Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Herlighet, nå skjønner jeg nesten ingenting. I dag var det tid for ny benkpressøkt, og til meg og min venninnes store overraskelse klarte jeg sju (nesten åtte) reps i benken! Hallo? Jeg hadde ledd meg ihjel dersom noen hadde sagt det til meg for en knapp uke siden - da klarte jeg knapt fire. Så til dere som sliter i benken: Bredden på grepet har mye å si. Jeg holder nå ganske bredt, og for meg fungerer det åpenbart veldig bra.

Er det forresten noen som vet hvor nøye de er på at repetisjonene i benken utføres veldig jevnt og "sammenhengende"? Jeg løfter ikke like perfekt på de siste repsene, men så lenge man klarer å få stangen opp uten hjelp må vel det være godkjent?

Jeg har for øvrig seks i norsk sidemål og hovedmål. Det skulle holde...

Det var bra! Gratulerer ;)

Jeg er ikke helt sikker, men tror du bruker "triceps"-muskelen mindre jo bredere grep du bruker, slik at brystmusklene gjør mesteparten av løftet alene. Kan ha noe med det å gjøre kanskje :)

Da jeg var i militæret var det ikke nøye på flyten i repsene ihvertfall. Bare man klarte hele repetisjoner så var det OK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment
Jeg er ikke helt sikker, men tror du bruker "triceps"-muskelen mindre jo bredere grep du bruker, slik at brystmusklene gjør mesteparten av løftet alene. Kan ha noe med det å gjøre kanskje :)

Det stemmer. Jeg trente lenge med et bredt grep, før jeg fikk tips om at jeg kanskje løftet bedre med et litt smalere grep. Men etter en måned uten fremgang med smalt grep gikk jeg tilbake igjen til det brede grepet jeg brukte før, og da økte jeg i antall reps umiddelbart. Veldig kjekt nå rett før opptak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å trykke her så finner du det du leter etter. Du kan selv velge nedover på siden om du vil ha et spesifikt program til en av øvelsene, eller et generelt program.

Takk Even :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desto bredere grep, desto lettere. Altså omtrent som på pushups også, smalt grep er tungt, brett grep er lettere.

På opptaket er det jo albuebredt grep? og det er jo ganske bredt!

Det er greit å trene på smale reps, med ca 10 % lettere vekter enn du tar på bredt! Bra trening for fremgang!

Også har jeg en liten ting å skyte inn til dere som prater om joggesko!

Jeg synes det man har under skoen også er utrolig viktig! Jeg opplevde en HELT NY verden da jeg gikk over fra sokkene jeg fant i skuffen til et par ordentlige løpesokker! De koster ofte litt (100-200 kr) men er så innmari verdt det, så husk det når dere kjøper nye sko!

Dessuten vil jeg gi en stjerne i boka til treningsunderbukser også! Gjør det mye mer behagelig å løpe og trene ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_månestråle_*

Jeg må bare spørre om noen av dere har prøvd å dra den dukka??? Jeg prøvde å dra pappan min han er 80 kg! Jeg hadde ikke sjangs!!!! Herre gud, hvis jeg ryker på den fysisketesten fordi jeg ikke greier å dra den dukka, da blir jeg sur!!! Jeg fikk ikke orntlig tak rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_månestråle_*

Fikk du testa brillene??? Satt de på. Husk: Se framover, ikke se ned;) Da skal brillene sitte godt på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare spørre om noen av dere har prøvd å dra den dukka??? Jeg prøvde å dra pappan min han er 80 kg! Jeg hadde ikke sjangs!!!! Herre gud, hvis jeg ryker på den fysisketesten fordi jeg ikke greier å dra den dukka, da blir jeg sur!!! Jeg fikk ikke orntlig tak rundt.

Å dra den dukka er en leik! For gutter riktignok.. Usikker på hvordan det er for jenter, men på opptaket i fjor klarte alle jentene, som var inne samme dag, det med glans og det gjør du og!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du testa brillene??? Satt de på. Husk: Se framover, ikke se ned;) Da skal brillene sitte godt på;)

Snakker du om svømmebriller og stuping? I såfall blir det feil åse fremover... Hvis du ser på svømmere som stuper, ser du at de tipper hodet ned når de stuper. Dette lærte vi også på crawlkurset med LSvK.

Men hvis du kjøper et ordentlig merke, feks Arena, som jeg har, og strammer de godt, så faller de ikke av uansett hva. men regn med å legge et par lapper i de, ikke kjøpe briller for under hundrelappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gmannen
Med belastningsskade, mener du beinhinnebetennelse da? Jeg har lenge hatt litt antydning til beinhinnebetennelse i den ene leggen, pga. at jeg trener veldig mye fotball. Jeg kjenner det spesielt om vinteren. For et års tid siden kjøpte jeg en slags varmebeskyttelse fra Rehband, og den virker for meg i alle fall. Merk at dette gjelder beinhinnebetennelse, jeg vet ikke hvilken skade du har pådratt deg. Dessuten kan det nok tenkes at denne varmebeskyttelsen fungerer best som forebygging/kun når man kjenner antydning til smerter - ikke etter at man har utviklet skikkelig betennelse i leggen.

Hvor får jeg tak i den Mikdelta? Hadde vært bra med svar, har kjempe lyst til å se den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorr at jeg quota feil, var meningen og quote mike delta som sa han hadde episodene til politiet

Det er en finfin funksjon som heter Privat Melding for slike spørsmål! Spesielt hvis det gjelder linker o.s.v. som ikke alltid er tillatt å poste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_månestråle_*

Hvis du vil se ned så må du gjerne gjøre det:) Jeg har vært aktiv svømmer og har lært at hodet skal være framover, med engang du ser ned detter brillene av når du lander i vannet! Men hvis det funker med hodet ned, så må dugjøre det:) Jeg har hodet framover og da kommer jeg rett i vannet. Når du ser ned går kroppen også nedover og da går du lettere ned mot bunnen:) Ikke at du fyker til bunnen selvsagt:)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MikeDelta

Send meg en PM så skal jeg se hva slags tips jeg kan klare å gi ang. serien "Politiet" :)

Ellers støtter jeg KPT ang. løpesokker!

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
På opptaket er det jo albuebredt grep? og det er jo ganske bredt!

Hva mener du her? Får man ikke selv velge hvor bredt/smalt grep man bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil se ned så må du gjerne gjøre det:) Jeg har vært aktiv svømmer og har lært at hodet skal være framover, med engang du ser ned detter brillene av når du lander i vannet! Men hvis det funker med hodet ned, så må dugjøre det:) Jeg har hodet framover og da kommer jeg rett i vannet. Når du ser ned går kroppen også nedover og da går du lettere ned mot bunnen:) Ikke at du fyker til bunnen selvsagt:)

Lykke til :)

Ehm folkens, her anbefaler jeg dere å prøve før testen. Jeg er enig med Pacem om at dette bare må være feil. Har selv tatt crawlkurs og fikk da beskjed om å holde hodet helt rett, ellers kan du slite med brillene etterpå.

Jeg har selv testet dette, å ser en en smule fremover når en stuper, ja da sliter vertfall jeg. Ikke noe særlig med vrengte briller eller briller fulle i vann..

Så obs obs folkens, prøv dere frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ehm folkens, her anbefaler jeg dere å prøve før testen. Jeg er enig med Pacem om at dette bare må være feil. Har selv tatt crawlkurs og fikk da beskjed om å holde hodet helt rett, ellers kan du slite med brillene etterpå.

Jeg har selv testet dette, å ser en en smule fremover når en stuper, ja da sliter vertfall jeg. Ikke noe særlig med vrengte briller eller briller fulle i vann..

Så obs obs folkens, prøv dere frem!

Dette må jo bare testes grundig..trist å svømme 100 m med brilla vrengt under nesen. Skulle prøve det på mandag - men trente vendinger så glemte det helt. Ny sjanse i dag :)

Løp forresten nesten 31 runder i dag - noen runder bedre enn forrige uke og mye pga teknikk å komme seg opp fra magen på en annen måte enn tidligere. Banen jeg løper på er ca 8m kortere enn den på testen - så er veldig nysgjerrig på hvor stort utslag dette vil gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som man er forskjellige her og. Jeg må se fremover i det jeg treffer vannflaten. Har jeg hodet rett i forhold til kroppen, havner brillene mine langt nedpå halsen..

Jeg har hodet framover og da kommer jeg rett i vannet. Når du ser ned går kroppen også nedover og da går du lettere ned mot bunnen:) Ikke at du fyker til bunnen selvsagt:)

Dette kjenner jeg meg igjen i. Merker at når jeg stuper uten briller og ser ned, kommer jeg mye lenger ned i vannet enn når jeg bruker briller og ser rett frem.. Menmen, man får gjøre det man selv føler er best!

Endret av anavrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du her? Får man ikke selv velge hvor bredt/smalt grep man bruker?

Bare hørt et sted man må ha bredt grep, men det spiller vel ikke så stor rolle uansett egentlig?

Er vel ingen som vil løfte med smalt grep uansett!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fragment_*
Bare hørt et sted man må ha bredt grep, men det spiller vel ikke så stor rolle uansett egentlig?

Er vel ingen som vil løfte med smalt grep uansett!?

Ah, ok. Var redd "albuebredt grep" var smalere enn det jeg normalt bruker. For min del har det i alle fall svært mye å si. Mitt mål er nå åtte reps i benken. Det vil si at dersom alt klaffer så har jeg tre poeng på alt unntatt hangupsene. Det hadde jeg aldri turt å håpe på engang, men nå er det faktisk ikke så urealistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...