Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Så bra det har gått bra for alle her!

Kanskje vi alle havner i samme "klasse".

For er det slik at man deles opp i klasser/grupper ? Evt hvor mange i hver?

Noen som veit de fysiske kravene ved uteksaminering ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk takk alle sammen.

Jeg har ingen store forventninger til egenprestasjon på intervjuet i morgen, men jeg må nå gjøre et forsøk. :sjenert:

Hehe, får håpe det. Hvor mange runder løp du i dag, forresten?

Jeg løp litt over 31 runder så det holdt til en firer. Det var det jeg ba om å bli sekundert på også. Sekundanten gjorde forresten en kjempejobb i å oppdatere meg og presse meg.

Jeg kan også legge til at jeg var veldig spent på om jeg skulle klare 1,25 kravet på svømmingen, men svømte inn på 1,17 så det er jeg kjempefornøyd med. Dessuten perset jeg på benk og tok 18 rep, hoppet 2,35 (ikke fullt så fornøyd der) og tok 9 hang ups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det har gått bra for alle her!

Kanskje vi alle havner i samme "klasse".

For er det slik at man deles opp i klasser/grupper ? Evt hvor mange i hver?

Noen som veit de fysiske kravene ved uteksaminering ?

Man blir delt i klasser ja. Er vel ca 20-25 stk i hver klasse har jeg blitt fortalt.

Husker ikke hvordan de fysiske kravene er, men de er endel høyere en når du ble tatt inn. Er også lagt inn noen nye øvelser som du skal testes i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk alle sammen.

Jeg har ingen store forventninger til egenprestasjon på intervjuet i morgen, men jeg må nå gjøre et forsøk. :sjenert:

Jeg løp litt over 31 runder så det holdt til en firer. Det var det jeg ba om å bli sekundert på også. Sekundanten gjorde forresten en kjempejobb i å oppdatere meg og presse meg.

Jeg kan også legge til at jeg var veldig spent på om jeg skulle klare 1,25 kravet på svømmingen, men svømte inn på 1,17 så det er jeg kjempefornøyd med. Dessuten perset jeg på benk og tok 18 rep, hoppet 2,35 (ikke fullt så fornøyd der) og tok 9 hang ups.

Genialt på svømmingen og benken! Grattis.

Jeg håpe å også svømme rimelig fort, ligger på 1.35 på pers i 25 m basseng, så håper jeg greier å holde tiden i allefall slik at jeg får en 2.

Ellers ble glede snudd til litt skuffelse da jeg tok pers på 12 rep i benken i går, trodde det holdt til akkurat en 2, men må jo opp på 13!

Håper jeg klarer å presse meg 1 till på opptaket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fysiske tester i dag og besto :)

13poeng, så jeg er godt fornøyd. Bedre enn jeg turde håpe på.

Vi startet med legeundersøkelse før vi fortsatte i følgende rekkefølge:

-Dykk

-Svømming

(Felles oppvarming)

-Dukkeslep

-rullering i tre grupper mellom lengde, bom og benk

-Løping

Det var en veldig trivelig gjeng som stilte til opptak og jeg håper det er mange av de som kommer inn.

Jeg fikk bare med meg at det var en som ikke klarte kravene, til gjengjeld virket det som 4-5 ikke møtte opp. Vi ble fortalt at det i de tidligere gruppene hadde vært 5-6 kandidater som røk ut på testene hver dag, altså flere i år enn normalt.

Grattis med vel gjennomført! Og lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Sekundanten gjorde forresten en kjempejobb i å oppdatere meg og presse meg.

Hva? Bedre enn meg? :)

Nok en gang: Lykke til på intervjuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med vel gjennomført! Og lykke til i morgen!

Genialt på svømmingen og benken! Grattis.

Jeg håpe å også svømme rimelig fort, ligger på 1.35 på pers i 25 m basseng, så håper jeg greier å holde tiden i allefall slik at jeg får en 2.

Ellers ble glede snudd til litt skuffelse da jeg tok pers på 12 rep i benken i går, trodde det holdt til akkurat en 2, men må jo opp på 13!

Håper jeg klarer å presse meg 1 till på opptaket! :)

Mange takk for hyggelige tilbakemeldinger.

KptPower; en liten personlig erfaring. Jeg hadde ikke trent benk på minst halvannen uke før opptaket. Kan være at jeg er litt spesiell der, men jeg har funnet ut at på spesielt benk lønner det seg med en bra lang pause før jeg skal makse. Iallefall lette treninger de siste gangene. Jeg svømmte litt i stedet for å få litt armtrening.

Sist jeg prøvde å ta maks antall i benken på trening, kom jeg til 14, så det skulle ikke forundre meg om du også klarer 1poenget. :)

Hva? Bedre enn meg? :)

Nok en gang: Lykke til på intervjuet.

Hehe. Det var synd det ikke var du som stod og ropte på siden denne gangen. Da skulle jeg løpt til en treer, minst! :jepp:

Du må også ha lykke til i morgen!!! (nok en gang :) )

Dette klarer du fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legesjekken er etter de fysiske prøvene på første dagen ja :)

Ikke nødvendigvis. Jeg hadde fysiske i går og legesjekk i dag, samme som i fjor. Tror ikke legen er på skolen hver dag, så man tar det som han er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk intervjuet? Mye "faglige" spørsmål?

Er legesjekken dag 2? Trodde den var etter de fysisketestene.. ikke for at det spiller noen rolle da:)

Egentlig ikke noe faglig i det hele tatt.. men jeg følte likevel det var bra at jeg kunne visse ting om polititet som medvirket i hvordan jeg svarte på forskjellige spørsmål. Gikk mest på hvem jeg er og politirollen i samfunnet generelt. Hvordan folk oppfatter politiet, hvilke forventninger man har til politiet, hva venter en nyutdannet i politiet osv.

Noen som veit de fysiske kravene ved uteksaminering ?

Snakket med noen i dag som mente at testene på PHS som student besto av maksing i benk istedenfor 60/35 kg og 3000m løp istedefor løpetesten. Men det er helt uoffisielt da, så vet ikke med sikkerhet

Endret av anavrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Student_*

De fysiske avsluttende prøvene i grunntrening på skolen går i kroppsheving bom, stillestående lengde, benkpress i fastbenk og 3000 meter. Det vurderes ut i fra et poengsystem hvor det er ulike nivå for karakterene. Man står til slutt med en samlet poengsum som utgjør karakteren. I tillegg er det livredningsprøve i basseng som man må bestå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ja, kalenderen viser 12. mars, og det er endelig min tur. Havregrøten er spist og bagen er pakket. Litt nervøsitet har begynt å melde seg, men noe annet ville vel vært rart.

Gleder meg til å komme igang - og ikke minst være ferdig etterpå.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kalenderen viser 12. mars, og det er endelig min tur. Havregrøten er spist og bagen er pakket. Litt nervøsitet har begynt å melde seg, men noe annet ville vel vært rart.

Gleder meg til å komme igang - og ikke minst være ferdig etterpå.

Ha en fin dag!

Ja nå Fragment ligger du gjerne å plasker i bassenget:-)! Og det er bare et par-tre timer så er du ferdig med testene. Dette går nok aldeles strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tror Fragment er sikret, etter hva hun har skrevet av fysiske resultater her tidligere!

Hadde vært så artig om vi alle kom inn herifra :)

Alle hittil har synes det har gått bra!

Hva med gullfisk? Lenge siden vi har hørt noe fra henne ?

Vi har vel blitt nok folk her til å fylle en klasse vel :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, tror Fragment er sikret, etter hva hun har skrevet av fysiske resultater her tidligere!

Hadde vært så artig om vi alle kom inn herifra :)

Alle hittil har synes det har gått bra!

Hva med gullfisk? Lenge siden vi har hørt noe fra henne ?

Vi har vel blitt nok folk her til å fylle en klasse vel :) ?

Ja det hadde vært hyggelig om alle her kom inn. Er en fare for at jeg blir temmelig sur (noen dager vertfall..)om det ikke går denne gangen, men da er det bare å bite tenna sammen, komme seg på hesten igjen og fortsette. Som tidligerer nevnt så er jeg ikke tenkt å gi opp for et avslag eller to- jeg skal inn :kjefte: !

Gullfisk ja, litt usikker men mener hun skulle inn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten sikker på at Gullfisk skal inn i dag...men hører vel av seg :)

Må si at jeg blir hoppende glad for hver positive opptaksprøve og treningsresultat dere gjør!! Blir bare så imponert.

Må ærlig innrømme at de siste dagene har jeg slitt som bare juling med motivasjonen. Syns benken plutselig har blitt tyngre (vel den har jo det i og med at jeg trener på 37 kg istede for 35 for å få progresjon - har stoppet helt opp) Uansett hvordan jeg regner og tester så kommer jeg på 21!!!!! poeng... og det på en god dag.. *sukk* Så her må det skje et mirakel!!

Det var dagens depp... he he men nå må jeg ut å løpe... for uansett.. Skam den som gir seg!! Vil jo inn i samme klasse som dere andre.. Tenk hvor moro DET hadde vært!!

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten sikker på at Gullfisk skal inn i dag...men hører vel av seg :)

Må si at jeg blir hoppende glad for hver positive opptaksprøve og treningsresultat dere gjør!! Blir bare så imponert.

Må ærlig innrømme at de siste dagene har jeg slitt som bare juling med motivasjonen. Syns benken plutselig har blitt tyngre (vel den har jo det i og med at jeg trener på 37 kg istede for 35 for å få progresjon - har stoppet helt opp) Uansett hvordan jeg regner og tester så kommer jeg på 21!!!!! poeng... og det på en god dag.. *sukk* Så her må det skje et mirakel!!

Det var dagens depp... he he men nå må jeg ut å løpe... for uansett.. Skam den som gir seg!! Vil jo inn i samme klasse som dere andre.. Tenk hvor moro DET hadde vært!!

21 poeng! hufff! Hva er det du sliter mest med nå? Hva har du mål om å klare å ta inn ett poeng eller 2 på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chili Pepper

Jeg er ikke søker, men bare en liten ting til f.eks. deg som ligger på 21 poeng nå; på opptak er man gjerne skikkelig gira, og man klarer som regel mer enn hva man gjør på trening. Det mentale har vanvittig mye å si.

Jeg tok den testen der med influensa, uten å ha løpt på mange måneder, jeg klarte minstetida - og hadde klart bedre hvis jeg hadde giddet. Stoppet siden jeg var sjuk og liksom hadde klart det. Det kan faktisk være lurt å trene litt på det å presse seg også - og da mener jeg ikke bare kroppen, men å presse seg mentalt når man tror at man ikke klarer mer uten å omkomme på stedet. Ta seg en løpetur hvor man løper til beina ikke adlyder mer, for eksempel. Det er ikke så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullfisk var inne i dag ja! Herlig å endelig være ferdig med det...

Er kjempefornøyd med mine 18 poeng.. :)

svømming 3

bom 3

benk 4

lengde 4

løp 4

Var en kjempefin gjeng som var inne..Ingen fare for norsk politi om det er sånne hyggelige folk som blir tatt opp nei:)

Så nå er det BARE intervjuet igjen...Vet ikke helt hvordan det er best å forbrede seg jeg...Fokuset mitt har vært mer på treninga egentlig, har jo liksom ligget i farsonen så..

Lykke til alle dere andre som skall inne! det her klarer vi alle på KG, ingen tvil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke søker, men bare en liten ting til f.eks. deg som ligger på 21 poeng nå; på opptak er man gjerne skikkelig gira, og man klarer som regel mer enn hva man gjør på trening. Det mentale har vanvittig mye å si.

Jeg tok den testen der med influensa, uten å ha løpt på mange måneder, jeg klarte minstetida - og hadde klart bedre hvis jeg hadde giddet. Stoppet siden jeg var sjuk og liksom hadde klart det. Det kan faktisk være lurt å trene litt på det å presse seg også - og da mener jeg ikke bare kroppen, men å presse seg mentalt når man tror at man ikke klarer mer uten å omkomme på stedet. Ta seg en løpetur hvor man løper til beina ikke adlyder mer, for eksempel. Det er ikke så dumt.

Mentalstyrke har nesten alt å si :) Veldig enig med deg der! Løper nesten alltid så lunga henger på utsiden..he he men årsaken er min egen feil..sluttet å røyke litt sent.... :sjenert:

Men gir meg ikke selv om det føles litt tungt akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullfisk var inne i dag ja! Herlig å endelig være ferdig med det...

Er kjempefornøyd med mine 18 poeng.. :)

svømming 3

bom 3

benk 4

lengde 4

løp 4

Var en kjempefin gjeng som var inne..Ingen fare for norsk politi om det er sånne hyggelige folk som blir tatt opp nei:)

Så nå er det BARE intervjuet igjen...Vet ikke helt hvordan det er best å forbrede seg jeg...Fokuset mitt har vært mer på treninga egentlig, har jo liksom ligget i farsonen så..

Lykke til alle dere andre som skall inne! det her klarer vi alle på KG, ingen tvil:)

KNALL BRA!! Gratulere!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...