Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gullfisk var inne i dag ja! Herlig å endelig være ferdig med det...

Er kjempefornøyd med mine 18 poeng.. :)

svømming 3

bom 3

benk 4

lengde 4

løp 4

Var en kjempefin gjeng som var inne..Ingen fare for norsk politi om det er sånne hyggelige folk som blir tatt opp nei:)

Så nå er det BARE intervjuet igjen...Vet ikke helt hvordan det er best å forbrede seg jeg...Fokuset mitt har vært mer på treninga egentlig, har jo liksom ligget i farsonen så..

Lykke til alle dere andre som skall inne! det her klarer vi alle på KG, ingen tvil:)

Er greit å lese om politiet, last ned en brosjyre fra politi.no, står det masse nyttig. Ellers er det greit å tenke gjennom noe av det du skrev på søknaden din, hvorfor du vil bli politi, hvordan du syntes politiet gjør jobben sin osv. Kjempebra at du klarte deg bra på de fysiske! Lykke til på intervjuet imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempeflott Gullfisk. Gratulerer!

Nå er jeg ferdig selv. Var til intervju i dag og selv om jeg er langt ifra fornøyd med egen prestasjon under intervjuet er det godt å være ferdig, så jeg kan bruke mer tid på andre ting. Jernteppet slo inn for fullt et par ganger, så jeg tviler på at jeg gav noe godt inntrykk der inne, selv om de i nemden var hyggelige nok.

Dette er nå uansett bare en av flere planer jeg har, så det er bare å vente og se hva slags brev som dumper ned i postkassen i mai/juni. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott Gullfisk. Gratulerer!

Nå er jeg ferdig selv. Var til intervju i dag og selv om jeg er langt ifra fornøyd med egen prestasjon under intervjuet er det godt å være ferdig, så jeg kan bruke mer tid på andre ting. Jernteppet slo inn for fullt et par ganger, så jeg tviler på at jeg gav noe godt inntrykk der inne, selv om de i nemden var hyggelige nok.

Dette er nå uansett bare en av flere planer jeg har, så det er bare å vente og se hva slags brev som dumper ned i postkassen i mai/juni. :)

Det er frykten min det og.. hjerneteppe:) må vel bare huske å puste tenker jeg. Tror nok de klarer å se hvilken person du er fordi om du ikke viste helt hva du skulle si, og om det var rett osv... de er nok flinke folk såder... :)

Så det er nok en mulighet for at du får et stort brev i postkassen! har troa æ så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chili Pepper
Det er frykten min det og.. hjerneteppe:) må vel bare huske å puste tenker jeg. Tror nok de klarer å se hvilken person du er fordi om du ikke viste helt hva du skulle si, og om det var rett osv...

Det som er mye av greia på denne type intervju, er at man egentlig ikke er ute etter riktige svar (selv om man selvfølgelig ikke skal være helt blåst), men hvordan man reagerer på ulike spørsmål. Kanskje spesielt spørsmål man ikke kan svare på. Blir man tydelig nervøs og usikker da, er det minus selvfølgelig. Er du selvsikker og svarer enkelt og greit at "det vet jeg ikke", kan det gå helt fint fordi du da viser trygghet.

Det er ufattelig mange snodige og frekke spørsmål man kan få, det var f.eks. ei jente en gang som ble spurt om hvordan hun trodde hun kunne passe til et sånt yrke, hun som var så feit... Den er på kanten, men det er slike kommentarer du lett kan få på jobb, og vippes du av pinnen da så egner du deg kanskje ikke til en sånn jobb.

Det er altså ikke noen krise om du ikke kan svare eller må ta en liten tenkepause, bare du ikke får panic og bryter sammen så og si. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullfisk var inne i dag ja! Herlig å endelig være ferdig med det...

Er kjempefornøyd med mine 18 poeng.. :)

svømming 3

bom 3

benk 4

lengde 4

løp 4

Var en kjempefin gjeng som var inne..Ingen fare for norsk politi om det er sånne hyggelige folk som blir tatt opp nei:)

Så nå er det BARE intervjuet igjen...Vet ikke helt hvordan det er best å forbrede seg jeg...Fokuset mitt har vært mer på treninga egentlig, har jo liksom ligget i farsonen så..

Lykke til alle dere andre som skall inne! det her klarer vi alle på KG, ingen tvil:)

SUPERT! Grattis:-) Intervjuet klarer du helt fint! Som jeg har nevnt tidligere til andre, vær ærlig og vær deg selv så går det rette veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da var en lang (men hyggelig) dag på Haakonsvern over. Vi var 26 stykker - og alle møtte. Jeg fikk ikke snakket med samtlige, men fikk inntrykk av at det var en utrolig trivelig og oppegående gjeng. Vi var kun seks jenter denne dagen, og ble godt kjent med et par av dem.

1. Svømming: Her var jeg sikker på å gjøre det ganske bra. Målet var tre poeng (under 2:05), men hadde et lite håp om å klare en toer (1:50). Tror dere ikke jeg svømte på 1:50,8? KOMMA ÅTTE, liksom. Det var åtte sure tideler der og da, men jeg klarte i alle fall tre poeng.

2. Bom: Min desidert dårligste øvelse, noe jeg hele tiden har vært klar over. Tok fem repetisjoner, men alle ble underkjent siden jeg hele tiden var ca. 1 (liten) cm fra å være oppi med brystet. Større pupper hadde vært veldig ålreit der og da, men jeg ser at det må bli litt mer fokus på bicepstrening fremover. Seks poeng.

3. Stille lengde: Her var jeg sikker på en treer, og regnet med å være temmelig langt fra to poeng. Endte imidlertid opp med å hoppe 2.12 - fire cm. unna toerkravet. Men greit fornøyd med tre poeng her.

4. Benkpress: Den mest spennende øvelsen for min del. Har ligget på sju repetisjoner i det siste, og åtte reps er kravet for tre poeng. I dag klarte jeg akkurat åtte repetisjoner, og er kjempefornøyd med det. Tre poeng.

5. Løping: Det var som ventet et helvete å løpe i dag også. Ga beskjed til tidtakeren om at jeg satset på i alle fall tre poeng, og lå foran skjema hele tiden. Løp tilslutt 29 runder, og klarte dermed tre poeng veldig greit. Har ikke regnet ut hvor langt unna jeg var to poeng.

Totalt: 18 poeng. Nøyaktig etter skjema, rent bortsett fra ett poeng bedre på benkpressen og et litt skuffende resultat på bommen.

I morgen er det intervju klokken 10. Det blir godt å være ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Totalt: 18 poeng. Nøyaktig etter skjema, rent bortsett fra ett poeng bedre på benkpressen og et litt skuffende resultat på bommen.

I morgen er det intervju klokken 10. Det blir godt å være ferdig!

Skikkelig bra fragment!! Det var vår dag i dag ja! jeg har også intervju kl 10 imårn! Det må bli dagen vår imårn og! Stå på, så blir det året vårt på phs ! :D

Endret av gullfisk-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye gratulasjoner her! Men alikevel!

Kjempebra jenter!!!

Fikk dere forrsten varme opp på benkpress først? Ta et par sett med lettere vekter?

Endret av Kptpower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ingen oppvarming før benken, nei. Jeg ble litt overrasket over det, men det så ut som om alle taklet det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt: 18 poeng. Nøyaktig etter skjema, rent bortsett fra ett poeng bedre på benkpressen og et litt skuffende resultat på bommen.

I morgen er det intervju klokken 10. Det blir godt å være ferdig!

GRATULERE!!!! Å lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn 31 mars, og kjenner allerede at jeg grugleder meg! Tenker på opptaket og intervjuet mange ganger HVER dag, så man kan trygt si at det går til hjernen på en :P Skal bli godt å bli ferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det har skjedd mye siden jeg var inne her sist, gitt. Så utrolig bra at alle har klart seg foreløpig. Blir ganske imponert, ja.

Spesielt imponert over at du klarte deg så bra, gullfisk. Fikk litt følelsen av at du var ganske usikker på om du kom til å klare det, så det må jo være herlig å vite at du er videre.

Lykke til med intervjuet imorgen, gullfisk og fragment!

Endret av Even
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_ferdig

Nå er opptaket 2008 ferdig for min del. Dette var første gangen jeg søkte, så er spent hvor stor betydning det har. Den røde tråden som går gjennom alle innleggene, kan jeg bare bekrefte. Vær deg selv! Bedre råd finnes ikke.

Fysiske ble bestått med 15 poeng.

Intervjuet i dag gikk så enormt fort. Var inne i 20 min, men føltes som 5! (Jeg overdriver ikke) Veldig hyggelig tone, men jeg er bekymret for egen innsats. Det ble slik at jeg pratet for det meste, mens en av de 3 i nemda stilte noen få spørsmål. Disse spørsmålene gikk ut på det man allerede har tenkt over.

"Hvorfor vil du bli politi"

"Hva kunne du å tenke deg å gjøre i Politiet"

"Har du vært redd noen gang?"

"Hva har du gjort fram til nå?"

Så fikk jeg bare beskjed om at "nå var vi ferdig, og vi har ingen flere spørsmål". Dette vil være naturlig for de aller fleste at man går derifra med spm om det gikk bra. "T.I.M.E will show"(Sheik Fy-fasan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er opptaket 2008 ferdig for min del. Dette var første gangen jeg søkte, så er spent hvor stor betydning det har. Den røde tråden som går gjennom alle innleggene, kan jeg bare bekrefte. Vær deg selv! Bedre råd finnes ikke.

Fysiske ble bestått med 15 poeng.

Intervjuet i dag gikk så enormt fort. Var inne i 20 min, men føltes som 5! (Jeg overdriver ikke) Veldig hyggelig tone, men jeg er bekymret for egen innsats. Det ble slik at jeg pratet for det meste, mens en av de 3 i nemda stilte noen få spørsmål. Disse spørsmålene gikk ut på det man allerede har tenkt over.

"Hvorfor vil du bli politi"

"Hva kunne du å tenke deg å gjøre i Politiet"

"Har du vært redd noen gang?"

"Hva har du gjort fram til nå?"

Så fikk jeg bare beskjed om at "nå var vi ferdig, og vi har ingen flere spørsmål". Dette vil være naturlig for de aller fleste at man går derifra med spm om det gikk bra. "T.I.M.E will show"(Sheik Fy-fasan)

Gratulere med bestått fystest!!

Og moro å høre fra intervjuet :) Nå har du bare ventetiden igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da var jeg også ferdig med alt sammen. Jeg er kjempefornøyd med intervjuet i dag. Følte jeg klarte å svare bra på det aller meste, og greide faktisk å slappe såpass mye av at jeg ikke ble rammet av jernteppe. Følelsen er altså god, men man vet jo naturligvis aldri.

De spørsmålene jeg synes var mest krevende var:

- "Har du noen gang vært redd?"

- "Er du psykisk sterk?"

Jeg svarte sikkert ikke så veldig bra på dette, men fikk nå til å si etellerannet. Intervjuet mitt gikk kjempefort, tviler på jeg var inne i mer enn 15 minutter. Jeg håper det er et godt tegn.

Ferdig og fornøyd! Hva pokker skal jeg gå rundt og grue meg til nå, rent bortsett fra svarbrevet?

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ferdig og fornøyd! Hva pokker skal jeg gå rundt og grue meg til nå, rent bortsett fra svarbrevet?

Haha, ja det tenker jeg også på! Nå har jeg godt rundt i mange måneder og tenkt på det intervjuet og alle slags mulige spørsmål/samfunnsproblemer/nyheter/politietaten osv. osv. hver eneste dag, og nå plutselig trenger du ikke tenke mer på det! Hva pokker skal tankene ta seg til nå? :ler:

Ellers gratulerer med gjennomført opptaksprøve :)

Endret av anavrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ja, det er rart (men deilig) å være ferdig. Nå er det liksom ikke noe mer man kan gjøre. Treningen er fremdeles viktig ettersom kravene på skolen er temmelig tøffe, men jeg har jo egentlig ingenting spesifikt å trene mot eller noen tidsfrist for det jeg trener på. Det føles veldig rart, etter over et halvt år med veldig målrettet trening.

Jeg må for øvrig si at uansett om jeg kommer inn i år eller ikke, så har det vært morsomt å være med på dette. Det har riktig nok vært to slitsomme dager preget av endel nervøsitet og usikkerhet, men jeg er glad jeg i alle fall har prøvd. Så får vi se hvordan det går i mai/juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også ferdig med alt sammen. Jeg er kjempefornøyd med intervjuet i dag. Følte jeg klarte å svare bra på det aller meste, og greide faktisk å slappe såpass mye av at jeg ikke ble rammet av jernteppe. Følelsen er altså god, men man vet jo naturligvis aldri.

De spørsmålene jeg synes var mest krevende var:

- "Har du noen gang vært redd?"

- "Er du psykisk sterk?"

Jeg svarte sikkert ikke så veldig bra på dette, men fikk nå til å si etellerannet. Intervjuet mitt gikk kjempefort, tviler på jeg var inne i mer enn 15 minutter. Jeg håper det er et godt tegn.

Ferdig og fornøyd! Hva pokker skal jeg gå rundt og grue meg til nå, rent bortsett fra svarbrevet?

Gratulerer med overstått intervju! Da venter vi bare i spenning på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det har skjedd mye siden jeg var inne her sist, gitt. Så utrolig bra at alle har klart seg foreløpig. Blir ganske imponert, ja.

Spesielt imponert over at du klarte deg så bra, gullfisk. Fikk litt følelsen av at du var ganske usikker på om du kom til å klare det, så det må jo være herlig å vite at du er videre.

Lykke til med intervjuet imorgen, gullfisk og fragment!

takk even! ble ganske imponert selv :) hehe.. nei, men det er som de fleste sier.. en får til det lille ekstra når en er der..selv husker jeg ikke svømminga så mye.. husker ikke en gang at jeg stupte utti, men det gikk jo bra.. så noe gjorde jeg rett:)

intervjuet i dag gikk helt greit..tror jeg.. men jeg er litt bekymret for følte ikke at de satte meg fast på noe, eller prøvde å stresse meg i det hele tatt. Spurte meg ikke en gang hva justisminseter het. skuffa:) hehe.. men kanskje er det bra, kanskje er det dårlig. Men han ene sa at han trodde karakterene fra vgs gjorde at det ble vanskelig for meg å komme inn (har ikke de aller beste fra der) så vi får vente i spenning! legen på legesjekken var forresten en veldig morsom og trivelig fyr..

god natt, nå skal jeg sove godt! endelig ferdig!!

når var det du skulle inn igjen, even? orker ikke lete bak i tråden her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...