Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Det er sant... så fremt testene og intervjuet går bra :)

Skal nok se at det går kjempebra skal du se! Krysser fingrene for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjører selv på med 2 dager hvile, men som sagt, veldig opp til hver enkelt. Hadde min siste treningsøkt i dag (og eksamen :S) før opptaket på mandag. Ligger ca ann til 15 poeng og er rimelig fornøyd med det! Har egentlig ikke veldige nerver før intervjuet, er mer spent, men regner med et høyt tall på richters skalaen i knærne idet jeg skal inn :ler:

SKjønner hva du mener... Var selv nervøs i dagene før, men ike noe sånn merkbart. Mere at jeg gledet meg til å være ferdig. Men, når jeg stod i gangen på PHS, å ventet på å starte... da skalv jeg på hendene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite dumt spørsmål: hvordan sitter man i forhold til opptaksnemda? Har et inntrykk inni hodet mitt at de liksom sitter bak et langbord litt høyere opp en deg (som på pressekonferanser o.l.) men det er bare slik jeg tenker meg det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite dumt spørsmål: hvordan sitter man i forhold til opptaksnemda? Har et inntrykk inni hodet mitt at de liksom sitter bak et langbord litt høyere opp en deg (som på pressekonferanser o.l.) men det er bare slik jeg tenker meg det da :P

--lurer jeg også litt på...

Forresten.. hvordan var nemda i Oslo? Hyggelige?

Tar man de i hånden når man kommer inn?

:forvirret:

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite dumt spørsmål: hvordan sitter man i forhold til opptaksnemda? Har et inntrykk inni hodet mitt at de liksom sitter bak et langbord litt høyere opp en deg (som på pressekonferanser o.l.) men det er bare slik jeg tenker meg det da :P

Nemden er veldig hyggelig. To menn og to kvinner. De sitter bak et lang bod, og du sitter bak en liten pult foran dem. De sitter ikke høyere enn deg på noen måte, selv om det kan virke sånn når du sitter der. :D

Du håndhilser ikke, det tar for lang tid og vil vike unatrulig i den settingen. Du kommer inn, sier hei, og får sett alle i øynene, det er vel det meste du får tid til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også ferdig med intervjuet.

Ble vel spurt om følgende:

- Forskjellige straffer vi har.

Hva vil det si egentlig? Alt fra forelegg til 21 bak murene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva vil det si egentlig? Alt fra forelegg til 21 bak murene?

Ble spurt om hvordan du kunne straffes, med alt fra samfunnstraff til bøter og fengsel og om jeg viste hvor lenge du kunne få fengsel på f.eks. ran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ja, nå nærmer det seg dagen der jeg skal i ilden, og jeg må si jeg gleder meg litt. Testet svømmingen i går, og svømte på 1.52. Det er jeg veldig fornøyd med, ettersom jeg svømte på 2.10 sist jeg testet. Det vil si at jeg har tre poeng på alt (dersom jeg får det maks til i benken) utenom hangups - hvor jeg rett og slett bare får se hvordan det går. Tenkte å ha en lett fotballøkt på mandag, før jeg hviler helt den siste dagen. Denne uken har vært ganske rolig treningsmessig, så jeg føler egentlig at jeg har kontroll.

Gratulerer til alle dere som har vært inne og er fornøyde - dere andre som skal inn i neste uke må ha lykke til :) Dette går så fint, atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå nærmer det seg dagen der jeg skal i ilden, og jeg må si jeg gleder meg litt. Testet svømmingen i går, og svømte på 1.52. Det er jeg veldig fornøyd med, ettersom jeg svømte på 2.10 sist jeg testet. Det vil si at jeg har tre poeng på alt (dersom jeg får det maks til i benken) utenom hangups - hvor jeg rett og slett bare får se hvordan det går. Tenkte å ha en lett fotballøkt på mandag, før jeg hviler helt den siste dagen. Denne uken har vært ganske rolig treningsmessig, så jeg føler egentlig at jeg har kontroll.

Gratulerer til alle dere som har vært inne og er fornøyde - dere andre som skal inn i neste uke må ha lykke til :) Dette går så fint, atte.

Skal nok se at det går bra! Når var det du skulle til opptaksprøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kult at mange av dere har vært inne! Jeg synes spenningen blir uutholdelig her! Skal inn 25 mars rett etter påsken!

Fint at dere poster litt erfaringer fra opptaket.

Er det mange som strøk eller? Virker som om "alle" har gjort en bra jobb.

Hvordan er det med lengdehopp, hoppet dere lengre med den lista enn dere gjør hjemme?

Spennende dette!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn i morgen.. aaahh!! Wish me luck! hehe..

Forresten et lite boktips for de som liker lese bøker: Bjørn Bottolvs.

Han er tidligere førstebetjent og skriver sinnsykt spennende og underholdene politiromaner. Tror mange av situasjonene hovedpersonen hans er oppe i, er hendelser han selv har vært borti (altså reelle situasjoner vi kan komme opp i om noen år :) ). Veldig spennende lesing! Har lest to bøker av han, men han har vel gitt ut et par til tror jeg. Sjekk de ut!

Endret av anavrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kult at mange av dere har vært inne! Jeg synes spenningen blir uutholdelig her! Skal inn 25 mars rett etter påsken!

Fint at dere poster litt erfaringer fra opptaket.

Er det mange som strøk eller? Virker som om "alle" har gjort en bra jobb.

Hvordan er det med lengdehopp, hoppet dere lengre med den lista enn dere gjør hjemme?

Spennende dette!! :)

På de fysiske prøvene, var det ingen som strøk i min gruppe. Var en som trakk seg etter svømminga pga en skade i foten.

Tror den listen har mye å si ja. Da jeg testet meg i stille lengde hjemme, hoppet jeg 2.01. På opptaksprøven hoppet jeg 2.32, så kan si at det var endel lengre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille Lengde
På de fysiske prøvene, var det ingen som strøk i min gruppe. Var en som trakk seg etter svømminga pga en skade i foten.

Tror den listen har mye å si ja. Da jeg testet meg i stille lengde hjemme, hoppet jeg 2.01. På opptaksprøven hoppet jeg 2.32, så kan si at det var endel lengre :D

Jøss. D hørtes nesten for godt ut til å være sant! Sikker på du ikke hadde et svakt øyeblikk og målte litt dårlig hjemme? Noen andre som har samme erfaring som Artaniz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På de fysiske prøvene, var det ingen som strøk i min gruppe. Var en som trakk seg etter svømminga pga en skade i foten.

Tror den listen har mye å si ja. Da jeg testet meg i stille lengde hjemme, hoppet jeg 2.01. På opptaksprøven hoppet jeg 2.32, så kan si at det var endel lengre :D

Hehehe.. gode nyheter da i allefall!

Jeg håper på å klare i allefall 2.28, ligger på det nå sånn ca, men noen ganger et par cm unna, så håper lista gir meg 5 cm eller noe så jeg kan være tryggere.

30 cm hørtes utrolig ut da :P

Hvordan var svømming i 12.5 m i forhold til 25 m basseng ? Har du eller andre erfaringer der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_månestråle_*
Jeg skal inn i morgen.. aaahh!! Wish me luck! hehe..

Forresten et lite boktips for de som liker lese bøker: Bjørn Bottolvs.

Han er tidligere førstebetjent og skriver sinnsykt spennende og underholdene politiromaner. Tror mange av situasjonene hovedpersonen hans er oppe i, er hendelser han selv har vært borti (altså reelle situasjoner vi kan komme opp i om noen år :) ). Veldig spennende lesing! Har lest to bøker av han, men han har vel gitt ut et par til tror jeg. Sjekk de ut!

Lykke til i morgen! Krysser fingre for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. D hørtes nesten for godt ut til å være sant! Sikker på du ikke hadde et svakt øyeblikk og målte litt dårlig hjemme? Noen andre som har samme erfaring som Artaniz?

Kan godt være jeg hadde et dårlig øyeblikk. Testet meg bare en gang hjemme på stuegulvet uten sko eller noe på. Uansett, så fulgte jeg tipset til han som registrerte resultatete, se opp og langt frem. Gjorde at jeg hoppet 2.32 på første og 2.16 på siste hoppet :P

Angående svømmingen, så ble det dårligere for min del. Var vel for at jeg stupte og fikk brillene opp på pannen. Gjorde at jeg svømte 15 sekunder dårligere en da jeg hadde testet meg på 25m basseng. Alle andre jeg har hørt med, har tatt inn mye på 12.5m basseng grunnet flere vendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment
Skal nok se at det går bra! Når var det du skulle til opptaksprøver?

Jeg skal inn i Bergen på onsdag! To dager igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Er det forresten noen som er kjent på Haakonsvern? Jeg har planer om å ta en buss, men er usikker på hvor god tid jeg bør beregne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som er kjent på Haakonsvern? Jeg har planer om å ta en buss, men er usikker på hvor god tid jeg bør beregne.

Husker jeg ikke feil, tar bussen ca 25 minutter. Tar ca 15 minutter å gå fra vakta til idrettsanlegget i rolig tempo. Det er 3 år siden jeg var stasjonert der though, så kan være noe avik i tidene :P

Uansett, beregn god tid, bedre å komme 10 minutter for tidlig en 10 minutter for sent. Når jeg var på opptak var vel de fleste kommet 15 minutter før vi skulle møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdige med fysiske! Gikk ca. som forventet, persa i 3 øvelser og greier :P

Slik gikk det:

Svømming: 1,42 - 3

Stille lengde: 2,72 - 2

Benk: 12 - 3 (sååvidt unna karakter 2 :P)

Armhev: 10 - 3

Løp: 3

14 tilsammen :regn:

Ganske fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...