Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Kjære godt folk!

Det er 1 april i dag ja.. :fnise:

Vet den var gjerne litt på kanten, men litt moro må en ha i desse tider da alt dreier seg kun om en ting, nemmelig opptaket!

Å kjære MorHubro, beklager kvalmebyene jeg påførte deg..å som du sier fredag skal vi springe viserne av klokka! UTEN GIPS!!

Jeg må nok innrømme at jeg trodde det var flere som ville stille spørsmål ved bløffen min..men det var eneste Fragment som var inne på det..

Men må jo også takke alle for sympatierklæringene! Dere er gode folk som jeg virkelig ser frem til å gå i klasse med:-)

:ler:

Ja det bør du - ble helt satt ut!!! :sjokk: Mens jeg frenetisk prøvde regne uker mot siste dag med fys tester.... OG prøvde få tak i deg pr telefon!!!

;)

Godt det ikke er tillfellet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det bør du - ble helt satt ut!!! :sjokk: Mens jeg frenetisk prøvde regne uker mot siste dag med fys tester.... OG prøvde få tak i deg pr telefon!!!

;)

Godt det ikke er tillfellet!!!

Ja, du tok vel meg og! Visste jo at det var 1 april, men jeg tror jeg er den letteste å lure også!

Faren min var akkurat innom og dritsur, fordi søstra mi hadde knust en rute på skola i dag! Og jeg gikk 5 på den også!

Gleder meg bare til i morgen! Og blir gjenfødt som litt mindre naiv! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Jeg må nok innrømme at jeg trodde det var flere som ville stille spørsmål ved bløffen min..men det var eneste Fragment som var inne på det..

Haha, jeg var livredd for at jeg var for frekk som nevnte at det muligens var aprilsnarr! Jeg er glad du er frisk som en fisk (bank i bordet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, registrerte vel aldri datoen, sånn er det etter 10 slitsomme timer på jobb :fnise:

Uansett så er det godt å høre at det ikke er noe galt med deg LauraLine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Fant dette forumet i går, og det var veldig spennende å lese. Skal inn på opptak 15.april i Oslo. Er det noen her som skal det, så gjerne ta kontakt=)

Jeg er førstegangssøker, så derfor er jeg veldig spent, og håper det skal gå bra.

Har trent en stund, så de fysiske testene skal gå greit. Har også testet de alle et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jauda

Hei! Har ikke sett noen skrive noe om dette her inne så tenkte bare å informere om at når jeg var på opptak i tr.heim fikk vi fortalt at om du hadde ett poeng for mye eller ikke klarte svømminga f.eks kunne du snakke med sjefen for de fysiskeprøvene den dagen og hun avgjorde om nemda skulle se ekstra på søknaden din, som da igjen kunne avgjøre om du fikk komme på intervju. Dette gjaldt spesielt jenter og de med minoritetsbakgrunn. Dette var visst noe nytt i år for å ha et større utvalg søkere til å fylle opp kvotene.

Var 3 stk som fikk vurdert søknaden sin og ei fikk komme på intervju likevel!

Så er fortsatt håp om du stryker, men kanskje ikke noe å satse på. De måtte visst imponere nemda mer enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Fant dette forumet i går, og det var veldig spennende å lese. Skal inn på opptak 15.april i Oslo. Er det noen her som skal det, så gjerne ta kontakt=)

Jeg er førstegangssøker, så derfor er jeg veldig spent, og håper det skal gå bra.

Har trent en stund, så de fysiske testene skal gå greit. Har også testet de alle et par ganger.

Hei!

Velkomme hit, du må gjerne ta del i diskusjonene våre! Fint du har registrert deg også, så vi ser den som skriver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke sett noen skrive noe om dette her inne så tenkte bare å informere om at når jeg var på opptak i tr.heim fikk vi fortalt at om du hadde ett poeng for mye eller ikke klarte svømminga f.eks kunne du snakke med sjefen for de fysiskeprøvene den dagen og hun avgjorde om nemda skulle se ekstra på søknaden din, som da igjen kunne avgjøre om du fikk komme på intervju. Dette gjaldt spesielt jenter og de med minoritetsbakgrunn. Dette var visst noe nytt i år for å ha et større utvalg søkere til å fylle opp kvotene.

Var 3 stk som fikk vurdert søknaden sin og ei fikk komme på intervju likevel!

Så er fortsatt håp om du stryker, men kanskje ikke noe å satse på. De måtte visst imponere nemda mer enn andre.

Hei!

Det var endel snakk om dette på diskusjonsforumet for 07.

Veldig delte meninger, men de fleste syntes vel det var nok så urettferdig at man skulle komme inn tross at man strøk på de fysiske.

Slik jeg har erfart er denne praksisen du nevner lite brukt i år, kontra i fjor. Kanskje p.g.a. mye negativ oppmerksomhet fra søkerne som faktisk klarer kravene og har jobbet hardt mot de i lengre tid!

For min del, håper jeg de som stryker skjerper seg, og kommer tilbake neste år. Dette gjelder selvfølgelig ikke de som skulle være uheldige og snuble på lengden o.s.v. da.

Var et par stk som fikk 21 poeng da jeg var inne i Oslo, og de måtte pent forlate oss første dag, så håper ingen tar dette som noen hvilepute!

20 poeng er 20 poeng, ikke 21 eller 22! (bortsett fra hvis noen herifra får det da, thihi )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even:

Litt sent - for du er vel snart ferdig

...men krysser fingrene for deg i dag!!!

Tusen takk, MorHubro!

Ja, da er jeg ferdig med dag én av opptaksprøvene, og tenkte jeg kunne komme med en saftig oppdatering på hvordan dagen forløp seg.

Vi var 25 stykker som hadde blitt kalt inn til opptak, men bare 19 stykker møtte opp. Det var med andre ord seks(!) stykker som ikke dukket opp. Av oss 19 som møtte opp, så var det fire stykker som strøk på det fysiske. En person strøk på dykkingen, en person strøk på svømmingen, en person strøk på en av styrkeøvelsene og siste person strøk på løpingen. Det var med andre ord kun 15 igjen på slutten av dagen av de 25 som var innkalt.

Øvelsene for meg gikk i følgende rekkefølge:

Svømming: 1,43 min = 3

Det var mange bra svømmere på opptaket i dag. Tror den dårligste av de som stod fikk fem poeng.

Hang-ups i bom: 10 rep = 3

Tror de fleste klarte seg greit på denne. Det var en fyr på gruppen min som kun klarte én, men han veide 108 kilo. Så han hadde liksom en "unnskyldning".

Stille lengde: 2,60 m = 3

Var veldig fornøyd med denne. Hadde hoppet ca 2,35 m før opptaket, så ble veldig positivt overrasket.

Benkpress: 14 rep = 2

Ble veldig overrasket over at jeg plutselig klarte 14 reps i benken. Hadde kun klart 12 før opptaket. Veldig fornøyd! Ei jente på gruppen min klarte 18 reps med klar margin. Er sikker på at hun hadde klart 100 repetisjoner.

Løping: litt over 33 runder = 2

Sa ifra til sekundanten før jeg startet at jeg satset på en firer. Men det viste seg at jeg hadde krefter inne til å klare en toer. Men jeg var helt fullstendig kake etterpå. Ga 110% på denne øvelsen.

Totalsum: 13 poeng

Er veldig fornøyd med dette, da det overgår alt jeg hadde turt å håpe på. Sa på forhånd at jeg ville være superfornøyd med 17 poeng, men tvilte på at jeg kom til å klare det. Og så ender jeg opp med 13 poeng! Er litt stolt av meg selv, ja.

Da gjenstår det bare intervjuet i morgen, så er jeg endelig ferdig. Blir deilig å kunne slappe av en liten periode nå :)

Og til alle dere andre som ikke har vært inne enda; det kommer til å gå mye bedre på opptaket enn dere tror. Jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor tror dere sjansen for at en med kjempegod poengsum (11 poeng) og et greit intervju kommer inn, når hun ligger akkurat på grensa når det gjelder karakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Hvor stor tror dere sjansen for at en med kjempegod poengsum (11 poeng) og et greit intervju kommer inn, når hun ligger akkurat på grensa når det gjelder karakter?

Når du er gjennom opptak + intervju og blir funnet skikket er det kun karakterene dine det står på. Om det er mange med gode karakterer som søker blir det altså vanskeligere for dem som ligger i grenseland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor stor tror dere sjansen for at en med kjempegod poengsum (11 poeng) og et greit intervju kommer inn, når hun ligger akkurat på grensa når det gjelder karakter?

Først, gratulerer Even, det var kjempenyheter!

Ang å komme inn er det som fragment sier, er man skikket blir det tatt etter karakterer hvor de begynner øverst med den beste.

Men du har ett smutthull, men det er jo ikke alle som kan gå inn under dette. Men opptaksnemda har vel 10 % av søkere som de tar inn på disp fra karakterer. F.eks. er erfaring eller evt. kvotering av minoriterer. Det skal mye til for å komme inn på denne kvoten vel og merke.

Eksempelvis var det ei jente som var nesten blind, hun hadde søkt 25 ganger!!! Hun kom til slutt inn på den kvota. Hun ble til opplysning opplyst om at det ikke ble noen operativ tjeneste. men snakk om pågangsmot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jimmy P
Når du er gjennom opptak + intervju og blir funnet skikket er det kun karakterene dine det står på. Om det er mange med gode karakterer som søker blir det altså vanskeligere for dem som ligger i grenseland.

Tror nok også alder, videre utdanning, Jobb/livserfaring, osv. teller veldig mye.

Grattis til god gjennomføring Even! Har selv 2,35meter som pers på stille lengde hjemme i stua. Ganske bra å hoppe 25cm lenger på opptaket!!! føler du at det var "kanten" som gjorde utslaget? fikk man noen prøve hopp før man hoppet for alvor?

Vurderer å gå til innkjøp av noen HEFTIGE jogge-sko som løper av seg selv, og har innlagt springfjer som skyter ut ved spensthopp.

På svømmingen står det ingenting på bruk av svømmeføtter, så regner alle stiller med svømmeføtter ved svømmetesten. da burde 1eren være ganske grei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Tror nok også alder, videre utdanning, Jobb/livserfaring, osv. teller veldig mye.

Naturligvis. Men alt dette er kun faktorer som spiller inn og avgjør om du blir funnet skikket eller ei. ETTER at man eventuelt har blitt funnet skikket på intervjuet er det kun karakterene som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

EVEN : GRATULERE så mye!!!13 poeng.. det er jo knall bra!!

Ta frem god siden i morgen så er du i boks :jepp:

Jimmy P : ha ha si ifra når du har funnet de joggeskoene - for jeg vil gjerne legge inn en bestilling selv!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Even!!

Supert! Det er så herlig å høre alle tilbakemeldingene om hvor bra det går!

Vær deg selv i morgen Even, så går det veldig bra skal du se.

Ellers så ser jeg det er nevnt at noen kommer inn uten å bestå dei fysiske testene. Det gjør meg en smule irritert..! Å som jeg har sagt tidligere..kommer jeg ikke inn i år ja da blir det innkjøp av solarium og navneskifte til neste år! Urdu har jeg jo også bestemt meg for, så da skulle jeg vell være sikret plass neste år i alle fall...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Gratulerer Even. Må være en rå følelse å oppleve at du gjør det såpass mye bedre på opptaket enn forventet :). Åssen er stangen i benkpress i Oslo? Helt vanlig olympiastang? Har opplevd at selv om alle godkjente olympiastenger veier 20kg så er det noen ganger forskjell hvor disse to oppmerkede ringene er. En smule frustrerende siden man jo har "godgrepet" sitt :)

Lauraline:

Merket meg at det var 1. april, men trodde ikke helt brukket ben og utsettelse et år var noe man spøkte med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lauraline:

Merket meg at det var 1. april, men trodde ikke helt brukket ben og utsettelse et år var noe man spøkte med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...