra. :)

Pacem :

Forklar igjen hvordan du legger deg ned på ryggen under løpetesten, slik som er godkjent.

Hvordan var lengde ? - Fikk du mange ekstra cm av den lista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hangups ble tatt i bom. Og de demonstrerer måten å legge seg ned på på rygg, men jeg løper over matta, legger meg ned, samtidig som jeg setter føttene ned nærmest mulig rumpa, og så bare dytter meg rett opp derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stine_*

Hei alle sammen..

Vil først få GRATULERE de som har klart opptaket, så flott:-) Må være verdens deiligste følelse..

Har selv nettopp oppdaget dette forumet, men leste fort igjennom. Syns jeg ikke fant dette før, for her sto det mye bra og oppmuntrende.

Selv skal jeg på opptak den 10. Mars. Føler jeg har god kontroll på alt, untatt løping. Er det noen med gode tips? Hvor fort bør man løpe i starten? Har prøvd testen en del ganger, men merker jeg fort faller nedpå da jeg starter i full spurt.. Lurer på om det er nødvendig å starte så hurtig for å i det hele tatt klare det? Eller starte litt roligere, for å så bygge seg opp??

Hadde vært flott med svar, for jeg er nervøs:-) hehe..

Lykke til alle som skal på opptak, gi alt og litt til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..

Vil først få GRATULERE de som har klart opptaket, så flott:-) Må være verdens deiligste følelse..

Har selv nettopp oppdaget dette forumet, men leste fort igjennom. Syns jeg ikke fant dette før, for her sto det mye bra og oppmuntrende.

Selv skal jeg på opptak den 10. Mars. Føler jeg har god kontroll på alt, untatt løping. Er det noen med gode tips? Hvor fort bør man løpe i starten? Har prøvd testen en del ganger, men merker jeg fort faller nedpå da jeg starter i full spurt.. Lurer på om det er nødvendig å starte så hurtig for å i det hele tatt klare det? Eller starte litt roligere, for å så bygge seg opp??

Hadde vært flott med svar, for jeg er nervøs:-) hehe..

Lykke til alle som skal på opptak, gi alt og litt til!!

Hei Stine :)

Jeg merker at testen går bedre om jeg legger meg i et moderat tempo fra begynnelsen - da har jeg litt krefter til å gi alt på slutten. Men antar dette er individuelt. Kanskje andre her kan svare deg med litt mer peiling enn jeg..

Velkommen hit da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Månestråle i morgen!!

Husk: det meste sitter i hode! Dette klarer du!

Krysser fingrene for deg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort bør man løpe i starten? Har prøvd testen en del ganger, men merker jeg fort faller nedpå da jeg starter i full spurt.. Lurer på om det er nødvendig å starte så hurtig for å i det hele tatt klare det? Eller starte litt roligere, for å så bygge seg opp??

Hei Stine! Når du løper blir du sekundert av en person. Får du starter forteller du sekundanten hvilken karakter du går for. Han vil da for hver runde du løper informere deg hvordan du ligger ann for å nå denne kararkteren. SLik at du vet om du løper for fort eller for sakte. Jeg tror det er best å ligge på en jevn fart gjennom hele testen. Selv lå jeg ca 5 sekund foran en 5er under hele testen. Og det er det samme jeg har vært på når jeg har tatt teten selv.

Det er mitt råd, ellers er mitt råd å være i godt humør, vær med å hei de andre frem og jobb så hardt du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tiden kommet for at jeg skal gi alt på de fysiske prøvene. Kjenner at jeg er skikkelig nervøs nå, så la oss håpe at alt går etter planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var tiden kommet for at jeg skal gi alt på de fysiske prøvene. Kjenner at jeg er skikkelig nervøs nå, så la oss håpe at alt går etter planen :)

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tiden kommet for at jeg skal gi alt på de fysiske prøvene. Kjenner at jeg er skikkelig nervøs nå, så la oss håpe at alt går etter planen :)

Det går etter planen skal du se;-) Gi alt!

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..

Vil først få GRATULERE de som har klart opptaket, så flott:-) Må være verdens deiligste følelse..

Har selv nettopp oppdaget dette forumet, men leste fort igjennom. Syns jeg ikke fant dette før, for her sto det mye bra og oppmuntrende.

Selv skal jeg på opptak den 10. Mars. Føler jeg har god kontroll på alt, untatt løping. Er det noen med gode tips? Hvor fort bør man løpe i starten? Har prøvd testen en del ganger, men merker jeg fort faller nedpå da jeg starter i full spurt.. Lurer på om det er nødvendig å starte så hurtig for å i det hele tatt klare det? Eller starte litt roligere, for å så bygge seg opp??

Hadde vært flott med svar, for jeg er nervøs:-) hehe..

Lykke til alle som skal på opptak, gi alt og litt til!!

Hei Stine!

Og velkommen til oss:-)

Ang kondistesten starter jeg rolig de første 4-5 rundene. Gj.snittstid 19-20 sek per runde, øker litt etterhvert, men for meg er det best å holde et noen lunde jevnt tempo. Starter jeg for hardt spyr jeg etter runde 16.. ikke noe særlig.

Det beste er å øve, øve og øve til du finner det tempoet som passer deg best!

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er jeg ferdig med Opptak-08.

Jeg tror intervjuet gikk bra, men han fokuserte veldig på hva jeg er jort før. Mye personelige spørsmål, og veldig lite om politiet generellt. Alt han spurte om var i forhold til meg.

Men tror det gikk bra, sitter ikke igjen med en dårlig følelse hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stine_*

Pacemen: Så flott at du har en god følelse, dette går bra skal du se:-)

Til dere andre: Tusen takk for svar, nå ble jeg litt roligere.. Tenker også at det må være best å starte i et moderat tempo, for også heller øke på etter hvert.

Gleder meg bare til å bli ferdig nå, nervene mine er i helspenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_før_Deppa_nå_Glad!

Ja!!! Endelig fikk jeg svar på min klage til opptaksnemnda. Nå skal jeg på opptak i Trondheim den 12.mars!

Fastlegen min hadde vært litt sløv med opplysningene om meg, og jeg merka ikke d før jeg fikk avslag på søknad. Men nå er alt ordnet opp i!! Fikk tlf i dag:D

Pacem, grattis med flott gjennomført opptak:D

Har dere tenkt på at når opptaksrundene er gjennomført, er vi alle konkurrenter? Vi blir oppfordret til å heie på hverandre under opptaket, noe som er veldig bra, men når vi går hjem derifra er d full krig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også ferdig med de fysiske prøvene. Gikk over all forventning.

Startet med dykking etter ring som var lett. Deretter dreit jeg meg ut på svømminga og fikk 4. Til dere som svømmer med briller: Start gjerne nede i bassenget om dere skal ta i Oslo, ellers kommer brillene opp på pannen :kjefte:

Deretter var det stille lengde som jeg klarte å hoppe 2.32 på, noe som var over all forventning, da jeg hadde regnet med å hoppe 2.05 eller noe sånt. Deretter var det benk som jeg fikk 1 på og hangups klarte jeg 9, nok til en 3. Løpeprøven til slutt var den store prøvelsen, men klarte å løpe inn til en VELDIG overraskende 3 her. Var vel adrenalinet og støtte fra de andre som hjalp meg fremover her.

Så gjenstår bare intervjuet med opptaksnemden imorgen tidlig klokken 9, så er alt unnagjort for meg også for denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...