Gjest Leoline Skrevet 5. mars 2008 #761 Del Skrevet 5. mars 2008 Man får ikke svar fortløpende nei. Først skal alle kanditater inn til fysiske prøver + evt. intervju. Deretter skal opptaksnemda vurdere kanditatene. Får vel svar i juni/juli om man har kommet inn eller ikke. Blir noen lange måneder dette da:-) Får satse på å komme inn alle sammen. Hadde vært morro å treffe dere alle som er inne på forumet her. Er inne å ser litt hver dag. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anavrin Skrevet 5. mars 2008 #762 Del Skrevet 5. mars 2008 Takk for svar artaniz og Pacem, alle tips kommer godt med Er rimelig godt kjent med politiets oppbygning osv, men en ting jeg aldri helt har fått et klart svar på: hva er forskjellen mellom politi og lensmann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Skrevet 5. mars 2008 #763 Del Skrevet 5. mars 2008 Takk for svar artaniz og Pacem, alle tips kommer godt med Er rimelig godt kjent med politiets oppbygning osv, men en ting jeg aldri helt har fått et klart svar på: hva er forskjellen mellom politi og lensmann? Hovedforskjellen er vel at en lensmannsbetjent er mer "generalist" enn det en politibetjent er. Altså, på et lensmannskontor gjør lensmannsbetjentene alle oppgaver, dvs. ordenstjeneste, etterforskning, håndtere lotterisøknader, gi våpentillatelse etc. Mens på en politistasjon er det delt opp i avdelinger hvem som gjør hva. Der har du en ordensavdeling, en etterforskningsavdeling, egen forvaltningstjeneste osv. Har forstått det slik at det varierer litt fra distrikt til distrikt hvordan dette utføres i praksis, men den grove forskjellen er vel det ovennevnte. I tillegg så er det litt forskjell i pensjonsalderen, men husker ikke hvor mye. Dette var veldig grovt, men håper du får noe ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anavrin Skrevet 5. mars 2008 #764 Del Skrevet 5. mars 2008 Aha! Ja det gikk opp et lite lys nå, takker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
artaniz Skrevet 5. mars 2008 #765 Del Skrevet 5. mars 2008 Blir noen lange måneder dette da:-) Får satse på å komme inn alle sammen. Hadde vært morro å treffe dere alle som er inne på forumet her. Er inne å ser litt hver dag. ... Ja det blir VELDIG lange måneder til vi får svar. Jeg skal iafall krysse fingrene for alle her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pacem Skrevet 5. mars 2008 #766 Del Skrevet 5. mars 2008 Ja det blir VELDIG lange måneder til vi får svar. Jeg skal iafall krysse fingrene for alle her inne Hehe, er litt sånn at man tenker "Åh, det skal bli så digg å bli ferdig med opptaket, slippe å grue seg til det", men det er NÅ det kjipe begynner, er NÅ man begynner å bli gal av å vente... 3 måneder er DRITlang tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest khalid_mercado @ Skrevet 6. mars 2008 #767 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei, lurer litt på vandel? Jeg er meget motivert for å bli politibetjent. Har fullført førstegangstjenesten min i indre troms som nestlagfører. For de som ikke vet hva dette betyr så er det iallefall i mitt kompani, og noen andre den høyeste stillingen du kan få i vanlig førstegangstjeneste. Jeg jobber også som vekter. Jeg har et meget bra tjenestebevis, men det er noe som stopper meg. Jeg har nemmelig ikke plettfritt rulleblad. Lurer på om det er noe de sjekker først, eller får mann kanskje en second chance ved intervjuet? Jeg har 2 saker som ble gjort når jeg var 16år. Blir 22 når jeg skal søke phs. Sakene kan jeg forklare meget godt, men hvis det ikke blir noe sjangs til forklaring så vet jeg at jeg ikke kommer inn. Noen svar? takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
artaniz Skrevet 6. mars 2008 #768 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei, lurer litt på vandel? Jeg er meget motivert for å bli politibetjent. Har fullført førstegangstjenesten min i indre troms som nestlagfører. For de som ikke vet hva dette betyr så er det iallefall i mitt kompani, og noen andre den høyeste stillingen du kan få i vanlig førstegangstjeneste. Jeg jobber også som vekter. Jeg har et meget bra tjenestebevis, men det er noe som stopper meg. Jeg har nemmelig ikke plettfritt rulleblad. Lurer på om det er noe de sjekker først, eller får mann kanskje en second chance ved intervjuet? Jeg har 2 saker som ble gjort når jeg var 16år. Blir 22 når jeg skal søke phs. Sakene kan jeg forklare meget godt, men hvis det ikke blir noe sjangs til forklaring så vet jeg at jeg ikke kommer inn. Noen svar? takk. Vandelen din sjekkes ved opptak, før eventuelle fysiske prøver og intervju. Da denne må være plettfri, så tror jeg at det vil være diskvalifiserende at du har 2 saker fra du var 16 år gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorHubro Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #769 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei, lurer litt på vandel? Jeg er meget motivert for å bli politibetjent. Har fullført førstegangstjenesten min i indre troms som nestlagfører. For de som ikke vet hva dette betyr så er det iallefall i mitt kompani, og noen andre den høyeste stillingen du kan få i vanlig førstegangstjeneste. Jeg jobber også som vekter. Jeg har et meget bra tjenestebevis, men det er noe som stopper meg. Jeg har nemmelig ikke plettfritt rulleblad. Lurer på om det er noe de sjekker først, eller får mann kanskje en second chance ved intervjuet? Jeg har 2 saker som ble gjort når jeg var 16år. Blir 22 når jeg skal søke phs. Sakene kan jeg forklare meget godt, men hvis det ikke blir noe sjangs til forklaring så vet jeg at jeg ikke kommer inn. Noen svar? takk. Hei Gå inn på phs.no og skriv en mail evt ring å hør med de. Siden du ikke var myndig da "ugjerningene" ble begått. Vet ikke om dette har noe å si - men det koster ingenting å ringe å høre Ellers er det så Artaniz sier - vandelen må være plettfri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velo Skrevet 6. mars 2008 #770 Del Skrevet 6. mars 2008 Så vidt jeg har forstått er ikke kravet om plettfri vandel absolutt. Gjelder det mindre forhold, som ligger langt tilbake i tid og man har tydelig tatt lærdom av dette og modnet seg, kan man likevel vurderes som skikket. Med mindre reglene har blitt endret i det siste, kan nemden godkjenne et vist antall særlig skikkede søkere (inntil 20%, tror jeg), selv om de ikke tilfredstiller enkelte av kravene. Dette blir derimot en subjektiv vurdering av nemnden og man stiller klart sterkere med et plettfritt rulleblad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_månestråle_* Skrevet 7. mars 2008 #771 Del Skrevet 7. mars 2008 Lykke til Månestråle i morgen!! Husk: det meste sitter i hode! Dette klarer du! Krysser fingrene for deg jeg! Takk MorHubro!!! Det gikk veldig bra:) Jeg besto fysiske, greide 11 poeng og intervjuet vet jeg ikke helt, har litt delte følelser der. Håper det har gått bra med deg også???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk- Skrevet 7. mars 2008 #772 Del Skrevet 7. mars 2008 Gratulerer Månestråle! 11 poeng, det er bra! Selv kjørte jeg en general prøve idag.. og landa på 20 poeng..ups.. men nå var jeg på en hard fjelltur i alpene i går, så har kanskje litt innvirkning det. Men..nå har jeg opptak på onsdag, hvor lang hvile bør jeg ha da? har litt lyst å trene litt mer styrke og svømming.. (er 3- 4 sek unna den toern!) Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorHubro Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #773 Del Skrevet 7. mars 2008 Takk MorHubro!!! Det gikk veldig bra:) Jeg besto fysiske, greide 11 poeng og intervjuet vet jeg ikke helt, har litt delte følelser der. Håper det har gått bra med deg også???? Kjempe flott!! Gratulere!! Det intervjuet tror jeg de fleste vil analysere i småbiter før svarene kommer i mai/juni Har ikke vært inne enda jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
artaniz Skrevet 7. mars 2008 #774 Del Skrevet 7. mars 2008 Gratulerer Månestråle! 11 poeng, det er bra! Selv kjørte jeg en general prøve idag.. og landa på 20 poeng..ups.. men nå var jeg på en hard fjelltur i alpene i går, så har kanskje litt innvirkning det. Men..nå har jeg opptak på onsdag, hvor lang hvile bør jeg ha da? har litt lyst å trene litt mer styrke og svømming.. (er 3- 4 sek unna den toern!) Hva tror dere? Jeg tok 2 dages full hvile før opptaket. Hadde en lett svømmetur for å strekke kroppen 3 dager før. Må nesten kjenne på kroppen selv hvor lenge du trenger. Men vil si at 2-3 dager er minimum av hvile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorHubro Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #775 Del Skrevet 7. mars 2008 Gratulerer Månestråle! 11 poeng, det er bra! Selv kjørte jeg en general prøve idag.. og landa på 20 poeng..ups.. men nå var jeg på en hard fjelltur i alpene i går, så har kanskje litt innvirkning det. Men..nå har jeg opptak på onsdag, hvor lang hvile bør jeg ha da? har litt lyst å trene litt mer styrke og svømming.. (er 3- 4 sek unna den toern!) Hva tror dere? Du kan nok trene i helgen - men så ville iallefall jeg tatt det helt piano frem til onsdag. Men er ingen ekspert på dette emnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorHubro Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #776 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg tok 2 dages full hvile før opptaket. Hadde en lett svømmetur for å strekke kroppen 3 dager før. Må nesten kjenne på kroppen selv hvor lenge du trenger. Men vil si at 2-3 dager er minimum av hvile. Må si at jeg er litt grønn av missunnelse at dere er ferdig og klart dere så flott!!! Her får man "nerves" i noen uker til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk- Skrevet 7. mars 2008 #777 Del Skrevet 7. mars 2008 artaniz- Det høres fornuftig ut med 3 dager hvile ja.. tror nok jeg må ta en treningsøkt imårn og. blir stressa av å ikke ha marginer å gå på. morhubro- det "nerves" her også ja ... hehe Lykke til med forbredelsene dere andre også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
artaniz Skrevet 7. mars 2008 #778 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Må si at jeg er litt grønn av missunnelse at dere er ferdig og klart dere så flott!!! Her får man "nerves" i noen uker til.. Kan trøste dere med at dere får kortere ventetid på svarbrev iafall :gjeiper: Endret 7. mars 2008 av artaniz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorHubro Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #779 Del Skrevet 7. mars 2008 Kan trøste dere med at dere får kortere ventetid på svarbrev iafall :gjeiper: Det er sant... så fremt testene og intervjuet går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anavrin Skrevet 7. mars 2008 #780 Del Skrevet 7. mars 2008 artaniz- Det høres fornuftig ut med 3 dager hvile ja.. tror nok jeg må ta en treningsøkt imårn og. blir stressa av å ikke ha marginer å gå på. morhubro- det "nerves" her også ja ... hehe Lykke til med forbredelsene dere andre også! Kjører selv på med 2 dager hvile, men som sagt, veldig opp til hver enkelt. Hadde min siste treningsøkt i dag (og eksamen :S) før opptaket på mandag. Ligger ca ann til 15 poeng og er rimelig fornøyd med det! Har egentlig ikke veldige nerver før intervjuet, er mer spent, men regner med et høyt tall på richters skalaen i knærne idet jeg skal inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå