Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gjest Chili Pepper

Kan jeg spørre hva dere svarte på om dere hadde vært redde og spørsmålet om dere er psykisk sterke?

Det er egentlig spennende spørsmål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre hva dere svarte på om dere hadde vært redde og spørsmålet om dere er psykisk sterke?

Det er egentlig spennende spørsmål. :)

Hei:-)

Jeg har ikke vært inne enda i år men synes å huske jeg fikk dette spørsmålet i fjor.

Jeg har et barn, å da er det hele tiden noe å være redd for.. Ang dette med å være psykisk sterk så føler jeg det må presiseres litt mer. Psykisk sterk i forhold til hva? Spørsmålet er veldig relativt slik jeg ser det.

Men klart siden jeg søker phs så vet jo hva politiyrket innebærere, å hadde jeg ikke trodd jeg ville takle de mange påkjenningene yrket innebærer, så hadde jeg heller ikke sendt inn noen søknad..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Kan jeg spørre hva dere svarte på om dere hadde vært redde og spørsmålet om dere er psykisk sterke?

På spørsmålet om jeg noengang hadde vært redd svarte jeg noe sånt som at jeg trodde det var lenge siden jeg hadde vært skikkelig redd, men når jeg hører om at noen fra hjemplassen min f.eks omkommer i bilulykker så blir jeg redd/engstelig for at det kan være noen av mine nærmeste. Dette var sikkert ikke nøyaktig det de spurte om, men det virket som om de godtok det svaret.

Psykisk sterk-spørsmålet var nok det vanskeligste:

Nemda: "Vil du si at du er psykisk sterk?"

Meg: "Ja, jeg er jo trygg på meg selv, men må si at jeg ikke vet hvordan jeg vil reagere på f.eks en ulykke."

Nemda: "Hvordan vet du at du er psykisk sterk, da?"

Meg: "Nei, det er jo vanskelig å si sikkert, siden jeg hittil ikke har opplevd noe så alvorlig som en bilulykke."

Og så gikk vi videre, så jeg tolker det som om svaret var ok. Jeg følte det var best å bare si helt ærlig at jeg ikke vet hvilke reaksjoner som kommer i slike situasjoner. Som sagt, det var disse to spørsmålene jeg følte var mest utfordrende å svare på.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
intervjuet i dag gikk helt greit..tror jeg.. men jeg er litt bekymret for følte ikke at de satte meg fast på noe, eller prøvde å stresse meg i det hele tatt. Spurte meg ikke en gang hva justisminseter het. skuffa:) hehe.. men kanskje er det bra, kanskje er det dårlig. Men han ene sa at han trodde karakterene fra vgs gjorde at det ble vanskelig for meg å komme inn (har ikke de aller beste fra der) så vi får vente i spenning! legen på legesjekken var forresten en veldig morsom og trivelig fyr..

Hvor mange konkurransepoeng har du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

intervjuet i dag gikk helt greit..tror jeg.. men jeg er litt bekymret for følte ikke at de satte meg fast på noe, eller prøvde å stresse meg i det hele tatt. Spurte meg ikke en gang hva justisminseter het. skuffa:) hehe.. men kanskje er det bra, kanskje er det dårlig. Men han ene sa at han trodde karakterene fra vgs gjorde at det ble vanskelig for meg å komme inn (har ikke de aller beste fra der) så vi får vente i spenning! legen på legesjekken var forresten en veldig morsom og trivelig fyr..

Har fått inntrykk av at det har vært mye personlige spørsmål hittil, men er vel sikkert veldig individuelt. Uansett, hvis det er karakterene dine som forhindrer deg, og ikke deg som person, så er det jo bare å ta opp fag til neste år igjen. Krever sikkert litt innsats, men definitivt verdt det!

når var det du skulle inn igjen, even? orker ikke lete bak i tråden her..

Jeg skal inn 2 april. Har gode to og en halv uke igjen, med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

God påske til alle. Det er litt deilig å kunne ta ferie uten å måtte tenke for mye på treningen. Påskeegg og lammestek kan liksom inntas med litt bedre samvittighet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker også dere alle en riktig god påske :) !

Her blir det trening, lesing, trening, lesing...

God påske!

Så lenge har jeg ikke vært oppe på over 2 måneder :P, men her er det birkebeinerrenn og jeg har jobbet i hele dag! Fy for et slit !!

12000 smågærne skiløpere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_månestråle_*
God påske til alle. Det er litt deilig å kunne ta ferie uten å måtte tenke for mye på treningen. Påskeegg og lammestek kan liksom inntas med litt bedre samvittighet da :)

God påske!!!:))))))) No blir det eting!!!:))))(spising)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jimmy P
Da var jeg også ferdig med intervjuet.

Ble vel spurt om følgende:

- Generell presentasjon om meg selv.

- Hva jeg har lært gjennom jobben min som vekter.

- Om jeg har opplevd rasisme og hvordan jeg takler å være "utenlandsk", da jeg er adoptert.

- Oppbygning av rettsystemet i Norge

- Forskjellige straffer vi har.

- Oppbygning av politi og lensmannsetaten.

Var vel i hovedsak det jeg ble spurt om. Følte at det gikk greit, så gjenstår det bare å vente på brev i posten :D

Hei og gratulere vel overstått intervju! Gleder meg til å bli ferdig med det jeg også.

Lurer på hva du svarte på;

- Oppbygning av rettsystemet i Norge

- Forskjellige straffer vi har.

Noen andre som har gode svar på dette? Er det noen her som skal inn til opptak 10 april i Oslo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulere vel overstått intervju! Gleder meg til å bli ferdig med det jeg også.

Lurer på hva du svarte på;

- Oppbygning av rettsystemet i Norge

- Forskjellige straffer vi har.

Noen andre som har gode svar på dette? Er det noen her som skal inn til opptak 10 april i Oslo??

Vel, svarte veldig generelt.

På spørsmål om rettsystemet, var det vel spurt i forhold til en rettsak jeg nettop hadde vært i angående noe som skjedde på jobben. Denne foregikk i tingretten. Ble da spurt hva som hadde skjedd om han hadde anket saken. Da hadde den gått videre til tingretten og siste instans som var høyesteretten.

Angående straffer, var det også veldig generelt. Han lurte på hva du kunne få viss du f.eks. ble tatt i tagging. Noe jeg også har vært borti jobben. Da svarte jeg erstatningskrav, samfunnstjeneste og fengsel. Ble også spurt om jeg viste forskjell på betinget og ubetinget fengsel.

Alt i alt var det ikke noe særlig fordypende spørsmål, eller svar jeg gav. Alt var vel også vinklet mot ting som hadde skjedd på jobben min som vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, svarte veldig generelt.

På spørsmål om rettsystemet, var det vel spurt i forhold til en rettsak jeg nettop hadde vært i angående noe som skjedde på jobben. Denne foregikk i tingretten. Ble da spurt hva som hadde skjedd om han hadde anket saken. Da hadde den gått videre til tingretten og siste instans som var høyesteretten.

Du mener vel lagmannsretten er neste instans hvis du var i tingretten?

For info om rettsystemet kan du, Gjest-Jimmy P, gå inn på domstol.no og lese om de forskjellige rettsinstansene og øve deg med quizer og alt mulig :)

Endret av anavrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener vel lagmannsretten er neste instans hvis du var i tingretten?

For info om rettsystemet kan du, Gjest-Jimmy P, gå inn på domstol.no og lese om de forskjellige rettsinstansene og øve deg med quizer og alt mulig :)

Mente selvfølgelig lagmannsretten ja, ble skrevet litt fort den siste posten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt påskeferie ja. Arbeids og treningsfri. Herlig og kunne slappe av og heller ta fatt på treningen etter påske :)

Hva med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har tatt påskeferie ja. Arbeids og treningsfri. Herlig og kunne slappe av og heller ta fatt på treningen etter påske :)

Hva med deg da?

Hei Artaniz:-)

Nei her har det vært full kjør med trening hver dag. Skal ikke inn før den 21/4 jeg, så nå finpusser jeg formen;-)

Men nå er jeg nettopp ferdig med dagens treningsøkt og skal ta i fri i morgen, så i kveld blir det jammen det noen pils på byen :gjeiper: ..Gud hjelpe meg så deilig det skal bli:-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var min påskeferie over.. 2 uker igjen! Ugh..

Nye i ilden allerede på tirsdag.. Spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Artaniz:-)

Nei her har det vært full kjør med trening hver dag. Skal ikke inn før den 21/4 jeg, så nå finpusser jeg formen;-)

Men nå er jeg nettopp ferdig med dagens treningsøkt og skal ta i fri i morgen, så i kveld blir det jammen det noen pils på byen :gjeiper: ..Gud hjelpe meg så deilig det skal bli:-)!

Hehe, ja tenker det skal bli deilig å kunne ta seg noen pils. Viktig å kunne slappe av også en gang iblandt :)

Egentlig blitt dårlig med trening for meg etter at jeg var på opptak. Så får vel ta meg selv i nakken og komme igang igjen etter påsken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...