Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Jeg regner med du trener på treningssenter? Jeg trener hangups i apparatet for knebøy ved å senke stangen ned til et passelig nivå. Så legger jeg beina på en stepkasse. I tillegg er det smart å trene f.eks nedtrekk og sittende roing etterpå. Det har fungert fint for meg, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som trener min sier - skal du bli god på å løpe langt, så må trening bestå av løping. Skal du løfte mange rep i benk, så må du trene på mange rep i benk. Selvfølgelig har støttemusklatur mye å si i benk, men viktig å ikke miste fokus. Fordel de fysiske ressursene fornuftig - og for all del - ikke overtren eller skad dere. Husk oppvarmng + at hvile/riktig kosthold/nok mat (restitusjon) er viktigst av ALT. Det er da du blir sterkere :) Lykke til !

Liten rettelse

For å bli sterk i benkpress må man ganske enkelt trene benkpress og helst først i treningen når man har mye energi og musklene er uthvilte. Espen trener 4 brystøvelser for å bli god i benken – tradisjonell benkpress, smal benkpress, skrå benkpress og dips. Disse øvelsene dekker hele brystet og alle de andre musklene som er involvert for å bli god i denne klassiske styrkeøvelsen.

Kilde : Norges nest sterkeste mann 2007, Espen Aune

Men takk for motivasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at dette kan være et smart program i en liten periode for å skikkelig få inn teknikken, men jeg ville IKKE anbefalt dette som et program for dere som har litt lengre tid på dere!

Å løfte kun benkpress vil du ikke trene støttemusklatur, og kroppen VIL stagnere på ett punkt.

Dessuten kan det for mange være mye å trene de samme konkrete musklene f.eks. 3 dager i uka. Dette vil gi kroppen svært dårlig tid.

Jeg ville trent benk 2 x uke - f.eks. mandag og fredag, og tatt andre øvelser på en evt. dag 3.

Hvis man mot formodning KUN trener benk vil jeg sterkt anbefale å kjøre litt alternativt. F.eks. å stille benken litt skrå noen øvelser, samt å f.eks. varme opp med smalt grep!

Jeg tok det som en selvfølge at en trener andre muskelgrupper i tillegg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du trener på treningssenter? Jeg trener hangups i apparatet for knebøy ved å senke stangen ned til et passelig nivå. Så legger jeg beina på en stepkasse. I tillegg er det smart å trene f.eks nedtrekk og sittende roing etterpå. Det har fungert fint for meg, i alle fall.

Samme gjør jeg:-)

Supert at du fikk byttet dag. Du skal se at dette går rette veien! STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har forslag pä hvordan jeg kan trene pullups när jeg ikke har en bom ä trene i. Fàr ikke testa det för opptaket tror jeg. Ikke bra ä ikke vite. Pröver stuebordet :) hehe, men blir liksom ikke helt korrekt det heller.

Jeg trener hver dag nä, bare 3 uker til opptaket.. noen siste tips for ä öke i benken feks? :)

Kjøkkenbordet mitt fungerte helt supert det i fjor:-)

Prøv den pyramiden jeg nevnte (litt lenger oppe). Jeg gikk fra 12-13 til 20 på no time med den:-)

Selvsagt kjørte jeg andre muskelgrupper i tillegg. Men du sier du trener hver dag,- ikke samme muskelgrupper vell? Husk musklene treng hvile for å bli sterkere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøkkenbordet mitt fungerte helt supert det i fjor:-)

Prøv den pyramiden jeg nevnte (litt lenger oppe). Jeg gikk fra 12-13 til 20 på no time med den:-)

Selvsagt kjørte jeg andre muskelgrupper i tillegg. Men du sier du trener hver dag,- ikke samme muskelgrupper vell? Husk musklene treng hvile for å bli sterkere:-)

Pyramiden : Er det noe å starte med 5 uker før opptak? Eller blir det for kort tid?

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjort mye på 5 uker så ikke for sent å begynne! I fjor kom brevet litt raskt på meg og jeg hadde 3 uker å trene på :P utrolig nok gikk det bra, men det var 3 jævlige tunge uker!

Endret av anavrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har testa løpinga, og klarte ikke mer enn 26 runder! :sur: 5 p der...

testa benken etterpå (med å kjøre den pyramide treningen) klarte ikke 5 rep på 40, men iallefall 5 på 37,5.. så da ble det 4 poeng der.. og så 2 rep i pullups..

Det her går ikke veien for meg. Men har ei vennine jeg trener med, som er veldig opptimistisk for de neste 2 ukene:) mener jeg lett skal opp i 29 runder på løpinga og 8 rep på benken:)

Får bare holde meg opptimistisk.. taper vel ingenting på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjort mye på 5 uker så ikke for sent å begynne! I fjor kom brevet litt raskt på meg og jeg hadde 3 uker å trene på :P utrolig nok gikk det bra, men det var 3 jævlige tunge uker!

Det kan jeg tenke meg - har trent hard de siste 4 ukene å merker at kroppen er litt sliten!!! Tar ca 5 rep på 35kg - men hadde vært veldig godt å ha noe å gå på. Spes siden jeg hopper som ei kråke... (har hatt problem å nå 6 poeng..)

Skal jammen prøve den pyramiden selv om 40 kg antagelig bøyer armene mine feil vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har testa løpinga, og klarte ikke mer enn 26 runder! :sur: 5 p der...

testa benken etterpå (med å kjøre den pyramide treningen) klarte ikke 5 rep på 40, men iallefall 5 på 37,5.. så da ble det 4 poeng der.. og så 2 rep i pullups..

Det her går ikke veien for meg. Men har ei vennine jeg trener med, som er veldig opptimistisk for de neste 2 ukene:) mener jeg lett skal opp i 29 runder på løpinga og 8 rep på benken:)

Får bare holde meg opptimistisk.. taper vel ingenting på det :)

Tror man aldri blir helt klar for de fysisketestene.. Iallefall føler jeg det. Men kjør hardt! Leste akkurat at om man vil bli bedre å løpe - må man løpe. Løp så mye du kan og prøv å ta testen noen ganger til før opptak. Da jeg løp testen sist krøp jeg opp fra rygg de siste rundene..var helt ferdig! Håper jeg slipper det på opptaket :)

Stå på. Ikke gi opp - og tenk positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjort mye på 5 uker så ikke for sent å begynne! I fjor kom brevet litt raskt på meg og jeg hadde 3 uker å trene på :P utrolig nok gikk det bra, men det var 3 jævlige tunge uker!

det samme for meg ogsä..3 uker til opptak.. hvordan trena du i fjor? to treningsökter om dagen? mest styrke? hvor mange ganger kjörte du igjennom testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man aldri blir helt klar for de fysisketestene.. Iallefall føler jeg det. Men kjør hardt! Leste akkurat at om man vil bli bedre å løpe - må man løpe. Løp så mye du kan og prøv å ta testen noen ganger til før opptak. Da jeg løp testen sist krøp jeg opp fra rygg de siste rundene..var helt ferdig! Håper jeg slipper det på opptaket :)

Stå på. Ikke gi opp - og tenk positivt!

ja, du har rett.. finnes ingen snarveier! tenkte ä ta langkjöring imärn...ogsä kjöre noen intervall ökter pä fredag og lördag.. og ta testen pä mandag.. eller kanskje allerede pä lördag.. löpe mä en bare iallefall..

takk for det. det er bare ä tenke positivt ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det samme for meg ogsä..3 uker til opptak.. hvordan trena du i fjor? to treningsökter om dagen? mest styrke? hvor mange ganger kjörte du igjennom testen?

løpetesten fikk jeg aldri løpt igjennom faktisk.. ble mest styrke ja, spesielt benk. Hang ups hadde jeg allerede inne egentlig fra militæret så ble bare å finpusse litt der. Kondissen var vel ikke på topp da jeg startet men kjente fort fremgang da jeg begynte å løpe litt. Nå løper jeg mest intervaller og tror det er en god treningsmetode for meg nå. Men hvis du har mulighet til å løpe testen ville jeg gjort det noen ganger før opptaket så du vet hva du går til, ingen dum erfaring det.

Kan være lett å overtrene når du har sånn tidspress på deg så husk å legge inn restutisjonsdager selv om du føler at du må trene. Tro meg, det kan gå feil veg! Selv får jeg dårlig samvittighet i dag da jeg ikke trener, men MÅ hvile kroppen litt og! Restutisjon er ekstremt viktig for at kroppen skal ta seg til all trening den har vært utsatt for! Tren målrettet og spesifikt så skal du se det går bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, nå begynner jeg virkelig å lure her. Er det noen andre enn meg som ikke har fått innkallelse enda? Skrev riktignok på egenerklæringen at jeg er en tålmodig sjel, men dette begynner å bli litt drøyt, må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, nå begynner jeg virkelig å lure her. Er det noen andre enn meg som ikke har fått innkallelse enda? Skrev riktignok på egenerklæringen at jeg er en tålmodig sjel, men dette begynner å bli litt drøyt, må jeg innrømme.

De siste brevene var sendt ut fra PHS i går.... i følge phs..så har du det ikke i morgen så bør du ringe ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

løpetesten fikk jeg aldri løpt igjennom faktisk.. ble mest styrke ja, spesielt benk. Hang ups hadde jeg allerede inne egentlig fra militæret så ble bare å finpusse litt der. Kondissen var vel ikke på topp da jeg startet men kjente fort fremgang da jeg begynte å løpe litt. Nå løper jeg mest intervaller og tror det er en god treningsmetode for meg nå. Men hvis du har mulighet til å løpe testen ville jeg gjort det noen ganger før opptaket så du vet hva du går til, ingen dum erfaring det.

Kan være lett å overtrene når du har sånn tidspress på deg så husk å legge inn restutisjonsdager selv om du føler at du må trene. Tro meg, det kan gå feil veg! Selv får jeg dårlig samvittighet i dag da jeg ikke trener, men MÅ hvile kroppen litt og! Restutisjon er ekstremt viktig for at kroppen skal ta seg til all trening den har vært utsatt for! Tren målrettet og spesifikt så skal du se det går bra! :)

Ja, tror det er lurt å ta testen et par ganger ja..

takk for tipset om restutisjon, trenger å bli minnet på det tror jeg.. har ikke lyst å møte veggen om en uke, det har jeg ikke tid til, hehe:)

Vi får bare satse på at det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste brevene var sendt ut fra PHS i går.... i følge phs..så har du det ikke i morgen så bør du ringe ja..

Ja, leste det et annet sted også. Får bare vente og se, da :)

gullfisk-: nei, har ikke ringt enda, men tenker jeg gjør det i morgen hvis jeg ikke får noe da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tatt løpetesten med de "nye" reglene ennå? Som veit om den ryggteknikken vi diskuterte her om dagen tar lengre tid enn før ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...